Attól, hogy a feleséged esetleg szóváltásba keveredik Veled, egy illen Thai - masszázs miatt, és lazán kikarmolja a bal szemedet. Tudod milyen értetlenek a nők, pedig a szerv a használattól csak edződik! És Te ezután asszimmetrikusan fox nézni! Mint Jumurdzsák!
tegnap este 8-kor mentem haza. Ismét megtudtam, milyen ruhában fürdeni. Fasza eső volt, nem baj, majd ma meg szeles lesz. Ami nem száradt meg a garázsban, azt megszárítja a szél
Szép estét motorosok. Erre a motorra a 20 W 50 van előírva,mert a léghűtés miatt az olaj hőmérséklete elérheti a 130 C fokot is. Én először 5W40-et tettem bele. Zajos volt a blokk. Beleraktam olajcserekor a belevalót, és nem hittem a fülemnek. Javaslom, írd be a gugliba a kenőolajok-motorolajok- címszót és- okosodj-! Sok érdekeset lehet megtudni.Meg már szépülni úgysem fogsz.
Szép Jó reggelt! Szal ma felhívtam a VPOP-t, és elméletileg semmi akadálya a regadó befizetésnek, csak az a bevett gyakorlat, hogy megvárják a KF jóváhagyását a vassal kapcsolatban, hogy az esetleges nem megfelelőség esetén ne kelljen visszafizetést eszközölniük.
Külföldi használt motor első forgalomba helyezése
No, akkor egy kis élménybeszámoló egy Németországból 2004-ben behozott 1993-as 650cc-s motorkerékpár első, magyarországi forgalomba helyezéséről...
JÓTANÁCS:
MINDEN létező papírt vigyünk mindenhova, ahol ügyeket kívánunk intézni, így nem fordulhat elő, hogy potyára mentünk, mert hiányzik valami. De igyekszem felsorolni, hogy hol mit kérnek, a forgalomba-helyezési kálvária folyamán.
Megvásároltam a motorkerékpárt a magyar tulajdonostól. Nem ő volt az, aki Németországban megvette, sőt azóta több kézen is átment. De mivel még senki nem volt képes/hajlandó forgalomba helyeztetni, rám várt ez a feladat.
Első körben, amik mindenképp kellenek:
- A motor kinti forgalmi engedélye
- A kinti adásvételi /a német eladó, és a magyar vevő közötti/
- valamint az összes további adásvételi, amennyiben Magyarországon több tulajdonosa is volt a rendszámtalan motorkerékpárnak, tehát nem attól vásároljuk a gépet, aki No-ban megvásárolta.
HA AZ ADÁS-VÉTELIK LÁNCOLATÁBÓL BÁRMELYIK SZEM IS HIÁNYZIK, NE VEGYÜK MEG A MOTORT, MERT AZ ÉLETBEN NEM FOGJUK TUDNI FORGALOMBA HELYEZTETNI!
1. Ha már miénk a motor, akkor első körben az ocsmányirodát célozzuk meg, és kérnünk kell egy SZÁRMAZÁSI ELLENŐRZÉSI VIZSGÁLATOT, hogy a megvásárolt motorkerékpárt nem körözik-e külföldön?! Ez a procedúra kb 1-2 hetet vesz igénybe, s a költségvonzata 8.400 forint. A határozatnak lejárati ideje NINCS, bármikor a jövőben felhasználható, ha nem rögtön kívánjuk forgalomba helyeztetni a külföldről behozott kedvencünket.
2. Ha ezzel megvagyunk, akkor jelentkezzünk be a motorral EREDETISÉG VIZSGÁLATRA / 17.000 forint/ valamelyik műszaki vizsgaállomáson. Ez azért fontos, mert ha előbb csináltatjuk meg az eredetiség vizsgálatot, mint az EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉSI ENGEDÉLYT, és a MŰSZAKI VIZSGÁT, akkor nem kell integrált vizsgát tennie a motornak a Közlekedési Felügyeletnél, és megspórolhatunk kb. 7.000 forintot.
