Sziasztok!
Vízhűtéssel kapcsolatban lenne kérdésem. Mégpedig: számít -e valamit, hogy milyen minőségű hűtőfolyadékot rakok a rendszerbe? Most "forest" van benne, és a visszajelző szerint nem sokkal a piros tartomány alatt vagyok szinte mindig. Előző motoromnál is ugyanez a szitu volt (MX-R), és most is (CX). Ti ezzel hogy álltok, illetve mi a véleményetek?
Köszi:
Viktor
Srácok ,egy kis segítség!Ha a fék nem keményedik fel, annak két oka lehet:vagy ereszt a rendszer,vagy a főfék hengerben levő kis pillangószelep felakadt,és visszaenged.Ezt kell megnézni.Viszlát!
hát ha szerelsz akkor szerelj hátsókerék le, féknyereg le, féktartály sb le...aztán minden részét jól telerakod olajjal, összerakod és átfolyatod rajta az olajat. szétszedésnél vigyázz a gumitömítésre, ha az elszakad, vége a dalnak...de egyébként nem bonyolult. De csak akkor érted meg ha csinálod...
ha feltöltöm olajjal a tartályt, az még nem fog magától lecsordogálni a nyereghez(így is egy csomó olaj ömlött ki), mivel át kell haladnia a főfékhengeren, abba meg a dugattyú nyomja hátra, szóval arra várhatsz egy napot is, pumpálás nélkül:-)
Még mindig azt tartom valószínűnek, hogy be van rohadva a dugattyú, ha tudod hogy kell szétszedni-kipucolni a féknyerget abban segíthetsz. Lent tettem be róla képet, de nekem úgy tünik le kell szedni hozzá a hátsó kereket is :-(((
végülis az egy másik módszer.
kivan csavarva a légtelenítőd és addig öntöd az olajat a rendszerbe amíg fel nem töltődik.
első féknél még faszásan műxik a dolog, mert majdnem függőlegesen megy lefele a fékvezeték, de a hátsó fékvezeték meg majdnem vízszintes... de mivel a tartály elméletileg magasabban van a féknyeregnél, működnie kell...
köszi a leírást. Odáig én is eljutottam, hogy a légtelenítőre húzott gumicsövön már kb. 5-6 centire áll az olaj, ahogyan írtad pumpál-elzár módszerrel, tehát ott már jön kifelé, viszont a fék még mindig nem keményedik és a betétek meg se mozdulnak a tárcsa felé:-(
Lehet hogy hülyeséget írok, de szerintem be van rohadva munkahengerbe a dugattyú, ezt onnan veszem, mivel az elején rozsdás olaj jött ki a légtelenítőn. és ki tudja hány évig volt lekötve a hátsó fék. Ha esetleg ez utóbbi jön be, hogyan kell szétszedni-kipucolni a munkahengert? Mert ha a kereket is le kell szedni, akkor inkább szerelőre bíznám. A nyergen a küllők felől nézve van két csavar amit egy kapocs-szerű valami tart össze az elforgás ellen, ezek a csavarok mit fognak?
hellosztok!
De rég jártam erre... látom van élet még mindig...
A kollégának akinek megállt a motorja annak nem kell szét bombáznia a motorját.
Hallgasd meg, hogy hol durrog! ha a kipuffogó felől, akkor szar a gyújtás.
Ha a Karbiba visszadolgozik akkor nagy valószínűséggel széttört a membránod... mint nekem
ugyan is már másodjára történt meg az hogy: vígan pöfégök haza fele amikor egyszer csak nem akar nagy fordulaton pörögni 6000nnél bedadog és vészesen esik a fordulat... és megállt...
már tapasztalatból elkezdem leszedni a légszűrőházat amit egy kicsit megdöntvén( testvérek között is szólva)majd egy deci benzint öntöttem ki belőle. Ami ugye természet ellenes...elkezdem kiszedni a membránt amit nem meglepő módon az egyik széttörve (hálistenek) keresztbefodrulva találtam.
