Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

a 10 szeres az hogy jön ki? domestos, hypo, flóraszept stb? baszki, azt hittem a motorhirdetésekre "elfogynak" a hülyék
Tegnap írt egy csávó, az eladó 18-55 hirdetésre. A helyesírási hibák azok valósak...

"Szia.
Érdekel az ebjektív (az mi az, "ebjektív"?, vmi kutya?), látom, hogy milyen. (grat, first level accomplished) 18-55-ös igaz? (most akkor még se látod hülyegyerek?) Ezt már a stabilizátoros, ugye? (ha nem derül ki az IS megjelölésből, akkor nem, nem az, és amúgy meg minden 18-55-ös az volt eddig) Mennyiből állapadounk meg? (Kettőből terveztem. Te mondasz egy árat, aztán én, az kettő.) De kicsit sokra tartom (Ha sokra tartod, akkor miért akarsz belőle alkudni?), mert **** ÉS FIGYELJETEK, MOST JÖN A LÉNYEG **** mert ennyié (itt gondolom pár betű lemaradt...) használt gépet veszek, olyat amibe a zoom sokkal nagyobb 10szeres, meg 14szeres meg hasonló. (AZTABÜDÖSPICSÁBA!) Gondolom így te is megérted (meg persze, egy kretén vagy), és megegyezünk! (meg, majd anyáddal...) Csere érdekel? (Na már csak ez hiányzott...)
Szija (az nem ly-os jé), Gábor (BG800, rád tippeltem először, hogy szórakozol..."
Köszi, szerintem is egy megfelelő irányt próbálok elérni. Ott ahol nem kell nem törekszem a 2,8-as végig fixblendés obikra, ld. most ez az f/4-es, nem használom nagylátót ilyen álláson, minek dobjak ki plusz 100,000-eket? a 2,8-as egyedül a 70-200-ban kell, abból meg fogom venni a legjobbat, a IS II USM-et. És ez az a szett (2 váz, 3 obi (de abból egy nagyon kicsi), egy vaku, meg az apróságok) bőven elfér egy közepes hátizsákban, és mivel nekem sosem lóg a nyakamban csak a fényképező, hanem a hátizsák mindig nálam van, így nincs szükségem egy negyedik, utazó obira sem. (mellesleg ha lenne, akkor az a 24-105L f/4 lenne) Főleg mivel állvány is van mindig nálam. Nem oszt nem szoroz, karbon, kb. 1,5 kiló. Ezek nekem sem fognak sosem megtérülni, de ez nem is arról szól nálam.

A filmes / analóg témában annyira én nem vagyok érdekelt, ahhoz túlságosan geek vagyok, hogy fűzögessem a különböző érzékenységű filmeket, bár most amit a Hungarian Urban Photography-n csinál az a két srác, hogy filmes gép, 14 nap, minden nap egy másik város, csak vonattal, az nagyon tetszik, és a képek is nagyon jók.
Pont Zsebybababébinek írtam tegnap (aki ugye szintén árul), hogy a használt elektronika/IT/Telco cuccok közül a fényképező vázak a legrosszabbak eladás szempontjából. Egy jó obi tartja az árát, ez az obik életciklusán is látszik, a fejlődés üteme nem akkora, mint a vázaknál. Megveszel egy kategóriájában vezető vázat, és jó esetben egy évig, de inkább fél, az az idő amíg a trónon van. Aztán kapásból kijön 2 újabb ugyanabból a márkából, és 3 a vesenytársakéból, és aztán kinek kell már a Te régi "szarod"... Persze az árak mennek le, és így amennyire te reálisan tartod a vázadat, annyiért jó esetben lehet venni egy újabb modellt, kitben, alapobival, garival, fóliában... Senkinek nem fog kelleni a tiéd. Én ezért nem fogom árulni az 550D-t, minek? Adjam oda vkinek fillérekért. Én tudom, h kurvára vigyáztam rá, hetente tisztítottam a szenzort, stb... Inkább megmarad második váznak, nálam úgyis az volt a terv, hogy 2 váz, 3 obi. Ráadásul most, hogy megvan az L-es obi, kiderült, hogy a képalkotás szempontjából a váz elhanyagolható. (és most nem az iso tűrésről, meg a gyors fókusztalálásról, meg az extra exposorozatról beszélek, hanem pusztán a kép minőségéről) Most az L-es nagylátóval olyan képet csinál az 550D, mint amit a kit obival el sem tudtam volna képzelni. Az 1-2 éve kijött alsó közép, alsó felső kategóriás gépek, vagy a középkategória alja olyan tudással rendelkezik, ami itt mindannyiunknak bőven elég. A hardware főleg az obin múlik, az egész meg a kreativitáson, és affinitáson.
Nagyon tudatosan, gondosan felépített feljesztési rendszer. Én inkább bújom az aprót és ha valami nekem tetsző elémugrik, megpróbálok lecsapni rá. Rendszerben gondolkodom, de nincs sorrendisége.

