Szia!
Te most készülsz S4-et venni, vagy ez már a te vasad? Mert ha még nem vettél akkor tudok egy gyönyörű gépet.Mintha új lenne, a Diboscoban árulják és szerintem nagyon korrekt áron.
Elég kezdő vagyok a témában és megköszönök minden tanácsot.
Közelebbről ismered a gépet ?
Valóban fényezve van a tank , de a felnikről meg a vázról ezt nem állítanám bizonyosan.
Bár biztosan hiányában vagyok sok információnak amit tudni érdemes erről a tipusról.
Ha esetleg biztos dolgokat tudnál e konkrét vasról azzal sokat segítenél.
Köszönöm a jótanácsokat és messzemenőleg igyekszem megfogadni, mindenekelőtt azért, mert valószínűleg lényegesen nagyobb tapasztalatokkal rendelkezel ez ügyben mint én. Valamint nem szeretném oda....ni magam, sem a motorom. A Tuonommal egészen jól mentem már a pályán, de ez egy más világ lehet. Egy biztos. Soha nem feszélyezett, ha valaki jobb nálam és megelőz. Ez így van rendjén. Persze szeretnék minél jobban menni, de nem minden áron. Szeretném sokáig élvezni a társaságotokat és netán egyszer összeröffenteni a "fórumlakók"-at egy jófajta élmény és tapasztalatcserére.
Üdv. tpa.
Hello amico.
Köszönöm a válaszod. Na nem 100%-s útmutatást akartam csak véleményt. Nekem se ez au első Ducati-m, csak valahogy értelmes véleményeket írtál és szimpatikus volt. Hovatovább jeleztél 1-2 dolgot emberekről akiket és is ismerek és osztom a nézeted, de ez tényleg nem publikus ahogy Te is írtad. Viszont lenne néhyány kérdésem tőled. Ha nem gáz, kérlek add meg a számod, vagy e-mail címed mert volna néhány szakmai-tapasztalati-szervizelési kérdésem(bocs de a használati könyveken túl, azon már bőven túl vagyok-ezt most nem nagyképűsségből mondom, mindig azzal kezdem). jrfarkas@hotmail.com, 06-20-9563689
Ciao: junior
Mielőtt túl sokat adnátok a véleményemre, figyelmeztetek mindenkit, hogy én is tévedhetek. Régóta Ducatikkal nyomom és elég sokat forgolódom olyan körökben, hogy az átlagosnál érdekesebb információk is eljutnak hozzám, ennyi az egész. A 999 - edet nyugodtan forgasd, igazából a baj a tuningelektrónikák által engedélyezett magasabb fordulatszámok gyakori kihasználásából ered, de ez is főleg az S, SPS, R modelleknél értendő, ahol már a gyári elektrónika eleve többet enged.
A könyved egyébként leírja meddig forgasd maximum a blokkot. Pl. a 749 esetében a leszabályzás 10.500 de a könyv azt írja 10.000 fölé soha ne forgasd. Ehhez képest a Ducati Performance elektrónika 11.000 - et enged. Pályán zokszó nélkül el tudod forgatni addig ha valakit utol akarsz érni vagy meg akarsz előzni, szóval nem árt figyelni. A 999 re u.ez vonatkozik, csak valamennyi fordulattal lejjebb, nézd meg a könyvét mit ír. Elmondom neked, hogy a 600 - as S4 blokkok is olyan szépen fossák el magukat, hogy öröm nézni, ha a gyerkőc gyakran látogatja a tiltott zónát. Ez nem Ducati betegség, csak azokon az eseteken imádnak csámcsogni az irigy balf@szok. Szóval szerintem, ha a max fordulat 90% - án használod a gépet akkor nem nagyon lehet baj. Ha mégis lett, akkor nem te vagy a hunyó, hanem a blokk. A kisszériás gépeknél a szórás azért nagyobb mint egy tömegterméknél, ezt el kell fogadni. Ezzel együtt a Ducati szerintem nagyon jó minőségű cucc és a közhiedelmekkel ellenben a régiek is jók voltak, egy hülyeség, hogy az amerikaiak hozták meg a minőséget. A legtöbb baj az igénytelen/spórolós gazda és/vagy a hülye szerelők eredménye.
