A megértéséhez ismerni kell a felépítését. Belül 120mm mélyhornyú, kívül 52mm kúpos hengergörgős.
Az agyat két oldalról betett távtartókkal lehet pozicionálni, ezzel állítva be a csapágy hézagot, meg a foghézagot is.
A csapágy előfeszítése az alu ház melegedésével változik (meg otthoni körülmények között szinte lehetetlen -0,05mm-re beállítani lemezekkel) a kúpos hengergörgősnek ez gond, ezért az agy külső oldala radiálisan is mozog, emiatt ugye a belső is - sztem ez az oka, hogy belül C3 csapágy kell. Az előfeszítés nélkül futó görgős verődik, miként az a fotómon láccik (nem tudom, eredeti csapágyak voltak-e, még a BMW gyárban (rosszul) kihézagolva, vagy már javították - mind2 eset szégyen 50e országúti km-nél.
Azt gondoltam, belül is mélyhornyút alkalmazok, így az összeszerelési sorrend némileg módosul, más nem. Aztán majd meglássuk, hogy fut.
A kúpos csapágy radiális terhelhetősége jóval nagyobb ugyan, de a golyós 14 kN-ja is elég kell, hogy legyen... (az ugye 1,4 tonna)
Nem akarok okosabb lenni a BMW mérnökeinél, de kíváncsi vagyok, jó-e az elgondolásom.
Hát most írnom kéne ötöt, hogy meglegyen a havi 1, ehelyett csak egyet.
Bezajosodott a háccsó felem. Sztem egy konstrukciós hiba okozza a hátsó szöghajtás ismert problémáit
Elég nagy probléma, mivel a minőségi c3-as csapágy ára kb. 60 ropi.
A képen egy SKF, amit kivettem belőle 50 ekm után.
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy mit tudtok a K1200R (2008 évj.) motorról?
Milyen problémák - hibák a jellemzők rá? (ha van)
Mire kell nagyon figyelni?
Köszönöm,
üdv,
zé
Az agyat két oldalról betett távtartókkal lehet pozicionálni, ezzel állítva be a csapágy hézagot, meg a foghézagot is.
A csapágy előfeszítése az alu ház melegedésével változik (meg otthoni körülmények között szinte lehetetlen -0,05mm-re beállítani lemezekkel) a kúpos hengergörgősnek ez gond, ezért az agy külső oldala radiálisan is mozog, emiatt ugye a belső is - sztem ez az oka, hogy belül C3 csapágy kell. Az előfeszítés nélkül futó görgős verődik, miként az a fotómon láccik (nem tudom, eredeti csapágyak voltak-e, még a BMW gyárban (rosszul) kihézagolva, vagy már javították - mind2 eset szégyen 50e országúti km-nél.
Azt gondoltam, belül is mélyhornyút alkalmazok, így az összeszerelési sorrend némileg módosul, más nem. Aztán majd meglássuk, hogy fut.
A kúpos csapágy radiális terhelhetősége jóval nagyobb ugyan, de a golyós 14 kN-ja is elég kell, hogy legyen... (az ugye 1,4 tonna)
Nem akarok okosabb lenni a BMW mérnökeinél, de kíváncsi vagyok, jó-e az elgondolásom.