Sziasztok!
Nekem most lettek éppen újra szilentezve a lánckeréktartó bakok a hátsó kerékagyba. Trabant első lengőkar szilentek lettek belerakva, mivel pont jó a külső átmérője (24 mm). A belső átmérő talán 4 mm-el nagyobb a gyárinál, vastagabb csapokat kell bele esztergáltatni (erősebb lesz). Szerintem elég egyszerű megoldás és legalább nem kell kihagyni belőle a gumi csillapítást. A szilentek darabja 220 Ft, a lánckerék tartó csapoké 900Ft /db, munkadíj 2000 Ft, így az egész kijött 6500Ft-ból. (lehet hogy drága volt de legalább nem fognak 300 km-enként eltöredezni a csapok, mert nálam ez volt a helyzet).
hátsó kerékbe hogyan kell beépíteni a lánckeréktartó bakokat..
szétszedés:
zégergyűrűt lekapni, ami tartja a lánckereket.
így szabadon le kell huzni a csapokkal együtt a lánckereket..
az elöző csavarokat levenni:
legegyszerűbben fogóval/satuval megfogni.. a nem menetes oldalán..majd kulcsal lenyitni--
lánckereket nézegessük meg nem repedt-e meg valahol.. mert a gyári lánckerék elég gyengus..
a kerékagyban ami bennevan gumis szilent.. azt ki kell tépni a kis vascsővel együtt... ha nem megy,. akkor fúróval (csak a gumit!) ki kell szedni.. kb tisztára..ez a macerásabb rész..
lehet még csavarhúzóval is, ha megy.
ha tiszta.. toljunk bele egy nagy adag zsírt. minnél kevésbé folyósat, hogy bennemaradjon és ne rozsdáljon össze. a fém perselyt belerakjuk. maximum gumikalapácsot keljen használni, vagy csavarhúzó nyéllel beleütögetni. koppig..amíg megy..
a lánckerékbe beledugjuk a menetes csapokat.meg kell fogni és ráhuzni az anyákat érzéssel még legyen egy kis mozgása(0,1mm)..
ügyelni kell, hogy a nem látszódó oldalán a lánckeréknek van egy horony.... a csapoknak bele kell ülniük a horonyba.. a fejük úgy van kiképezve, hogy ne lehessen könnyen elforgatni, amikor a helyén van a lánckerék..( a csavarokat utánhuzni)
ha nem fekszik bele a csap, akkor tönkre lehet tenni.
ezt jól ráhúzzuk,használjunk önzáró anyát, vagy önzáró alátétet (1. varit inkább ajánlom, csak Ã�rden nem kaptam)
ha volt távtartó akkor vissza a lánckerék alá.
a lánckereket illesszük fel , a csapokat zsírozni, majd igazgassuk bele a furatokba.
ezeknek kb. könnyen kellene belemenniük, ha nem meg, fordítsunk 1 negyed fodulatot a lánckereken.
vissza a zégergyűrű.
mehet a mociba a kerék, találkozunk az úton:D
amennyiben én csináltam az alkatrészt, és megint eltörik , ingyen küldök másikat.
tervbe van véve aluminium öntvények gyártása is.. (házilag)
annak örömére, hogy 2500Ft-t elkértek egy szaros fékkarért, egy Apiliába..
az agyam eldobom..
persze mtx hez 1500Ft XD
tudni kell választani:)
csao.. ha negyon nem érthető.. akkor felrakok képet is.. de sztem nem bonyolult..
Sziasztok! Vakai nem tud nekem küldeni honda MTX80 -hoz SERVICE MANUAL-t küldeni nagyon megköszöném ,vagy ha tud küldjön egy linket ahol meg lehet nézni ,mert én már kerestem minden felé de nem találtam még idáig normálisat ! előre is kösz!