Minden a karbantartáson múlik. Csak gyári vagy annál jobb alkatrészeket szabad használni és az intervallumokat szigórúan betartani. Az új intervallumok már komolytalanok, meg lehet felezni őket egészen bizonyosan. Olajcsere 5000 - ként legkésőbb kötelező. A szelepekre 10.000 után muszály ránézni. Régebbi gépeknél 5.000 - ként. Ha nem gyilkolod nem nagyon kell állítani, de jó tudni mi a helyzet. Nekem egy 2V blokkomnál 45e - nél kellett állítani először...
Üdv mindenkinek!
Második éve nyomulok 1 öregecske 748-al(előtte jó néhány évvel a 900ss tipust kóstolgattam). Nálam elég változatosnak mondható a használat. Igen sokat nyúzzuk egymást pályán, a pakli része a nyélgázos baromkodás az autópályán is, de voltunk már komoly hosszú túrán (ezt senkinek nem ajánlom ezzel a tipussal, egy hétig döglődtem utána). Magam javítgatom ill. szerízelem a kicsikét. Elég sok probléma merült már fel közös életünk során. Amik adódnak a vas korábol ill. az Amico által említett hiányosságokból.
Karter repedéssel viszont még nem találkoztam. Én úgy gondolom ha nincs agyon tuningolva a gép, akkor nem igazán kell tartani ettöl a hibátol.
Az viszont tuti, hogy hiányosságai ellenére is a legvaítobb jószág a világon!
Szia Amico!
996 vs. 749 ott azért egy komoly fejlesztés történt a hengerfejben úgy tudom.
Az átvarázsláshoz itt van némi alkatrész :http://www.kaemna.de
Most már teljesen egyet értek az általad leírtakal, mert én valóban úgy értettem, hogy mindegyik ducati szétmegy a pályán.
üdv.
Ciao Amico. Érdeklődve olvasom hozzászólásaidat. Mit értesz az alatt számszerűen, hogy a 999-nél alulról forgatni, s hamar feljebb váltani. Meddig forgassa az ember pályán. Ha sokáig akarja megtartani a 999-t hogy kezelje, mire vigyázzon.
Köszi: Ciao
Félreértettél! Én nem neked írtam a blokkrepedést, hanem a 999 - es srácnak a 11.000 fölé forgatja a motort. Nem tudom hogyan használod a gépedet, szóval nem is mernék nyilatkozni esetedben. A nyugodtan pályázz a motoroddal, nem hiszem, hogy 10.000 főlé kellene forgatni a 996 - os blokkot. A 749 blokkot együtt lehet emlegetni a 996 - tal és mással is mert a blokk szinte ugyanaz! Ca 2 óra alatt varázsolok belőle 999 - et is neked, ha szeretnéd.
Az, hogy árt a pályázás a motornak persze így nem igaz. Igazából mnden árt neki :), kopik a szerencsétlen. A pályán jobban. Ha 10.000 fölé forgatod a kopás exponenciálisan növekszik. Nem a vezérlés van kitéve hanem a főtengely, hajtókar, dugattyú a nagyobb kopásnak. A blokk a rezonanciáktól reped el ami nagy fordulaton éri, illetve attól az erőtől amivel a dugattyú terheli az egész rendszert amikor a mozgás iránya a felfeléből lefelébe megy át. Ez minden motorra igaz, de a V2 - nél a legnagyobbak a dugattyúk a fordulatszámhoz viszonyítva. Az 1hengereseket nem szokták engedni 8.000 fölött forogni az 5 - 600cm3 dugóikkal. A sor4 1000 - esekben is kisebb dugók vannak mint a legkisebb Duc esetében, persze hogy engedig 13.000 - ig forogni. Közel sem akkora a terhelés. Autót sem tudsz nagyon mondani ( még ott fordul elő nagy dugó ) ahol 500cm3 dugókkal 10.000 fölé forog a motor. Ezért esendő a V2. Mert nagy tömegek mozognak brutális sebességgel. Egy jó kis levegős 900 - as 7.000 - nél már nagyon bizseregtető hangokat ad ki magából. Úgy veszi a levegőt, hogy öröm hallani, és robbantja fel a keveréket, hogy azt hiszed a bolygó elfordul alatta, ezt szeretjük a Ducatiban. Ugyan kit érdekel, hogy a 7.000 - nél erezhető tetmes rázkódás a főtengely - dugattyú - hajtókar lazán vezz centírozásából ered, ugyanis ducatiék jól tudják, hogy a 2V blokk sokkal feljebb ( ca. 8500 ) már nem fog forogni, mert a két szelep több naftát nem enged bemenni, így felesleges az igyekezet, a tulaj nem fogja abban a régióban használni. A 4V blokkok sokkal feljebb tudnak forogni és ott meg is csínálja a Ducati a szép centírozást, de túlzásba azért ott sem esik...kérdezz csak meg egy ducatis csapatot, hogyan készül a verseny Ducati, mi az első lépés?