3. Ha szerencsénk van, és túljutunk az eredetiség vizsgálaton, és nem csöngetnek be a rendőrök délután, hogy gáz van a motorral, akkor kérhetünk egy vizsgaidőpontot a Közlekedési Felügyelettől EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉSHEZ /Kb 23.000 forint/, és MŰSZAKI VIZSGÁHOZ /3.940 forint/. Amennyiben nem akarunk mi szöszmötölni a motor vizsgáztatásával, megbízhatunk egy külsős céget, aki ezt a 3940 forintos vizsgadíjat mindjárt 10e-re hízlalja, viszont nem kell nekünk intéznünk a forgalomba helyezés ezen részét.
Ha neadjisten már van Egyedi forgalomba helyezési engedélyünk /pl. előző tulaj megcsináltatta/, akkor az megint csak nem kell újra megcsináltatni, feltéve, hogy nincs az engedély második oldalán leírva, hogy a határozat 6 hónapig érvényes, és az már letelt. Ez esetben értelemszerűen eddig használható, ha lejárt, akkor újat kell készíttetni. Ha olyan régi a határozatunk, hogy még NEM írták bele, hogy 6 hónapig érvényes, akkor mázlink van, mert nem évül el, bármikor felhasználható. Újabban már csak olyat állítanak ki, ami megfelel a jogszabályban meghatározottaknak, vagyis bele van vésve, hogy 6 hónapig érvényes.
Műszaki vizsgához szükségesek a következő papírok:
- külföldi forgalmi
- az összes adásvételi szerződés /külföldi is!/
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya
Ha van, akkor:
- Egyedi forgalomba helyezési engedély /ha nincs, akkor itt megcsinálják, kb 23e-ért/
HA MÉG NEM VOLT FORGALOMBA HELYEZVE A GÉPJÁRMŰVÜNK, AKKOR AZ ELSŐ MŰSZAKI VIZSGÁT CSAK A KÖZLEKEDÉSI FELÜGYELET VIZSGAÁLLOMÁSAIN LEHET TENNI. /Mozaik u., Vas Gereben u., Szigetszentmiklós 06/24-367-007, stb./ Semmilyen más vizsgaállomás NEM vizsgáztathatja a motorkerékpárunkat!
4. Miután mindezzel megvagyunk, és kezünkben az összes fent említett papír, akkor szépen lefénymásoljuk a következőket, és az EREDETIKKEL együtt ezeket is magunkkal visszük:
- külföldi forgalmit /összes oldalát/
- műszaki vizsgalapot
- az összes adás-vételi szerződést /külföldit is!/
És már mehetünk is a VPOP Magánforgalmi Fővámhivatalába /pl Bp., Csepel, Petróleum u. 4. tel: 06/1-425-2734 /, hogy befizethessük a REGISZTRÁCIÓS ADÓT. Ehhez szükségünk lesz még a következőkre:
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya
Mind csak eredetiben, másolatot nem fogadnak el!
Amennyiben még nincs VPID számunk, akkor a 15-ös ablaknál kell kezdenünk. Elmeséljük mi járatban vagyunk, majd egy adatlap 2 példányban való kitöltése után már lesz. Ezzel kell folytatni a procedúrát. Az útbaigazítás szerinti következő ablakhoz fáradunk, ahol átnézik az összes fentebb felsorolt, nélkülözhetetlen papírt /eredetit ÉS másolatot/, igazolványt, akármit, majd kapunk egy lapot, amin végre szerepel egy nagyobbacska összeg, ami maga a REGISZTRÁCIÓS ADÓ. Ezt persze nem tudjuk itt befizetni, mert pénztár az egy szál sincs, viszont van a közelben /kb 1km/ egy szobányi OTP /Szabadkikötő u. 5-7./, ahol némi plusz költség fejében leróhatjuk a Regisztrációs Adónkat, majd vonulhatunk vissza a Petróleum utcába. Ugyanahhoz az ablakhoz megyünk, ahonnan a befizetésről szóló papirost kaptuk, majd azt összefirkálják, és adnak egy másikat, amely lapnak egy nagy zöld paca van középen. Ez a hivatalos igazolásunk arról, hogy megfizettük a regisztrációs adót. Úgy is hívják, hogy IGAZOLÁS motorkerékpár, illetve a 87.03 vámtarifaszám alá tartozó személygépkocsi után regisztrációs adó megfizetéséről. Kész is vagyunk a VPOP-val. Ha péntek délelőtt megyünk és nincsenek sokan, akkor kb. 2 órát vesz igénybe a teljes procedúra. /H-K: 7.30-15.30, Sz-Cs: 7.30-15.00, P: 8.00-13.00/
Időközben tudomásomra jutott, hogy VAN pénztár a vámhivatalban is, csak nem szeretik, ha az ügyfelek ott fizetik be a regisztrációs adót, így inkább mindenkit elküldenek az OTP-be, hogy ők szarakodjanak velünk, és fizessünk még kezelési költséget is. Szóval a harcosabb lelkületű motorosok nekiállhatnak asztalt borogatni a VPOP-nál, ha nem engedik, hogy ott fizessék meg a regadót, mert LEHET náluk fizetni, csak nem reklámozzák!
