Akkor eszerint lehet korrigalni a matekkal, az aranyt es a szamitas modjat leirtam a kerdezonek. Eleddig halisten csak ket ilyennel volt dolgom, az egyiknek a gazdaja emlitett masfel-ket litert. Ezert szamoltam 1.8-cal
Hát lehet én csinálok / tudok valamit rosszul, de ezeknek az átlagfogyasztása inkább kétszerese az 1,8 - 2 liternek. Szerintem csak a gyakorikerdeseken eszik mindenki ötvenese 1,5 - 2 litert…
Ha jol emlekszem a manual 2% aranyt emleget, ami 1:50 kevereknek megfelelo.
Ha 1200 km-t mentel el vele es 1.8 liter atlagfogyasztassal szamolok, az cirka 22 liter uzemanyag. Az ehhez 2%-ban passzolo olajmennyiseg 0.44 liter.
Termeszetesen ez egy elmeleti szamitas csupan, ha pl. a te robogod 2 litert evett szazon akkor fel literhez kozelebb lenne az igenyelt olaj mennyisege.
Mindenesetre ha nincs jol beallitva az adagolo, akkor mindenkepp korrigald.
Egyrészt nem minden vezethető vissza az olajpumpára, amit itt leírtál, mert a váltót nem az olajpumpa keni, teljesen külön olajtérben van minden ami a főtengely "mögött" szerepel egy kétütemű hajtásában.
Másrészt minden kétütemű használatijában hangsúlyozva van, hogy az olajpumpa elengedhetetlen részegysége a működésnek, hibátlan állapota és beállítása pedig alapkövetelmény. Sokan annyira tartanak tőle, hogy emiatt inkább ki is kötik a rendszert, és közvetlenül a benzinbe keverik az olajat (bár ennek is megvan a maga hátránya, én nem javasolnám). Olyan helyet még nem láttam, ahol konkrétan mérik a pumpa által szállított folyadék mennyiségét, azért ránézni mindenképpen érdemes, hogy beállítást követően legalább szemre működik-e.
Tehát igen, akár egy amúgy jól működő, de nem jól beállított pumpa is gallyra tudja vágni a blokkot, hiszen külön olajozás esetében ez biztosítja az általad felsorolt alkatrészek túlnyomó többségének a kenését. A saját motoromat nagyságrendi alapnak véve, a tied olajfogyasztása amúgy fele-harmada volt a normálisnak.
Üdv Sziasztok!
Egy kis tanácsot szeretnék kérni!
Adott egy 2007-es aprilia rs50. Full gyári motor. Megvásároltam, jó erőben volt. Mentem vele nagyjából 1200 km-t és feltűnt hogy nagyon kevés olaj fogy az olajtartályból. 1200 km-re, kb 4.5 deci olajat tudtam pótolni.
Elején semmi baja nem volt a motornak, majd szépen fokozatosan romlott, gyengült a teljesítménye, melegedett nagyon. A végére már megszólalt benne a főtengely csapágy is. Így teljes blokk felújításon van, Szét lett szedve a blokk, a baloldali főtengely csapágy lógott a váltó csapágya hangos volt, valamint a henger is karcos volt nagyon. Kérdésem az lenne, mi okozhatta ezt hogy kevés olajat kapott... Megnéztem a pumpán a jelölést, nem volt jól beállítva, laza is volt a bovden ami az olajpumpát működteti. Létezhet hogy emiatt ment tropára a blokk? Csak azért kérdezem, mert nem szeretném 1000 km után megint a blokkot felújíttatni.
Nagyon kedves, hogy reagáltok a bejegyzésemre.
Kedves blackiex!
Megvizsgálom ezt a lehetőséget is. Köszönöm!
Illetve szeretném megkérdezni tőletek, hogy van valaki Eger környékén, aki esetleg díjazás ellenében tudna nekem segíteni a váltó megvizsgálásában, esetleges cseréjében, ha ez egyéltalán szükség lesz rá?
Köszönöm!
A valtokar tengely gyakran szarik be ezeken allitolag. Nyilvan nem tudom, a tied pontosan milyen blokkos, de mar ket paciensunk volt valtoproblemaval, az egyiknel az ollorugo volt eltorve, a masiknak a lepteto kerete.