Amúgyis egy FE2, meg egy F5 még a filmes sor hiánya, azon is ügyködni kell...

Most volt egy gyönyörű EOS 1n filmes, gondoltam is rád... Majdnem megvettem, pusztán gyűjteményi jelleggel...
Jelenleg nagyon úgy tűnik, hogy a D200 nekem is marad második váznak. Hírdetem, de mintha mindenki most akarna megszabadulni ezektől, irreálisan alacsony árakon mennek egyes példányok, persze, egyiket sem láttam, hogy milyen állapotban. De azt gondolom, hogy ha a d300 (nem a d300s!) olyan 180-200e körül megy, akkor nem irreális egy d200ért a 100-110e. Csak pont ma hallottam, hogy már 80körül is árulnak, igaz, a többségük 50e expó feletti. Az enyém még 27ezer sincs és 100ezerre tesztelt a zárja, de többeket tudok, akik közelítenek a 200ezerhez, hiba nélkül.

És mivel D300s-t vettem, nem D700-at (a 800as irreális áron van), így az elkövetkező 3-4 év még a crop jegyében telik majd.

Persze, ha eladnám a fix optikasort, akkor lehetne 70-200/2.8VR2-őm...
De ehhez valami nagy dolognak kéne történnie, én nagyon szeretem a fixeket, ha olyan zoom-ot akarok, ami megközelíti őket minőségben, akkor már nem is csak 1 gurigáról kell beszélnünk...
Semmi sem térül meg, ezzel ne foglalkozz, ez nem erről szól.
Nekem ez a fejlődési út és a teljes igény:
- 50 f1,4 USM már megvan
- 17-40L f4 USM már megvan
- 70-200L f2,8 IS II USM jövő év elején meglesz
- 5DmkIII majd ezek után
- 550D marad második váznak
Nekem most ez a 12-24 az esélyes, mivel most váltottam vázat és egy darabig nem tervezem a FF-re váltást, így ez a DX-es változat is megfelelő.
Fényerős fixekkel elég jól állok, abból a sorból csak 2 nem FF, de sajnos erős hiány van zoom-okból nálam. Van 18-105, meg 80-400, de egyik sem fix fényerős, ráadásul csak a tele származik a nikon felsőbb családjából. De ezek mellé a 2 zoom f2.8-al az kb 1milla új áron, használtan is kb 6-700e. Nekem ezek kb sosem térülnének meg, ahogy a mostani szett sem fog soha, ezért is agyalok nap-mint-nap, hogy merre lehetne elindulni a fejlesztésben. Most a vázam lényegesen jobb zajszintet tud, mint az előző (bár annak meg iso100-on szebb a képe), így az f4+VR már elég jó lehetne. A múlt hónapban úgyis lemaradtam egy 24-70/2.8-ról, erről lehet nem kéne már...
Szóval örö, meg bódottá van!
Ja, és kihagytam az ultra gyors fókuszt, és ennek a fókuszsebessége és a motorja megegyezik a 16-35, 2,8-aséval, ami a Canon legjobb nagylátó obija.
Nekem az f/2,8 egyedül a 70-200-ban jön szóba, alacsonyabb fókusztávú obinál nincs rá szükségem.
Köszi Zoli!
Az egyetlen racionális út volt a számomra. FF-re valót akartam, valós nagylátószöget, nagylátószög tartományban zoom-ot, nem fixet, fix fényerejűt, csepp, és porállót, és mindenképp L-es pro szériát. És itt ez jött szóba, meg a 120,000-el drágább 16-35-ös, 410-ért, bár az 2,8-as. Hetekig agyaltam rajta, és mivel nagylátó álláson a képeim blende értéke az esetek 99%-ban nem csökken f/8 alá, így teljesen felesleges lett volna a 2,8-as. IS ezekben egyikben nincs, de nem is kell, mert 99%-ban állványon lesz, illetve ekkora látószögnél nem kell is, emellett az f/4 azért erős fényerő végig. És nem bántam meg, ég és föld a különbség, már bánom, h a képeimet, meg az ötleteim egy részét elpuffogtattam a kitobival...
pontosabban ilyen van most is: Nikkor AF-S 12-24/f4, de én inkább a 24-70/2.8-ast szeretném, csak az pont a duplájába kerül, még használtban is.
wowwww, gratula, jó darab. én is valami hasonlón töröm a fejem, csak nem nagyon van használtban, meg nikonból...
EF 17-40mm f/4L USM
Mi szépet vettél?

Amúgy a D200-asom még mindig eladó, bár a markolat már nincs meg hozzá.
Rendben!
Szólj ha érdekes, nekem nem sürgős, megjött már a nagytesó...
Elgondolom, mikor tudok egy "fölös" huszast aprópénznek minősíteni, aztán szólok. Ha még meglesz, esélyes, hogy rátegyem a kezem. Most nagyon építkezünk, szóval nincs két kézzel szórása az fizetőeszközöknek
fuckanállal.
Meggylekvárnak?
és a lábas fedővel vagy anélkül?
Jobb. Lábas.