5. Kiválasztunk egy szimpatikus biztosítót /leginkább azt, amelyik a legolcsóbb/, és kötünk egy Kötelező Gépjármű Felelősség-biztosítást. Mivel rendszáma még nincs a motornak, így az alvázszámot fogják a kötvényre írni. Külön szemétség a biztosító részéről, hogy a biztosítást nem a szerződéskötés, vagy a forgalomba helyezés napjától fizettetik meg a kuncsaftokkal, hanem az ADÁS-VÉTELIN szereplő dátumtól. Kérdéseimre, miszerint hogy okozhatnék balesetet, ha nem közlekedhetek a motorral, mert nincs rendszáma, forgalmija, valamint mi van akkor, ha a vásárlást követően 2 évig áll a garázsban, és utána jut eszembe forgalomba helyeztetni, akkor vajon két évre visszamenőleg ki kell fizetnem a KGFB-t, azt tudta válaszolni az ügyintéző, hogy: - Akkor most akarok biztosítást kötni, vagy sem!?
No comment.
6. Irány az ocsmányiroda megint. Az összes létező papírral, amit eddig kaptunk az előző helyeken, de ezekre biztos mindegyikre szükség lesz:
- Kötelező gépjármű felelősség-biztosítás
- Származási ellenőrzési vizsgálatról szóló határozat
- Külföldi forgalmi
- Összes adás-vételi szerződés /a miénkből még az eredetit is az ocsmányiroda tartja meg!/
- Igazolás a regisztrációs adó megfizetéséről /zöld pacás papír/
- Műszaki vizsgalap
- Egyedi forgalomba helyezési engedély
Valamint szükség van a SZEMÉLYI IGAZOLVÁNYRA, LAKCÍMKÁRTYÁRA, és az ADÓKÁRTYÁRA.
Miután minden papírt rendben találtak, és semmi sem hiányzik, akkor kapunk egy rahedli csekket, amit aztán szépen be is fizethetünk a legközelebbi postán. Ezek a következők:
- Érvényesítő címke a rendszámra /matrica/ 450 forint
- Rendszámtábla 4.200 forint
- Forgalmi engedély és Törzskönyv /6e + 6e/ 12.000 forint
- Vagyonszerzési illeték /vagyis az átírás költsége... ezt abban az esetben nem kell megfizetni, ha a külföldi adás-vételin a mi nevünk szerepel/
Motoroknál: 500cc alatt 18 forint köbcentinként
500cc fölött 24 forint köbcentinként
A befizetett csekkekkel vissza az ocsmányirodába, ahol megkapjuk a rendszámot /feltéve, ha van éppen raktáron/, valamint a forgalmi engedélyt. Érdemes átnézni, hogy minden adat pontosan szerepel-e rajta, mert nálam például a Műszaki érvényességhez „véletlenül” a műszaki vizsga időpontja került, nem pedig a két éves műszaki érvényesség végének az időpontja.