A lényeg: pályázz nyugodtan a motoroddal, nem hiszem, hogy szétküldenéd. A 996 az egyik legstarpabíróbb blokk. A Ducatit pedig ugyanúgy lehet szeretni a fent leírtak után mint eddig. Hiszen attól, hogy tudjuk mi miért van, attól az még úgy van. A tudat nem vehet el a varázsból. És különben is, a Ducnál nincs alternatíva. Az érzés pótolhatatlan és egy része pont a technikai tökéletlenségből ered. Nekem például már zavaróan símán jár a 999, a 996 sokkal szimpatikusabb. Imádom ahogy lüktet a blokk. Ha ultrakönnyű dugattyúkkal készülne hülyére centírozott főtengellyel, akkor pont olyan ketyegős lenne mint a 999. Persze valakinek pedig pont az kell és ez így van jól.
Egyébként a többi motormárka sem tökéletes, csak nem látunk bele a dolgok mélyére, lévén nem érdekel minket. Ráadásul a legtöbb márka még unalmas, olyan semmilyen ( különösen egy Duc után ) is, persze van kivétel, de nem sok.
Ez a homoköntvényes dolog nem hülyeség amugy.Ha jol emlékszem azt nyilatkozták egyszer hogy csak homoköntvényes blokkot fog gyártani a Duc.Valami oka lehet.
Abban teljesen egyett értek veled, hogy a pálya használat a legkeményebb igénybe vétel a a komplett motor számára. De azt nem hiszem, hogy nem üzem szerrű használatnak minősül. (ráadásul még a garancia füzetben sem volt említés arról, hogy pályázás kizáró ok lenne)
"A nagy V2 nem szereti a tartós magas fordulatot" - Ez marha jól hangzik, csak nem igazán tudom értelmezni. Hisz a gyár ill. a mérnőkők állítják be meddig pörőghet a motor. Mi számít magas fordulatnak? A tiltás közeli fordulat, A mérnökök nem hagytak tartalékot, gondolod? De ha jól tudom a gyár ad verseny elektronikát ahhol a tartalékából áldoz a teljesítményért. A V2 eleve nem pörőgnek retenetesen sokat, a ducatinál nem is igazán léphet fel a szelep rugó tehetetlenségének problémája, mert, hogy kényszer vezérelt !Nincs rugó és et alltal akár a "végtelenségig" tud pörögni. Nálam sokkal okosabak azt mondják ( mondjuk színte mindenki az! ) a dugattyú tömege és sebessége a gond. De nem 10.000 fordulatnál
Volt szerencsém szétszedni egy, egyhelyben halálig forgatott v2 blokkot, nem mehanikailag ment tönkre, ha nem a hőhatás tette galyra. Besűlt ! Állítólag 45 perc után adta megmagát!
A Monster s4r 6. ban 9500 pörőg kislendkerékkel, és nyitott kipuff.rendszerrel és ki akasztja az km. órráját. Tehát 6.ban is színte a tiltásig tud pőrőgni. Én úgy láttom meg érzem nem a motor, ha nem az ember nem bírja ezt a tempot hosszútávon.
