Sziasztok!
Ma 11:55h Discovery channel. Megpróbálom pontosan idézni ,,egy átlagos motornál a szelepek nyitását
ill zárását rugók vezérlik, a Ducati 999-nél ezt a műveletet szervó motorok végzik" . Ja a kipufogók
pedig sugárhaltóműként üzemelnek!
Szia.
Még egy utólsó megejegyzés a "3.Nem gyorsult le egy GSR? Jaj, de örülök. Még szép. Tanuld meg a gépet aztán ilyet ne írj még egyszer :)! Ne feledkezz meg arról a kis 15Nm többletedről és a magát jóval kevésbé hanyattvágni akaró konstrukcióról"
Milyen csehszlovák duma ez?
Akkor most én fogok szőrözni egy kicsit. A 748, az 73 Nm(forgalmi szerint) és 98 paci, a GSR600 az meg 64,7 Nmés 98 paci. Az akárhogy számolok az nincs 15 Nm különbség. Még 9 Nm sincs.
Amúgy tudom mennyi a hengerfejtömítés. 28000 Ft volt a kettÅ‘.
Normálisan leírok valamit, erre jön a lekezelö marketing szöveg. ÉN örültem volna neki a legjobban ha nem kell hozzányúlni. Ismerem az árakat. Inkább eltankoltam volna. Nem lopom a pénzt, de az Álmomat nem hagyom lerohadni, hogy ne hadjon cserben. Ezt remélem meg is fogja háláni a kicsikém.
Csak annyit mondok, hogy ha kipróbáltad volna azzal az áttétellel, akkor sírvafakadtál volna. Az egykerekező "bajnok" ismerősöm, az istennek nem tudta felvenni egykerékre. A gyárihoz képest 3 fog azaz három fog különbség. A salakmorotos ismerősöm(magyar bajnok volt), márpedíg ő tudja mitjelent áttételezni, mondta, hogy 3 fog azaz három fog, nagyon sokat jelent. Ne csodálkozzak ha nem megy a mottóre.
Hogy miért? Mert elől 1 fog olyan mintha, hátul cserélnél 2-3 foggal nagyobb vagy kisebb lánckereket.
Mivel elöl 1, hátul meg 2 fog különbség volt, kitudod számolni.
A mocim 6-ban 7000-es fordulaton, 200-at ment óra szerint. 8200-on, meg 232-t és nem forgott tovább, mert nem bírt. Ahhoz már kevés volt a 98 paci hogy átforgassa. 6-ban ne forogjon 11000-ig, de lehet nem is fog. De azért ne 8200-ig bírjon forogni. Amit igazolt az hogy egy 1 foggal kisebb lánckerék elől, máris 1000 fordulat/perc és 8 km/h többletet eredményezett.
Nagyon szivesen meghallgatok embereket. Nem szégyellek másoktól tanulni. Ha többet tud nálam?
A tapasztalataimat íom le, de a lekezelő stílust nem díjjazom, de szerintem senkis sem.
Remélem egyszer azért mocizunk egyet együtt, és beszélgetünk egy csomó jó dologról, pl. a mocikáinkról, stb.
További szép napot, szia
Szia.
Megint tanultam valamit. Mr ezért megérte, hogy leírtam azt, amit.
Akkor elmondok valamit, mivel az én motorom én mentem vele 12 ezret tavaj és tapasztaltam.
1; 10.600 mph-val vettem. Ami igaz vagy nem, nem tudom. Jelenleg 18.500 mph van benne. Mivel használtan vettem és a blokkba nem látok bele, a lelki megnyugvásom miatt én kértem a szerelőt, hogy cseréljünk tömítést és ezáltal nézze is át. Ha van vele valami gond, akkor csináljuk meg. Nekem egy 15 éves álom vált valóra, hogy meg vettem.
2; amikor megvettem, már akkor könnyezett a hengertalp tömítésem, ami engem nagyon zavart. Szerelő mondta, mivel nem olyan vészes a folyás ne piszkáljuk, tekintetbe véve az alkatrész ellátást.(vártam kb. 3 hónapot a hengerfej-, kb. 5 hónapot a hengertalptömítésre és a hátsó lánckerékre kb. 3-4 hónapot.)
3; nem tudom ki hogy van vele, de ha már egy blokkot szétszedsz, akkor illik a tömítéseket kicserélni és nem a régieket vissza tenni.