A Jármű törzskönyvet postán, ajánlva fogják küldeni.
7. Alkalomadtán visszaballaghatunk a biztosítóhoz, és kérvényezhetjük, hogy a szerződésünkbe vezessék fel a forgalmi rendszámot, ami eddig ugye hiányzott, és már végeztünk is a külföldről vásárolt motorkerékpár ELSŐ, MAGYARORSZÁGI FORGALOMBA HELYEZÉSÉVEL.
Találtam egy oldalt motorolajjal kapcsolatban, ezt írja:
Engine Oil Type
API service classification: SE, SF or SG. Viscosity should be selected according to the ambient temp - see following list.
-10 to 33°C 10W-30 multigrade
-10 to 40°C+ 10W-40 multigrade
-0 to 40°C+ 20W-40 multigrade
-0 to 40°C++ 20W-50 multigrade
Ez alapján nem a 10W-40 lenne jobb választás?
Külföldi használt motor első forgalomba helyezése
No, akkor egy kis élménybeszámoló egy Németországból 2004-ben behozott 1993-as 650cc-s motorkerékpár első, magyarországi forgalomba helyezéséről...
JÓTANÁCS:
MINDEN létező papírt vigyünk mindenhova, ahol ügyeket kívánunk intézni, így nem fordulhat elő, hogy potyára mentünk, mert hiányzik valami. De igyekszem felsorolni, hogy hol mit kérnek, a forgalomba-helyezési kálvária folyamán.
Megvásároltam a motorkerékpárt a magyar tulajdonostól. Nem ő volt az, aki Németországban megvette, sőt azóta több kézen is átment. De mivel még senki nem volt képes/hajlandó forgalomba helyeztetni, rám várt ez a feladat.
Első körben, amik mindenképp kellenek:
- A motor kinti forgalmi engedélye
- A kinti adásvételi /a német eladó, és a magyar vevő közötti/
- valamint az összes további adásvételi, amennyiben Magyarországon több tulajdonosa is volt a rendszámtalan motorkerékpárnak, tehát nem attól vásároljuk a gépet, aki No-ban megvásárolta.
HA AZ ADÁS-VÉTELIK LÁNCOLATÁBÓL BÁRMELYIK SZEM IS HIÁNYZIK, NE VEGYÜK MEG A MOTORT, MERT AZ ÉLETBEN NEM FOGJUK TUDNI FORGALOMBA HELYEZTETNI!
1. Ha már miénk a motor, akkor első körben az ocsmányirodát célozzuk meg, és kérnünk kell egy SZÁRMAZÁSI ELLENŐRZÉSI VIZSGÁLATOT, hogy a megvásárolt motorkerékpárt nem körözik-e külföldön?! Ez a procedúra kb 1-2 hetet vesz igénybe, s a költségvonzata 8.400 forint. A határozatnak lejárati ideje NINCS, bármikor a jövőben felhasználható, ha nem rögtön kívánjuk forgalomba helyeztetni a külföldről behozott kedvencünket.
2. Ha ezzel megvagyunk, akkor jelentkezzünk be a motorral EREDETISÉG VIZSGÁLATRA / 17.000 forint/ valamelyik műszaki vizsgaállomáson. Ez azért fontos, mert ha előbb csináltatjuk meg az eredetiség vizsgálatot, mint az EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉSI ENGEDÉLYT, és a MŰSZAKI VIZSGÁT, akkor nem kell integrált vizsgát tennie a motornak a Közlekedési Felügyeletnél, és megspórolhatunk kb. 7.000 forintot.
3. Ha szerencsénk van, és túljutunk az eredetiség vizsgálaton, és nem csöngetnek be a rendőrök délután, hogy gáz van a motorral, akkor kérhetünk egy vizsgaidőpontot a Közlekedési Felügyelettől EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉSHEZ /Kb 23.000 forint/, és MŰSZAKI VIZSGÁHOZ /3.940 forint/. Amennyiben nem akarunk mi szöszmötölni a motor vizsgáztatásával, megbízhatunk egy külsős céget, aki ezt a 3940 forintos vizsgadíjat mindjárt 10e-re hízlalja, viszont nem kell nekünk intéznünk a forgalomba helyezés ezen részét.
