Helló! Újabb kérdés: Az én Primám 3 sebességes, miért van az ,h egyesbe 8000 körül forog max, 2.ban 10000 körül, 3.ban viszont 10700-ig pörög alattam. Egyesben nem kellene többet forogjon, mert így vissza is esik a fordulat,s nem tud 2.ban rögtön húzni... :(
na,képzeljétek, leszedtük a deknit, és vagy 1dl víz kifojt belőle.Kicsöpögtettük, meg kiszárítottuk,és teljesen jó is. Már csak az a kérdés, hogy hogy került oda a víz.
Speciel nem rád gondoltam.
Pár napja, valaki kifejtette, hogy sűrűbb olajjal kevésbé csúszik a kluplung.
NA most, ha ebből még többet is tesz a kolega a kelleténél, a már amúgy is csúszó kuplungu motorjába, akkor az lesz az igazi:)
Eleve, a feltételezésed téves, miszerint azért kellene 1decivel többet beletenni, mert a fogaskerék felveri, és leesik a szint.
a motorokban az oljszint, ELEVE ÚGY VAN MEGHATÁROZVA hogy a fogaskerék felveri...
HA kicsit túltöltöd, akkor csak értelmetlenül felhabzik, ha nagyon túltöltöd, akkor meg hidraulikus fékgépet kaptál:)
Olajból célszerű a gyárilag megadott mennyiséget és minőséget beölteni.
(bár én kétlem, hogy egy iylen kis motorban BÁR MI indokolná a 80w90 es hajtóműolajat.
Nincs nyomaték,nincs nyírás, az olaj nem terhelődik, sokkal inkább elszenyneződik úgy megy tönkre.)
Milyen olajat használsz? 75W80? Állóhejzetben egyszerű kivenni üresbe. Ha nem sikerül berakod 1-esbe és behúzod az első féket, majd egy picit engeded fel a kuplongot, amikor már érzed hogy menni akar vissza behúzod teljesen és utána próbálod meg üresbe rakni. Mostanában nekem is ezt csinálja, hogy nem akarja néha az üreset, tipushiba?
hát, ahogy most van neked ,hogy sűrű olaj, és +1dl, így fog csúszni a legjobban... Nekem is csúszott kicsit, de a hígabb olajtól lett. Ha csúszik neked is , akkor egy fél dl-t engedj le.
Igen igen. Ahogy írod, álló helyzet, járó motornál nem akart üresbe menni. De most úgy néz ki sűrűbb olajjal megoldódott, de lehet a +1 dl olaj jótékony hatása! Próbáld ki több olajjal Te is! A csúszás menet közben , mikor váltás után húzom neki...
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, és a jó tanácsokat! Ma délután lecseréltem az olajat, egy ismerősöm adott hajtóműolajat, ami sűrűbb, mint ami volt benne. Mivel esett egész nap, ezért próbaútra nem tudtam kivinni, de jelenleg járó motor mellett is lehet váltani, s üresbe is kirakja, bár kissé még mindíg szorúl...
Ivadék tanácsát megfogadva kb 6dl olajat töltöttem bele. Köszi a tippet, majd jelentkezem, hogy vált be!
valaki megtudja mondani hogy ezt ami a képen van ahogy ott van úgy kell a lamelákhoz rakni vagy fordítva?
Pár napja, valaki kifejtette, hogy sűrűbb olajjal kevésbé csúszik a kluplung.
NA most, ha ebből még többet is tesz a kolega a kelleténél, a már amúgy is csúszó kuplungu motorjába, akkor az lesz az igazi:)
Eleve, a feltételezésed téves, miszerint azért kellene 1decivel többet beletenni, mert a fogaskerék felveri, és leesik a szint.
a motorokban az oljszint, ELEVE ÚGY VAN MEGHATÁROZVA hogy a fogaskerék felveri...
HA kicsit túltöltöd, akkor csak értelmetlenül felhabzik, ha nagyon túltöltöd, akkor meg hidraulikus fékgépet kaptál:)
Olajból célszerű a gyárilag megadott mennyiséget és minőséget beölteni.
(bár én kétlem, hogy egy iylen kis motorban BÁR MI indokolná a 80w90 es hajtóműolajat.
Nincs nyomaték,nincs nyírás, az olaj nem terhelődik, sokkal inkább elszenyneződik úgy megy tönkre.)
A hülyeség mindennél gyorsabban terjed.
Töltöttem fel képet róla, ami még a kereskedőnél készült. Ahogy néztem olyan mit a Tied! :D
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, és a jó tanácsokat! Ma délután lecseréltem az olajat, egy ismerősöm adott hajtóműolajat, ami sűrűbb, mint ami volt benne. Mivel esett egész nap, ezért próbaútra nem tudtam kivinni, de jelenleg járó motor mellett is lehet váltani, s üresbe is kirakja, bár kissé még mindíg szorúl...
Ivadék tanácsát megfogadva kb 6dl olajat töltöttem bele. Köszi a tippet, majd jelentkezem, hogy vált be!