A motornak igazából a beindítás tesz be ekkor kezdődnek a kis apró kopások amiből később lesz nagyobb baj.
A 749 est a 996 blokkal egy színten emlegetni hát......
Én igazzán csak annyit szeretem volna mondani, a blokk repedés nem híszem, hogy a fordulatt miatt történt, és ha pályázok a ducatival nem egyenenes út a bolkk repedéshez szerintem.
nagyon örűlök, hogy erről eszmét cserélhetűnk!
üdv. csicseri
a pályázás az egész motort terheli ( váz fék futómű ) az autópálya csak a motort. Egyébként nincs sok különbség a nyélgázas autópálya és a pályázás között, ha csak nem annyi, hogy nem tudsz menni sokat nyélgázon autópályán soha, mert mindig kijön valaki eléd és akkor a blokk pihen. És különben sem hiszem, hogy rendszeresen 250 - 260 - nal közlekednél a pályán a Monstereddel. Egyszerűen nem élvezetes hosszú távon a nagy tempo. Egy 749 tud 250 - 260 - at, de ki megy vele állandóan annyival? Senki. Ez a kulcs. A pályán a motor sosem pihen. Egyébként a legintezvebb használat pedig a gyorsítás, nem a tartós magas fordulat. Az átlag motor el sem éri 6ban a top fordulatszámot ( direkt olyan áttétellel szállítja a gyár ) így nem tudod túlterhelni. A pályán minden fokozatban tiltásközelbe gyorsítasz és néha hibázol is ( visszaváltásnál túlforog stb. ) különsen míg kezdő vagy.
Egyébként, ha fognád a motorodat és lerövidítenéd az áttételt annyira, hogy leszabályzásközelben tudnál menni tartósan és tudnál így közlekedni állandóan, nos elég hamar megadná magát a blokk, ez az igazság. A nagy V2 nem szereti a tartós magas fordulatot. A poén a koncepcióban az, hogy nincs szüksége rá, halad anélkül is.
Nincs túlmisztikifálva a pálya, az a legkeményebb terhelés.
Mi a külömbség, ha valaki az autópályán 5.-6. ban nyélen motorozik 100km. vagy versenypályán 4x20 percet kb az is 100 km. ?
Ez a pályázás kicsit túl van misztifikálva!
Blok repedés remek ez lesz az új negativ jelző : nem vegyél ducatit mert reped a blokja!
Bár én is két esetről tudok, az egyik az előttem emlittet, --de mind két mororal állandan estek keltek.
De ez tutti nem játszhatótt kőzre.
üdv.
A 749-cel nincs semmi ilyen olajfelnyomós baj. Nyugodtan mehetsz vele pályára. Egy olajhőmérőt tegyél rá és 60 fok - ig max 5.000 ford ( ez mondjuk minden Ducra igaz ) és 15-50 - es Shell Advance olajat ( hidegben, ha netán mész ) 10 - 40 is ok. A 15-50 - nel kicsit tovább melegítsd. Nem baj, ha 2 - 3 ezrenként ledobálod. Versenyszűrőt hanyagold ( kivéve, ha csak pályán használod ), mindent beenged. És persze a kötelező szervizeken ne szarakodj mint idehaza annyian. Inkább azt nézd meg kihez mész. Az alkatrészeket ( gyári és tuning ) be lehet szerezni korrekt áron és határidőre nem feltétlenül a hivatalos Ducati dealernél, de ők sem rosszak, inkább lassúak. Per pillanat 1 srácra merem azt mondani hogy a lelkiismerete + a tudása is meg van a munkához. Külön külön vannak ezek a tulajdonságok emberekben de ugye az nem az igazi. Etikátlan lenne részemről megmondani, hogy ki az illető, és akár kellemetlen helyzetbe is hozhatnám ezáltal a munkahelyén, de ezzel igazából már elég sokat segítettem, hogy ki lehet az.
Tudsz valamit Egy ismerősömnek alap 999-e volt és állandóan kinyomta az olajat.Azt nemtudom hogy hol.Amikor pályán motorozott,gumimelegitő minden,a gumikelég melegek voltak de minden más nem.Egyébként pályán mindig kinyomta az olajat.A 749-re is jellemzőek ezek gondolom.Csak azért kérdem mert jövőre egy ilyet szeretnék és pályázni is járogatok.Valami elérhetőséget tudsz adni?
