Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Teljesen egyetértek. Ez a keskeny gumi teljesen racionális a régi CBR-eken.
(Hogy az új milyen a 130-assal? Hát az is jó! )
Mint írtam, a Mitas nálam is a legjobb minősítést kapta, bár én nem pályán használtam, hanem napi bejárásra. (Ezért félterepeket vettem, amikkel esőben sem járok úgy, mint disznó a jégen...)
Heidenaum is volt, szintén félterep - vagy inkább negyed. Iszonyat jól tapadt, messze jobban, mint a bármi más amit próbáltam, DE semeddig nem tartott. Kérdés ez mennyire szempont. Persze az országúti mintások biztosan jobban bírják.
Nekünk idősebb Kelet-Európaiaknak, akik megéltük a korábbi rendszer hiánygazdaságát,és a szocialista tábor olykor nagyon alacsony minőségű termékeit,kicsit furi egy ex keleti blokk beli gyártó, idegenkedünk tőlük.
Csakhogy, ezek a gyárak,amik megmaradtak,túléltek,már 20+éve a Nyugat-Európaipiacra termelnek elsősorban, a termékeik már nem azok a tipik szocialista izék.
Ez a skoda már nem az a skoda, ez a dácsia már nem az a dácsia,ahogy ez a mostani MItas,már nem a korábbi Barum.

Ahogy a másik hsz-ben írtam, a helytelen méretű gumijaink Mitas-Sava koprodukcióban készülő cuccok voltak,nem volt más bajuk csak a mérethiba.

Mitasból például teljesen jó az MC 50-es,ebbőlvan is méret kisciberére.
http://www.mitas-moto.com/inte...
Szagérteni köll? DDD:)

A régebbi modellek Enkei felnije kissé lehetetlen méretű, nem túl sok gyártó kínál rá helyes méretben gumit.

Az első 1,85 széles felni méretét tekintve a senki földjén van,80/xx-es gumihoz kicsit széleske, a 90/xx-es hez meg vékonyka.
Történelmileg ez a kicsit furi méret a 80-as évekből származik, akkoriban nem volt még divat a széles gumi, az akkor még működő Európai kismotorgyártók (puch-Zündapp-Kreidler unsw) mind ilyen méretű kerékkel dobták piacra a recegéket,és a nagy gumigyárak Pirelli Michelin estébé kínáltak is hozzájuk megfelelő gumit.
A 80-as évek közepére az Európai kismotorgyártók szinte mindegyike megkrepált, a felniméret meg maradt,illetve megkezdődött a 90-es évek elejétől a "minélszélesebbannáljobb" című agyalágyult versengés,aminek az a vége,hogy a mostanában piacradobott 6-8 loerős recegéken teljesen irreális méretű gumik vannak, amik drágák, nehezek és roppan feleslegesek. Elrettentsül a Derbi Gpr gyári gumimérete 110 elöl és 130hátul ami reálisan elég volna egy 40loerő körüli 170 kilós motorra,de eztegy 8 loerős kismotorra szerelik..
Szóval,a kiscibere felnimérete a divattal szembemenve teljesen ésszerű, csak éppen nem könnyen beszerezhető.

MI próbáltunk a régebbi modellre 90/80-ast előre és 110-eset hátra, de ezeket egyértelműen behúzza a felni, túl domborúak lesznek,amitől főleg alacsony sebességnél billegőssé válik a motor. Meg lehet szokni,de elég idegesítő először.
Végül,szépen mindenki visszaváltott néhány verseny után a gyári méretre, elöl 80/90-re hátul 100/80-ra,mert ezek fekszenek szépen a felnin.

