Helló Józsi!
Valamilyen szinten lehet véd a rovarölő szer is, de sajnos általában nem otthon ragad bele a kutyába. Mire egy sétából hazaér az ember már lehet meg is fertőzte a kutyát a kullancs, sőt az is lehet, hogy jóllakik és lepottyan róla mielőtt láttuk volna. Vélhetően közrejátszik elszaporodásukban az általad is említett keményebb fagyok hiánya is. Ez sajnos egy állandó veszély, ami ott leselkedik állandóan.
A kutya tartózkodó helyét szórd fel rovarölő porral , ha bemész mezőgazdasági , vagy kisállat boltba biztos tudják miről van szó.
Bár én eddig a betegséggel nem találkoztam. Igaz kutyám sincs vagy 38 éve.
Kullancsot találtunk már mi is, de az "hagyományos" volt, ill. (szerencsére valószínű) a betegséget se hordozta. Mindenesetre ha megyünk a dokihoz én is megemlítem és kikérem a véleményét. Remélem azóta tovább javult Zara és hamarosan már csak rossz emlék lesz a betegség. Viszont elgondolkodtató, hogy bármikor újra előjöhet és valószínű felétek erre meg is van az esély.
Azt írják: "Fontos tudnivaló, hogy a betegségen való átesés semminemű immunitást nem jelent egy újabb fertőzéssel szemben."
Szerintem olvasd el, nálunk szinte egy az egyben ezek a tünetek jelentkeztek és itt van kép magáról a kullancsról is ami a betegséget terjeszti, ha olyat találsz benne irány a doki, nehogy ti is hasonló helyzetbe kerüljetek mint mi. https://hu.wikipedia.org/wiki/...
Szia Józsi! Még macsekban nem találtam kullancsot, úgy tudtam ők kiszedik maguknak, bár ha a tarkó vagy buksi tájékán van akkor nem biztos hogy boldogulnak. Itt csak néhány napig volt hidegebb most is alig van 0°C és hétvégére esőt ígérnek
Szia Laci! Örülök, hogy a kutyus rendbe jött, illetve meggyógyul! A Bandi cicából karácsonykor szedtem ki kullancsot, télen??!! Azért nem bánom a mostani hideget. Állítólag lesz még hideg a jövő héten , legalább is remélem, hogy a sok parazita mindenféle rovar , bolha kullancs pusztuljon . A villamosmérnök motorostársnak is bele kell jönni a dolgokba , hadd gyakorolja! Még a végén nem fogja tudni mit csináljon szabad idejében, no többek között ezért is kell a motor.
Számtalan kérdésem lesz még nekem is a dokihoz, a helyzet viszont eddig olyan volt hogy a túlélés volt a legfontosabb ezért nem kérdezgettem erről. Először a szívférgesség is felmerült amire igazából nincs gyógyszer ha már kifejlődött stádiumban van, arra is kell valami megelőzés, na meg azt se tudom hogy a kullancs ellen védett lesz-e, majd mindent megkérdezek. Az biztos hogy többet is kiszedtem már belőle, legutóbb november elején.
Szerszámok nélkül ez nem biztos hogy másnak is olyan egyszerű mint neked Józsi aki fel vagy szerelve. Úgy is lehet az állapotra következtetni ha az akku belső ellenállását méred. Külön-külön áramfelvételeket mérsz, pl. tompított majd helyzetjelzőt működtetve, ezután feszmérővel is mérj szintén először tompított majd helyzetjelzővel de úgy, hogy ha a tompított megvan azonnal kapcsolj helyzetjelzőre (a feszmérés leolvasásánál várj egyformán 10-15 másodpercet amíg nagyjából beáll a feszültség és akkor jegyezd fel amit a műszer mutat). Ezután az áram és feszültség párokat vond ki egymásból és az így kapott feszültség és áram értékeket oszt el (U/I=R) ebből megkapod a belső ellenállás értékét, ha jó az akku akkor ez az érték 1-2 század ohm-nál nem több.
