Visszaváltás nélkül, van motor fék pont úgyan úgy, . Vissa váltásnál rádobhatod a kuplungot és a szerkezet intézí el a kerék és a motor közötti nyomaték külömbséget, de ez csak a pillanat műve és utánna motorfék is van.
üdv
Még lenne egy kérdésem ha tudnál válaszolni még rá:
-Visszaváltás nélkül a motorfék is jó, de mennyiben lesz kevesebb a motorfék, vagy egyáltalán csökken-e csúszó kuplunggal?
csúszó kup. van a monsteremben nem rég óta sajna. Még pályán nem volt szerencsém ki probálni, de az utcán testelgettem. Simán vissza válthatsz kettőt nem áll meg a hátsókerék. Eddig mindig addni kellet neki egy gázfrőcsőt vissza váltásnál most ez hanyagolható. De én ennek csak a pályán láttom igazi értelmét szerintem utcára fölősleges.
Ja és a kuplunglamellák mindha gyorssaban kopnának. de valamit valamiért !
köszi a jókívánságot, úgyis rendbe jön majd a gép .
A 749-emen tudom hogy száraz eredeti gyári kuplung "volt", és ha most elvisszük szervízbe lehet egy jobbat kéne rátetetni.
A száraz csúszókuplungról annyit hallottam, hogy amikor visszaváltok vagy kanyarban elveszem a gázt, akkor nem rángat úgy és nem blokkol le a kerék annyira. Mert néha zavaró ez számomra, de vmikor nagyon élvezetes .
Ha valaki tud még többet a [bszáraz csúszó kuplung[/b]ról az írja már le tapasztalatát vagy tudását róla.
Köszi előre is segítségét.
Van szárazkuplung,csúszó,és verseny is úgytom.A csúszó álítólag nem túl hosszú életű,ezért nem indulnak dukik 24 óráson.A versenykuplung pontosan nemtom mit takar,valószínű könnyebb és gyorsabb váltást segíti elő,gondolom nem nagyon lehet csúsztatni csak a legvégén fog.
száaz ami neked van. nincs benne olaj. csúszó (eddig csak olajost láttam) ami ha visstarugdalod kanyarbemenet előtt (pőályán főleg) akkor nem pattog el a háccsó kerék (blokkol) hanem épp engedi forogni. versenykuplung? nemtom, beztos ezek közül valamelyik píáros elnevezélse hogy több pénzt húzzanak le az emberről.
Teljesen egyetértek az előttem szólokkal. Ha vkinek Ducatija van, az nem azt jelentui h gazdag és azért vette, hanem mert szerelmes lett ezekbe az L2 csodákba.
Én is még gyerek motoros vagyok a szakmában, de nem kellene más motor és
köszi mindenkitől a jó tanácsokat, tapasztalatokat.
Sajnos nekem is balesetem volt 2hónappal ezelőtt a 749 Dark-al, de visszafogok ülni motorra.
MEGKERESZTELKEDTEM VELE:
de minden okéslesz, mert az eljárás az okozót hozta hibásnak és fizet a biztosítója
Sajnos ez nagyon macerás, de még jó hogy télidőben van,így tavaszra kész lesz.
Kérdezni szeretnék pár dolgot:
- Miben különbözik a száraz sima, a csúszó és a versenykuplungok egymástól?
- Milyen bukógombákat lehet kapni 749 Dark-ra? és hogy hogyan lehet megoldani rá?
köszi szépen előre segítségeteket.
u.i: Tegyetek már fel képeket a gépeitekrő , kiváncsi vagyok rájuk.
Szeva mindenki!
Amico,Ovodás köszi az infót.
Úgy látom nem csak nekem vannak fentartásaim a szerelőkkel szemben. Igazán engem a ,,rabló" jellegű alkatrész kereskedők idegesítenek jobban. Tudjátok, meghallja a bűvös szót: DUCATI, rögtön gatyára akar
vetkőztetni.
Csá! Y.
Ez más sztori! Ez az elején volt a desmoquattro korszaknak. A felületkezelés megrepedt a vezértengelyeken és a sérült felület és szétcseszte a himbákat. Itthon is van pár érintett motor. Hallottam olyan esetet is amikor a felületet felszórták majd újraköszörülték és mindezért 300eFt - ot kért a szerelő. Többet nem mondhatok, de ma is aktívan ajánlgatja a szolgáltatásait...úgyhogy halgassatok az ösztöneitekre.