Többünknek nagyon bevált a Heidenu K80, forszírozott üzemben szépen meg lehet olvasztani,van értelmezhető kopásképe, mérsékelt esőben sem esik ki alólad egyből, gyorsan melegszik, nem rettentő érzékeny a nyomásra (de azért megérezni rajta már 0,2 bar difit is) ha utcán is motoroznék a kisciberével az utcai motorra is ezt tenném.
Például a mofaker forgalmazza.
Amit nagyon nem javaslok az a Conti Go. Olcsó,de olyan is.
2-3 éves korára elpárolognak belőle a lágyító anyagok,és kifejezetten kérgesedik, hamar öregszik, és már új korában sem egy nagy etvasz.
Maradunk a gyári méretnél. Köszönöm még egyszer. Nézelődök még a neten.
Megnéztem. 120/70-es van a 34-es kerekén. Ránézésre jó rá.
Mondanám, hogy nekem 130/70 es IRC van fennt gyárilag, de ez már a JC 50-es modell, aminek szélesebb a felnije. Neked 100/80 a hivatalos. 110-es biztosan felmegy még, van otthon egy JC 34 kerekem, majd megnézem mi van rajta. (szerintem azzal versenyeztek)
Az IRC viszont jó választás - mint írtam is. Most már ez lett a beszállító. Az biztos, hogy a Dunloptól ezerszer jobb!
Eddig nem volt vele semmilyen negatív tapasztalatom.
Most lett véve a cbr 125r motor a fiamnak első kereken mitas gumi van a hátsó már elhasználódott amit cserélni szeretnék, de ebben a méretben nem nagyon találok.
Bármilyen segítséget vagy ajánlatot meghallgatok. CBJózsi köszi a hozzászólásod neked milyen van fent a CBR-en?
Majd a versenyző kolléga megmondja mi az ideális kanyarban. Talán lehetne egy fokkal vastagabb is - nem tudom miért, jobban biztosan nem tapad.
Mostanában nem volt Mitasom (az ezresre nem tenném, a 125-ösön még nem kopott el a gyári). De régebben a CB 500-on az volt a legjobb választás, arra emlékszem.
Apropó, végre az első Hondám, ami nem fos Dunloppal jött ki, hanem IRC-vel!
Na AZT tudom ajánlani, nagyon jól teszi a dolgát!
Sziasztok.Meg szeretném kérdezni, hogy milyen gumit ajánlotok hátsó kerékre? 100/80-17. vagy esetleg más méret?
Mitas-ról vélemény?
Előre is köszönöm!
A bajnokságban együtt megyünk a zongorásokkal (yamakka:)azok tényleg gyorsabbak erőből.
A gyári motorra mértek valami 13 eleje loerőt (annak is többnek kellen lenni hihi)
De főleg nem ebben jobbak,hanem a juniorok egyszerűen sokkal jobban mennek mint mi vén hülyék:)
Jah, ezek csak számok. A lényeg, hogy egymáshoz képest mit tudnak.
A CBR jóval erősebb, mint egy MZ vagy egy Innova, de állítólag gyengébb, mint a Yamaha.
Országúton tud 90-100-as utazót normál körülmények között, és 120-ig viszonylag könnyedén elhajszolható.
Ennyi.

BTW. most volt fennt a hahun egy JC50-es 500-ért! Ami roppant diszkont - valakinek ilyen perverziója lenne...
Igen, vélhetően ez van a háttérben.
Viszont így már valós tudjuk mennyi az annyi.
(nem mintha ez bármit is számítana:)
Meglepő és hihetetlen, mert akkor hány LE az Innova? Vagy egy 125-ös MZ? Valami itt nem stimmel. Szerintem nem számolták át főtengelyre és az a hátsó keréken mért teljesítmény.
Sziasztok!

