Tisztelt Urak és hölgyek!
Kedves barátom több mint egy éves munkája ért véget szeretném megosztani veletek néhány képben mit is műveltek ezalatt a bő egy év alatt.
A történet rendkívül egyszerű, miután Tomi barátommal ifjú korunkat végig motoroztuk a szerelem nem múlt el a motorok iránt, még ennyi év távlatában sem. Tomi felhívott másfél évvel ezelőtt,hogy újra nyeregbe szeretne ülni segítsek neki, és elkezdődött az álmodozás. A választás egy CBR 1000 F-re esett, mivel kevés anyagi keret állt rendelkezésre meggyőztem öreg barátomat, hogy keressünk olyan vasat amit rendbe kell rakni és így nem egyszerre ölsz bele sok pénzt na és persze olyan lesz amilyet elképzelsz. Mivel én már építettem pár motort azt javasoltam építsük újra vázról és így is kezdtük el. A motor vételára nagyon jó azaz olcsó volt, meg is lett a böjtje. Sajnos ami létezik az miden rossz, törött volt és hozzá nem értő kontár kezek tönkre tettek, de én biztattam jó lesz és majd vissza kapod a motortól ! Tényleg sok-sok munka volt benne, minden elismerésem Ákosnak aki nagy szenvedéllyel és szakmai hozzá értéssel, vitte végbe az építést!
Gyártottam erre magamnak egy magyarázatot, aztán hogy ez mennyire helytálló, azt mindenki döntse el :)
Szóval az új feszítőnél lenn a patronban a tolattyú még megfelelően van illesztve, így az olaj nem tud átfolyni a paláston, működik az utánállítás. Ahogy nő az illesztésnél a rés, illetve a lánc is nyúlik valamennyit szépen lassan elkezd csörögni alapjáraton. Aztán hogy fordulaton miért hagyja abba... egyrészt a lánc is egyenletesebben jár, meg több olaj jut a feszítőhöz is. szerintem :)
Hát nem tudom erre mit írjak... Legutoljára 2014 be szereltem be egy 24 es be egy komplett szettet. Nem is kérdeztem, hogy honnét van. Utána sem néztem, hogy lehet e kapni vagy sem. Viszont ha tike1000f elvállalja és megcsinálja neked a feszítőt szerintem láncot is cserélj és oldal feszítőket is (ha meg vannak kopva. De 93.000 nél gondolom igen) Remélem azt kapsz :-)
Annyi hozzáfűzni valóm van, hogy a szerelő barátom próbált rendelni hozzá feszítőt és már nem is kapható...
Ezáltal nem marad más megoldás, mint amit régebben itt olvastam és bevált többeknek.
Manapság nem érték ami nem új, sajnos.
A tiéd is mutatós darab!
Üdv itt Ghost2!
Szép a géped! Sok szerencsét hozzá! Viszont hamár a vezérműlánc dologról van szó, szeretnék feldobni egy témát. Hátha kicsit bekapcsolódnak rég nem jelentkező fórumtársak is Régebben sokat foglalkoztatok a vezérműlánc feszítővel. Több oldalon is nagyon sok ideig ez a téma ment. Típus hibaként jellemezve azt. Viszont akkor miért van az, hogy ha egy megnyúlt vezérműlánc cserénél az oldalsó feszítőket is cseréljük egyben a lánccal meg a központi feszítővel akkor ismét elmegy a moci akár 50 - 60.000 kilométert csörgés mentesen?! 4 motoros kolléga is van akiknek személyesen cseréltem ki mindet és azóta sincs bajuk. Sc 21 és 24 esben is. Közülük az egyik már túl van a 34.000 en és semmi csilingelés semmi csörgés! De román fórumokon vannak szép számmal olyanok is akik már túl vannak az 50.000 és most kezd hidegen minimális hangja lenni. Vagy úgy gondoljátok, vélitek, hogy ennél sokkal többet kellene egy ilyen szerkezet tartson mivel Hondáról beszélünk?!
Nos remélem lesznek rá válaszok
Ha kell, tudok segíteni feszítő szervizelésben. Nem tudom mennyire ismered a vas előéletét illetve h mennyi km van benne, de lehet egy vezműlánc cserét is megejtenék a helyedben ha már szét lesz szedve. Utána többet nem lesz vele bajod...
Sziasztok!
