Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nincs mit
Köszi!
Majd ha meglesz,akkor majd én is jövök a fórumra!Mégegyszer is köszi.
Halika,hát az enyém 125ös de a a blokkon kívül ua rajta minden.Most konkrétan az én hibámból írom ezt a tapasztalatot:A deknin kb a varió alatt van egy "lyuk"(mindegyiken) és hát nekem onnan csöpögött vmi amikor nagy nehezen rájöttem h a vízem folyik el,ugyanis ezeknél hallottam meg olvastam több helyen is h ez típushiba lehet!hát más konkrét hibát nem tapasztaltam ,de ilyen általánosságokat ellenőrizz h :kormánycsapágy,teleszkópok(első nem enged-e ,mert akko könnyen előfordul h kapott egykereket),akkor esetleg a hátsó kerék nem "kotyog"-e,stb!ha van vmi kérdésed kérdezz bátran! üdv.: mark
Hello!
Hamarosan elcserélem az Aprilia Sr-emet egy 180-as Runnerre,és tanácsokat szeretnék kérni,hogy mikre figyeljek oda a Runerren?
Köszi
Persze írd le!
Azzal úgyis csak segíteni tudsz(akárkinek is)
Ha érdekel én is leírom szívessen a tapasztalatomat a volt Sp02-esemről
kár hogy alig látogatják a fórumot a többiek mint kiskrissz meg gomba meg stb
Gratula hozzá!
A 165 az már szép!
és a kedvencem 165-ös végel
és egy kis tunning!!
és ilyen volt az enyim!
a második az 200-as négyütem!
és egy pár runneres kép
szerintem ez a legjobb kétütemű (robogóba)
hali! Motor: Vízhűtéses, kétütemű, egyhengeres motor, membrán vezérléssel. Pumpás olajozás, egy síktolattyús Dellorto karburátor 20,5 mm torokátmérővel, elektronikus CDI-gyújtás, önindító. Furat X löket 65,6 x 52 mm, Lökettérfogat 176 cm3, Sűrítési arány 9,8:1, Névleges teljesítmény 21 LE (16 kW) 80001min-nál, Max. forgatónyomaték 19 Nm (2,0 mkp) 7000/min-nál.

Erőátvitel: Száraz, röpsúlyos tengelykapcsoló, ékszíjautomata váltó, szekunder hajtás fogaskerekekkel.

Futómű: Acélcső hídváz. Elöl teleszkópvitla 30 mm-es belsőcső-átmérővel, hátul, haj-tómű-hordó lengővilla, egy rugóstag. Elöl 220 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel, hátul 110 mm-es dobfék, alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul 85/95 mm Kerékméret elöl/hátul 3.50 x 12/3.50 x 13 Abroncsméret elöl/hátul 120/70 -12 / 130160 -13.

Méret és tömeg: Tengelytáv 1303 mm, Ülésmagasság 800 mm, Teletankolt tömeg 128 kg, Tank 121.
Bocs!
4en
Eddig nagyon jó!
De hol vannak a többiek?
Mert hogy nem 3-an vagyunk ebben a fórumban
Nos hát az én mocim egy GILERA RUNNER 125 SP,ez egy utolsó 2T,amúgy 2002 es gyártású de 2004 es forgalomba helyezésű,a legelső tulaja Olaszba vette újonnan,Full Syntetic us olajjal és Prolonggal ment és megy is(Hát ez 1 robogó ,nincs benn ilyen Power meg nem is megy 170 et de én azért szeretem )
Adatok:
-123,5 cm ,2T
-16 LE
-furat x löket: 55 x 52 mm
-20,5 es Dell’ Orto karburátor
-vízhűtéses
-elől hátul tárcsa fékek(elől 2 dugattyús hátul 1)
-elől 12” keréken 120/70 es gumi
-hátul 13” keréken 130/60 as gumi
-indítás:elektromos,berúgó(hidegbe jól jön)
-váz:hegesztett acél cső, sajtolt acéllemez erősítésekkel
-kipufogó:abszorpciós típusú(gyári)
-116 kg
-benzintank:12L (3 L tartalék)
-olajtartály:1,8L (4 dl tartalék)