Keresnék jó állapotú bontott piros fejidomot 2006-os CBR-re.
Ha tudna esetleg valaki, megköszönném!
No elvsak,volt itt korábban egy kis beszélgetés (vita-szerűség) arról,hogy valójában hány loerő is lehet egy kiscibere.
Nos,tegnap padrakerült az egyik recege..
A motor egy viszonylag csinos,nem is egymillió kilométres darab, a mezőnyben az egyik leggyorsabb.
Van rajta egy tök nyitott titán sportkipu rendszer, egy ténylegesen 28-as karbi ( a gyári valójában 26 sincs) ki van belezve a légszűrője anagyobb áteresztés kedvéért.
Ez a motor,az én ténylegesen TÖK SZÉRIA motorom mellett úgy megy el erőből egyenesben,hogy öröm nézni,pedigmaga a motor vagy 5 kilóval nehezebb mint az én jobban lefosztott biciglim, és a pilóta is alaphangon egy tizessel nehezebb hálam,ennek ellenére engem a szériával kikerül erőből mint a tehénlepényt.
Tehát ez a kissé felturbózott recege,több óra szondás(műszeres) karbioptimalizálás után 12,1 loerőt tudott.
magyarul, amit saccoltam korábban,hogy a széria motorvalójában nemigen lehet több 10 loerőnél az eléggé biztos hogy áll..
D:)
Csak hátsó? Van ülésem, de hogy jut el hozzád?
Sziasztok!Keresek km óra spirált,hátsó ülést.Köszi.
Akkor nem 30 hanem 50. Csodálkozol, hogy otthangynak? A Simson egy vastag meg pár pilincka vascső. Nem nagy kunszt könnyíteni...
A vázam még megvan, ha gondolod valahogy megoldhatjuk hogy eljusson hozzád. Húsvétkor közbeszólt néhány tényező, de ami késik....
Az elsőben nincs, autót helyeztettem forgalomba, de biztonságosabbnak ítéltem fizetni érte egy "profinak".
Ha van rajta műszaki, akkor nem nagy gond - az enyémeken nem volt, azért nem kockáztattam.

Ha bontottat akarsz, néhány bejegyzéssel lejjebb.
Ha újat, akkor Lings Honda parts: kicsit jobban visszaolvasva írtam egy angol Honda kereskedésről, náluk szinte minden van cikkszám alapján, relatíve olcsón.
pályasimsonok 65kilónál nemigen szoktak nehezebbek lenni,az meg már 8-10 loerővel is jól halad.
A cbr száraz súlya is 110+ kiló ami egy vicc, menetkészen meg a 120+ ez elfogad6atlan:)

Az enyémről már lejött egy csomó fityfene, minden luxus ami utcára való,lámpa,műszer,tükör stb,de még mindig rohadt nehéznek érződik a méretéhez képest,ami főleg lassú tempójú,vagy áttevős kanyarokban zavaró.
Most olyan 105 alatt lehet már,de még vagy huszat le kellene fűrészelni valahonnan:)

ha valahogy 80-85 kilóra le lehetne faragni,sokkal jobban is haladna.

Ami brutálnehéz rajta,az maga a főváz,azzal nem sok mindent lehet kezdeni, bár lehet ha begorombulok, a télen kifurkálom belülről D:)
A kormány villahíd egységen van 2 kilót meg lehet spórolni,az az ontöttvas gyenge és nehéz
vannak nagyon faja poliamid kormánybefogók,duralu csővel nulla súlyúak, persze,ha elzakózol eltörik.
A hátsó féknyereg tartólemezét szemeltem még ki,az isvalami iszonyat vastag vaslemez, mintha 300 kilós motoron lenne azt is legyártom aluból.
szóvalígy..
90 kiló alá bemenni ez volna a cél..
Helló!
Nem tudom jó helyen kérdezek-e, de ha nem bocsánat!
Érdekelne, hogy valakinek van, e tapasztalata honosítási eljárásra itt gondolok legfőképp szükséges papírokra, és költségekre.

Másod sorban, hogy hasidom pár beszerzésében van- e valakinek tapasztalata.

Válaszokat Köszönöm!
Kazsas
Hátmondjukde könnyebbek is vagy 30 kilóval...
majdnem mindegyik reszelt 70-es simson gyorsabb volt, mint a kiscibere ezen a ki pályán, persze,a kapagéppel sokkal könnyebb menni

Hétvégén rendes Magyar Bajnoki van Máriapócson,lesznek hondák is,majd beszámolok:)