4; ha minden szezon után szétkapatom a blokkot átnézés céljából, lehet hogy hülye vagyok, de gondolom mivel ez senkinek sem fáj, csak az én zsebemnek, akkor sincs senkinek semmi köze hozzá(ezt nem sértésnek szántam)
5; mivel réggebben motoroztam egy 750 Paso-val, ami 200 kg felett van és társúl hozzá kb 70 lovacska meg egy SV 650-nel amiben kb 80 paci volt, nem éreztem sok különbséget. Pedíg húztam nekik rendesen. Nekem volt egy kis hiányérzetem a gépemmel kacsolatban.
6; az áttételről meg annyit, hogy gondolom a hülye mérnökök nem azért találták ki a 14-38-as áttételt, mert az a legszarabb, hanem talán az a legoptimálisabb.(lehet hogy rosszúl gondolom)
Csak úgy gondolom, ha 1-2-3-as fokozatban kiforog tiltásig, 3-ban éppen hogy, 4-ben 10 alá, 5-ben 9 alá és végűl 6-ben 8 ezer alá esik a fordulat és onnan kezdve alig éri el a 8 ezres fordulatot (232km/h) és nem is forog tovább, az probléma. Nem? Amikor kicseréltem elöl 14-re, akkor már 9 ezer fölé ment(240km/h). Itt jegyezném meg, hogy a 1098-on 15-38-as áttétel van. Ezért ne csodálkozz ha az enyém 15-36-tal nem megy. (függetlenül attól, hogy a két moci közötti váltó áttétel nem azonos, gondolom én) Ezért kerül vissza a gyári lánckerék.
7; van a nyíregyházi sárga 748-as és az enyém. Elmondtam a szerelőnek, hogy a két moci máshogy reagál a gázadásra és a gázelvételre. Ő erre mondta azt amit mondott. Gondolom tapasztalatból beszél. Vagyis remélem. De hangsúlyozom mégegyszer! Azért van a szerelőnél, hogy nézze át és álltsa be azt amit kell.
8; kérdésedre, hogy füstölt-e, IGEN. Sajnos. Ha nem is terhelés alatt, de amikor felpörgettem a mocit, aki utánam jött, jelezte, hogy nyomott egy kis füstöt.(a motorokhoz értő ember jött utánam, mielőtt még megkérdeznéd ) Néztünk kompressziót. A fekvőben 10,5 az állóban 10 volt. A füst miatt gondoltam, ha szelepszár szimeringet cserélünk, attól csak jobb lehet. Most kiderűlt más a gond. Az álló hengerben az olajzáró gyűrűm el volt törve. Na ezért jó hogy szétszedettem a blokkot.
Szóval ennyi.
Ui: Nem ítélhetsz, mert az adott pillanathoz vezető utat nem ismered.
Jó ezt a fórumot olvasgatni, mert sok infóhoz jut az ember. Ahány ember, annyi tapasztalat, ami sok jót és hasznosat és az ellenkezőjét is hordozhatja magában.
Amico!
Keveset értek a motorokhoz de azt simán megérzem co mérő nélkűl,hogy egy motornak fel van tolva a co-ja vagy nem.Amugy a dokinak megvan minden műszere a ducatihoz!
2.Szinte minden Ducati túl hosszú áttétellel jön ki a gyárból, hogy az elhaladási zaj adott sebességnél a lehető legkisebb legyen. Eredeti áttétel? Kukába vele!
3.Nem gyorsult le egy GSR? Jaj, de örülök. Még szép. Tanuld meg a gépet aztán ilyet ne írj még egyszer :)! Ne feledkezz meg arról a kis 15Nm többletedről és a magát jóval kevésbé hanyattvágni akaró konstrukcióról.
4.A doki honnan veszi, hogy keveset kap? Szagról? Vagy beszerzett időközben egy CO mérőt? Minek szelepszár szimeringeket cserélni? Füstölt? Ette az olajat? Levette a hengerfejeket ( úgy lehet cserélni ). Új hengerfejtömítést rak fel majd ( nem olcsó )? Hm. Mennyi van a gépben?
5. 6 szelep állítása nem tragédia.