Ezek az adatok teljesen gyáriak mint ahogy az enyém is az(motorikusan) és ha rajtam múlik nem is lesz benne semmi motorikus tuning-ez nekem így jó ahogy van .A vége az 127-130 km/h de a 120 at azt tudja 2 személlyel is.Fogyasztása….hú hát azt pontosan nem tom de ha enyhén megyek vele olyan 5 L,de ha kicsit jobban húzom sztem 8-9 L t is megeszi.
Előnyei:
-sztem egyik fő előnye a többi robogóhoz képest h un. “C” vázas (nem “U”) ez által sokkal stabilabb ,remélem érthetően fejeztem ki magam,és az így létrejött “alagútba “ helyezték el a benzintankot-ami
sokkal jobb súlyelosztást eredményez
-másik nagy előnye h ugyan akkora mint az 50es társai (kasztnira értem) a különbségeket úgyis tudjátok
-motorjára visszatérve egyenletesen húz
-vezető pozíció kényelemes
-az eddigi utasaim is dicsérték a hátsó ülés tömését,kényelmét-bár sztem egy kicsit rövid
-ülése tömése jó,kényelmes-még nem zsibbadt el rajt a se....em-pedig már mentem vele nagyobb távot is
- műszerfal világítása megfelelő-tisztán leolvasható minden info
-kapcsolók elhelyezése praktikus pl(index kihelyezése után a kapcsoló visszaugrik középre csak be kell nyomni)
-világítás jó (távolsági fényszóró jól megvilágítja az utat)
-Sztem ez 1 tutko “kis” robogo ,fiatal korosztálynak merem ajánlani,városba tökéletes pl a piros lámpánál való elrajtolásnál

Hátrányai:
-a motor elég magas építésű ,magas üléspozícióval tehát nem az alacsonyabb pilóták kedvence
- vízpumpa szimerringek némelyikbe hamar meghal
-sztem az első telók kicsit puhák ,de lehet h csak az enyémen
-akkor ugye sztem a hátsó ülés egy kicsit rövid
-írhatnám h sokat eszik megh drága ,de a sok megivott benyáért kapunk azért gyorsulást és sebességet is ,az ár az meg olyan dolog ha van rá léd veszel ha nincs nem (Ezzel nem azt akartam mondani h qrva gazdag anyuci és apuci rakta alám-hanem kemény spórolás és 2 év teljes nyári meló után tudtam megvenni nagynehezen)
-Hát még elkelt vna egy fordulatszámmérő is de azt kispórolták

Háát kb sztem ennyi de ha van valakinek kérdése bátran vegyen fel msn-re

Ja és téllég jó ötlet volt Shephard! Gratula
Itt van még pár runner/es kép:







azt csinálom már
írd be world-be és utána másold be
húúúúúúúú má kezdek ideges lenni már 2x állok neki megírni de vmiért mindig egyszercsak eltűnik!
Gilera MXR 125

1993 as 13700 km van az enyémben!!
Műszaki adatok:
124,4ccm 17 literes tank 1,2 literes olajtartály elöl hátul tárcsafék elöl 260mm hátul 240mm gumik elöl 100/80 16 hátul 120/80 16