Szóval az egy orvosolandó problma...
A fék sajnos nem így működik, hogy beleöntöm az olajat és már felis keményedik.(ne értsétek félre nem nézek senkit se le). ehez a művelethez két ember szükséges.
1.lépés: a koma összerakja a fék rendszert majd olajat önt a féktartályba amit nem zár be(az a legvégőn lesz)
2.lépés: az egyik koma elzárja a légtelenítő� csavart, a másik koma elkezdi pumpálni a féket
3.lépés: mikor legalább 15-20at pumpált rajta, behúzza/lenyomja teljesen a fékkart/fékpedált és a másik koma kiengedi a légtelenítő� csavart(nem kell teljesen kicsavarni) amiből szörcsögő hang és egy kis fékolaj is jön.
4.lépés: a koma elzárja a légtelenítő� csavart teljesen és a másik elengedi a féket. ekkor a tartályban a szint csökkenni fog egy picit.
5. 6. 7. 8....
addig kell csinálni ismételten a műveletet amíg felnem keményedik a fék és csak fékolaj folyhat a légtelenítőn keresztül!
miután meg vagy mindennel akkor csavard vissza a tartály tetejét(elfelejtettem: ha idő közben kezd fogyni a tartályból az olaj töltsd újra!) és utána takarítsd meg rendesen a motort!
FIGYELEM! A FÉKOLAJ NAGYON ALATTOMOS DOLOG! SZÉTB*SZHATJA A MOCI FÉNYEZÉSÉT ÉS GAJJRA VÁGJA A GUMIT IS!
én ugyan az első féket szedtem szét anno (brembo) de én is a légtelenítéssel szívtam 1-2 napot mire rájöttem hogy nem lehet hagyományos módon légteleníteni.
úgy töltsd fel a rendzert, hogy addig öntöd bele az olajat, amíg légmentes jön ki alul...szóval a pumpálás szert se ér..
Segítségre lenne szükségem, megjött a lábfékhez a főfékhenger és össze is raktam, de vmi gyíkja van mert ha feltöltöm olajjal, elkezdem pumpálni egyszerűen nem keményedik fel, hiába pumpálom egy fél órán keresztül. Így vettem a motort, tehát nincs kizárva hogy több évig volt lekötött hátsó fékkel.... A légtelenítőcsavarra ráhúztam egy átlátszó gumicsövet, és hol jött belőle az oil, hol nem. de az elején nem kis mennyiségű rozsdás olaj jött ki, erre gyanakszom, hogy esetleg a munkahengernél van berohadva valami. Mi lehet a baja? Szerintem ez a fék(Gilera féknyereg) kompatibilis az összes korabeli olasz motoréval, tehát sztem a Grimecával is. Aki ismeri ezt a rendszert, vagy van valami tippje a javítást illetően, ne tartsa magába
Szevasztok, van egy RC 125 Rally-m ami eladóvá vált az adatlapomon megtekinthető, leginkább közúton használtam! Irányár:175.000 Ft, ha valakinek kell vagy tud rá vevőt szoljon itt azt akkor adok telszámot! Kösz.
Srácok küldök egy rajzot,amit én találtam,nagyjából ez a rajza mindnek.Shepinek valószínű a fesszabályzója nem,vagy keveset tölt.Az nekem se volt jó,javítottam.
Vízhűtéssel kapcsolatban lenne kérdésem. Mégpedig: számít -e valamit, hogy milyen minőségű hűtőfolyadékot rakok a rendszerbe? Most "forest" van benne, és a visszajelző szerint nem sokkal a piros tartomány alatt vagyok szinte mindig. Előző motoromnál is ugyanez a szitu volt (MX-R), és most is (CX). Ti ezzel hogy álltok, illetve mi a véleményetek?
Köszi:
Viktor