nekem van robbantott rajzom honda mtx 125 ről de nem tom hogy meik évjáraté
fölveszel msn n partnerak akkór ott átküldöm vagy mittom én ahogy neked jöbb
jah,meg azt akarom kérdezni h a 80ccm esé nem jó neki? mert az van,csak azért kérdezem(ideiglenes megoldásként ameddig nem lesz normális)
Lécci válaszoljatok mer minden bajom van
áááááá! megőrülök,már a 20. pdf et szedem le,de ez se joooo!:S -találtam szerelési könyvet, de a teljes blokkrol nem volt robbantott rajz,csak pl a váltóról... Szal tényleg nagyon fontos lenne, holnap hozom el a motort és nem szeretnék 2hétig szenvedni h rájöjjek mit rontottam el az összepakolásnál:S
Tarjánba van egy faszi,neki elképzelhető h lesz(ha ugy jó neked,postán is küld,én tőle vettem gyujtás elektronikát+bowdeneket+komplett blokkot,megbizható,gyorsan dolgozik)Nevét sajna nem tudom,de itt van a száma:
0620 910 4524
Csumi! Gondolom már volt rola szo,de az utolsó 10 oldalon nem találtam,szal megkérdezem...
egy 1992 es mtx 125 hez kéne nekem nagyon nagyon robbantott ábra! Már vagy 5orája keresek,de semmi Vasárnap hozom el a motort,de kosárba van... szal nem állok neki igy szerencsétlenkedni,mer lehet h lenne 2hét is,mire rájövök h kihagytam egy kis szart, és ezért csörög a blokk... lécci a mailre válaszoljatok,mert amilyen hülye vagyok elfelejtem az itteni jelszavamatXD
Előre is köszi mindenkinek! Jó időt,száraz utat, sok bengát a népnek!
Estleg berúgó tengely, komplett vízpumpa tengelyel érdekelne.
Előre is köszönöm! 30 9 390 355
Estleg berúgó tengely, komplett vízpumpa tengelyel érdekelne.
Előre is köszönöm! 30 9 390 355
Nekem most lettek éppen újra szilentezve a lánckeréktartó bakok a hátsó kerékagyba. Trabant első lengőkar szilentek lettek belerakva, mivel pont jó a külső átmérője (24 mm). A belső átmérő talán 4 mm-el nagyobb a gyárinál, vastagabb csapokat kell bele esztergáltatni (erősebb lesz). Szerintem elég egyszerű megoldás és legalább nem kell kihagyni belőle a gumi csillapítást. A szilentek darabja 220 Ft, a lánckerék tartó csapoké 900Ft /db, munkadíj 2000 Ft, így az egész kijött 6500Ft-ból. (lehet hogy drága volt de legalább nem fognak 300 km-enként eltöredezni a csapok, mert nálam ez volt a helyzet).
ahogy megigértem..
hátsó kerékbe hogyan kell beépíteni a lánckeréktartó bakokat..
szétszedés:
zégergyűrűt lekapni, ami tartja a lánckereket.
így szabadon le kell huzni a csapokkal együtt a lánckereket..
az elöző csavarokat levenni:
legegyszerűbben fogóval/satuval megfogni.. a nem menetes oldalán..majd kulcsal lenyitni--
lánckereket nézegessük meg nem repedt-e meg valahol.. mert a gyári lánckerék elég gyengus..
a kerékagyban ami bennevan gumis szilent.. azt ki kell tépni a kis vascsővel együtt... ha nem megy,. akkor fúróval (csak a gumit!) ki kell szedni.. kb tisztára..ez a macerásabb rész..
lehet még csavarhúzóval is, ha megy.
ha tiszta.. toljunk bele egy nagy adag zsírt. minnél kevésbé folyósat, hogy bennemaradjon és ne rozsdáljon össze. a fém perselyt belerakjuk. maximum gumikalapácsot keljen használni, vagy csavarhúzó nyéllel beleütögetni. koppig..amíg megy..
a lánckerékbe beledugjuk a menetes csapokat.meg kell fogni és ráhuzni az anyákat érzéssel még legyen egy kis mozgása(0,1mm)..
ügyelni kell, hogy a nem látszódó oldalán a lánckeréknek van egy horony.... a csapoknak bele kell ülniük a horonyba.. a fejük úgy van kiképezve, hogy ne lehessen könnyen elforgatni, amikor a helyén van a lánckerék..( a csavarokat utánhuzni)
ha nem fekszik bele a csap, akkor tönkre lehet tenni.
ezt jól ráhúzzuk,használjunk önzáró anyát, vagy önzáró alátétet (1. varit inkább ajánlom, csak Ã�rden nem kaptam)
ha volt távtartó akkor vissza a lánckerék alá.
a lánckereket illesszük fel , a csapokat zsírozni, majd igazgassuk bele a furatokba.
ezeknek kb. könnyen kellene belemenniük, ha nem meg, fordítsunk 1 negyed fodulatot a lánckereken.
