Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm! :)
Sok örömöt hozzá!
Üdv! :) Úgy látom, ott nagyobb az élet...
Üdv itt is, mint amott
Sziasztok!
Pár napja együtt élek egy R1100S motorral, üdv mindenkinek!
"általában ilyen konzolos rögzitésnél használt "O" ágyazás alkalmazzák -e"
Ahogy nézem a csapágyak futógyürüinek megtámasztás ez inkább a flexibilis "X" ágyazás az erök hatásvonala alapján...ami itt nekem totális képzavar...
Igen, és el is kéne mennem a fogászhoz

Vagy a motorét? Azt nem, de az eddigi kopáskép szép volt, és századra ugyan oda állítottam a foghézagot, ahol eddig volt (ezt a külsővel kell)
A belső eddig kevés volt, mert tennem kellett be +0,2-t, lehet, elbírt volna még 1 tizedet, mert így sem feszül a csapágy. Most így marad, aztán tavasszal, majd 1000 km teszt után (ha addig kibírja ) belenézek, egyszerű szétszedni.
Remélem beválik
Fogképet néztél?
Kész a hajtómű. Kicsit aggasztott az összerakás (mert az eredeti kúpcsapággyal más sorrendben kell) de a ház fedelének felmelegítése megkönnyítette.
Könnyedén, simán fut, holtjáték nem érezhető.
Ha lesz egy kis napocska, meg is kergetem (mert most épp esik )
Nincs jobb metszeti rajzom, de ezen is jól látni, melyik hova fexik fel. Az agyrész egy darabból van, a napkerékkel együtt.
A kis csapágy terhelhetőségén én is filóztam, lehet, jobb választás lett volna dupla hordógörgős önbeálló, de az eredeti 16,25 + térköz gyűrű együtt se adta ki a helyét, a 18 mm-t, szóval az agyból is szúrni kellett volna le.
Nem akartam ennyire bonyolítani, meg az említett csapágy 49 kN terhelhetősége is túlzásnak tűnt (meg az ára is), ez miatt lett a sima golyós C3, hogy a hőtágulásnak engedjen.
Itt annyiban fura a helyzet, hogy mivel a fogaskerék hajtás ugye "szétfelé" igyekszik (tehát a hajtás ereje miatt a napkerék a motor középvonala felé mozdulna el) a kúpos csapágy "húzásra" van igénybe véve

nagyon jol gondolod .... de néz meg ujra a nap kerék és a gardán kerék .. igen szét fele akkar menni

de a nap kerék nagy golyos csapágya csak az csapágy ilesztési hézagát engedi mozdulni .. igy azt gondolog hogy a kup csapágyat huzza maga felé .....

de nem pontosan azzért mert men tud csak a golyos csapágy ilesztési hézagát mozogni igy el tolja magátol a kis kup görgös csapágyat ...

magyarul neki feszül az egész hajtásból származó feszültség a kis kup görgösnek .. ezzér megy az tönkre hamarabb és berágodása kopása jelentkezésekor meg nő a golyos csapágy ilesztési hézaga is mivel itt meg ki fele szeretne meni a nap kerék ..

valojában nem is a csapágyak bugását halod .. mikor a hiba jelenkezik hanem a meg növekedet szöghajtási hézagot el távolodnak egy mástol igy kisebb az érintkező felület kétszer nagyob a kopás és bugása lesz a / diffinek /

amenyiben a nagy golyos is kup lenne .. / ami ugye elen áll a toloerönek is / ugy 20 000 km ként csak a kopás kéne hézagolni és olajat cserélni .. örök élet ...../mint egy lada első kerékcsapágy párja /
de mivel adi a pontig amig a kis kup csapágynál nem növekszik meg a gyári hézag adig hangja sincs .. viszont mikor a nagy hézag miatt tul hevül . ki patokzik stb akor magával rántja a nagy golyos csapágy hézagának meg növekedését is ... és mire el kezd nöni a fog hézag és bug ....adigra kukás mind a két csapágy