A kötelező oltások mellett megkapta az itthon szokásos védőoltásokat is, összesen 6db van a kiskönyvében. Kedden este már nagyon rosszra fordult az állapota, akkor vette le az orvos a vért és küldte el elemzésre aminek eredményét pénteken reggelre ígérték. Szerdán is volt a doki de amíg nem tudott biztosat csak a lázra adott injekciót és a gyulladásra meg valami harmadik is volt de arra már nem emlékszem, akkor viszont már nem evett semmit és véreset vizelt. Szerdán este már csak feküdt és én se aludtam semmit éjjel, csütörtök reggel mielőtt indultam dolgozni egy nagy adag zöld folyadékot hányt, volt egy kis széklete is de az inkább alvadt vérnek látszott, a tehetetlenségtől ordítani tudtam volna... nagyon távolinak tűnt a másnap reggel 8óra amikor az eredmény miatt kellett volna érdeklődni. Csütörtökön este hirtelen felgyorsultak az események, 7kor telefonált a doki, szerintem megsürgette és így még este megjött az eredmény e-mailben. Három csillagos Babesia fertőzés, kullancsok terjesztik változó lappangási idővel, szétesnek a vörösvértestek, támadja a vesét és a májat... induljunk el azonnal mert talán még nem késő beadni az ellenanyagot. Le volt fagyva minden, a kutya még soha nem volt az autóban, Kriszti vezetett és meg hátul a kutyával, nagyon allergiás vagyok az autómra de akkor az se érdekelt. Megkapta az oltást aminek nagyon kemény mellékhatásai vannak... nem részletezném de alig értünk haza szerencsétlenből mindenhonnan folyt valami borzalom... azóta eltelt 24 óra, nem evett semmiből de szerencsére ivott, aztán Krisztinek eszébe jutott hogy a cicák kajája mindig nagyon érdekelte, kibontott neki egy alutasakost amit végre már megevett. Most értem haza mert ügyeletes vagyok és hibához kellett menni, pedig alig vártam egész nap hogy lássam, csóválta a farkát amikor meglátott és láthatóan jobban van, holnap délelőtt megint megyünk a dokihoz aki azt mondta van esély a teljes gyógyulásra. Ezt csak azért írtam le mert ez bármikor előfordulhat mással is és ha hasonló tüneteket tapasztaltok azonnal vigyétek orvoshoz.
A sönttel az a baj, hogy azt egy soros ampermérővel hitelesíteni kell, ami úgy történik, hogy fogsz egy 1,5 mm vastag , 12 mm széles 6 centi hosszú vaslemezt. A két végébe fúrsz 1-1 ötös menetet, és az akkuval a negatív testvégre rákötöd sorba a hiteles ampermérővel, majd kissé beljebb kettő 3 mm-est. arra kötöd majd az ampermérőt. Aztán a vascsikot a közepénél flexxel felkapcsolt lámpánál álló motornál oldalról bevágod, kogy a rákötött A mérő ugyanazt mutassa mint a vascsíkkal sorba kötött, és kész van a sönt.
Azért kell ez a szr bonyolult módszer mert működés közben nem szabad a generátor- akku végét bontani.
Nekem a digitális multi, 14,6-ot mutat! Aztán ráteszem az 1,5V-os szén-cink elemmel hitelesített analógot azzal 14 alatt van. Az akkuba csak egy kicsi desztillált víz kell nyáron, a kezelőjébe meg hideg sör. Bár a sör jobban esik neki, mint az akkunak a víz!
Én csak azt nem értem miért nem lehetett tenni bele egy trimmert , hogy pár tized voltot lehessen szabályozni ?! Jó tudom egy hibalehetőség az is.
Most , hogy pihenjben van a táltos, és vettem egy 4700 Huf-os a neten kapható szabályzót, mondom méregetek egy cseppecskét. Van egy 12 V 250 VA-es trafóm, A rendes Honda fesszab szépen adja a szabályzott feszültséget! Az "olcsó" szerzemény t rákötve akkorát nyögött a trafó , hogy csak egy pillanatig mertem rajta hagyni. Viszont ez az alighanem kínai szr a Simsonra remek lesz!
hát ellenállásaim nem nagyon vannak otthon, meg nem is szórakoznék vele. Egyébként máshol olvastam, hogy digitális multiméter elég (persze nem pontos, de ha nagyon kiugró az eredmény akkor azt legalább az is észreveszi). Csúcsfeszültség mérőm meg nincs, max majd csórok egy szkópot acégtől kölcsönbe, aztán azzal mérek ha nagyon kéne :)
Egyébként biztos vagyok abban, hogy csak az akksi a baj. Nem igazán törődtem szegénnyel.
