Az nikasil problémához, meg annyit, hogy amelyik motor már alumínium hengerrel jött ki az biztos nikasilos, mivel az alumínium nem csúszik az alumíniumon. Ezt megtapasztaltam kopott hengerrel -- 10 perc alatt használtam el egy dugót.
A túlméretről annyit, hogy a gyári hengerek vagy A-s vagy B-s mérettel kerülnek az üzletekbe. Dugókból általában 4 méret van (a,b,c,d ; a1, a2, a3, a4 stb.), de találkoztam E mérettel is (meteor pl).
Nem tudom már ki kérdezte, de vásárlásnál érdemes leszedni a hengerfejet és megnézni, hogy milyen méret van benne...én E-vel vettem, meg is szoptam, tavaly nyár óta áll a motor :(
akkor talán nem jó anyagot használtak.A nyáron volt szerencsém hasonló problémával találkozni,de az a heggesztés jól bírja a kiképzést.Érdemesebb ezzel próbálkozni,mint venni egy kartert(kb60 e ft)
hali mxtelo!már meg lett hegesztve,(SZAKMŰHELYBEN!)nem kókányolva,csak éppen mikor kihült,ugyanott elrepedt.más ötvözet lehet a blokk fél,és más mint amivel próbálták hegeszteni.sz.tem
Az a helyzet hogy néhány éve én is foglalkozom a témával,és láttam már egyet,s mást.Biztos hogy hüvelyes,azt miből tudni?Újonnan vásároltad,és megnézted?Vagy mondták? Ez nem konkrétum.
Hogy szerepel a palettán fúrható méret(túlméret),az nem vonatkozhat a már "kisiparilag" hüvelyezett,gépekre?
Amúgy meg az nem mindegy hogy ki csinálja azt a hüvelyt!Ha az egyik ismerős apjának az unokanagykabátja reszeli egy sufniban,lehet hogy tényleg nem lesz jó!De vannak ilyesmire ráállt műhelyek,ahonnan számtalan jó minőségű "kisipari"henger kerül ki!Az igaz hogy élettartama nagyjából a fele mint a bevonatosnak,de kb.a harmadába kerül.
Arról nem is beszélve hogy éppen úgy elmegy 50 ü.ó.(250-es esetében)egy dugóval az ember mint a "gyári" hengerrel.Hacsak nem VB menő
Az meg hogy "nem fog úgy menni" valóban igy lehet,de aki hobbizik,vagy amatőr szinten versenyez(get) nem hiszem hogy érezné a külömbséget!Ha igen akkor ő már biztos profi
Ezek ellenére énis a nicasilban bízok,márcsak azért is mert nem véletlenül találták ki a gyártók.,
De az újrabevonatolásnál többre becsülök egy jó minőségű hüvelyt!
Ja és lehet hogy láttam már motort,mert az egyesületünk felének én javítok,és géphiba miatt még nem adott fel senki versenyt
Nekem volt egy 85"-ös RM250 és GYÁRILAG! perselyes volt. De van más motorban is perselyes, mert a hozzá tartozó dugatyú leírásban megtalálni, hogy FÚRHATÓ MÉRET!
Nekem nem volt még ilyen átalakított motorom és lehet hogy nem értek hozzá, de ha beleovasol az index krosszmotoros topicjába, ott nem sokan dicsérik az utólag megperselyezett motorokat. Néhány hozzászóló(akik talán értenek hozzá) szerint az ilyen motorok általában már nem lesznek olyan teljesítményűek mint gyárilag voltak, és az élettertamuk is kb. csak fele a gyári hengerhez képest. Találni olyat is, akinek "ette" a gyűrűit a persely. Mondom, én nem vitatkozni akarok, de ha ennyien ellenzik az utólagos perselyt, abban talán lehet valami. A totalbaike-on is volt egy erre vonatkzó kérdés:
Látom hogy van itt hozzáértő nem is egy!
Most utoljára leírom hogy nekem aztán tök mindegy,de ilyen hogy "mindegyik nicasilos 92-től,kivéve az 500-ast",ez vicc!
Mégegyszer!
Mióta vizhűtésessé váltak,színte biztos hogy nicasilbevonatú lett a hengerük,márcsak a tömb anyaga miatt is(teljesen alu a henger)
Az ötös meg nagy valószínűséggel ugyanezen eljárás alapján színtén hasonló lehet.Ugyanis tartósság,súrlódási ellenállás,valamint súly! szempontjából nem lehet űberelni a bevonatozott hengert!
Amiben viszont biztosak lehettek hogy a KX-nek 100%-hogy bevonatolt a hengere,mert van itt nálunk egy ilyen motor!
Az hogy a hüvelyezés meg"kisipari"módon történik,nem értem miért probléma!
Van az országban jónéhány gépműhely,ahol olyan színtem profin dolgoznak(anyagok,gépek,technológia)hogy a sárgáknál sincs külömb!
Nem egy hengert hüvelyeztettem meg,és nem volt gond egyikkel sem a továbbiakban.
