Köszi a segítséget, egyenlőre nincs előrelépés, jövő hét végén motoros találkozó, az előtt már nem szedem szét, ott még power nélkül elleszek, legalább nem füstölöm le a gumit:)
Sziasztok!
Eladóvá vált Cagiva Tamanaco motorom, nagyobbra váltás miatt ( Kawasaki KE175 )
Amit tudni kell a gépről: 50es vizes blokk ahogy a képeken látszik is.
Egy gyűrűzés már ráférne, és az önindítónak egy szénkefe csere.
Jelenleg a gyújtást kell rajt beállítani meg a karbit, és megy.
Az első fékcső cserére szorul, fékpofákra is ráférne.
Előző gazdája kicsit megcsonkolta szegényt, az ülésnél levágta a vázat, + az idomokat is félbevágta... :(
60e - be tartom, de alkuképes ár.
Csere leginkább Airsoft fegyverre ( AEG m14-re vagy dragunovra)
Szia! Hát ha nem nyit az éppen elég probléma, addig kár is máshol keresgélned, amíg ezt nem oldottad meg. Annak igenis látványosan nyitni kellene, ha terheletlenül felpörgeted. Az nem elég, hogy kézzel tudod mozgatni, az csak azt jelenti, hogy nincs beszorulva.
Ha a CTS nem mozog, akor két része van ami szemmel nam látható és elromolhat: van egy fogaskerékpár, ami közvetlenül a henger talpánál található, akkor látható, ha leveszed a hengert. Ezek romolhatnak el, a másik lehetőség, hogy a rudazat szétjött közvetlenül a cenrifugális vezérlő előtt. Egyik sem gyakori eset, de máshol ezzel nem lehet baj. A vezérlőről beépítve nem találtam fotót, csak egy képet a szervízkönyvből.
Magát a vezérlőt kiszerelve ez a vatera link mutatja: http://auto-motor.vatera.hu/mo...
Ott van egy csavar még az is lelazulhatott, de nem tartom valószínűnek, mert ha az anya alszabadul a sok fogaskerék között akkor bizonyosan szörnyű galibát csinált volna már odabent...
Amíg nincs 6-7000 környékén nyitó megbízható powered, kár is továbblépni.
Viszont az olaj akkor sok benne, jóval a jelzés fölött van, azért töltöttem bele többet, mert csak a pálca alján van egy nagyon kicsi jelzés, szemre kevésnek tűnt, de akkor biztos elég ahhoz igazodni?
Kipróbáltam az általad tanácsolt módszert, nem mozog a rudazat, de mint már mondtam, ha kézzel benyúltam leszerelt kipufogónál, és mozgattam a szelepet, mozgott a rudazat is, szóval nem ott a gond, de próbált azt hogy kézzel eltolom, és úgy húzok neki oda, de úgy sem pörgött ki, szóval máshol is lehet baj...visszaolvastam itt, hasonló problémával (7000körül ledadog) is írt valaki, a karbin a levegő álltó csavart említette hogy azt belőtte, és jó lett, melyik ez a csavar?
A szükséges olajmennyiség 6 deci körül van (15W-50), de a források ebben nem teljesen egyeznek. De felállítod függőlegesbe a gépet és a betöltőnyílás kupakjában ott a nívópálca, jelig legyen. Természetesen amikor ellenőrzöd a szintet akkor nem tekered be a pálcát a helyére, csak bedugod ütközésig és már lehet is leolvasni. A verzérlőt nem zavarja az olajmennyiség. Hova valósi vagy?
Húzom a gázt, és 6-7ezernél ledadog igen, mintha nem kapna anyagot leginkább, van hogy tovább szalad kicsivel, de ez ritka eset. Jelenleg nem tudom kipróbálni az általad említett módszert, mert nincs rajta a karbi, de amint visszakerül jelzek. Említetted hogy olajban fut a vezérlő, az lehet gond, hogy túl sok olajat töltöttem bele? Mennyi a gyári előírt mennyiség?
A Tamanacoban nincs gyújtásra zizegő power elektronika, egy centrifugális elven működő elem van ami a főetengelyről kapja a hajtást. Olajban fut, sosem romlik el, legritkább esetben van ezzel gond. Vedd le a "CTS" feliratú takarólemezt, hogy lásd a power rúdját és pörgesd meg a motort álló helyzetben. Ha látod, hogy 6-7000 körül a kis kar koppig rántja a szelepet, akkor minden működik. Utána menj egy kört így CTS borítás nélkül. Ha minden rendben, akkor tedd vissza a borítást, de pl nekem a borítás akasztotta meg a kart, ki kellett alátétezni, hogy szabadon mozogjon és koppig nyithasson a powerem. A szervízkönyveben egyébként le van írva, hogy hogy kell beállítani a rendszert. Nem nagy csoda, ne feszüljön zárt állapotban kb. Jobban tudnánk ötletelni, ha leírnád, hogy hogy jelentkezik a hiba, ledadog, fullad?
