Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mekkora a motoros súlya?
A Racetech kalkulátora szerint (kemény) utcai felhasználáshoz 86 kg-ig elegendő a rugóerő hátul. Nincs is a kínálatukba erősebb hátsó rugó.
(Ellenben az elejébe ehhez a 86 kg-hoz már az gyári 0.7 kg/mm helyett 0.98-as rugókat javasol).
Teljes kirugózáshoz képest mennyit ül össze a motoros súlya alatt a segge?

Jellemzően a csillapításuk puha ezeknek inkább. Ha még nem volt felújítva a gátló, azt mindenképpen érdemes meglépni.
Sziasztok! 90-es Fzr1000 exup hátulját szeretném meg emelni, ha csinált már valaki ilyet írja le a tapasztalatait legyen szíves, meg hogy menyivel kell rövidebb kutya csontot bele rakni?! Kösz Mindenkinek!
Sziasztok! 929-es hátsó rugót kellene cserélnem keményebbre van-e valakinek ötlete? A gyári 15,3 kg/mm, de teljes előfeszítésen sem bírja a pilóta súlyát.
Futómű Szakik!
DRZ E futóművét hangolnám aszfaltra.
Várom tanácsaitokat!
Csáó!
YZ 250 02-es hátsótelóját akarom belőni, az alsó kis csavar működik amivel lengéscsillapítást állítok, de ami fent van nagy és benne a kicsi, szerintem azok nem igazán reagálnak semmi félle tekergetésre.
Mi lehet a gond?
Van egy olyan gondom (bár lehet, hogy csak beleképzelem) hogy a szezon vége felé megjelent a hátsó gumim két peremén egy fényesebb rész. Nagyon apásan motorozok, az én majrécsíkom inkább majréSÁV de csak most jutott eszembe, hogy ez nem valamilyen futómű-beállítási probléma lehet-e. Tudok ebben segíteni?
Tizenpáréve csináltattam az elsőket, de azt még autóra, az öreg rally autókhoz kezdett csinálni a 60-as években rugókat, és később motorokhoz is kívánság szerint. Lecsónak persze igaza van, amit linkelt az valóban progresszív rugó, de a gyári is az és mivel nincs mértékegysége a progresszivitásnak (tudtommal) így nehéz megmondani, hogy mennyivel progresszívebb egy rugó a másiknál legalábbis számszerűen, legfeljebb %-ban, de az sem korrekt. Ezért ha valaki vesz egy progresszív rugót utcára az többnyire azért veszi mert felüt a gyári, nem az ő súlyához van méretezve ami jogos is, hisz mindenkinek nem jó ugyanaz a rugó ezért volt, hogy pl. az Öreg a gyárihoz képest számolgatta ki, hogy milyen legyen az új.
Az, hogy melyik a jobb, attól függ mihez és mire.
Egy rugó "keménységét" (valójában az ún. rugóállandót "spring rate") alapvetően négy paraméter határozza meg:
- a rugó anyaga
- a rugó anyagának vastagsága
- a rugó külső átméróje
- az aktív körök száma
pl itt tudsz számolni: http://www.pontiacracing.net/j...

Ebből az is kiderülhet, hogy ha állandónak tekintjük az acél fajtáját, a rugó anyagának vastagságát és a szabad hosszát, akkor a ritkásabb (kevesebb aktív kör) rugó keményebb lesz, a sűrűbb pedig puhább.

Itt van egy kalkulátor, ahol ki tudod számítani, hogy adott motorhoz meghatározott felhasználásra milyen állandójú rugót ajánl ez a gyártó.

A fent leírtak lineáris rugókra vonatkoznak. Egyébként önmagában az, hogy mondjuk 12 vagy 15 aktív kört számolsz semmit nem árul el arról, hogy progresszív vagy lineáris a rugó. A progresszív rugónál értelemszerűen változik a "keménység" az összenyomás során.
nem egyszerű progresszív rugót gyártani!Tapasztalataink szerint jobb adott cucchoz venni gyári ajánlásút,mint letekertetni,mert hamar kuka lesz(még a lineáris is).Ha jók lennének, már régen gyártatnám
Jogos, de a zember a számolgatások közepette nem azt emlegette, hogy na most egy jó progresszív rugót csinál hanem, hogy milyen %-ban változtatja meg a gyárihoz képest a progresszív és a lineáris részek viszonyát és a rugó vastagságát attól függően, hogy milyen súlyú a rider, a motor és mik az elvárások?....... ..
Azt már sajnos nehezen...
Ebben igazad van...teljesen.
Mé nem írtad ki neki,hogy a picsába? Mennyi okos van,de addig jóóó
Kicsit nézzél utána. Aztán a felvilágosító emberedet is elküldheted...
Agresszív rugó nincs?
Erre csak mondják, hogy teljesen progresszív rugó. Van benne lineáris rész, de így jobban eladható, nyilván meg kell találnia a gyártónak a helyesnek vélt egyensúlyt a kettő között és hát olyan néven árulja amilyenen el tudja adni. A Ferjáncnak készítő rugósnál csináltattam a rugókat, kiokosított....
Hmm.
http://www.motorline.hu/compon...

Ez progresszív rugó. Változó menetsűrűségű.
Igen, jól el kell találni a mértéket, hogy ne legyen se kemény se túl puha, de ha pályázni kell akkor tőlük érdeklődj, hogy ki mit használ és mi a tapasztalata a pályázós topicban. Én már csináltattam pár rugót, igazából ha megvan mit szeretnél elmész egy rugókészítőhöz aki hajlandó számolni is és kiszámolja, hogy a gyárihoz képest mennyivel legyen más a szál vastagsága és milyen mértékben legyen progi vagy lineáris.....
Köszi akkor ha jól értelmezem a sűrűbb menetű a progresszív?
Az egyik a progresszív a másik a lineáris....az átlag rugó mindkettőt tartalmazza. Az, hogy Neked melyik lenne jobb azt Te tudhatod, a progresszív lágyabb, gyorsabb működésű a másik ennek az ellenkezője.
üdv
mondjátok már el melyik jobb rugó a sűrűmenetes , vagy a ritkább menetű. Az érdekes az hogy mindkettőt alkalmazzák a versenysportban?
Legjobban szemrevételezésel hogy nem e folyik. Ha lenyomod vissza is jön egyböl a legyeg hogy a felsö holtpont körül aljon is meg egybol es ne rugozzon meg parszor.
Kérdésem lenne ha tud valaki segitsen! Mekkora nyomást állitsak be egy xl 600 (86-os) első teloján? 100kg vagyok es csak gyenge endurozásra használom. Köszönöm.
Sziasztok!

Van egy Derbi Senda 50R endúró kismotorom. A hátsó központi teleszkóp állapotát hogyan tudom leellenőrizni? Azt tudom le kell nyomni a motor hátulját és elengedni, csak hogyan kell visszafelé jönnie azt nem.

Köszönettel Zsolt
Sziasztok,
Olyan kerdesem lenne, hogy Ducati Monster 695-on az elso futomuvet lehet-e kemyebbre allitani valahogyan? Elore is koszonom:)