Meg lettem már győzve azóta. Mert igazat attam a májsztrónak. Pucér gépen 250 ne lenne elég akkor a fejemmel valami baj van. Hiszen ha huzamosabban 220 felett megyek akkor olyan 20-30 Km után úgy is bedurran a nyakam.
Mondjuk újragondoltam a dolgot. És ez a nyújtás csak nagy tempónál jönne jól. De huzamosabb 200+ os tempónál amúgy is bedurran a nyakam. Lehet hogy tök értelmetlen ezen gondolkodnom.
Ettől egy picit én is félek. Egyenlőre csak remélem hogy nem nyújtok olyan sokat hogy zavaró legyen. Ezért gondoltam a +1 elöl meg a -1 hátul vagy csak elöl +1 hátul meg gyári.
Azért vigyázz az áttétel módosítással, mert ezek a számolgatások csak légüres térben közegellenállás nélkül érvényesek! Amennyiben nyújtasz az áttételen nem fogja leadni a motor az optimális teljesítményt. Olyan lesz, mintha erőtlen lenne a gép.
Ezzel szerencsére nem hiszem ogy bajom lesz mivel amúgy sem igazán van egy megszokott sebességem a városban. Általában durván felette haladok ahol a fogszám eltolás már kevésbé problémás. Azon felül ha nagyon döcögősben megyek akkor amúgy si hajlamos vagyok egy sebességi fokozattal magasabban közlekedni a valósan szükségesnél. Pl gyári áttétellel 60 körül már 4-el megyek ami a hatékony munkapont alatti fordulatszámmal megy olyankor a gép. Így ha tolok az áttételen akkor lekényszerítem magam egy sebességgel lentebbre. Ami szerintem a motornak is használ mert alacsonyabb fokozatban magasabb fordulaton a hatékony fordulathoz közelebb állok be. Viszont így a hiányzó 6.-at egy tempós haladás esetén némileg kompenzálni tudom.
Ha zavar az óra, Speedohealert kell beletenni. Ha a fogszámot elállítod, máshova jöhet majd ki a városi kellemes haladás, előfordulhat hogy mást se csinálsz, mint váltogatsz 2-3 között. A régi XX-emen 17/45 volt, városban nem volt pont jó, 2-3 között kellett váltogatni
A fog szám az stimmel bár én most nyújtok kicsit az áttételen 18/42 re gondoltam mert a program szerint így kb annyival nyúlik az áttételem amennyivel amúgy is felfelé csal az óra. Adott fordulaton adott sebességben 230 helyett 247-re jön ki a sebesség. Így hozzávetőleg pontos lesz a sebességmérőm is. Bár lehet hogy a hátsó -1 nem lesz és marad a gyári. A lánchossz még így jó. legalábbis a porogram szerint így is 110 szemes kell rá.
Gyors kérdésem akadt. Azt tudom hogy a 11-esnek mások a gyári fogszámai a lánckerekeken mint az XX-nek és azt is tudom hogy légszűrőből meg olaj szűrőből is ugyan az kell bele mint a bálnába. Sőt azt is látom hogy 1000+1 halom Hondába beleillenek az XX-be ajánlott lánckerekek, de a biztonság kedvéért inkább megkérdezem. Hogy az XX-hez ajánlott megfelelő fogszámú lánckerék jó lesz a 11-esre is ugye ?
Köszönöm a bizalmat. Egyébként jól látod mert engem is az vezérel, hogy kipróbál több tipust és elad. És ha most valaki azt hiszi, hogy micsoda haszon van benne az akkor téved. De igaz, hogy bukta sincs. De büszkeséggel tölt el az, hogy évek múlva is találkozok motorosokkal akik tőlem vettek motort és nincs panasz hogy szart adtam el. Minden létező hibát orvosolok és csak azután adom el. Ha nálam történik baleset minden esetben tájékoztatom. De az előző életéről is ha tudomásom van róla. Egyszer eladtam egy motor az új gazda örült neki. Erre az előtte lévő madár is megnézte a motort és az új gazdájának letette, hogy én milyen szar ember vagyok mert rossz motorokat adok el. Aztán kiderült, hogy a motor tökéletes csak beakart feketiteni. Ami sérülés volt rajta az nem én okoztam de még az sem akitől én vettem. De nem is úgy árultam ,hogy sérülés mentes gyári. Hát vannak ilyen emberek is.
Csak vérszivàs volt.. inkàbb probàlok felnőni a feladathoz .. venni kiprobàlni és szervizelve becsületesen eladni.. lehetőleg bukàs nélkül.. Mészi egyébként is olyan vagy mint egy szürő. Tőled làtatlanba is lehet vàsàrolni
X11: http://www.jtsprockets.com/cat...
XX: http://www.jtsprockets.com/cat...
XX 17/44 az X11 17/43, de a típus megegyezik, pl. JTF339 az első, JTR302 a hátsó. Lánc is ugyanaz.
xx forum fiúk :)