Ez a motor átmenet a sport és a túra közt 6000 nél nyit a power szelep ugyan úgy mint a gfrnél 7500 körül jönmeg az erő 10000 től piros tartományban van a fordulat végsebesség 155 +- 10500 fordulaton én még nem próbáltam a max fogyasztást de ha az embernek finoman jár a csuklója akkor megelékszik 4l el bár ekkor 5000 felé nem vittem a forulatot, kanyarokban elég stabil bár nagyon sok minden függ a gumitól most pirelli mt 75 gumivan rajt ami hidegben alattam nagyon csuszkált de melegben viszont nagyon meg voltam vele elégedve a motor hátsó teleszkópját én puhának találom. Az első futóművel nem volt bajom. Szerintem nagyon kényelmes motor nem kell rádölni és az ülés is puha. Néha az utas azt mondta nagyon félelmetes hátul nem érezte magár stabilan. 100 ra gyorsulása 7 másodperc. Túrázásra kiváló köszönhető a hatalmas csomag térnek is mivel a tank a motor hasa alatt van. Ez némi stabilitást jelen szerintem. Röviden ennyi
Gilera GFR:
Az enyém 95-ös, de 93-tól gyártották 95-ig. És utána 96-ban volt még egy kicsit átalakított széria. Alapba 140 kg-hoz 32le társul, 2 ütemű, 125 ccm, 1 hengeres álló motor, vízhűtés, 6 sebességes váltó, lánchajtás, tárcsafék elöl, tárcsafék hátul . Ahhoz képest hogy csak 125-ös hihetetlenul megy, gyors, pörgős. Jól gyorsul(nekem 5sec 100km/h-ra) Nagyon szépen veszi a kanyarokat és stabil. 6000 fordulatnál kapcsol be a power(nálam, de alapba 7500)és ekkor húz egészen 12500ig, utána kezdődik a piros a fordulatszámmérőn(szal tovább nem nagyon kell erőltetni). Nagyon szereti a benzint, de városon kívül szerintem 5-6 liternél megáll. Nekem volt h kb. 10l-t evett 80km-en, de ez 1szeri alkalom volt és nem szeretném +ismételni. A 125-ös kategoriában nagyon helyt áll. Nekem Remus sportrendszerem van, de ha jól tudom akkor a gyári kipufogó Arrow(de azon nincs márkajelzés csak 1 sorozatszám). Nekem nagyon tettszik , hiszen nagyon sportos, szép áromvonalas modern motorhoz hasonló formája van. Az enyém full tuningos, de az alap gyári gépek is mennek olyan 170-et !
Sokak szerint kényelmetlen az ülés, de nekem nincs vele semmi bajom. Ami nagyobb probléma az a fogyasztás. Berúgókar van rajta azért mert verseny verzió(a 96-os az már starteres, de az egy könnyített uccai változat), de azzal sincs probléma, mert 1-et néha 2-t kell rárúgni és már megy is. Hidegben ugyanúgy indul, mint melegben, mert én télen is megyek vele pár kört, hogy ne lustuljon el.
Szal mindenkinek ajánlom, nagyon szeretem . Voltak vele kisebb-nagyobb gondok, amikor jókis tolás után le akartam tolni egy árokba , de most minden rendben van vele.
Pontos adatokat nemtok, mer nem vok monitorfej, aki egész nap a gép előtt punnyad h adatok szedjen le a netről... . Ez most nem utal senkire személyesen csak gondolkodjatok el rajta

Na én lépek. De jó 5let volt ez a leirogatós akció!! Hajrá
Nekem mára ennyi majd holnap felnézek!
Remélem addigra lessz már vagy 6-7(kb ekkora mint az enyém) olvasgatnivaló!
Adatok, alkatrészek, teljesítmény, tudnivalók, sebesség stb
A motorról

Eléggé kevés fut belőllük világszerte. Különböző típusok vannak belőlle Pl: Crono 125, Crono 164, Crono 200. Bár mindegyik 125 ccm-es csak találgatni lehet hogy mit jelentenek/takarnak ezek a számok.(várjuk a pontos választ)

Ez egy nagyon erős és robbanékony motor, joggal sorolhatjuk a leggyorsabb és legerősebb nyolcadliteresek motorok közé. Bár ez a páratlan erő és gyorsaság a kényelem hátrányára vált. Mivel pályamotornak elméből készült sokkal kevesebb munkát fektettek az utazásra, de nem kibírhatatlan. A kanyargós utakon nagyon megálja a helyét, sőt! ahoz képest hogy csak (MAXIMUM) 130 kg rosszabb útviszonyoknál sem dobálja az út.(persze megfelelő állapotú futóművekkel)