6. Teljesítmény-csökkenés akkor van, ha pl. kitámaszt egy szelep...az azért nagyon durva ám! Nem jellemző. Akkor is lehet, ha nagyon megnő illetve lecsökken a szelephézag és ezáltal a vezérlés kissé eltolódik. A Ducati határétékei elég tágak és még a végén is viszonylag normálisan megy a motor. Amiért figyelni kell a hézagra az az, hogy nem verődjön ki a szelepülék + szelep, mert akkor lehet hengerfejezni és az azért komoly meló egy desmónál ( összes szelephézag elmegy, lehet megcsinálni sok munkaóra alatt )
7. Ki akarod hozni a gépből a maximumot? 2 db nyitott 45 vagy 50mm dob. 1 könnyű lendkerék + 6 db ergal vezérkerék, új EPROM ( pl. fuel in moto ) és egy nyitott légszűrő ( szivacsos !) amit a szívótorkokra húzol rá.
8. Ja, majd elfelejtettem: egy pontos szinkron ( vákum + CO ) segít kissé megnevelni a megnevelhetetlent.
Pont neked, társadalmunk egyik legamagasabb szinten képzett tagjának ( akire környezetében felnéznek és véleményformáló hatással van a közösségre ) nem kellene faszikázni és indulatoskodni, főleg ilyen zsákutcába vezető sztoriban nem.
A sztori zsákutca, nem jöhetsz belőle jól ki, mégpedig ezért:
A magyar egészségügy mindig is egy okádás volt. Kivételezés, protekciózás, borítékozás, a munkaköri kötelesség ( az orvosi esküről nem is beszélek ) szívességként, kegy gyakorlásként történő feltűntetése és más, normális országban ismeretlen ocsmányság. Aki orvosnak ment tudta hova megy. Kvázi elfogadta, hogy ebben az okádásban fog ő is dolgozni. Persze volt akit a szüleik küldtek, meg gyermekkori naívitás és hasonlók, de az egyetemen azért elég hamar kiderült, hogy mik is lesznek a körülmények. Tehát aki orvos, az nem áldozat, nem zsákbamacskát vett. Aki végigcsinálta választhatott: beáll a sorba vagy úszik ár ellen. Elég sokan úsznak ellen, persze van bajuk belőle néha, de azért jól elboldogulnak, ha akarnak. Pont a csalások országában ne lehetne egy ilyen piti vizitdíjat megoldani? Frászt. A doki rossz fej volt. Pont. Ha akart volna segít. Nem akart.
Mellesleg nem hiszem, hogy megkülönböztetett bánásmódban járt a beteg, pont ilyen szarul látják el a nem motorosokat is. És persze a kötelező mondat: tisztelet a kivételnek.
Par napja voltam baleseti ugyeleten (kiforgattam par ujjamat). Surgossegi ellatas, szoba nem kerult a vizit dij, mindenki tette a dolgat. De lehet csak tul elit helyre keveredtem....? (honved)
Sziasztok.
A mocimon 14-38-as gyári áttétel helyett, 15-36-os volt. Ezzel az áttétellel nem tudot egy vadiúj GSR600 Suzuki legyorsulni.(lehet, hogy nem húzta neki?). Lámpától lámpáig gyorsultunk. Előttem egy zsír Cibere 600RR és egy 636-os gyorsúlt, de valahogy nem volt olyan szembetűnő eltávolodás köztük meg köztünk.
De most tavasszal kíváncsi leszek a mocikámra, Desmo doki összehangolja. Belövi a szelepeket, az injektort, visszakerül a gyári láckerék áttétel. Azt halottam, hogy a duciknál a rossz szelephézagolás miatt, drasztikus teljesítmény csökkenés jelentkezik. Na most nekem 8-ból 6-on állítani kellett. . A vezérműszíj feszességem sem volt azonos a két szíjjon. Az összes tömítésem is ki lesz cserélve(volt egy kis olajfolyás, ami engem nagyon zavart), a szelepszál szimeringek is újak lesznek. Ha már szét lett szedve, akkor az nem árt neki. A hátsó űlésem új huzatot kapott, fekete lett. Nagyon szép lett. Új festésem van. A levonózás, nem ezüst, hanem grafit metál színű lett. Nekem így jobban teszik.
A mocim, a doki szerint elég alap beállításon fut(no kaja), meg ilyesmi.
Alig várom hogy kész legyen!
Üdv Debrecenből.
HY!ÍEszembe voltál de annyira huzott a hév hogy menni kell.....Egyszer álltunk meg csak,onnan meg indultunk a plázához azért nem hivtalak.Ha kész lessz a bringa csörgök.Velem is motorozott egy 04"636.Kilőttünk a lámpátol de ő elbambult és nem lőtt meg kb 130-ig.