Nekem is ugyanúgy a Ducati a mániám mint neked és elég régóta, így mára már kicsit több mint hobbi...
A blokkrepedés régi Ducati kín. A desmoquattrok óta jelen van. Mióta megjelentek a 4V Ducatik folyamatosan erősítették a főtengely csapágy körüli részt ( ezt a gyárban egy sima gyárlátogatás során megláthatod, bár nem reklámozzák az okát ) de probléma nem tűnt el, csak kijjebb tolódott a határ.
A normál motoros nincs veszélyeztetve. Ha nem küldöd hidegen a gépet ( hajtókarcsapágy ) és ha nem fogatod hülyére akkor tartós a motor. Ha pályázol még mindig nincs baj, feltéve, hogy a konstrukciónak megfelelően használod: mélyről kigyorsítás, hamar feljebb váltás, későn fékezés. Akkor van a baj amikor a sor4ekkel akarod erőből tartani az iramot. Akkor megforgatod a motort tutira. Máshogy kell menni a Duccal, nem erőből. Nem velük kell menni, hanem le kell előzni őket. Persze könnyű ezt mondani, de tényleg így van.
Egyébként pár napja is volt a kezem között egy repedt SPS blok...azt is hülyére forgatta a gazdája.
Van egy bája a magasan forgó V2 - nek, de nagy árat kell érte fizetni. Ezt Sanyi egyszerűen nem fogadta el, pedig a szakmában ( igaz, nem Magyarországon ) mindenki tudja ezt. A kartereket cserélgetni kell mint az olajat, csak kicsit ritkábban.
Egy Ducatival versenyző csapat tulaja mondta nekem, hogy nagyon drága dolog Ducatival versenyezni, de élvezetes:)))
Ca. ez a lényeg az egész Ducati kérdésben nem? Sosem volt olcsó, nem is lesz, de a legélvezetesebb az tuti.
Honnan szeded ezeket?Egyébként Egedi Sanyinak tényleg elrepedt a karterház de az övé szarrá volt tuningolva és nagyon komoly időket ment azzal a motorral.
Megmondom mi lesz, ha nem leszel nagyon óvatos: oda fogod b@szni magad és a blokkod pedig el fog repedni a performance centralina miatt. Ez utóbbi 99% ( ha nagyon szereted a forgatást akkor venned kell egy R - t, vagy szerezz homoköntvény blokkot, ami az R - ben volt/van ) az előbbi nyilván rajtad múlik. De ha "megmutatom én" szándékkal mész a pályáre, akkor jó eséllyel az is összejön. Szerintem a 999 közel tökéletes. Más motor után ( az aktuális japán csúcsgépek ) a futóműve a menyország. Viszont pont ez csalókává teszi. Sokkal kevésbé érzed a vég közeledtét. Én nem éreztem, pedig aztán ott volt...persze béna voltam mert nem versenygumival mentem csak utcai sportgumival és kegyetlenül mentem, de a gumi azt mondta neki ennyi volt. Aztán versenygumival meg semmi baj. Pl. kitámasztó (!) leért meg ilyesmi, de szerintem kellő elbízás után ott is bejöhet egy perec. A motorral tényleg úgy érzed mindent megcsinálsz. Elfordulok alatta, kifékezem, stb.
Szóval légy óvatos, kár lenne értetek. Hagyj időt ( az átlagosnál többet ) magatoknak összeszokni.
valami tapasztalat esetleg jotanacsok egy AIROH STARDOM WAVE tipusu zart sisakkal kapcsolatban?
vasarlas elott allok. nagyon jo arban kinaljak ossz vissz 25 000 forint.
baratnomnek kellene mint utasnak idovel esetleg mas is szoba jonne.
Te most készülsz S4-et venni, vagy ez már a te vasad? Mert ha még nem vettél akkor tudok egy gyönyörű gépet.Mintha új lenne, a Diboscoban árulják és szerintem nagyon korrekt áron.