Semmi gond nem lenne az ujat megvenni 1x belefer :P csak tudom hogy annyit tart mint 1 fekpofa ezert szeretnek valami mas megoldast,.Igy hogy nemtudom az uzem orajat vagy hogy hany km ben van jobblenne ha szetszedetnem darabokra vagy ha a botfulem nem hall semmit akk 1 olajcsere eleg lenne?
Amúgy a Kecskeméti Natix-nál van felújított önindító! Leadod a tied és kapsz egy felújított cseredarabot, persze ha még megtoldod egy kis "aprópénzzel"! Állítólag egész jól sikerült darabokat adnak amivel már nem szokott a későbbiekben gond lenni. De gondolom ők is egy külsős maszekhoz hordják felújítatni. Lehet, hogy neked is egy ilyen gépműhellyel kéne probálkoznod, hátha a Natix hasznát is sikerül megspórolni!
Sajnos annyira komolyan nem ertek a tekercselesi metodusokhoz de azzal egy szakember betudja allitani valamennyire a motor sebesseget es persze erejet , rabiztam egy ilyen figurara veszteni valom nincs;) ha van adatkabelem a motorhoz mennyire bonyolult programot frissiteni? ugygondolom versenyezve volt vele , es elegem kezd lenni abbol hogy csak a benzinkutig jarok motorozni :D
Helo' kattok az onindito relle, ha hatrataszitom a motrot sebessegben utana neha behajtsa, szenkefe volt cserelve, valahogy szeretnek raepiteni egy nagyobb oninditot, szeretnem ha megbizhato lenne, 165km ir az ora, feltetelezem levolt nullazva, ez egyszeru dolog?
Nem jó stratégiai ha kimaratsz a forgó részből, hogy vastagabb tekercset kapjon! Pont a napokban beszéltem az autóvillamosságis ismerősömmel és én is ezt kérdeztem pont tőle. A vastagabb tekercshez pont hogy növelni kellene a forgórész atmérőjét is a teljesítmény növekedése érdekében! Csak sajnos az önindító mérete ezt pont nem engedi! Állítólag a mostani széria már erősebb önindítót kapott, csak azt nem tudom, hogy kompatibilis e! Amúgy mik a tünetei az önindítódnak?
Hello,most vettem aproert egy rxv450 '06 , az oninditoval gondok vannak, megprobalkozok egy ujratekercseltetessel hatha jobb lesz mint a gyari, 100 sxv -s bol 98 szenved onindito gondal :P a rotor vasmagjat kimarattam hogy kicsivel vastagabb rezkabellel lehessen tekerni.Ha nem lesz jo akk honnan tudok ujat vasarolni? Romaniaban nem hanyodnak az aprilia szervizek :)
De van állítási lehetőség, csak kontakt hiba is van . Asszem elő kell vegyem a pajszert .
Hát te tényleg fanatikus vagy hogy állandójan menőkéd van. Hétközbe nem jóu , meg kell termelni a benzinre valót. Meg holnaptól itt a hó. Tudod szétszalad a ménes ha nem figyelek. Úgy kell tegyek mintha dogoznék.
Itthon leszabályzás történt , de szerintem a jövő hónap elején hómentes időben kötelezően kirajzunk. A hideg nem ellenfél . Remélem esetleg többen leszünk a homokozóban .
Már meg is tekintettem! Köszönöm. Jól nyomja a Suzukis, csak azt nem tudom ki az a béna aki felborul az Rxv-vel mint egy büdösbogár...!
Jó lett,látszik belőle, hogy van még mit gyakorolni!
Én is küldtem mailt...
Szevasztok !