Amit tudni lehet

Az irányítása meglepően könnyű, nagyon kifinomult, bár a kezelőgomboknál van kivetni való az elrendezés és kezelés terén. A szivatónak eléggé rossz a kialakítása van ( bal oldalon egy kör alakú müanyagot kell előre és felfelé tolni ), viszont az előnyös hogy a szivatónak gyárilag két állása van ezáltal eléggé jól lehet szabályozni és nem kell tartani sem a folyamatos adagoláshoz. A fényszórók kapcsoója kb: 0,5 cm-el van az indexkapcsoló felett, itt azért könyen mellé nyúlhat az ember. Az indexkapcsolónál már jó megoldást alkalmaztak, bekapcsolás után eredeti állapotba ugrik vissza az indexgomb és kikapcsoláshoz csak be kell nyomni. A dudát eléggé rosz helyre pakolták, szinte a kormányrúd alatt van teljesen és elég nehéz hirtelen odanyúlni. A vészleállító eléggé kicsi, így nagyobb az esélye hogy balesetnél(amit reméljük nem lessz soha) nem találjuk el és ennek sújos következményei lehetnek. A gázkar húzásánál nem kell nagy erőt kifejteni, ez nagy előny hosszútávon. A műszerfal leolvasásával csak anyi a probléma hogy ha világítás nélkül megyünk akkor nagyon elfolynak a dolgok és nehéz leolvasni, világításnál ez már nem probléma. A világítás felettébb nagyszerű, főleg a távolsági fényszóró, hatalmas területet világít be, emelett közvetlenül elénk, elénk jobbra és elénk balra is tökéletesen világít elég erős fénnyel. Ez olyan hatást kölcsönöz mintha a tompított és távolsági fényszóró együtt menne. De azért van külömbség. + tulajdonságnak felírható az is hogy állítható a lámpa magassága, igaz nehezen lehet hozzáférni és tekergetni is nehézkes egy kicsit de legalább lehet. A visszajelzők eléggé pontosak, de az olaj lámpa az hamar kigyullad ( pedig van még benne vagy 0,5 liter). A hőfok mutató órában az a probléma hogy nincsen beskálázva ( csak egy lap ami szinekkel van megjelölve ). Az idomzatnak nagyon jó légterelési tulajdonsága van, ez anyit jelent hogy olyan 80 - 100 km/h -nál, plexit alatt még rá lehet gyújtani ami a nagy méretű fejidomnak köszönhető. A lábakról is elég jól eltereli a levegőt, de látvány szempontjából hátrány mert nem a váznál zár le az idom hanem a szabadban végződik kb 8-10 cm-re a váztól. De végül is ez hűtés szempontjából előnyös. A faridomnak a kialakítása jó, mert nagy üések vannak rajta ( persze kényelmetlen mint általában mindig ) főleg a hátsóülés. A vezetőnek álltalában mindig húzni kell a gázt hogy ne csússzon rá a tankra, mert a vezetői üllés előre lejt. Az utasnak van kapaszkodási lehetősége(kapaszkodószíj), de az nem előnyös: annál többet tud a motor mint hogy ott kapaszkodjon + csökken a biztonságérzete. Előnyösebb ha a tankot fogja ott ahol a vezetőnek kialakított combmélyedés van mert ott nagyon jó pozíciót tud kialakítani, főleg bőrkesztyűben, az növeli a tapadást. A moci magassága optimális mert az alacsony növésűeknek sem kell pipicskedniük sőt! Közepes méretű embereknek a hátsóülésen ülve is leérhet éppen a lábuk.

