Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A csapágy, nekem az skf-nél ugy tanitották illetve ipari berendezésaknél az alábbiak szerint kell eljárni. Amikor már szoll a csapágy az már rég rossz. Miért? Mert ammire észre veszed addigra a csapágy fészek ovális. Ha nem hiszed el mérd meg! Miért van ez? Mivel amikor károsodik a csapágy amit te még nem érzékelksz a csapágy ban mikrorezgés keletkezik és oválisra koptatja a csapágy házat. Utánna még jobban kopik a csapágy és a laikus itt veszi észre hogy hoppá rossz a csapágy Mit csinál elmén vesz uj csapágyat a féröhelyet nem méri meg ami ugye ovális következmény a következő csapágy fele idöt birki. Miért? Mert ovalis a furat. Mit állapit meg emberünk szar a csapágy. De nem a csapágy szar hanem a csapágy férőhej ovális Mi lett az uj csapágyal sajna az ovális furatba na mi, mitcsinált a csaapágy na mit talád ki.
PL a képen a mátrai erőmü fejtőgép csapágya van folyt köv.
no anyag választás meg van olan aluminium aminek nagyobb szakítószilárdságú, mint a szerkezeti acél de a sulya mint az alué
Megszültél már mindent? most már OK?
Jobbulást a cseppségnek
Ez teljesen logikus és igaz, amit írsz
de ettől függetlenül, ha 2db csapágy van a hajtott oldalon, szerintem a terhelés eloszlik a 2 között, azaz talán tovább bírják
Jó napot!
Itt a tavasz felső 15mm már kiolvadva
jajj lemaradt a kép
felesleges a két csapágy ....majd ideírom miért .,,,, súly

amúgy ha ktm ha más ..bár most másról nem is beszélek..de mindegyikre igaz ..naponta találkozom a témával...
az a baj általában hogy emberek (megint az emberek a legfőbb hiba )
nem szakszerűen szerelik....és ha tudják is mi a hiba meg nem csinálnák rendesen .......meg a spórolás...

szóval mikor új egy ktm akár évekig is benne a csapágy so so ...
amikor viszont elfogy az első garnitura akkor beletesznek egy akármilyet ..az se lenne baj hogy ne csak a méretét nézzük nem kell hűűdehajde koyó meg skf gecidrága cucc mert nem megy arányosan tovább a szennyeződés miatt...de fontos lenne hogy gumis legyen a porvédője a csapágynak (jelentősen jobb élettartamban mert jobban zár) és ami tönkre bassza az ugye tudjuk hogy a moslék....szóval meg kell oldani a tömítettséget .... ezért mindjárt ott másik hiba amit vétenek ,hogy jó ez a szimmering még felkiáltással visszateszik a szart ....hiába is cserélné a szimmeringet sokesetben ....mert a szimmering futógyűrűt amiből már eddigre két millimétert is megevett az idő azt már ugye eszébe se jut senkinek cserélni .....és megy a csodálkozás meg a bugyborékbeszéd hogy szar ...és néznek mint az üveghal hogy egyre rövidül a csapágy élettertama...alkalmanként egyre rövidebb.....pedig gondolkozhatnának is a fejükkel...bár sok embernek azért van a feje hogy a portás megismerje őket....


és a hullára motorozott rosszcsapágytól kiverődött csapágyház miatti problémákról nem is beszélek márkafüggetlenül...
szóval kéne cserélni a szimmeringet is meg a futógyűrűjét is néha ....én bevallom szoktam van, hogy komplettet szettet teszek bele aztán nem nagyon dől szét sokáig ...abban benne minden cakk pakk kis távtartó cső is..

ez mondjuk 10 ezer ft kb.... de párévente érdemes komplett beledobni ....
vagy reprodukálni egy ilyen szettet itthon... bár az se jön ki olcsóbbra sokkal meg futkosás telefonálás...
aztán amikor szétnyomják eszetlenül nagynyomású mosóval...a mosóbajnokok...ahelyett hogy motoroznának
a gyereknek te ..fasz
rossebb tudja már... régen volt olyan kacatom... de ha nincs bene az szivás..

mondjuk az 1 csapágy a lánckerék oldalon is jo nagy szopatás...
ronis te melyik adást nézed ? van zéger a ktm be


amúgy jó reggelt
jah zsir. de tudod én mérnök vagyok ez a szakmám fiam.
de aki tud az tud.. balinyo..


áááá van aza mondás ha nix gáz akkor van hiszti, vagy ha vangáz az a hiszti...vagyhogyé... nem tudom belekavarodtam...
hát az hogy szar ktm-et vesztek arrol én nem tehetek...


mert az okos labanc kisporolja azt a zégert is...

amugy ha technikailag nézed a gyorsan tönkremenő ktm csapágy forrása annak a hiánya..... mivel nem bírod koppra berakni, és ott 1 zégerrel rögziteni FIX-en az egyik oldali csapágyat amihez utána stabilan támaszkodik a belső cső távtarto, és ugy a másik oldali dupla csapágy ezért hajlamos a kissebb kirázkodásra amitöl fellazul a belső cső és máris fellép az a jelenség amit irtál hogy nem ott dolgozk a csapágy ahol kéne.....
de a fixen rögzitett oldal hiánya miatt össze lehet rakni ugy is hogy pont te ütöd kicsit visszább a belsőcsővel amikor beütöd a tuloldalit....

tetszik érteni?
nem mert ott van egy tag aki nem szeret... tudod...

tudod s nem merek le menni... valami hisztis...

meg mit kavarsz te itt....
elég zord a hiszti nem ?


akkor nem a zaránd?
amugy viktor ilyen lemezes peremes távtarto van az 1000 éves robogok első kerekén is ,meg ilyen kis utcai motorokon stb......ez valoban nem új találmány...
gas gasnál ktm-nél nincs, meg gasgas dupla csapágya a hajtot oldal.
Ron,
10 kor Mor zoli. mi akkor öltözünk be.
ezért van a jobb oldalon a féknél a zéger gyűrü... az fikszre rakja azt az oldalt, nem tud beljebb se kiljebb menni...és ehez támaszt fel a belső cső ,és ugy a másik oldali dupla csapágy...
na a lényeg A+B+C ha kisebb mint a D akkor a csapágy szét megy.
általában a távtartó a baj.
mondjuk a szlovák is kinai árban van...

nekem most is valami usa licenszes kinai van hátul, rajt van a dobozán csajoca elmondta elég jo minőség usába viszik vissza.....
több mint fél éve bent van.. semmi baja... mondjuk én keveset megyek..
a csapágy akkor megy szét, ha a belső távtartó + csapágyak teljes szélessége összevetve a kerekék agy peremeivel és ennek teljes hosszával kisebb, ebben az esetben a tengegy nem a csapágy peremek meg a belső távtartót nyomja hanem a csapágyak golyoit s ilyenkor lehet 3-4 menet és vége a csapágynak, nekem volt ilyen egy használt felnin amin vettem, s kiderült szar volt a méretezés.

ha valaki nem érti lerajzolom.
miva..? nyulbéla vagy hogy 38,5 lázzal már el sem mész motorozni az esőben?

hova süllyed ez a világ..



először hidd el..én ia azt hittem ilyn nincs hogy két hajtás és már lötyög a hátsókerék megit.. de kicseréltem..aztán megint 2-3 hajtás és megint kotyogott...azóta csa ka drága szlóvák ment bele ..fél éve