A vezérfedél szerintem sem fontos témakör. Elvileg hűti a szíjat. Nem hiszem, hogy változott volna ott bármi is jelentősen. A 749 sokkal jobban forog mint bármelyik 999 és 2005 - ig nem volt semmiféle szellőző...mint ahogy az igazán pörgős 748R - en sem. Inkább dísznek gondolom.
Sziasztok.
Egy kérdésem volna, nem tudom ki mit lép rá. 2006 évjáratú 999-hez kaptam carbon vezérműszíj fedőt ajándékba. De ez leírás szerint korábbi modellhez van. Van aki szerint jó a 2006-oshoz is. A különbség tán annyi, hogy az újhoz van levegő kiáramló nyílás. Egyesek szerint ez nem szükséges, ezért fel lehet rakni, mások szerint fel lehet rakni, csak vágni kell rá lyukakat, hogy a levegő át tudjon áramolni.
Vélemény? Jó, nem jó, ki kell vágni, semmit...?
Köszönöm előre is: Junior
A szelephimba témáról ezt találtam:
There have been a few cases reported of rocker arms on 916 engines wearing prematurely. Essentially, the hardening on the arms wears or peels off all together. This is not an overly common problem, but happens occasionally, and seems to be an acknowledged fault - usually fixed under warranty. forrás
lenne egy kerdesem megpediglen ,hogy a 750SS 1999 evjarat injektoros vagy meg karbis.
egy baratommal nem tudok zold agra vergodni ilyen teren.
allitom injektor o kontra karbi
valamit esetleg ennek a tipusnak a motorrol? csak, hogy mennyire jo nem jo.
most van 20 000Km szervizen meg szelep allitason. kell meg valamire figyelnem?vagy ez eleg neki.
Törött motor volt. Ha jól tudom amerikai. Én nem kedvelem az amerikai modelleket mert a rugózás gyakran lágyabb az itteninél és van még más eltérés is néha ( injektortérkép, beállítások, sürítés, stb. ) jelentéktelen néha jelentős mértékben. De ahhoz gyakran elegendő, hogy összezavarodj és ne működjön a motor rendesen valami banális hülyeség miatt. Ettől függetlenül ez a motor még jó lehet. Biztosan újra van festve mert az S4 antracit vázzal és kerékkel jött ki és csak azzal. Ráadásul azt is tudni vélem ki festhette, szóval ha indirekt módon nem is tudnám bizonyítani, mert nem ismerném a modellt, akkor is tudnám mi a helyzet ezen példány esetében. A festő egyébként profi, szóval azzal gond nem nagyon lesz. De fokozott kockázat van a motorban, mint minden olyan gépben ami nem gyári.
A típus szerintem elég kiforrott darab ca 70eKm - ig 0 probléma, akkor egy csapágyazás hengerfejezés jól esik neki, de ez elmondható a legtöbb Duc - ról. Utána megint finom lesz.
Szerintem, ha kezdő motoros vagy, nézelődj 600 - 800 - ig, azok sokkal finomabb motorok a szárazkupplungos motorok kissé nyugtalanok. Aztán duplagyertyás levegős és a Testastretta már megint nyugodt lett...
Örülök, hogy egyetértünk! A blokk alatt én a blokkot értettem vagy magyarul a forgattyús házat, ami nem sokat változott. A henger és a hengerfej teljesen már, ahogy mondod! Szóval a motor már más, a blokk majdnem ugyanaz. Ebben is egyetértünk:)
Kicsit eltűntem, elnézést! Én is örülök, hogy hasonlóan gondolkodó ducatisokra leltem. A himbatörés tudtommal csak a 996R első példányainál fordult elő, amikor a testastretta blokk megjelent. Azt igen hamar kiküszöbölték. Aztán gond volt még ( ritkán ) a 999 - cel, hogy felnyomta az olajat az olajlevegőztetőn át az airboxba, volt egy olajhűtő visszahívás és néha a gyertyapipába integrált trafó volt érzékeny a vízre. A blokk egy nagyon kiforrott konstrukció.
klick nick !
kattincs a nevenre!