Bemutatkoznék, most regisztráltam, mivel van egy '86 os SC21 a birtokomban már 3. éve :). Szimler Antonius a becsületes nevem és Dunakeszin lakom, BP en dolgozom. Imádom az én fekete szépségemet igazán hibája még nem nagyon volt, kivéve az egyik első teló szimmeringjének izzadását. Olvasgatva a fórumot látom, hogy másnak is csörög a vezérműlánca, hát az enyém is. Azóta, hogy hozzám került, egyformán...
Kihez forduljak ennek az orvoslását illetően? Csakhogy kérdezzek is, ha már itt vagyok :)
Sziasztok!
SC24-re valakinek nincs felesleges eke vagy hasidoma? (ki-hogy nevezi) Én már törötten vettem és sajnos hiányzik belőle egy darab, így nem is lehet hegeszteni.
Szavadon foglak! Mondd a címed, idén Romániai túra a terv minél többször, ha lehet minden hónapban. Közel vagyok a határhoz nem is értem eddig mért nem mentem....
Üdv.
Egyetértek veled! Viszont több esetben is azoknál a motoroknál amelyek nem voltak széthajtva, viszont benne voltak a korba nem mindig mechanikus probléma okozott ilyen olyan gondot, hanem az elektronikus dolgok. A jelenlegi alapjárat ingadozással példázva, javítottam már meg olyan motort egy barátomnak akinek szintén ingadozott az alapjárata és a gyújtótekercs megváltozott ohmikus ellenállása okozta a hibát. Viszont amit basi22 írt azt nagyon jó dolognak tartom amikor hibakereséssel kezdesz el foglalkozni. Mert pontos diagnózist lehet vele felállítani ;-)
Ui: Meddig voltál, mentél a szomszéd országban? :-)
Üdv!
Az elmúlt két oldalt visszaolvasván arra jutottam, hogy kb. mindenkinek ugyanaz a gondja, tehát nincs nagy baj, ezek ilyenek, és öregek. Én sem találtam semmi problémát, de mégis ingadozik az alapjárat, de nekem is jó a fogyasztásom, könnyen indúl, és jól megy, ergo nem bontom szét, mert már sokszor megjártam, hogy egy kis hibából generáltam egy nagyot. A vez.láncnak nekem is van egy bizonyos fordulaton hangja, de már hozzászoktam, a 90-es évek összes cbr-el ez a helyzet legyen az 600-1000 ccm.
A generátor lánc hang elvileg hasonlít mintha hajtókar csapágyas lenne a motor, Ezt egy Honda szerelő mesélte nekem, engem megnyugtatott, hogy nekem nincs ilyen baj.
Én továbbra is benne vagyok mindenféle túrában, közben már átléptem az országhatárt is, és jelentem minden ok :)
Kedves barátom több mint egy éves munkája ért véget szeretném megosztani veletek néhány képben mit is műveltek ezalatt a bő egy év alatt.
A történet rendkívül egyszerű, miután Tomi barátommal ifjú korunkat végig motoroztuk a szerelem nem múlt el a motorok iránt, még ennyi év távlatában sem. Tomi felhívott másfél évvel ezelőtt,hogy újra nyeregbe szeretne ülni segítsek neki, és elkezdődött az álmodozás. A választás egy CBR 1000 F-re esett, mivel kevés anyagi keret állt rendelkezésre meggyőztem öreg barátomat, hogy keressünk olyan vasat amit rendbe kell rakni és így nem egyszerre ölsz bele sok pénzt na és persze olyan lesz amilyet elképzelsz. Mivel én már építettem pár motort azt javasoltam építsük újra vázról és így is kezdtük el. A motor vételára nagyon jó azaz olcsó volt, meg is lett a böjtje. Sajnos ami létezik az miden rossz, törött volt és hozzá nem értő kontár kezek tönkre tettek, de én biztattam jó lesz és majd vissza kapod a motortól ! Tényleg sok-sok munka volt benne, minden elismerésem Ákosnak aki nagy szenvedéllyel és szakmai hozzá értéssel, vitte végbe az építést!
Szóval az új feszítőnél lenn a patronban a tolattyú még megfelelően van illesztve, így az olaj nem tud átfolyni a paláston, működik az utánállítás. Ahogy nő az illesztésnél a rés, illetve a lánc is nyúlik valamennyit szépen lassan elkezd csörögni alapjáraton. Aztán hogy fordulaton miért hagyja abba... egyrészt a lánc is egyenletesebben jár, meg több olaj jut a feszítőhöz is. szerintem :)
du 7 után nyugodtan.
Ezáltal nem marad más megoldás, mint amit régebben itt olvastam és bevált többeknek.