Én AGIP-ot használok, mert azt rak bele a szerelő. Nekem eddig nem volt vele bajom. Akár milyen körülmények között használom, próbálom 10 üóránként lecseréltetni. Régen amikor én csináltam sokszor a motorból gyönyörű tiszta olajat szedtem le, de a váltóból mindig szutyok jött. Az a hír járja, hogy a váltó miatt szedték külön az olajzást, mert az mindig tönkrevágja az olajat. Magyarul a váltóba nem elég a motorolaj nyújtotta minőség. Elkezdtem kutakodni ebben a témakörben és a következőket találtam:
Olajok minőségi követelményei
-viszkozitás 40fokon, 100fokon
-habosodási hajlam
-lobbanáspont
-dermedéspont
-nyírási stabilitás
-tisztítás, szennyezés elnyelés
Az a lényeg, hogy magas hőfokon is magas legyen a viszkozitási érték, a fogaskerekek közti biztos kenés érdekében, de ne habosodjon, mert akkor nincs kenés. Illetve jól bírja a nyomaték átadást „ ne törjön össze az olaj„ Méretezik még a váltóolajokat nyomásértékekre, ami a fogaskerekek között lép fel. Ez sokkal magasabb a váltóolajoknál. Én azt szűröm le ebből, hogy a motorolajnak lehet jó a viszkozitása (lehetőleg üzemmeleg állapotban), de idő előtt „összetörik”. Én nem rakok bele motorolajat.
Egyszer ilyen volt benne nem volt vele baj Castrol SAF-XJ 75W-140. Igaz, hogy difiolaj, de sokkal magasabb a 100 fokos viszkozitása mint a többi váltóolajnak. A szervízmanual minimum GL-4es olajat ír. Ez pl GL-5. Minnél nagyobb a szám annál jobb minőségű az olaj. Asszem a GL-5 a legjobb. Ja és az a jó olaj ami koszos amikor leengeded, mert az magába szedi a szutykot. Nekem most AGIP van benne és semmi bajom vele. Az AGIP GL-4+, GL-5 ös
Gyertyának ngk cr8eb-használok,csak hosszú állás után nehezebb az indítás,de utána ha ránézek is beindul.Olaj,olajszűrő,levegőszűrőt 1000-1500 km után cserélek,de extrémebb hajtás után,már 600 km elteltével is cserélek olajat.Nem olcsó dolog,ezért akartam áttérni más olajra,de úgy érzem maradok a motulnál.Annyi nyugtat,hogy az apriliából leengedett olajat mi még vígan használjuk a ktm-be.
...amúgy akitől vettem a motort ő is a Motul 7100-at rakott bele, ő arra esküdött. Azt mondta egyszer rakott bele valami más olajat, de az első motorozás alkalmával fél útról vissza fordúlt és lecserélte mert olyan hangos volt vele a motor! Én most cseréltetem benne az olajat másodjára mióta nálam van, de márka szervízben és ott Agip-ot raknak bele. Hallomásból úgy tudom az egyik legjobb olaj a Motul, de ezt az ára is tükrözi! A Castrolt nagyon sokan szidják, pedig eddig azt használtam a másik motorba, de legközelebb már abba is motult rakok, aztán majd kiderül, hogy tényleg olyan jó e mint ahogy mondják és árazzák! Én most cseréltetem le az iridiumos gyertyákat két elektródásra, állítólag azzal könnyebben indúl! Ez igaz? Eddig kinek milyen tapasztalata van a motorral globálisan? Amúgy ki hány kilóméterenként vagy üzemóránként cseréli az olajat és a szűrőket? Mert ahogy nézem és hallom mindenki másképp csinálja!
Erre eddig nem is gondoltam, hogy ugyan azt az olajat rakjam a motorba és a váltóba... Szerintem baja nem lesz tőle, mivel az összes többi motornál egyben van a két rendszer és mégis hosszú távon működnek. Esetleg felesleges az a sok plusz adalék a váltónak ami a motorolajban van! Az meg hogy koszos az olaj pár száz kilóméter után nem gond, sőt..., ha jól tudom az a jó olaj mivel nem hagyja lerakódni a blokkban a sok "szemetet". Onnantól pedig az olajszűrő dolga...! Az a rossz olaj ami még a csere periódus végén is tiszta, mert a motornak a szennyeződése bent figyel az olajrendszerben valahol és...!
Szia.