Ugy látom azért van 1-2 ember aki érzékeli a dolgot.Egyébként amig befizette az ápoló a cekket addig kiküldtek és egy másik embert hivtak be.Meséltem a sztorit egy másik orvosnak is és ő azt állitja hogy nem is kellett volna vizitdij.Na mindegy ne ragozzuk,de hihetetlen számomra hogy akár meg is halhat valaki a kórházban az orvosok szeme láttára és nem tesznek semmit mert ugye a dijj.....
Először is gyógyulj meg. Sajnálom hogy nem hívtatok benne lettem volna egy kis gurulásban, bár vasárnap én is megilyedtem. A pazonyi úton a Mol kút után nem akart befordulni a motor a hideg aszfalton a kanyarba, hál istennek szemből nem jött senki. Az egyik legjobb barátom vett egy 636-os kawát, kicsit meglepődött a Ducatin. Nem akarta elhinni hogy 30 lóerő plussz és 20 kg minusz ellenére 150-ig nem tudott elmenni. Persze elvert a végén. Bár jegyezzük meg látatlanba elcserélné a motorját velem.
Hali!
Szerintem egy orvosnak külőmbséget kellene tenni, egy olyan beteg között kinek folyik az orra és kéttőt tűszent, meg egy másik paciens közőtt akinek egyik vála rövidebb a másiknál. Bár nem vagyok sebész de még én is tudom mi a külőbbség. Az egyik járóbeteg a másik meg még tud járni és beteg, mert kur*ra fáj neki. Tehát akkár jöhetne hordányon ájúltan is. Gondolom ebben az esetben azt mondja az EÜ.minisztériúm, hogy addig rázd a beteget míg magához nem tér és be nem fizeti a vízitdíjat. Vagy ha nem igy jársz el, véletlenül ellátod előbb, akkor ott áll mögötted a minisztérium lövésze és egyből falhoz állít, és kérdezi mi az útolsó kivánságod mi előtt tűzelne.
Kissé mitha össze lenne keverve ebben az országban, hogy kinek mi a dolga és mik a fontossági sorrend. Ha meg engeded egy jó hasonlattal elve "neked mind egy, hogy műttesz vagy boncolsz de a páciesnek nem biztos.
Tudod aki motorozik előbb vagy utobb elfog esni ki meg úsza, ki nem. De ha megúsza akkor keresni fogja az okát és ez mindig banális ki ok lesz. Tehát nem kellene osztani az észt te is sorra kerülsz.
de remélem neked sem lesz nagyobb bajod mit ne adj isten egy kuccsont törés.
üdv. csicseri
Hy faszikám!Khm....Doktor ur!Nagyon jol tudom hogy milyen a hideg aszfalt és azt is tudom hogy mire képpes a motorom.Többet nem kivánok hozzáfüzni mert nem akarom vitákkal tüzdelni a fórumot.Viking1-nek igaza van!Ennyi!
Már bocs, faszikám, de tetű az az orvos, aki nem nyúl hozzá egy baleseteshez, amíg nincsen befizetve az a szar.
Ellátom, aztán lerendezzük.
Van olyan orvos barátom, aki befizette a páciens helyett nem egyszer.
Van, aki kenyérkeresetnek tekinti az orvosi állását és van aki élethivatásának...érted, faszikám?
Már bocs faszikám, de 2 dolog.
Az egyik az ellátásról. Sebészklént és motorosként írom. Nem azért nem látott el mert nem akart, hanem a vizitdíj miatt az Ő tökét rúgják majd szét. Persze vannak paraszt orvosok is, de amióta vizitdíjat bevezették a komcsik, azóta ha nincs fizetve hozzád se nyúlnak-ezt ne nekik hányd fel!
Kettő: hogy mi történt, hátpersze hogy jeges érzés, hiszen a tök hideg, merev gumi a hideg betonon mint a jég. Ezt tudhatnád, ha már ilyen sokat a gépbe raktál. Bocs, de erről sajna te tehetsz, az ellátásodról meg az ország.