Ha neadjisten már van Egyedi forgalomba helyezési engedélyünk /pl. előző tulaj megcsináltatta/, akkor az megint csak nem kell újra megcsináltatni, feltéve, hogy nincs az engedély második oldalán leírva, hogy a határozat 6 hónapig érvényes, és az már letelt. Ez esetben értelemszerűen eddig használható, ha lejárt, akkor újat kell készíttetni. Ha olyan régi a határozatunk, hogy még NEM írták bele, hogy 6 hónapig érvényes, akkor mázlink van, mert nem évül el, bármikor felhasználható. Újabban már csak olyat állítanak ki, ami megfelel a jogszabályban meghatározottaknak, vagyis bele van vésve, hogy 6 hónapig érvényes.
Műszaki vizsgához szükségesek a következő papírok:
- külföldi forgalmi
- az összes adásvételi szerződés /külföldi is!/
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya
Ha van, akkor:
- Egyedi forgalomba helyezési engedély /ha nincs, akkor itt megcsinálják, kb 23e-ért/
HA MÉG NEM VOLT FORGALOMBA HELYEZVE A GÉPJÁRMŰVÜNK, AKKOR AZ ELSŐ MŰSZAKI VIZSGÁT CSAK A KÖZLEKEDÉSI FELÜGYELET VIZSGAÁLLOMÁSAIN LEHET TENNI. /Mozaik u., Vas Gereben u., Szigetszentmiklós 06/24-367-007, stb./ Semmilyen más vizsgaállomás NEM vizsgáztathatja a motorkerékpárunkat!
4. Miután mindezzel megvagyunk, és kezünkben az összes fent említett papír, akkor szépen lefénymásoljuk a következőket, és az EREDETIKKEL együtt ezeket is magunkkal visszük:
- külföldi forgalmit /összes oldalát/
- műszaki vizsgalapot
- az összes adás-vételi szerződést /külföldit is!/
És már mehetünk is a VPOP Magánforgalmi Fővámhivatalába /pl Bp., Csepel, Petróleum u. 4. tel: 06/1-425-2734 /, hogy befizethessük a REGISZTRÁCIÓS ADÓT. Ehhez szükségünk lesz még a következőkre:
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya
Mind csak eredetiben, másolatot nem fogadnak el!
Amennyiben még nincs VPID számunk, akkor a 15-ös ablaknál kell kezdenünk. Elmeséljük mi járatban vagyunk, majd egy adatlap 2 példányban való kitöltése után már lesz. Ezzel kell folytatni a procedúrát. Az útbaigazítás szerinti következő ablakhoz fáradunk, ahol átnézik az összes fentebb felsorolt, nélkülözhetetlen papírt /eredetit ÉS másolatot/, igazolványt, akármit, majd kapunk egy lapot, amin végre szerepel egy nagyobbacska összeg, ami maga a REGISZTRÁCIÓS ADÓ. Ezt persze nem tudjuk itt befizetni, mert pénztár az egy szál sincs, viszont van a közelben /kb 1km/ egy szobányi OTP /Szabadkikötő u. 5-7./, ahol némi plusz költség fejében leróhatjuk a Regisztrációs Adónkat, majd vonulhatunk vissza a Petróleum utcába. Ugyanahhoz az ablakhoz megyünk, ahonnan a befizetésről szóló papirost kaptuk, majd azt összefirkálják, és adnak egy másikat, amely lapnak egy nagy zöld paca van középen. Ez a hivatalos igazolásunk arról, hogy megfizettük a regisztrációs adót. Úgy is hívják, hogy IGAZOLÁS motorkerékpár, illetve a 87.03 vámtarifaszám alá tartozó személygépkocsi után regisztrációs adó megfizetéséről. Kész is vagyunk a VPOP-val. Ha péntek délelőtt megyünk és nincsenek sokan, akkor kb. 2 órát vesz igénybe a teljes procedúra. /H-K: 7.30-15.30, Sz-Cs: 7.30-15.00, P: 8.00-13.00/
Időközben tudomásomra jutott, hogy VAN pénztár a vámhivatalban is, csak nem szeretik, ha az ügyfelek ott fizetik be a regisztrációs adót, így inkább mindenkit elküldenek az OTP-be, hogy ők szarakodjanak velünk, és fizessünk még kezelési költséget is. Szóval a harcosabb lelkületű motorosok nekiállhatnak asztalt borogatni a VPOP-nál, ha nem engedik, hogy ott fizessék meg a regadót, mert LEHET náluk fizetni, csak nem reklámozzák!
