Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jól látom?
Te kiröhögsz?
Meglehet.
Szerintem meg túlkomplikálod
De felőlem mindenki úgy csinálja ahogy akarja! Nekem a tolomérő pont jó volt!
No meg az adat is +/- 10%-ban van megadva.
Egy ilyesmit csináltam kb 10 perc alatt,kell hozzá egy vastagabb acéllap,egy m4-es csavar,egy darab szilikoncső,egy nagy fecskendő és egy nem használt régebbi autó antenna egyenes darabja,de lehet bármilyen vékony cső.
Jah de ha miliméterre van megadva nem állok neki egy teszkós mérőszalaggal.Az még bútorlaphoz rendben van.
Az most lényegtelen,hogy ki mivel méri!
A lényeg azon van hogy szintet kell mérni,és nem mennyiséget.
A szint ellenőrzésének van jobb módszere mint a centi és a csavarhúzó.
Egyébként a szervízmanuál, teló olajszintnek 142-mm ír a teló felső peremtől mérve,kihúzott állapotban.
Itt gyönyörűen bemutatják!
Figyelem több részes!
http://youtu.be/X51Nf_FkWjM
Persze hogy nem találom.
De azthiszem egy német fórumra dobta fel valaki. Fogalmam sincs hogy jutottam oda.
Ja bocs, ez elvileg az x11-é, de asszem valamelyest megegyeznek. Ha nem javitsatok ki. Mindjárt megkeresem a forrást ahonnan kifényképeztem.
Ez zsír, de melyik évjárathoz jó? Vagy ebben nem volt eltérés?
Én ezt találtam.
De még menni nem mentem vele. Így nem tom milyen lett.
Roppantul nem mindegy hogy folyadék magasságot,vagy folyadék térfogatot nézel
Maradj a magasságnál,mindenki így csinálja!
http://belray.lubricantadvisor...
Itt vannak az ertekek.
Megmondom őszintén nem emlékszem a mértékegységre csak arra hogy valami 420-on valamennyi de hogy milliméter vagy milliliter volt azt már nem tudom.
Sose decibe számolunk,hanem milliméterbe (olajszint magasságot mérünk!
Bocsánat! Rosszul fogalmaztam. Szóval jövőre nagyszervízt kell csinálni a gépen és azt beszéltük, hogy addig ne bontsuk szet, ha nincsen neki baja. A szivárgás az már tényleg gáz.
Úgylátszik ez nagyban függ a használattól, ídőjárástól, vagy mitudomén.
Nekem 40ezer volt a mocivan. De szétszedésnél majdnem mind megvolt ( 20-30 mili hiányzott.) száranként. Egy kicsit ugyan sűrűbb volt mint az uj, de nem volt fekete, vagy ilyesmi. Mivel problémám nem volt vele így nem cserélgettem. A gyárival futott ennyit.
Eztán sűrűbben cserélem.
Hát én ennek a szerelőnek azt mondtam volna én meg a lakásomban vagyok otthon. a viszont látásra. Azokban a szárakban már csak leharcolt olajnak nem nevezhető sármaradvány van.
Igazolom. Nekem sem szivárgott sehol sem az olaj a telókból. Azonban (És most nem tudom a pontos mennyiségeket) hozzávetőleg ha jól emlékszem olyan 4 deci feletti olaj megy száranként a teleszkópokba. Amikor tavaly télen szétszedtük őket akkor meg egy teljesen ragadós sűrű olajnak csúfolható folyadék volt bennük de maximum a szükséges mennyiség fele. Olyan 2 daci lehetett bennük száranként. Pedig nem volt olajos a szár nem volt kirepedezve a szimering. De idővel összesűrűsödött benne az olaj. Nem is volt olyan mint kellett volna. Nagyon nem. Úthibákon felem nagyobb tempónál felütött a teleszkóp. Furán libegősen állt vissza. Instabil volt, vagy legalábbis nem bíztam benne, ha meg elveszti az ember a bizalmát a gép egy adott részében akkor szét kell hogy szedje. Lehet hogy semmit nem javít rajta de a szerelés eredményeként újra megbízok az adott alkatrészben. Már ezért megéri
Nem azért kell olajat,esetenként csúszógyűrűt cserélni mert szivárog az olaj!
Hanem mert elhasználódott!
Motorolajat,vagy fékolajat se azért cserél az ember,mert szivárog valahol!
Én azt a szerelőt lehet inkább hanyagolnám.
Első részében a mondanivalódnak igazat adok.
A második részével " A gyártótól jobban tuningolni senki nem tud" azért vitatkoznék! az én vasam az élő példa!