Hello mindenki!Már nem fáj annyira,csak nem tom hogy a titán drótot kiveszik-e.Ha kiveszik akkor egy darabig nem ülhetek motorra.Annyira jol indult a nap pedig.Két haverral lenyomtunk vagy 150km-t.Nyiregyröl,Tokaj,onnan balsa felé vissza.Első osztáju kanyarok,néhol uj utak.A D208RR is jol tapadt.A helyi pláza parkolójábol kifordulva huztam egy határozott,de nem nagy gázt.Kitört balra a hátulja,onnan visszahoztam de már vágódott is ki jobbra a hátulja és átdobott a motor.A gumi tök hideg volt,az idő is hült sokat.Igazábol most sem értem mi történt mert annyira elforgott mintha olajon mentem volna.Több mint 40e km-t raktam a motorba,balesetmentesen(a ringen egyszer csusztam 120-al mert nekemjöttek,de nem lett semmi bajom)erre tessék.a LÉNYEG HOGY VIGYÁZZATOK!Egyébként nem nagyon akartak velem foglalkozni amig a vizitdij nem volt befizetve.Mondtam hogy nem tudok menni befizetni mert ájulás határán voltam,aztán nagynehezen az egyik ápoló elment helyettem befizetni.Persze adtam neki pénzt.Szóval nem érdemes magát összetörnie az embernek mert a motoros előitéletekkel is szembe kell nézni az ellátás során.
Jobbulást Desmond.
Épülj fel mihamarabb és reméljük találkozunk.
De elsősorban pihend ki rendesen. A kulcscsont az 5 hét, utána egy kis gyógytorna.
Inkább légy ott a következőn - mert lesz, nemde uraim - teljesen gyógyultan, mint erőltetve elszúrj valamit.
Üdv.
tóthpeti.
Ma 11:55h Discovery channel. Megpróbálom pontosan idézni ,,egy átlagos motornál a szelepek nyitását
ill zárását rugók vezérlik, a Ducati 999-nél ezt a műveletet szervó motorok végzik" . Ja a kipufogók
pedig sugárhaltóműként üzemelnek!
Még egy utólsó megejegyzés a "3.Nem gyorsult le egy GSR? Jaj, de örülök. Még szép. Tanuld meg a gépet aztán ilyet ne írj még egyszer :)! Ne feledkezz meg arról a kis 15Nm többletedről és a magát jóval kevésbé hanyattvágni akaró konstrukcióról"
Milyen csehszlovák duma ez?
Akkor most én fogok szőrözni egy kicsit. A 748, az 73 Nm(forgalmi szerint) és 98 paci, a GSR600 az meg 64,7 Nmés 98 paci. Az akárhogy számolok az nincs 15 Nm különbség. Még 9 Nm sincs.
Amúgy tudom mennyi a hengerfejtömítés. 28000 Ft volt a kettÅ‘.
Normálisan leírok valamit, erre jön a lekezelö marketing szöveg. ÉN örültem volna neki a legjobban ha nem kell hozzányúlni. Ismerem az árakat. Inkább eltankoltam volna. Nem lopom a pénzt, de az Álmomat nem hagyom lerohadni, hogy ne hadjon cserben. Ezt remélem meg is fogja háláni a kicsikém.
Csak annyit mondok, hogy ha kipróbáltad volna azzal az áttétellel, akkor sírvafakadtál volna. Az egykerekező "bajnok" ismerősöm, az istennek nem tudta felvenni egykerékre. A gyárihoz képest 3 fog azaz három fog különbség. A salakmorotos ismerősöm(magyar bajnok volt), márpedíg ő tudja mitjelent áttételezni, mondta, hogy 3 fog azaz három fog, nagyon sokat jelent. Ne csodálkozzak ha nem megy a mottóre.
Hogy miért? Mert elől 1 fog olyan mintha, hátul cserélnél 2-3 foggal nagyobb vagy kisebb lánckereket.
Mivel elöl 1, hátul meg 2 fog különbség volt, kitudod számolni.
A mocim 6-ban 7000-es fordulaton, 200-at ment óra szerint. 8200-on, meg 232-t és nem forgott tovább, mert nem bírt. Ahhoz már kevés volt a 98 paci hogy átforgassa. 6-ban ne forogjon 11000-ig, de lehet nem is fog. De azért ne 8200-ig bírjon forogni. Amit igazolt az hogy egy 1 foggal kisebb lánckerék elől, máris 1000 fordulat/perc és 8 km/h többletet eredményezett.
Nagyon szivesen meghallgatok embereket. Nem szégyellek másoktól tanulni. Ha többet tud nálam?
A tapasztalataimat íom le, de a lekezelő stílust nem díjjazom, de szerintem senkis sem.
Remélem egyszer azért mocizunk egyet együtt, és beszélgetünk egy csomó jó dologról, pl. a mocikáinkról, stb.
További szép napot, szia
Megint tanultam valamit. Mr ezért megérte, hogy leírtam azt, amit.
