kisgatyás,kivettem a blokkot,megcsináltam mindent,ugy ahogy irtad,de most már meg se nyikkan..már végképp nem tudom mi a gondja.szelepek 0.05-ön,vezérmülánc feszes,bár a vezérmütengely még mindig szarul áll benne,mert ''lefelé nyomja a rotorszimeringet",ami nem tudom miért van.állitottam gyujtást ide oda,még egy ütemet sem adott le...a végére már a zsir uj ngk gyertya is feladta. eltünt a szikra...kisg. ha esetleg pestkörnyéki lennél ránézhetnél az ügyre..: )
Szeva!
2003-as xr 400-at ujitok épp!
A motorblokkot szeretném utolsó fázisként felület kezelni.
Erre azért van szükség mert a moci télen is volt használlva,és a blokk felületét megmarta a só amivel szórták az utakat.Ez egy futár moci folt és ezért ment télen is mikor lehetett használlni.Most kicsit felpofozom.
Az alu alkatrészek kicsit oxidosak!Ezt akarom kezelni valami szerrel,ami tisztít és fényesit és aluminiumra való.Tudtok valami alternativát?
Illetve lehet,hogy vásárolnék gyári kipufogó rendszert jó állapotban,méltányos áron!
Nem vág ugyan a témába, de hátha valakit érdekel:
Enduró és krossz motoremelő, nem gyári, de príma, kifogástalan, teljesen új, több darab eladó. 6 ezer+posta. Vagy személyesen Vas megye.
Érdeklődni nálam
Bocs hogy belevaú, de a javítási könyv szerint, szabad fordításba a következőt írja a vezérműlánc feszítésről:
1.Támaszd a motort oldaltámaszra.
2.Indítsd be és járasd amíg el nem éri a normál üzemi hőmérsékletet.
3.Csatlakoztasd a hordozható fordulatszámmérőt a gyári utasítása szerint.
4.Távolísd el a gumi kupakot az állítócsavarról. Aminek a helye a blokk felső részén a henger mögött található.
5.Indítsd újra a motort és járasd alapjáraton amit a 6. táblázat tartalmaz.(1400+ -100 f/perc)
6.Lazítsd meg az állítócsavart. A feszítő autómatikusan beállítja a megfelelő feszítést. Húzd meg a csavart 15-22 Nm-el.
7.Állítsd le a motort és vedd le a hordozható fordulatszámmérőt.
8.Tedd vissza a gumi kupakot.
szube. amit írtál, mindent pontosan úgy kel csinálni! a vezérműláncot úgy feszítsd, hogy ha össze van téve, akkor a gyujtás deknin felül van egy pici kitekerhető csavar, onnan látod a lenkeréken lévő ,,T,, és ,,L,, jelzéseket és a vonalat. állítsd a ,,T,, jelzéshez, és kilazítod a spanolót tudod ott a henger mellett 14-es kulcs fogja:), és akkor megfeszíti magát. visszahúzod a spanolót és kész a feszítés. ha jó a feszítőd. de ezt láthattad amikor széttszedted, rugó jo helyen legyen, és ne legyen elgörbűlve a feszítő ott alúl.remélem tudtam segíteni. soksikert
kisg. köszi az infót, tehát a pozicionáló felfelé nézzen.aztán a felső vezérmülánc keréken a kis jelzés felfelé áll,( a szelepdekni tetején van egy kis jelölés,egy '' V '' alaku bemetszés azzal álljon egy vonalban.) a lendkeréken vannak kissebb rovátkák,majd egy ''T'' betü.és egy ''L'' betü. itt is a dekni belső felében található egy ''V'' formájú darab,ami nekem a ''T'' jelölésre van állitva. az úgy jó?
aztán van még a gyujtás,van az alaplap tartóba egy jelölés,ami egy karika és alatta egy vonás,azzal raktam egyvonalba az alaplapon található vonalkát.gondolom onnan kell állitani az alapelőgyujtást.pici jobb vagy bal tekergetéssel..szikra van,benzint kap,kompresszió faszának mondható,bár nem mértük,vezérmülánc feszesség megoldódott,a másik blokkban volt feszitő.igaz a két barna gumirúd kissé kopott,de magát a feszességet hogyan tudom meg mikor jó?...
motoros,szivócsőből nekem is egy van..ha rám halgatsz csináltatsz fémből.meg tudják oldani,kis utánnajárással.belsejét tudod polirozni,jobbat sziv.legalábbis szerintem.szerintem ezekre a motorokra épp ugy vonatkozik minden tuning mint a nagyköbcentisekre,mivel négyütemüek.csak kissebbek,és elavultabbak.ilyenkor a régi "sufni tuningot" kell alkalmazni,mint a zsiguliknál..ha egy kis erőtöblethez szeretnénk jutni.