Menet közben

1 személyel, nagy sebességnél a motor könyedsége miatt kicsit elszállós érzés a fékezés de megbízható, 2 személyel nagyon jó, jó gumiabroncsok melett irgalmatlan lassulásra képes. A hátsófék ugyan olyan mint a többi speed motornál, nem fogja az utat és hamar csúszáshatárra és. Fogyasztása a teljesítményhet képest elég jó. Városban 1 tank benzinnel Kb: 170 - 200 km-et lehet elmotorozni persze őrült tempóban. 13 literes a tank ( bár én még nem tudtam 10-nél többet tankolni bele ) és Kb: 5 - 6,5 litert eszik meg 100km alatt. Az olajtartály 1,3 literes. Ez gyári olajozási beállítások melett Kb: 400 - 600 km-re eég de 400-nál már kigyullad az olajlámpa. Kis fordulatnál gyengécske ( nem jobban mint a többiek ), de probléma nélkül el lehet vele indulni 2-esben 2 személyel bőgetés nélkül is. A power szelep 7000-es fordulatszámnál nyit ki akkor kezdődik el olyan 12000-13000-ig az aszfaltszaggatás ( esetemben 16000-ig(: ). 1-esben 45-50, 2-esben 90-100 km/h-t képes elérni, mindezt rövid (5-6 mp) idő alatt, de ez persze műszaki álapottól is függ. A váltó eléggé puha de 1-2-3-ban erőszakosabban kell váltani gyorsulásnál hogy biztos bevegye ( néha makacs ) de enyi belefér. A lábtartók jól helyezkednek el mert magasnövésű kolegáink is be tudják tenni a lábukat a tank mellé normálisan és kényelmesen. A hátsó lengővilla dupra szárú ez álltal nagyobb stabilitást és biztonságot nyújt a kanyarokban. Szerelésnél könyedén hozzá lehet férni, és egy pillanat alatt el lehet távolítani az idomokat, hogy ne sérüljenek meg. Összesen 7 db csavart kell kiszedni, aztán az idomok távtartójából ki kell húzni a biztosító pöcköket ( kicsit régi módi de egyszerű ). Gyertya cseréhez ( CHAMPION - C55 ) elég csak felhajtani a tankot, ami két foggal az alvázhoz erősített jukba szorul bele. Osztott tankos ( bal oldali sapka alatt van a benzin, jobb oldali sapka alatt van az olaj ), ami kulcsal nyitható és zárható, mint az elektromos kormányzár. Előírás szerint 96-os vagy annál nagyobb oktánszámú benzint kell bele önteni, de megeszi a 95-öst is. Gyári olaja az AGIP 2T RACING.

Karbantartás

KB: 20000km-enként egy dugaty/gyűrű csere azért nem árt, Hidegen nem szabad vele elindulni mert megeszi hamar a gyertyát de bemelegedve még nem bírtam menet közben kinyírni ( csak elfogyott az anyag(: ). A gyári AGIP olajat érdemes bele tenni, mert azzal a legtökéletesebb a kenés.

Megjegyzés

Akik ismerik, mindenki azt valja hogy hiába vannak 10-16-évesek, még mindig ezek a motorok a nyolcadliteres kategória csúcsragadozói. Ha nem hiszed akkor próbáld ki, én már elhiszem!









Gyári műszaki adatok

Motor:
Vízhűtéses, 1 hengeres, kétütemű, elektromos kipufogógáz vezérlés, elektromos CDI gyújtás, 32mm-es Del"Orto karburátor, 12v-os akumlátor,
Hengerűrtartalom: 124ccm

Teljesítmény:
Sűrítési viszony: 12,5:1
Max forgatónyomaték: 20Nm (10800/min-nál)
Névleges teljesítmény: 31Le (11200/min-nál)
Furat és löket: 56 x 50.5 mm

ERŐÁTVITEL:
Fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, 6 sebességes váltómű.

FUTÓMŰ:
Teleszkóp: 40 mm-es
Első gumi: 100/80 -16
Hátsó gumi: 130/70 -17
Első fék: 2 dugattyús 300mm-es tárcsa
Hátsó fék: 2 digattyús 240mm-es tárcsa



Tömeg:
Alumíniumöntvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 40 mm-es belsőcső-átmérővel Elöl 300 mm-es tárcsafék, négydugattyús féknyereggel, hátul 240 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek
Teletankolt ösztömeg: 131Kg
Üresen: 118kg
Tank/tartalék: 13 / 3 liter
Olajtartály: 1,3 l


Mérési eredmények:
14,71sec/143,8 km/h
Top speed:172,3 km/h
Fékutak:
60 - 0 / 12,6m
100 - 0 / 38,0m

Karbantartás:
Kb: 15-20000 km-ként dugó gyűrű csere.(használati típustól függ)
Olaj: AGIP 2T RACING


Ezeket az adatokat saját tapasztalataimmal egészítettem ki de a műszaki mérések azok gyáriak!