Nem annyira köbevésett dolog szerintem ez a vizkozitás, főleg nálunk, szárazkarter, 2 olajszvattyú, stb.
Az autóm gyárija 5w30, második éve 40est kap, mert volt. na de a 30assal 20000km a csereperiodus, de évente cserélem, most a 40est 8000km után dobtam le. na akkor melyik verzióval jár jobban a kocsi? (természetesen ha elfogy a 40es, veszek gyári specifikációt)
Ez van a motorral is, ahogy meg amennyit használom, olaj sem kéne bele. nem értem el tavaly sem az 5000km-ert, de cserélem. Ismerek olyat, aki több ezerrel túlfuttatja az előírt intervallumnál, mondván bírja az. Nos ha abba a gyári specifikáció is van mindíg, melyikünk motorjának a belseje lehet szebb.
De mondom, ez az olajkérdés egy vallás, nem szeretek belefolyni, de mivel sportmotor ez, ahhoz méretezett hűtővel, városban pikk pakk felmegy a hőfok 100 fokig, főleg nyáron, nekem fontoos a magas hőtűrés, legalábbis kipróbálom. .
azzal egyetértek,hogy a motul kicsit túl van misztifikálva. én azért használom mert annyiért tudom beszerezni mint pl. egy castrol actevot nem hiszek amúgy semmilyen prémium üzemanyagban,üzemanyagadalékban sem. de a 15w50es viszkozitásnál egyenlőre maradok,minden autómnál,motoromnál betartom azt amit a gyártó előír,hiába 20éves technika...
Jelentkezik az mindenhol, a két viszkozitás/hőmérséklet görbe valahol üzemi hőfoknál ér össze gondolom, meg kéne nézni. De ami tény, hogy az agip már valamiért nem gyárt 15-50et, annak tükrében, hogy tudják, hogy millió aprilianak meg dukinak ez a specifikáció van megadva a gépkönyvben, nem hiszem hogy leállították volna a gyártást, hacsak nincs vmi jobb helyette. szerintem....aztán majd összel nyilatkozok, nem vagyok tipusfetisiszta, ha szar lesz azt is megirom
Üzemmelegen ugyan úgy folyik ám mindegyik. ....viszont hidegen előbb feláll az olajnyomás, a hőtűrése nagyobb bla bla bla. Ez az előbb visszacsorgás meg inkább adalék kérdés már szerintem, mint a 10es 15ös viszkozitás közti különbség.
Azért választom most ezt, mert már használtam 10est, nem csipegette, ellenben a csodamotullal, az Agip 15-50 nincs már, ez van helyette, továbbá a Prfactory is ajánlotta. Mivel 3szezon Motul után sosem éreztem azt a csodát, amiről mások beszámoltak (placebo ) így idénkipróbálom ezt.
De ami a legfontosabb, ha 98ban debütált ez a blokk, akkor kb 96-97ben tervezték, határozták meg a követelményeket, azoknál az olajoknál, amik akkor voltak, manapság a lidlis olivaolaj is komolyabb. :-)
tényleg nem kötekedésképp,de hogy jött neked a 10w60as olaj?összes olajkatalógus(többek közt az aprilia és az eni is) 15w50es viszkozitású motorolajat ír elő.
jók ezek a bakok,nekem is ugyanilyenek vannak csak én autók alá szoktam tenni a kidörrentők is szépek,nekem személyszerint sokkal jobban bejönnek a gyáriak mint bármi más.
Nem annyira köbevésett dolog szerintem ez a vizkozitás, főleg nálunk, szárazkarter, 2 olajszvattyú, stb.
Az autóm gyárija 5w30, második éve 40est kap, mert volt. na de a 30assal 20000km a csereperiodus, de évente cserélem, most a 40est 8000km után dobtam le. na akkor melyik verzióval jár jobban a kocsi? (természetesen ha elfogy a 40es, veszek gyári specifikációt)
Ez van a motorral is, ahogy meg amennyit használom, olaj sem kéne bele. nem értem el tavaly sem az 5000km-ert, de cserélem. Ismerek olyat, aki több ezerrel túlfuttatja az előírt intervallumnál, mondván bírja az. Nos ha abba a gyári specifikáció is van mindíg, melyikünk motorjának a belseje lehet szebb.
De mondom, ez az olajkérdés egy vallás, nem szeretek belefolyni, de mivel sportmotor ez, ahhoz méretezett hűtővel, városban pikk pakk felmegy a hőfok 100 fokig, főleg nyáron, nekem fontoos a magas hőtűrés, legalábbis kipróbálom. .