Akkor elmondok valamit, mivel az én motorom én mentem vele 12 ezret tavaj és tapasztaltam.
1; 10.600 mph-val vettem. Ami igaz vagy nem, nem tudom. Jelenleg 18.500 mph van benne. Mivel használtan vettem és a blokkba nem látok bele, a lelki megnyugvásom miatt én kértem a szerelőt, hogy cseréljünk tömítést és ezáltal nézze is át. Ha van vele valami gond, akkor csináljuk meg. Nekem egy 15 éves álom vált valóra, hogy meg vettem.
2; amikor megvettem, már akkor könnyezett a hengertalp tömítésem, ami engem nagyon zavart. Szerelő mondta, mivel nem olyan vészes a folyás ne piszkáljuk, tekintetbe véve az alkatrész ellátást.(vártam kb. 3 hónapot a hengerfej-, kb. 5 hónapot a hengertalptömítésre és a hátsó lánckerékre kb. 3-4 hónapot.)
3; nem tudom ki hogy van vele, de ha már egy blokkot szétszedsz, akkor illik a tömítéseket kicserélni és nem a régieket vissza tenni.
4; ha minden szezon után szétkapatom a blokkot átnézés céljából, lehet hogy hülye vagyok, de gondolom mivel ez senkinek sem fáj, csak az én zsebemnek, akkor sincs senkinek semmi köze hozzá(ezt nem sértésnek szántam)
5; mivel réggebben motoroztam egy 750 Paso-val, ami 200 kg felett van és társúl hozzá kb 70 lovacska meg egy SV 650-nel amiben kb 80 paci volt, nem éreztem sok különbséget. Pedíg húztam nekik rendesen. Nekem volt egy kis hiányérzetem a gépemmel kacsolatban.
6; az áttételről meg annyit, hogy gondolom a hülye mérnökök nem azért találták ki a 14-38-as áttételt, mert az a legszarabb, hanem talán az a legoptimálisabb.(lehet hogy rosszúl gondolom)
Csak úgy gondolom, ha 1-2-3-as fokozatban kiforog tiltásig, 3-ban éppen hogy, 4-ben 10 alá, 5-ben 9 alá és végűl 6-ben 8 ezer alá esik a fordulat és onnan kezdve alig éri el a 8 ezres fordulatot (232km/h) és nem is forog tovább, az probléma. Nem? Amikor kicseréltem elöl 14-re, akkor már 9 ezer fölé ment(240km/h). Itt jegyezném meg, hogy a 1098-on 15-38-as áttétel van. Ezért ne csodálkozz ha az enyém 15-36-tal nem megy. (függetlenül attól, hogy a két moci közötti váltó áttétel nem azonos, gondolom én) Ezért kerül vissza a gyári lánckerék.
7; van a nyíregyházi sárga 748-as és az enyém. Elmondtam a szerelőnek, hogy a két moci máshogy reagál a gázadásra és a gázelvételre. Ő erre mondta azt amit mondott. Gondolom tapasztalatból beszél. Vagyis remélem. De hangsúlyozom mégegyszer! Azért van a szerelőnél, hogy nézze át és álltsa be azt amit kell.
8; kérdésedre, hogy füstölt-e, IGEN. Sajnos. Ha nem is terhelés alatt, de amikor felpörgettem a mocit, aki utánam jött, jelezte, hogy nyomott egy kis füstöt.(a motorokhoz értő ember jött utánam, mielőtt még megkérdeznéd ) Néztünk kompressziót. A fekvőben 10,5 az állóban 10 volt. A füst miatt gondoltam, ha szelepszár szimeringet cserélünk, attól csak jobb lehet. Most kiderűlt más a gond. Az álló hengerben az olajzáró gyűrűm el volt törve. Na ezért jó hogy szétszedettem a blokkot.
Szóval ennyi.
Ui: Nem ítélhetsz, mert az adott pillanathoz vezető utat nem ismered.
Jó ezt a fórumot olvasgatni, mert sok infóhoz jut az ember. Ahány ember, annyi tapasztalat, ami sok jót és hasznosat és az ellenkezőjét is hordozhatja magában.
Legyen szépnapotok, sziasztok
Keveset értek a motorokhoz de azt simán megérzem co mérő nélkűl,hogy egy motornak fel van tolva a co-ja vagy nem.Amugy a dokinak megvan minden műszere a ducatihoz!
Február 17-én, vasárnap a Yetin a Pannonia-Ringen a Ducati szalonban hallhatjátok az első magyarországi Desmosedici-t.
