Sziasztok!
Egy hónapja vettem egy 2005 -ös" ÚJ " tuónót, kb 350 km-t mentem vele, 6000 fölé nem engedi az elektronika, a fogyasztás nekem is 7-8 között alakult, remélem az elektronikai gondok elkerülnek nem szeretném japcsis barátaimnak a kárörvendés örömét megadni. Nekem már 6 japcsi mocim volt soha semmi problémám nem volt velük. Remélem a Tuono nemcsak gyönyörű , de kiváló vas is.
L
Háj! Még nincsen de majd jövőhétvégén meglesz, mert én hétközben külföldön gályázom. Majd összecsörizünk! Aztkövető héten Debiben leszek és majd leszervizeltetem meg felpattintom rá az akrákat is oszt tolhatjuk ki a világbúl is akár!
Csak rajta! De sztem ha a pillangószelep alá víz kerül, akkor már rég rossz. Szerény véleményem szerint érdemes lenne a hibakódot megjeleníteni, ha megint előfordul.
Meg amúgy is - mit motoroztok ti februárban? Maradjatok otthon, aztán fűtsetek!
Szerintem a légszűrőben lévő vízet beszippantja és ezt minden további nélkül érzékelheti a fojtószelep alatt is ! No mindeggy ,remélem többet nem lessz ilyen gond! Amennyiben mégis újra előjön a gyihera ,belenézek a légszűrőbe!
Most nézem a hibakód táblázatot.13-as hiba bemeneti nyomás érzékelő hibaüzenetet jelent! Amennyiben ez a beszívott levegő nyomását jelenti,könnyen előfordul,hogy a légszűrőbe került víz hülyíti meg a rendszert!?
Csak halkan súgom tegnap nekem is elkezdett villogni mosás után !Csak akkor villogot,ha mentem a géppel. Amennyiben álló helyzetben túráztattam nem jelentkezett a hiba! Aztán elmentem tankolni kb 5km és megszünt a hibaüzenet! Valószinű kiszáradt a csatlakozó! Én arra is gondoltam, hogy a mosásnál a légdeömlőbe víz kerülhetett és ez zavarhatta meg CPU-t !
A falcos fórumban olvasgatva nem ismeretlen a jelenség, hogy mosás vagy eső után villog az EFI. EFI light in the rain....
Igy gyorsan átfutva a kupplung kapcsoló (!) többször is benne van, de van akinél olajnyomás kapcsoló vagy léghőmérséklet érzélő ázott be.
Hibakódok:
A 11-es valóban főtengely jeladó, a 13-as szívónyomás érzélelő.
Amíg le nem veszem az akkusarut vagy le nem nullázza magát indításnál. Érdekes, hogy jellemzően mosás után jön elő, gondolom beázik valamelyik csatlakozó. A hibakód azt hiszem 11-13 (így egymás mellett kötőjellel) Főtengely-jeladó és vezérműtengely jeladó, vagy mi a szösz volt leírás szerint.
Az előző tulajdonos 3x járt vele a Millénél, ott csak vállakat vonogattak és trafót cseréltek. Most van egy garnitúra hibátlan tartalék trafóm hozzá :) Annyira engem sem zavar, hibát biztosan nem okoz.
G