vissza a zégergyűrű.
mehet a mociba a kerék, találkozunk az úton:D
amennyiben én csináltam az alkatrészt, és megint eltörik , ingyen küldök másikat.
tervbe van véve aluminium öntvények gyártása is.. (házilag)
annak örömére, hogy 2500Ft-t elkértek egy szaros fékkarért, egy Apiliába..
az agyam eldobom..
persze mtx hez 1500Ft XD
tudni kell választani:)
csao.. ha negyon nem érthető.. akkor felrakok képet is.. de sztem nem bonyolult..
bocsi. valami történt ezzel
ahogy megigértem..
hátsó kerékbe hogyan kell beépÃteni a lánckeréktartó bakokat..
szétszedés:
zégergyűrűt lekapni, ami tartja a lánckereket.
Ãgy szabadon le kell huzni a csapokkal együtt a lánckereket..
az elöz� csavarokat levenni:
legegyszerűbben fogóval/satuval megfogni.. a nem menetes oldalán..majd kulcsal lenyitni--
lánckereket nézegessük meg nem repedt-e meg valahol.. mert a gyári lánckerék elég gyöngus..
a kerékagyban ami bennevan gumis szilent.. azt ki kell tépni a kis vascs�vel együtt... ha nem megy,. akkor fúróval (csak a gumit!) ki kell szedni.. kb tisztára..ez a macerásabb rész..
lehet még csavarhúzóval is, ha megy.
ha tiszta.. toljunk bele egy nagy adag zsÃrt. minnél kevésbé folyósat, hogy bennemaradjon és ne rozsdáljon össze. a fém perselyt belerakjuk. maximum gumikalapácsot keljen használni, vagy csavarhúzó nyéllel beleütögetni. koppig..amÃg megy..
a lánckerékbe beledugjuk a menetes csapokat.meg kell fogni és ráhuzni az anyákat érzéssel még legyen egy kis mozgása(0,1mm)..
ügyelni kell, hogy a nem látszódó oldalán a lánckeréknek van egy horony.... a csapoknak bele kell ülniük a horonyba.. a fejük úgy van kiképezve, hogy ne lehessen könnyen elforgatni, amikor a helyén van a lánckerék..( a csavarokat utánhuzni)
ha nem fekszik bele a csap, akkor tönkre lehet tenni.
ezt jól ráhúzzuk,használjunk önzáró anyát, vagy önzáró alátétet (1. varit inkább ajánlom, csak �rden nem kaptam)
ha volt távtartó akkor vissza a lánckerék alá.
a lánckereket illesszük fel , a csapokat zsÃrozni, majd igazgassuk bele a furatokba.
ezeknek kb. könnyen kellene belemenniük, ha nem meg, fordÃtsunk 1 negyed fodulatot a lánckereken.
vissza a zégergyűrű.
mehet a mociba a kerék, találkozunk az úton:D
amennyiben én csináltam az alkatrészt, és megint eltörik , ingyen küldök másikat.
tervbe van véve aluminium öntvények gyártása is.. (házilag)
annak örömére, hogy 2500Ft-t elkértek egy szaros fékkarért, egy Apiliába..
az agyam eldobom..
persze mtx hez 1500Ft XD
tudni kell választani:)
csao.. ha negyon nem érthet�.. akkor felrakok képet is.. de sztem nem bonyolult..
Sűrgős lenne a motort 88-90 között gyártották.
fölveszel msn n partnerak akkór ott átküldöm vagy mittom én ahogy neked jöbb
üdv:.pécsics
Lécci válaszoljatok mer minden bajom van
Senki nem tud robbantott ábrát nekem?
Holnapra megmondom a méretet.Karbi milyen állapotú,nem folyik?
0620 910 4524
egy 1992 es mtx 125 hez kéne nekem nagyon nagyon robbantott ábra! Már vagy 5orája keresek,de semmi Vasárnap hozom el a motort,de kosárba van... szal nem állok neki igy szerencsétlenkedni,mer lehet h lenne 2hét is,mire rájövök h kihagytam egy kis szart, és ezért csörög a blokk... lécci a mailre válaszoljatok,mert amilyen hülye vagyok elfelejtem az itteni jelszavamatXD
Előre is köszi mindenkinek! Jó időt,száraz utat, sok bengát a népnek!
Esetleg csere is megoldható:van első telóm,hengereim,blokkom,egy-két idom