A vezérműtengely végén van a megszakítós gyújtás? Egyébként mindegy is. Teljesen mindegy, hogy az 1 hengeres motornál melyik fhp-n van a gyújtás. A vezérműlánc feszítést megoldottad?
Szóval a sorrend:
1. Legyen kompresszió.
2. A vezérlés legyen jó helyen.
3. Erős szikra jó helyen.
4. Ekkor kezdheted a karburálást.
Jó bütykölést!
sziasztok, eladó xl alkatrészek de jók más típusra is!
-Xl sárvédő, lámpával, csomagtartóval, rajta az indexekkel+ hozzá az első indexek is
-Xl ülés piros tökéletes állapotban!
-xl kipufogó, teljesen gyári
(esetleg kipufogók gyártását vállalom)
a képen látható kipufogó, csomagtartó.. ülés az
ár megbeszélés szerint.
hali! ha tudna valaki segiteni,megköszönném.a problémám ott kezdődött,vettem egy roncs xl 125-öt,szinte kosárban.potom pénz volt,régóta szerettem volna egyet.adtak mellé kb mégegyet donornak.amikor elhoztam beindult,kb minden 20. rugásra,teligáznál volt alapjárat,kb 30 mp-ig.nem volt mit tenni,blokk ki-szétszed.a látvány nem volt tul szivetmelengető.a hf és a szelepdekni kuka,nem kapott olajat a vezérműtengely,félkeresztbe szétmarta mindkettőt,törött gyürü,henger használható.vezérműláncfeszitő nem volt rajta nem tudom miért,de a volt gazdija biztosan tudja...és a tipikus:agyonkopott vezérműtengely.első ránézésre ennyi volt a baja.eltelt azóta egy hét..
-miki bá a vezérmütengelyt ujjávarázsolta
-petyához be henger+dugót:gyürü vásárlás
-bontott hf-et vettem szelepdeknivel (nem ugyanaz az évjárat) a motor 79-környéki,a hf meg a dekni 81-es kb.
-tömitések készitése
-rotor szimering csere.
összerakosgattam szépen a cókmókokat,mindent a helyére,lesegettem a szerelési könyvet,lázasan bütykölgettem.a vezérmütengely olyan faszul ál a helyén,hogy a rotorszimeringet elnyomja,utánna azt csináltam hogy először azt raktam fel amiben a rotor van.utánna a hf-et.ugy egyenes volt,végül a szelepdeknit.mókás volt,de csak igy nem nyomta el a szimeringet.nem maradt hátra mint a start,szinte ugyan azt csinálta mint a legelején.1X1X reagált a gázadásra is,de csak puffogott,dörgött,lángcsóva ez-az..és a vezérmülánc mintha iszonyatosan szólna.valszeg a vezérmütengelyhez megy fel olaj,mert a rotor szimering kapitulált mert szökik onnan az olaj. tehát a kérdésem a következő:
van valakinek ötlete hol kell keresni a hibát?..:)
Konkrét típusismeretem nincs, nekem önindítós, '86 körüli 125-öm van. Abban a légszűrőházon van kialakítva a helye. Egyébként ez a jellemző megoldás. Ha berugós, akkor egészen kicsi akku van csak benne. Valamilyen áramforrásnak viszont lennie kell, mivel a féklámpának álló motor mellett is működnia kell, ugyanis ezek a motorok rendszámosak voltak! Láttam már olyat is, hogy a kipufogó dobbal ellentétes odalon (ahol nekem a szerszámos van), volt az aksi egy dobozban.
Nem biztos, hogy kell bele!
Az enyém '91-es 250-es és nincs benne, nem is volt soha, nincs is helye! Elfordítod a kulcsot, megrúgod és megy, világít, stb.
Hellósztok
Valaki tudna nekem abban segíteni, hogy a 125ös xl 83-as évjáratúakban hol van az akksi? Mert a szomszéd vett egyet és abba nincs és nem találjuk,hogy hol a helye?!?!
2003-as xr 400-at ujitok épp!
A motorblokkot szeretném utolsó fázisként felület kezelni.
Erre azért van szükség mert a moci télen is volt használlva,és a blokk felületét megmarta a só amivel szórták az utakat.Ez egy futár moci folt és ezért ment télen is mikor lehetett használlni.Most kicsit felpofozom.
Az alu alkatrészek kicsit oxidosak!Ezt akarom kezelni valami szerrel,ami tisztít és fényesit és aluminiumra való.Tudtok valami alternativát?
Illetve lehet,hogy vásárolnék gyári kipufogó rendszert jó állapotban,méltányos áron!
Enduró és krossz motoremelő, nem gyári, de príma, kifogástalan, teljesen új, több darab eladó. 6 ezer+posta. Vagy személyesen Vas megye.
