Szia!Köszi az infókat.Igazábol a töltés,az kb 13.2-14.6ig van.Ezt az akuumlátornál lehet mérni,viszont a generátorból kijövő áram,ami a fesszabályzóba megy,az eléri a 16 V-ot is.Ma is sokat motoroztam vele,eddig nincs baj.Majd kiegészítem egy hűtőventilátorral és hátha megnő az élettartama. Ennél az évjáratnál panaszkodnak az ilyen dologra mások is.Mint kiderül.99-től már hűtőbordás a fesszabályzó és sokkal nagyobb is.
Szia!Pont valami hasonlón töröm a fejem.Én arra gondoltam,hogy rászerelek egy számítógép hűtőventilátort.
Az egyik ismerősöm kawára rakott ilyet,azóta semmi baja.Kipróbálom én is.
Tán te is autóvillamossági szerelő vagy mer ha jóltudom én má vagy 21-éve igen. Persze van olyan jármű ami többet tölt és ezt még elviseli az akku, emiatt nem vitatom a tudásod, de ahogy Milka írta a szabályzók 99%-a 13.8 Voltra van maximálva. Ebból adódik az 1-2% os tűrés a 14 -14.2 Volt.
Az aksit nem merítheti pl a 13 Voétos töltés mivel emellett emelt Wattszámot (280 420) Járműtipustól (motortipustol) függően. Számold meg te is az összes fogyasztód wattszámát -fényszóró ,parkír irányjelzők , fék , vezérlő elektronika Stb- add össze aztán nézd meg a motorod generátorának teljesítményét wattban kb 350-380 lehet. A te általad működtetett fogyasztók max 200 watt körül vannak.
No ezért nem merül az aksi még 13 Voltnál DE EBBE RÉSZLETESEBBEN MÁ NE MENJÜNK BELE.
Hát én próbálkozom.---látod. de még várat magára a géniuszom felfedezése.....
amúgy motorral mentem,hogy lássák....a motorosok kemények.(nem mcsak a busások.)sőt.gáborom leányának az esküvői videóját is megmutattam nekik. jóvolt.tényleg jófejek odabent.még a tulajdonos vezérigazgató is lejött közénk.ő is halálos jófej. no de majd mesélek ugyis.
És ez most nem basztatás!Mikor a Pepnek gondja volt rámértünk.És a Busán 3.000-es fordulat alatt nemviolt töltés!Az XX-en már alapjáraton van!És elméletileh max 13.8-at kell hogy töltsön!
Bocs hogy néha -néha előbukkanok és írok valami okosságot.
Hogy hol jártam. Hát mazohista ( remélem jól írtam) - ( önmegtartóztató) életet élek . Csak a meló és a család. ( meg a nők, csak ezt meg ne tudja az asszony meg a barátnő meg a ...) Egy kicsit össze csaptak a fejem fölött a hullámok. Motorozni: már vagy 2 hete nem ültem motoron.Hát most ez van ,DE MÉG remélem az idén tudok egy jó nagyot gurulni valamerre..!? Vagy veletek vagy akár egyedül is , a lényeg,hogy végre menjek má valamere.
Jóestét mindenkinek!
Gratulálok a vashoz Pumukli!
Az akku max. túlterhelhetősége Kb a feszültségének a 10%-a ,az sem huzamosabb ideig. A hivatalos (amit az (oskolában tanitottak) töltési érték max. 13.5-14 Volt . Efölött már károsodik az akku,- és ezt teljesen mindegy,hogy az akkun vagy a generátoron méred- ugyanis a fesszabályzó nem a generátorból kijövő magasabb feszültséget szabályozza le kissebbre, hanem a generátort nem engedi ,hogy magasabb feszültséget adjon ki magából. (a gerjesztő áramot szabályozza a generátorban)
Melegedés: Hm.. Ez változó lehet, de szerintem a 15-16 Volt egykicsit sok -lehet ettől is . Ha már 40-50 foknál melegebb az biztos nem jó jel - az elektronikai cuccokat nem nagyon tervezik 50-60 foknál magasabb hő elviselésére!