Aki hallotta, soha nem felejti
2.Szinte minden Ducati túl hosszú áttétellel jön ki a gyárból, hogy az elhaladási zaj adott sebességnél a lehető legkisebb legyen. Eredeti áttétel? Kukába vele!
3.Nem gyorsult le egy GSR? Jaj, de örülök. Még szép. Tanuld meg a gépet aztán ilyet ne írj még egyszer :)! Ne feledkezz meg arról a kis 15Nm többletedről és a magát jóval kevésbé hanyattvágni akaró konstrukcióról.
4.A doki honnan veszi, hogy keveset kap? Szagról? Vagy beszerzett időközben egy CO mérőt? Minek szelepszár szimeringeket cserélni? Füstölt? Ette az olajat? Levette a hengerfejeket ( úgy lehet cserélni ). Új hengerfejtömítést rak fel majd ( nem olcsó )? Hm. Mennyi van a gépben?
5. 6 szelep állítása nem tragédia.
6. Teljesítmény-csökkenés akkor van, ha pl. kitámaszt egy szelep...az azért nagyon durva ám! Nem jellemző. Akkor is lehet, ha nagyon megnő illetve lecsökken a szelephézag és ezáltal a vezérlés kissé eltolódik. A Ducati határétékei elég tágak és még a végén is viszonylag normálisan megy a motor. Amiért figyelni kell a hézagra az az, hogy nem verődjön ki a szelepülék + szelep, mert akkor lehet hengerfejezni és az azért komoly meló egy desmónál ( összes szelephézag elmegy, lehet megcsinálni sok munkaóra alatt )
7. Ki akarod hozni a gépből a maximumot? 2 db nyitott 45 vagy 50mm dob. 1 könnyű lendkerék + 6 db ergal vezérkerék, új EPROM ( pl. fuel in moto ) és egy nyitott légszűrő ( szivacsos !) amit a szívótorkokra húzol rá.
8. Ja, majd elfelejtettem: egy pontos szinkron ( vákum + CO ) segít kissé megnevelni a megnevelhetetlent.
Pont neked, társadalmunk egyik legamagasabb szinten képzett tagjának ( akire környezetében felnéznek és véleményformáló hatással van a közösségre ) nem kellene faszikázni és indulatoskodni, főleg ilyen zsákutcába vezető sztoriban nem.
A sztori zsákutca, nem jöhetsz belőle jól ki, mégpedig ezért:
A magyar egészségügy mindig is egy okádás volt. Kivételezés, protekciózás, borítékozás, a munkaköri kötelesség ( az orvosi esküről nem is beszélek ) szívességként, kegy gyakorlásként történő feltűntetése és más, normális országban ismeretlen ocsmányság. Aki orvosnak ment tudta hova megy. Kvázi elfogadta, hogy ebben az okádásban fog ő is dolgozni. Persze volt akit a szüleik küldtek, meg gyermekkori naívitás és hasonlók, de az egyetemen azért elég hamar kiderült, hogy mik is lesznek a körülmények. Tehát aki orvos, az nem áldozat, nem zsákbamacskát vett. Aki végigcsinálta választhatott: beáll a sorba vagy úszik ár ellen. Elég sokan úsznak ellen, persze van bajuk belőle néha, de azért jól elboldogulnak, ha akarnak. Pont a csalások országában ne lehetne egy ilyen piti vizitdíjat megoldani? Frászt. A doki rossz fej volt. Pont. Ha akart volna segít. Nem akart.
Mellesleg nem hiszem, hogy megkülönböztetett bánásmódban járt a beteg, pont ilyen szarul látják el a nem motorosokat is. És persze a kötelező mondat: tisztelet a kivételnek.
Üdv!
Amico
A mocimon 14-38-as gyári áttétel helyett, 15-36-os volt. Ezzel az áttétellel nem tudot egy vadiúj GSR600 Suzuki legyorsulni.(lehet, hogy nem húzta neki?). Lámpától lámpáig gyorsultunk. Előttem egy zsír Cibere 600RR és egy 636-os gyorsúlt, de valahogy nem volt olyan szembetűnő eltávolodás köztük meg köztünk.