5. Kiválasztunk egy szimpatikus biztosítót /leginkább azt, amelyik a legolcsóbb/, és kötünk egy Kötelező Gépjármű Felelősség-biztosítást. Mivel rendszáma még nincs a motornak, így az alvázszámot fogják a kötvényre írni. Külön szemétség a biztosító részéről, hogy a biztosítást nem a szerződéskötés, vagy a forgalomba helyezés napjától fizettetik meg a kuncsaftokkal, hanem az ADÁS-VÉTELIN szereplő dátumtól. Kérdéseimre, miszerint hogy okozhatnék balesetet, ha nem közlekedhetek a motorral, mert nincs rendszáma, forgalmija, valamint mi van akkor, ha a vásárlást követően 2 évig áll a garázsban, és utána jut eszembe forgalomba helyeztetni, akkor vajon két évre visszamenőleg ki kell fizetnem a KGFB-t, azt tudta válaszolni az ügyintéző, hogy: - Akkor most akarok biztosítást kötni, vagy sem!?
No comment.
6. Irány az ocsmányiroda megint. Az összes létező papírral, amit eddig kaptunk az előző helyeken, de ezekre biztos mindegyikre szükség lesz:
- Kötelező gépjármű felelősség-biztosítás
- Származási ellenőrzési vizsgálatról szóló határozat
- Külföldi forgalmi
- Összes adás-vételi szerződés /a miénkből még az eredetit is az ocsmányiroda tartja meg!/
- Igazolás a regisztrációs adó megfizetéséről /zöld pacás papír/
- Műszaki vizsgalap
- Egyedi forgalomba helyezési engedély
Valamint szükség van a SZEMÉLYI IGAZOLVÁNYRA, LAKCÍMKÁRTYÁRA, és az ADÓKÁRTYÁRA.
Miután minden papírt rendben találtak, és semmi sem hiányzik, akkor kapunk egy rahedli csekket, amit aztán szépen be is fizethetünk a legközelebbi postán. Ezek a következők:
- Érvényesítő címke a rendszámra /matrica/ 450 forint
- Rendszámtábla 4.200 forint
- Forgalmi engedély és Törzskönyv /6e + 6e/ 12.000 forint
- Vagyonszerzési illeték /vagyis az átírás költsége... ezt abban az esetben nem kell megfizetni, ha a külföldi adás-vételin a mi nevünk szerepel/
Motoroknál: 500cc alatt 18 forint köbcentinként
500cc fölött 24 forint köbcentinként
A befizetett csekkekkel vissza az ocsmányirodába, ahol megkapjuk a rendszámot /feltéve, ha van éppen raktáron/, valamint a forgalmi engedélyt. Érdemes átnézni, hogy minden adat pontosan szerepel-e rajta, mert nálam például a Műszaki érvényességhez „véletlenül” a műszaki vizsga időpontja került, nem pedig a két éves műszaki érvényesség végének az időpontja.
A Jármű törzskönyvet postán, ajánlva fogják küldeni.
7. Alkalomadtán visszaballaghatunk a biztosítóhoz, és kérvényezhetjük, hogy a szerződésünkbe vezessék fel a forgalmi rendszámot, ami eddig ugye hiányzott, és már végeztünk is a külföldről vásárolt motorkerékpár ELSŐ, MAGYARORSZÁGI FORGALOMBA HELYEZÉSÉVEL.
Széles utat, és szép időt!
Trysii