Üdv Sanyi
Jok a jképek!Még egyszer büszkeleszek hogy ismerlek! Azért ha majd(pár honap mulva),fellépéseid között a milliárdokat számlgatod,gondolj néha ránkis! Ránk=XX-esek! Busásoknak nemjár!
szilveszter ma telefonállt!Nemnagyon történnek befizetések a szilveszterrel kapcsolatban!Pontosabban,eddig csak egy ember fizette be!
MEtált birod?
Az egyik ismerősöm kawára rakott ilyet,azóta semmi baja.Kipróbálom én is.
Töltődjünk mi is ne csak az aksik.
Az aksit nem merítheti pl a 13 Voétos töltés mivel emellett emelt Wattszámot (280 420) Járműtipustól (motortipustol) függően. Számold meg te is az összes fogyasztód wattszámát -fényszóró ,parkír irányjelzők , fék , vezérlő elektronika Stb- add össze aztán nézd meg a motorod generátorának teljesítményét wattban kb 350-380 lehet. A te általad működtetett fogyasztók max 200 watt körül vannak.
No ezért nem merül az aksi még 13 Voltnál DE EBBE RÉSZLETESEBBEN MÁ NE MENJÜNK BELE.
jóéjt mindenkinek.
amúgy motorral mentem,hogy lássák....a motorosok kemények.(nem mcsak a busások.)sőt.gáborom leányának az esküvői videóját is megmutattam nekik. jóvolt.tényleg jófejek odabent.még a tulajdonos vezérigazgató is lejött közénk.ő is halálos jófej. no de majd mesélek ugyis.
rosszul tanitották!
És ez most nem basztatás!Mikor a Pepnek gondja volt rámértünk.És a Busán 3.000-es fordulat alatt nemviolt töltés!Az XX-en már alapjáraton van!És elméletileh max 13.8-at kell hogy töltsön!
Hogy hol jártam. Hát mazohista ( remélem jól írtam) - ( önmegtartóztató) életet élek . Csak a meló és a család. ( meg a nők, csak ezt meg ne tudja az asszony meg a barátnő meg a ...) Egy kicsit össze csaptak a fejem fölött a hullámok. Motorozni: már vagy 2 hete nem ültem motoron.Hát most ez van ,DE MÉG remélem az idén tudok egy jó nagyot gurulni valamerre..!? Vagy veletek vagy akár egyedül is , a lényeg,hogy végre menjek má valamere.
köszönet érte!Egyébként merre jártál mostanában? Mert errefelé nemnagyon!
Gratulálok a vashoz Pumukli!
Az akku max. túlterhelhetősége Kb a feszültségének a 10%-a ,az sem huzamosabb ideig. A hivatalos (amit az (oskolában tanitottak) töltési érték max. 13.5-14 Volt . Efölött már károsodik az akku,- és ezt teljesen mindegy,hogy az akkun vagy a generátoron méred- ugyanis a fesszabályzó nem a generátorból kijövő magasabb feszültséget szabályozza le kissebbre, hanem a generátort nem engedi ,hogy magasabb feszültséget adjon ki magából. (a gerjesztő áramot szabályozza a generátorban)
Melegedés: Hm.. Ez változó lehet, de szerintem a 15-16 Volt egykicsit sok -lehet ettől is . Ha már 40-50 foknál melegebb az biztos nem jó jel - az elektronikai cuccokat nem nagyon tervezik 50-60 foknál magasabb hő elviselésére!
Üdv Sanyi
Jok a jképek!Még egyszer büszkeleszek hogy ismerlek! Azért ha majd(pár honap mulva),fellépéseid között a milliárdokat számlgatod,gondolj néha ránkis! Ránk=XX-esek! Busásoknak nemjár!
Nem hondája van!Csak sazeretné hogy az legyen!Akkor nemkéne hengerfej!
Ugyan már...