Érdeklődni nálam
1.Támaszd a motort oldaltámaszra.
2.Indítsd be és járasd amíg el nem éri a normál üzemi hőmérsékletet.
3.Csatlakoztasd a hordozható fordulatszámmérőt a gyári utasítása szerint.
4.Távolísd el a gumi kupakot az állítócsavarról. Aminek a helye a blokk felső részén a henger mögött található.
5.Indítsd újra a motort és járasd alapjáraton amit a 6. táblázat tartalmaz.(1400+ -100 f/perc)
6.Lazítsd meg az állítócsavart. A feszítő autómatikusan beállítja a megfelelő feszítést. Húzd meg a csavart 15-22 Nm-el.
7.Állítsd le a motort és vedd le a hordozható fordulatszámmérőt.
8.Tedd vissza a gumi kupakot.
aztán van még a gyujtás,van az alaplap tartóba egy jelölés,ami egy karika és alatta egy vonás,azzal raktam egyvonalba az alaplapon található vonalkát.gondolom onnan kell állitani az alapelőgyujtást.pici jobb vagy bal tekergetéssel..szikra van,benzint kap,kompresszió faszának mondható,bár nem mértük,vezérmülánc feszesség megoldódott,a másik blokkban volt feszitő.igaz a két barna gumirúd kissé kopott,de magát a feszességet hogyan tudom meg mikor jó?...
motoros,szivócsőből nekem is egy van..ha rám halgatsz csináltatsz fémből.meg tudják oldani,kis utánnajárással.belsejét tudod polirozni,jobbat sziv.legalábbis szerintem.szerintem ezekre a motorokra épp ugy vonatkozik minden tuning mint a nagyköbcentisekre,mivel négyütemüek.csak kissebbek,és elavultabbak.ilyenkor a régi "sufni tuningot" kell alkalmazni,mint a zsiguliknál..ha egy kis erőtöblethez szeretnénk jutni.
Szóval a sorrend:
1. Legyen kompresszió.
2. A vezérlés legyen jó helyen.
3. Erős szikra jó helyen.
4. Ekkor kezdheted a karburálást.
Jó bütykölést!
Motoros
Ui.: Gumi szívócsonkból van 2 db?
a, amikor a rotorpozicionáló bütyök lefelé néz,
b, amikor felfelé néz,..?
-Xl sárvédő, lámpával, csomagtartóval, rajta az indexekkel+ hozzá az első indexek is
-Xl ülés piros tökéletes állapotban!
-xl kipufogó, teljesen gyári
(esetleg kipufogók gyártását vállalom)
a képen látható kipufogó, csomagtartó.. ülés az
ár megbeszélés szerint.
-miki bá a vezérmütengelyt ujjávarázsolta
-petyához be henger+dugót:gyürü vásárlás
-bontott hf-et vettem szelepdeknivel (nem ugyanaz az évjárat) a motor 79-környéki,a hf meg a dekni 81-es kb.
-tömitések készitése
-rotor szimering csere.
összerakosgattam szépen a cókmókokat,mindent a helyére,lesegettem a szerelési könyvet,lázasan bütykölgettem.a vezérmütengely olyan faszul ál a helyén,hogy a rotorszimeringet elnyomja,utánna azt csináltam hogy először azt raktam fel amiben a rotor van.utánna a hf-et.ugy egyenes volt,végül a szelepdeknit.mókás volt,de csak igy nem nyomta el a szimeringet.nem maradt hátra mint a start,szinte ugyan azt csinálta mint a legelején.1X1X reagált a gázadásra is,de csak puffogott,dörgött,lángcsóva ez-az..és a vezérmülánc mintha iszonyatosan szólna.valszeg a vezérmütengelyhez megy fel olaj,mert a rotor szimering kapitulált mert szökik onnan az olaj. tehát a kérdésem a következő:
van valakinek ötlete hol kell keresni a hibát?..:)
Én kérdeztem azt, hogy hol az akksi. Annyit elfelejtettem leírni, hogy a motoron van lámpa, index meg mindem ami kell mert rendszámos.
Motoros
Az enyém '91-es 250-es és nincs benne, nem is volt soha, nincs is helye! Elfordítod a kulcsot, megrúgod és megy, világít, stb.
Ötleteket várom !
Krapo....
Valaki tudna nekem abban segíteni, hogy a 125ös xl 83-as évjáratúakban hol van az akksi? Mert a szomszéd vett egyet és abba nincs és nem találjuk,hogy hol a helye?!?!
Köszi a segítséget!
Előre is köszi.
Motoros
Motoros
Tudtok valahol elfogadható árban? Én nem találtam a neten...
http://www.manualedereparatie....