Manapság nem érték ami nem új, sajnos.
A tiéd is mutatós darab!
Szép a géped! Sok szerencsét hozzá! Viszont hamár a vezérműlánc dologról van szó, szeretnék feldobni egy témát. Hátha kicsit bekapcsolódnak rég nem jelentkező fórumtársak is Régebben sokat foglalkoztatok a vezérműlánc feszítővel. Több oldalon is nagyon sok ideig ez a téma ment. Típus hibaként jellemezve azt. Viszont akkor miért van az, hogy ha egy megnyúlt vezérműlánc cserénél az oldalsó feszítőket is cseréljük egyben a lánccal meg a központi feszítővel akkor ismét elmegy a moci akár 50 - 60.000 kilométert csörgés mentesen?! 4 motoros kolléga is van akiknek személyesen cseréltem ki mindet és azóta sincs bajuk. Sc 21 és 24 esben is. Közülük az egyik már túl van a 34.000 en és semmi csilingelés semmi csörgés! De román fórumokon vannak szép számmal olyanok is akik már túl vannak az 50.000 és most kezd hidegen minimális hangja lenni. Vagy úgy gondoljátok, vélitek, hogy ennél sokkal többet kellene egy ilyen szerkezet tartson mivel Hondáról beszélünk?!
Nos remélem lesznek rá válaszok
Mikor hívhatlak?
Anton
Ha kell, tudok segíteni feszítő szervizelésben. Nem tudom mennyire ismered a vas előéletét illetve h mennyi km van benne, de lehet egy vezműlánc cserét is megejtenék a helyedben ha már szét lesz szedve. Utána többet nem lesz vele bajod...
Bemutatkoznék, most regisztráltam, mivel van egy '86 os SC21 a birtokomban már 3. éve :). Szimler Antonius a becsületes nevem és Dunakeszin lakom, BP en dolgozom. Imádom az én fekete szépségemet igazán hibája még nem nagyon volt, kivéve az egyik első teló szimmeringjének izzadását. Olvasgatva a fórumot látom, hogy másnak is csörög a vezérműlánca, hát az enyém is. Azóta, hogy hozzám került, egyformán...
Kihez forduljak ennek az orvoslását illetően? Csakhogy kérdezzek is, ha már itt vagyok :)
Köszi előre is!
Feladó adatai
név: Kiss Attila
megye/város: Budapest
mobil: 06-70-632-1829
Van vkinek Givi Wingrack a gépen?
SC24-re valakinek nincs felesleges eke vagy hasidoma? (ki-hogy nevezi) Én már törötten vettem és sajnos hiányzik belőle egy darab, így nem is lehet hegeszteni.
Egyetértek veled! Viszont több esetben is azoknál a motoroknál amelyek nem voltak széthajtva, viszont benne voltak a korba nem mindig mechanikus probléma okozott ilyen olyan gondot, hanem az elektronikus dolgok. A jelenlegi alapjárat ingadozással példázva, javítottam már meg olyan motort egy barátomnak akinek szintén ingadozott az alapjárata és a gyújtótekercs megváltozott ohmikus ellenállása okozta a hibát. Viszont amit basi22 írt azt nagyon jó dolognak tartom amikor hibakereséssel kezdesz el foglalkozni. Mert pontos diagnózist lehet vele felállítani ;-)
Ui: Meddig voltál, mentél a szomszéd országban? :-)
Igazán nincs mit :D
Igen, örömmel találkozom akár félúton, akár máshol.
Az elmúlt két oldalt visszaolvasván arra jutottam, hogy kb. mindenkinek ugyanaz a gondja, tehát nincs nagy baj, ezek ilyenek, és öregek. Én sem találtam semmi problémát, de mégis ingadozik az alapjárat, de nekem is jó a fogyasztásom, könnyen indúl, és jól megy, ergo nem bontom szét, mert már sokszor megjártam, hogy egy kis hibából generáltam egy nagyot. A vez.láncnak nekem is van egy bizonyos fordulaton hangja, de már hozzászoktam, a 90-es évek összes cbr-el ez a helyzet legyen az 600-1000 ccm.
A generátor lánc hang elvileg hasonlít mintha hajtókar csapágyas lenne a motor, Ezt egy Honda szerelő mesélte nekem, engem megnyugtatott, hogy nekem nincs ilyen baj.
Én továbbra is benne vagyok mindenféle túrában, közben már átléptem az országhatárt is, és jelentem minden ok :)