szerintem
Nincsen az hajtásról egy tengelymetszet valamelyik doksiban? Nem látni, hogy mikor melyik csapágynak melyik futógyürüje van támsztva, ez által nem nehéz következtetni arra, hogy az általában ilyen konzolos rögzitésnél használt "O" ágyazás alkalmazzák -e ...jó lenne tudni hogy az agy az acél vagy közel azonos hötágulási tényezüjü anyag, mint a ház alu öntvénye? Hogy egyáltalán kell e kalkulálni a különbözö lineáris hötényezöjü anyagok okozta feszültséggel, vagy mozgással, vagy nem?!
A két mélyhornyú golyoscsapágy alkalmazásánál nem látom azon elvet megvalósulni, hogy általában az egyik a "fix" a másik az úszócsapágy, ami ugye jellemzöen a tengelyirányi (axiális) elmozdulások biztositását szolgálja, így csak az egyik (fix) csapágy tud felvenni axiális eröket, hogy mind a külös, mind a belsö futógyürü meg van támasztva, a másik meg csak radiális irányban terhelt. Módosított esetedben , viszont ha olyanok a futógyürü megtámasztások, akkor mindegyik terhelve lesz radiálisan , és ez a kisebb csapágy esetében összeadódva az axiális terheléssel, hamar meghaladhatja a megengedett terhelést, aminek következménye ismert.
Az eredeti koncepciót én Sem igazán értem, viszont kevésbé vélek benne felfedezni "túlhatározott" megtámasztást pont a kúpgörgös csapágy "huzásra" vett igénybevétele miatt, így a szöghajtás teljes tengelyirányú-axiális terhelését a nagyméretü mélyhornyú golyós kell hogy felvegye. Viszont azon analógíán haladva, hogy kúpos és golyós csapágyon azonos a radiális terhelés, kvázi egyszerü esetben lehetne két mélyhornyú golyós csapágy is 120 mm-rel, az azonos radiális terhelésekre, csak mivel a szerelés szempontjábólo, meg helyszüke miatt "belül " az nem fér el , ezért tettek oda egy gondolom közele azonos radiális teherbírásu kúpgörgöst...ekkor viszont ugye könnyen feltételezhetö, hogy erre a kis helyre passzoló 52 mm-es mélyhornyú halálra van itélve...
Tévedés joga fentartva...
plexi és csőr eladó.Érd:zoli_motor@freemail.hu
Ha valakit érdekel...
Itt annyiban fura a helyzet, hogy mivel a fogaskerék hajtás ugye "szétfelé" igyekszik (tehát a hajtás ereje miatt a napkerék a motor középvonala felé mozdulna el) a kúpos csapágy "húzásra" van igénybe véve
Nem hiszem, hogy paraolimpiában is olyan sikereket akarsz elérni mint szerelésben, úgyhogy ne erőltesd ezt a gipszet
most gipsben vagyok öszakálu barátom ,, de ha szeretnéd egy jó bmw ért cserébe meg tanitalak szerelni profi modon
mondjuk nekem csak veterán bmw volt annak más ok miatt kelet kandácsolni a hajtást ..

de egy biztos a kup görgös és a golyos csapágy háziasitása azt a célt szolgálya hogy a golyos meg vezeti a kereket és fix a kup viszont tologatható hézagolhato most mindegy milyen modon .. igy a tengely irányu toloeröt valamelyest kompenzálja a golyos csapi .. én a problémát abban látom hogy a ki hézagolás nem meg oldott ..

ugye a tengely fix és a tányér kerék mozgatásával lehet a foghézagot jol be löni .. ez ok de most jönn rá a kup csapi aminek megint kell hagyni hézagot és itt van el ásva a hiba

a fog hézag fix de a kup csapágy a hö termelésre egyre kisebb hézagal üzemel ... igy mindenkép hidegen nagyobb a hézaga az optimálisnál .. a sok erösebb hideg kigyorsitásnál a kup csapágy még hideg olajban futva sérül ...aztán el jön az a pilanat amikor melegen kenve nagyobb lesz a hézaga a gyárinál .. és ez teszi tönkre ...

a két darabb kup csapágy szerintem jó meg oldás csak szerintem ott is olaj cserekor csapágy hézagott kéne mindig elenörizni ..

akkor örök életü lenne a bmw szöghajtása és a bmw szervizek tönkre menének
Nálam sem a szétszedésnél kezdődnek a problémák
Hát... a bontott hajtás majd akkor kell, ha mégsem válik be az elméletem
Egyébként szétszedek bármit, amit ember rakott össze - aztán szakszerűen összerakni, az megint más dolog
Van bontva blokkom, hajtásom és mindenem is, vigyek át kisérletezni? Mondjuk igenlő válasz esetén készülj fel arra, hogy odaköltözöm kollégiumi szinten tudásvágyam kielégítésére
Nem vagyok műszakilag hozzáértő és csak gondolat ébresztőnek írom. A kisebb terhelhetőség lehet, hogy problémás lesz. A k1100-es szérián, ahol a szöghajtás tányérján van megfogatva a hátsó gátló, mintegy tehermentesítve a hajtást szinte ismeretlen a felújítás vagy csak extrém futásteljesítmény után válik szükségessé. Ha kicikkszámoznánk az abban lévő csapágyakat/mivel kívülről elég nagy a hasonlóság/, talán behatárolható lenne, hogy a "támasztás" hiánya rövidíti-e meg az élettartamot
jo az elgondolásod .... én abban látom eme szöghajtás problémáját ,hogy direkt bele van gyártva a hiba .. nem kell mondjam miért ..... szerintem meg otthon is simán ki lehet hézagolni ugy a csapágy hézagot .. mint a fog ilesztést ..

egy dolgot kell tisztán látni ki kell tanulmányozni a diferenciál müvek be állitását .... ezzen kivül szerintem ön elenörzés gyanánt ... stenderen mérni kell a hátsó kerék üres forgatásához társulo erött .. hidegen és meg melegitett álapotban ..

az még az érdekes hogy pl okául egy bármilyen hasolo nyomatéku gardános japán min 250 -300 ezerig nem produkál ilyen hibát
Mondjuk ez nem most fog kiderülni, de engem is érdekel majd a végeredmény
írtam, hogy kicsit felpörgessem a blogot
Most elolvasva látom, hogy képzavarba kerültem (és e fosch fórum motor nem ad módot szerkeszteni )
Szóval az ucsó bekezdésben a "belül" az a külső (jobb) oldali csapágyat akarta jelenteni, csak ugye az van a ház mélyén