A 99-es Honda blokkfélről meg annyit hogy párban cserélendő!Ugyanis a két blokkfélben lévő csapágyházakat furatokat egyméshoz illesztik ,marják!
hali mindenkinek. tudna v.ki esetleg segiteni nekem abban,hogy hol lehetne venni "99 cr 250 hez jobb oldali blokk felet?ha valaki tudna segiteni azt meg köszönném.hali
hali mxtelo!nekem van egy hátsó telom kicist keni már a csillapitás rudját!azt mondták 15ért komlett felujitást végeznek rajta !te értesz hozzá?nem lehet a szimeringet kicserélni csak mert nekem a csillapitása jo!irj kösz
A túlméretről annyit, hogy a gyári hengerek vagy A-s vagy B-s mérettel kerülnek az üzletekbe. Dugókból általában 4 méret van (a,b,c,d ; a1, a2, a3, a4 stb.), de találkoztam E mérettel is (meteor pl).
Nem tudom már ki kérdezte, de vásárlásnál érdemes leszedni a hengerfejet és megnézni, hogy milyen méret van benne...én E-vel vettem, meg is szoptam, tavaly nyár óta áll a motor :(
Ahogy lent irtam, Amerikából rendeltem gyári hengert.
Ebayen találtam egyet.
Nem utángyártott, hanem japán gyári.
Én voltam, aki rendelt amerikából hengert, de ha visszaolvasnál látnád.
Hogy szerepel a palettán fúrható méret(túlméret),az nem vonatkozhat a már "kisiparilag" hüvelyezett,gépekre?
Amúgy meg az nem mindegy hogy ki csinálja azt a hüvelyt!Ha az egyik ismerős apjának az unokanagykabátja reszeli egy sufniban,lehet hogy tényleg nem lesz jó!De vannak ilyesmire ráállt műhelyek,ahonnan számtalan jó minőségű "kisipari"henger kerül ki!Az igaz hogy élettartama nagyjából a fele mint a bevonatosnak,de kb.a harmadába kerül.
Arról nem is beszélve hogy éppen úgy elmegy 50 ü.ó.(250-es esetében)egy dugóval az ember mint a "gyári" hengerrel.Hacsak nem VB menő
Az meg hogy "nem fog úgy menni" valóban igy lehet,de aki hobbizik,vagy amatőr szinten versenyez(get) nem hiszem hogy érezné a külömbséget!Ha igen akkor ő már biztos profi
Ezek ellenére énis a nicasilban bízok,márcsak azért is mert nem véletlenül találták ki a gyártók.,
De az újrabevonatolásnál többre becsülök egy jó minőségű hüvelyt!
Ja és lehet hogy láttam már motort,mert az egyesületünk felének én javítok,és géphiba miatt még nem adott fel senki versenyt
Nekem nem volt még ilyen átalakított motorom és lehet hogy nem értek hozzá, de ha beleovasol az index krosszmotoros topicjába, ott nem sokan dicsérik az utólag megperselyezett motorokat. Néhány hozzászóló(akik talán értenek hozzá) szerint az ilyen motorok általában már nem lesznek olyan teljesítményűek mint gyárilag voltak, és az élettertamuk is kb. csak fele a gyári hengerhez képest. Találni olyat is, akinek "ette" a gyűrűit a persely. Mondom, én nem vitatkozni akarok, de ha ennyien ellenzik az utólagos perselyt, abban talán lehet valami. A totalbaike-on is volt egy erre vonatkzó kérdés:
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki07112
8/
Most utoljára leírom hogy nekem aztán tök mindegy,de ilyen hogy "mindegyik nicasilos 92-től,kivéve az 500-ast",ez vicc!
Mégegyszer!
Mióta vizhűtésessé váltak,színte biztos hogy nicasilbevonatú lett a hengerük,márcsak a tömb anyaga miatt is(teljesen alu a henger)
Az ötös meg nagy valószínűséggel ugyanezen eljárás alapján színtén hasonló lehet.Ugyanis tartósság,súrlódási ellenállás,valamint súly! szempontjából nem lehet űberelni a bevonatozott hengert!
Amiben viszont biztosak lehettek hogy a KX-nek 100%-hogy bevonatolt a hengere,mert van itt nálunk egy ilyen motor!
Az hogy a hüvelyezés meg"kisipari"módon történik,nem értem miért probléma!
Van az országban jónéhány gépműhely,ahol olyan színtem profin dolgoznak(anyagok,gépek,technológia)hogy a sárgáknál sincs külömb!
Nem egy hengert hüvelyeztettem meg,és nem volt gond egyikkel sem a továbbiakban.
A 99-es Honda blokkfélről meg annyit hogy párban cserélendő!Ugyanis a két blokkfélben lévő csapágyházakat furatokat egyméshoz illesztik ,marják!
Részemről ennyi! Cső!
ha d méretü a dogo akkor cserénél már a hengerf is cserés?