Szerintem mind a kettő jó döntés, igazad van a szervizekbe a 75W90 agipot rakják a váltóba elvégre ha belegondolsz nem véletlen kap külön olajat a váltó. Attól függetlenül az agip egy fos, nálam 1000km után eléggé elfáradt pedig "összeszokós" módon közlekedtem a géppel. Kis Kökény viszont azt mondta , h ne foglalkozzak semmivel, csak Motul észteres 10W60 váltóba motorba egyaránt. Bár neki nem ugyanaz a blokkja van (volt) mint nekünk de 2 szezon alatt ha jól tudom csak egyszer állt meg a gépe az is elektromos probléma miatt. Drága olaj az biztos nem tudok róla nyilatkozni, h megéri e az árát de valószínűnek tartom azt is ki kell dobni 1000-1500km után. A lényeg, h nagyon figyelj oda ha Te csinálod az olajcserét mert annyira nem egyszerű.
Hát te tényleg fanatikus vagy hogy állandójan menőkéd van. Hétközbe nem jóu , meg kell termelni a benzinre valót. Meg holnaptól itt a hó. Tudod szétszalad a ménes ha nem figyelek. Úgy kell tegyek mintha dogoznék.
...?
Köszi
Jó lett,látszik belőle, hogy van még mit gyakorolni!
Én is küldtem mailt...
Én AGIP-ot használok, mert azt rak bele a szerelő. Nekem eddig nem volt vele bajom. Akár milyen körülmények között használom, próbálom 10 üóránként lecseréltetni. Régen amikor én csináltam sokszor a motorból gyönyörű tiszta olajat szedtem le, de a váltóból mindig szutyok jött. Az a hír járja, hogy a váltó miatt szedték külön az olajzást, mert az mindig tönkrevágja az olajat. Magyarul a váltóba nem elég a motorolaj nyújtotta minőség. Elkezdtem kutakodni ebben a témakörben és a következőket találtam:
Olajok minőségi követelményei
-viszkozitás 40fokon, 100fokon
-habosodási hajlam
-lobbanáspont
-dermedéspont
-nyírási stabilitás
-tisztítás, szennyezés elnyelés
Az a lényeg, hogy magas hőfokon is magas legyen a viszkozitási érték, a fogaskerekek közti biztos kenés érdekében, de ne habosodjon, mert akkor nincs kenés. Illetve jól bírja a nyomaték átadást „ ne törjön össze az olaj„ Méretezik még a váltóolajokat nyomásértékekre, ami a fogaskerekek között lép fel. Ez sokkal magasabb a váltóolajoknál. Én azt szűröm le ebből, hogy a motorolajnak lehet jó a viszkozitása (lehetőleg üzemmeleg állapotban), de idő előtt „összetörik”. Én nem rakok bele motorolajat.
Egyszer ilyen volt benne nem volt vele baj Castrol SAF-XJ 75W-140. Igaz, hogy difiolaj, de sokkal magasabb a 100 fokos viszkozitása mint a többi váltóolajnak. A szervízmanual minimum GL-4es olajat ír. Ez pl GL-5. Minnél nagyobb a szám annál jobb minőségű az olaj. Asszem a GL-5 a legjobb. Ja és az a jó olaj ami koszos amikor leengeded, mert az magába szedi a szutykot. Nekem most AGIP van benne és semmi bajom vele. Az AGIP GL-4+, GL-5 ös
Szerintem mind a kettő jó döntés, igazad van a szervizekbe a 75W90 agipot rakják a váltóba elvégre ha belegondolsz nem véletlen kap külön olajat a váltó. Attól függetlenül az agip egy fos, nálam 1000km után eléggé elfáradt pedig "összeszokós" módon közlekedtem a géppel. Kis Kökény viszont azt mondta , h ne foglalkozzak semmivel, csak Motul észteres 10W60 váltóba motorba egyaránt. Bár neki nem ugyanaz a blokkja van (volt) mint nekünk de 2 szezon alatt ha jól tudom csak egyszer állt meg a gépe az is elektromos probléma miatt. Drága olaj az biztos nem tudok róla nyilatkozni, h megéri e az árát de valószínűnek tartom azt is ki kell dobni 1000-1500km után. A lényeg, h nagyon figyelj oda ha Te csinálod az olajcserét mert annyira nem egyszerű.