De most tavasszal kíváncsi leszek a mocikámra, Desmo doki összehangolja. Belövi a szelepeket, az injektort, visszakerül a gyári láckerék áttétel. Azt halottam, hogy a duciknál a rossz szelephézagolás miatt, drasztikus teljesítmény csökkenés jelentkezik. Na most nekem 8-ból 6-on állítani kellett. . A vezérműszíj feszességem sem volt azonos a két szíjjon. Az összes tömítésem is ki lesz cserélve(volt egy kis olajfolyás, ami engem nagyon zavart), a szelepszál szimeringek is újak lesznek. Ha már szét lett szedve, akkor az nem árt neki. A hátsó űlésem új huzatot kapott, fekete lett. Nagyon szép lett. Új festésem van. A levonózás, nem ezüst, hanem grafit metál színű lett. Nekem így jobban teszik.
A mocim, a doki szerint elég alap beállításon fut(no kaja), meg ilyesmi.
Alig várom hogy kész legyen!
Üdv Debrecenből.
Először is gyógyulj meg. Sajnálom hogy nem hívtatok benne lettem volna egy kis gurulásban, bár vasárnap én is megilyedtem. A pazonyi úton a Mol kút után nem akart befordulni a motor a hideg aszfalton a kanyarba, hál istennek szemből nem jött senki. Az egyik legjobb barátom vett egy 636-os kawát, kicsit meglepődött a Ducatin. Nem akarta elhinni hogy 30 lóerő plussz és 20 kg minusz ellenére 150-ig nem tudott elmenni. Persze elvert a végén. Bár jegyezzük meg látatlanba elcserélné a motorját velem.
Üdv: Piff748s
U.I.: A magyar egészségügy KATASZTRÓFA!
Szerintem egy orvosnak külőmbséget kellene tenni, egy olyan beteg között kinek folyik az orra és kéttőt tűszent, meg egy másik paciens közőtt akinek egyik vála rövidebb a másiknál. Bár nem vagyok sebész de még én is tudom mi a külőbbség. Az egyik járóbeteg a másik meg még tud járni és beteg, mert kur*ra fáj neki. Tehát akkár jöhetne hordányon ájúltan is. Gondolom ebben az esetben azt mondja az EÜ.minisztériúm, hogy addig rázd a beteget míg magához nem tér és be nem fizeti a vízitdíjat. Vagy ha nem igy jársz el, véletlenül ellátod előbb, akkor ott áll mögötted a minisztérium lövésze és egyből falhoz állít, és kérdezi mi az útolsó kivánságod mi előtt tűzelne.
Kissé mitha össze lenne keverve ebben az országban, hogy kinek mi a dolga és mik a fontossági sorrend. Ha meg engeded egy jó hasonlattal elve "neked mind egy, hogy műttesz vagy boncolsz de a páciesnek nem biztos.
Tudod aki motorozik előbb vagy utobb elfog esni ki meg úsza, ki nem. De ha megúsza akkor keresni fogja az okát és ez mindig banális ki ok lesz. Tehát nem kellene osztani az észt te is sorra kerülsz.
de remélem neked sem lesz nagyobb bajod mit ne adj isten egy kuccsont törés.
üdv. csicseri
Van igaza juniornak is,de örűlnénk ha az orvosok nem rajtunk tőltenék ki a haragjukat a JOGOS sérelmeikért.
Ellátom, aztán lerendezzük.
Van olyan orvos barátom, aki befizette a páciens helyett nem egyszer.
Van, aki kenyérkeresetnek tekinti az orvosi állását és van aki élethivatásának...érted, faszikám?
Az egyik az ellátásról. Sebészklént és motorosként írom. Nem azért nem látott el mert nem akart, hanem a vizitdíj miatt az Ő tökét rúgják majd szét. Persze vannak paraszt orvosok is, de amióta vizitdíjat bevezették a komcsik, azóta ha nincs fizetve hozzád se nyúlnak-ezt ne nekik hányd fel!
Kettő: hogy mi történt, hátpersze hogy jeges érzés, hiszen a tök hideg, merev gumi a hideg betonon mint a jég. Ezt tudhatnád, ha már ilyen sokat a gépbe raktál. Bocs, de erről sajna te tehetsz, az ellátásodról meg az ország.
Épülj fel mihamarabb és reméljük találkozunk.
De elsősorban pihend ki rendesen. A kulcscsont az 5 hét, utána egy kis gyógytorna.
Inkább légy ott a következőn - mert lesz, nemde uraim - teljesen gyógyultan, mint erőltetve elszúrj valamit.
Üdv.
tóthpeti.
Épülj fel minél hamarabb, énis majdnem úgy jártam mint te az összel:S
Jobbulást!