A Lényeg annyira nem a fordulat , hanem az , hogy az alapjáratnál magasabb fordulaton sehol sem lehet több 14,2 V-nál. De mert nem tudod mennyire pontos az a műszer én elsősorban az árammérésre szavazok.
Az új egyenprogramból gyártott fórumon nincs válaszértesítés.
más téma: Ti sem kaptok már email értesítést ha választ kaptok egy üzenetre itt? Amióta új a fórum, nem kapok. És beállítást sem találtam sehol.
Ami azért annyira nem jó, mert így legalább mindig tudtam, ha írtatok és egyből oda is ugrott ha rákattoltam a linkre.
rendben, az elsőt kipróbálom. Van otthon egy régi Deprez-műszerem, csak nem biztos hogy működik, de majd kipróbálom. Szóval 2500 fordulaton 14,2 voltnál ne legyen több. Lámpa ki!
Tudom hogy villamosmérnök vagy , azért kajánkodtam.
Bár a gépjármű villamosság elég speciális esete az akku azért most felvilágosítlak: Az egyik módszer: A bekötött akkura rámérsz világítás féklámpa nélkül, és ekkor kb 2500 f/min.-nél max 14,2 V nak szabad lenni, ennél feljebb nem mehet. Lehetőleg mutatós mérőerősítő nélküli műszerrel mérve. Mert a rövidrezárogatós thirisztoros szabályzás impulzusos szar hullámalakja miatt nem biztos, hogy az igazat mutatja a digitális kivitelű.
A Másik biztosabb mód: Beteszel egy söntöt és a töltőáramot méred, aminek le kell csökkennie 0-ra egy idő után. És azt biztosan látod. Ennyi!
Jó egészséget Nektek!
elvileg villanymérnöki papírom van vagy mifene! :) mondjuk hogy mennyi a töltőfeszültség azt hogy mérem? gondolom úgy hogy alapjáraton búgatom a motort, és akkor mérek az akksi kapcsaira nem? Mennyinek kéne lenni?
Egyébként sajnos nem az ördögi gondviselés, hanem az én gondviselésemnek a hiánya miatt fogyogatott ki a cucc valószínűleg, főleg mikor nagy melegben lusta voltam megnézni a szintet, mikor egész nap a tűző napon állt a motor, és gondolom párologtatta a folyadékot az akksibúl ki!
Egyébként a feszszabályzótól félek, mert olvastam hogy ezen a motoron az azért el szokott baszaródni, de eddig olyan problémám nem volt, hogy ne ment volna a motor, ezért nem is gondoltam arra hogy baja lenne. Meg aztán nem olyan olcsó az, lehet jobb ha 100 ft-os desztvizet veszek, ami kb 2 évig elég bele , és elég ha 2 havonta ránézek az akksira :)
Tegnap elsöpörtem a havat kétszer! Erre az éjjel leesett vagy 8 senti, és mivel széllel jött, ahogy az út mellett felkupacoltam, most azt szépen feltöltötte szintbe! Hogy olvadjon el !!
Azt azért tudom javasolni, hogy az új akku bekötése után ellenőrizd le, ha a volt mérőt illetően vannak ismereteid, mi a helyzet a töltőfeszültség nagyságának a mibenlétét illetően B+!! No ezt most jól megaszondtam!
Ugyanis lehet, hogy a savszint rendszeres csökkenése nem a véletlen , vagy az ördögi gondviselés műve! Lehet nem ártana ha elkezdenél fesszab után is érdeklődni a használtcikk piacon.
A kullancs lassan mozog. Akkor tud a kutyába mászni, ha lefekszik pl. Séta közben ne állj meg vele!