De remélem azért tisztességes úton szerezted a motort!
Sziasztok, sikerült szereznem egy Cagiva Tamanacot a napokban, amikor elhoztam minden rendben volt, de napok óta jelentkezik a következő probléma: üresben szépen leforog, de menet közben, minden fokozatban befullad 6000-7000 fordulat közt változóan, néha kicsit tovább, de legtöbbször itt elakad. Mi lehet a gond? Gyertyát már néztem, karbit tisztítottam, a power szelepre gyanakszom, a kipufogót levéve könnyen tudom kézzel mozgatni, a rudazat is mozog vele, szóval arra tudok tippelni hogy valahol jelet nem kap, mi vezérli a power nyitását, illetve mi a tippetek mi lehet a gond?
CAgiva Super City 125 kipufogó oldali hátsó idom érdekelne! 1 hét múlva leszek elérhető de ha sms-t küldesz igyekszem felvenni veled a kapcsolatot. Előre is köszi: Haller Zsolt tel.: 06-20-9353532
Hosszas nézelődés után ugrottam be ide, hátha nektek akad Cagiva Tamanaco/Elephant típusú enduróhoz Indexek. Előre és hátulra kettő.
Teljes Index felszerelés.
Abba nem vagyok biztos, hogy kábel vezet e kifele, vagy be e lehet kötni, szóval, ha az jár hozzá, annak nagyon örülnék, ha nem, akkor megoldom.
Eddig hűségesen kibírta 2 évig index nélkül, de most belevágnék az éjszakai terepezésbe.
Ma reggel munkába menet sajnos nagy valószínűséggel megragadt a dugattyú. Megállt mint a szög.
Tudna nekem segíteni valaki, hogy Cagiva Supercity 50-be milyen hengerszett jó, lehet akár 50ccm-nél nagyobb is? :)
Sziasztok. Cagiva tamanaco (ELEFÁNT)-hoz van eladó Első-hátsó gátlóm, első-hátsó felnim, hátsó fékmunkahengerem, lengővillám, óracsoport 2 típushoz és egy vég dob. E-mail: norbi3120@freemail.hu
Minden nap nézem töbször.
Eladóvá vált Cagiva Tamanaco motorom, nagyobbra váltás miatt ( Kawasaki KE175 )
Amit tudni kell a gépről: 50es vizes blokk ahogy a képeken látszik is.
Egy gyűrűzés már ráférne, és az önindítónak egy szénkefe csere.
Jelenleg a gyújtást kell rajt beállítani meg a karbit, és megy.
Az első fékcső cserére szorul, fékpofákra is ráférne.
Előző gazdája kicsit megcsonkolta szegényt, az ülésnél levágta a vázat, + az idomokat is félbevágta... :(
60e - be tartom, de alkuképes ár.
Csere leginkább Airsoft fegyverre ( AEG m14-re vagy dragunovra)
Ha a CTS nem mozog, akor két része van ami szemmel nam látható és elromolhat: van egy fogaskerékpár, ami közvetlenül a henger talpánál található, akkor látható, ha leveszed a hengert. Ezek romolhatnak el, a másik lehetőség, hogy a rudazat szétjött közvetlenül a cenrifugális vezérlő előtt. Egyik sem gyakori eset, de máshol ezzel nem lehet baj. A vezérlőről beépítve nem találtam fotót, csak egy képet a szervízkönyvből.
Magát a vezérlőt kiszerelve ez a vatera link mutatja:
http://auto-motor.vatera.hu/mo...
Ott van egy csavar még az is lelazulhatott, de nem tartom valószínűnek, mert ha az anya alszabadul a sok fogaskerék között akkor bizonyosan szörnyű galibát csinált volna már odabent...
Amíg nincs 6-7000 környékén nyitó megbízható powered, kár is továbblépni.
Erdőtelek egyébként (Eger környéke)
De remélem azért tisztességes úton szerezted a motort!
Hosszas nézelődés után ugrottam be ide, hátha nektek akad Cagiva Tamanaco/Elephant típusú enduróhoz Indexek. Előre és hátulra kettő.
Teljes Index felszerelés.
Abba nem vagyok biztos, hogy kábel vezet e kifele, vagy be e lehet kötni, szóval, ha az jár hozzá, annak nagyon örülnék, ha nem, akkor megoldom.
Eddig hűségesen kibírta 2 évig index nélkül, de most belevágnék az éjszakai terepezésbe.
Ma reggel munkába menet sajnos nagy valószínűséggel megragadt a dugattyú. Megállt mint a szög.
Tudna nekem segíteni valaki, hogy Cagiva Supercity 50-be milyen hengerszett jó, lehet akár 50ccm-nél nagyobb is? :)
Mindenkinek előre is köszönöm!
Minden nap nézem töbször.
Eladó a képen látható cagiva elephant 125 motor alkatrészei. gyújtás már nincs meg
spmito@freemail.hu-ra