Kis 50-es akarmikkel (plane olasszal) nem szoktunk szorakozni, csak a kolleganak addig ragtak a fulet, amig ra nem allt a dologra es olyasmit talalt, hogy a Piaggio DB50 vagy mifene blokkos Derbik, Apriliak meg valami harmadik marka eseteben, ahol ez a blokk hasznalatos, ez gyakori baj.
Szerencsere az alkatresz arat leszamitva nem nagy sokk a csere, a kuplungkosar kivetele es a valtopedal leszerelese utan a tengely siman kicsuszik a blokkbol.
Állítottam a kuplung csavarján, most már nem fullad le a motor behúzott kuplung esetén, ha sebességbe tesszük.
Ellenben - sokszor - nem lehet sebességet váltani felfelé, illetve nagyon nehezen. (ez eddig is így volt, illetve azt tapasztalta a fiam, aki használja) Sajnos Én mozgáskorlátozott vagyok, nem tudom amotort kipróbálni, ezért aztán csak arra tudok hagyatkozni, amit a 16 éves fiam mond. Recsegni a váltó nem recseg, nincs rendellenes hangja, egyszerúen csak nehezen vált felfelé.
A kuplung jól működik, legalábbis szerintem.
Hihetetlen, de 2 éve nem tudom megcsináltatni rendesen ezt a motort. Nem versenyezni vettem, simán csak motorozni szeretnénk vele.
Valószínűleg magam fogom szétszedni, bár nem vagyok motor szerelő, de legalább van egy mechanikai műszerész végzettségem 😀, hátha az is elég lesz.
Szóval most ott tartok, hogy nem tudom eldönteni, hogyan tovább. A komplett blokkot nem fogom szétszedni, annyira merész nem vagyok - egyenlőre 😄.
A szerelő azt mondta hogy a kosár jó, a lamellák, rugók újak a kuplungban.
Azon morfondírozok, hogy veszek komplett kuplungot, de nem tudom, hogy azzal megoldódna-e a jelenlegi probléma.
Feltételezem valami csoda utángyártott fos, semmilyen paramétere nem egyezik az eredetivel, a gyári mechanika meg nem képes kimozogni a vélhetően megnőtt vastagságot...
Kellene egy kis segítség.
Megpróbálom érthetően leírni a problémát:
Cseréltem a motorban komplett kumplug szett-et, rugókkal együtt.
A motor azóta sebességben, behúzott kuplung esetén lefullad, illetve folyamatos túráztatás kell ahhoz, hogy ne álljon le.
A kuplunk bowden rendben van, az a maximális tartományig behúzza a kuplung csonkot. (túlállított bowden esetével is kipróbáltam, tehát nem tudott többet húzni a maximumnál)
Ennek ellenére sebességbenm behútott kuplunggal mégis olyan, mintha "lenne összeköttetés"
Van valami módja annak, hogy ezt ki tudjam küszöbölni?
Válaszokat köszönettel várom....
....üdvözlettel: Attila
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Alany egy RS50 98 ból.ZD4MM üzemanyag csaptt keresek! Bármi infót szívesen fogadok! Már azon vagyok hogy a gyártót megtaláljam...
Köszönettel!
Szevasztok! Kérdés hogyan tudok állítani láncfeszességet Aprilia rs 50 1995-nél? Kell hozzá valami szerszám? Másik kérdés hogy végsebességet milyen lánccal elől hátul milyen fogaskereket vegyek hozzá? Válaszokat előre is köszike 😀
Azt látom most itt vagy, akkor gyorsan tudunk kommunikálni. Az alaplapot tudom forgatni, bárhova tudok szikrát varázsolni. Azt kérdezném, miliméterben, a felsőholtpont elött mikor legyen a szikra,?
Ha 1200 km-t mentel el vele es 1.8 liter atlagfogyasztassal szamolok, az cirka 22 liter uzemanyag. Az ehhez 2%-ban passzolo olajmennyiseg 0.44 liter.
Termeszetesen ez egy elmeleti szamitas csupan, ha pl. a te robogod 2 litert evett szazon akkor fel literhez kozelebb lenne az igenyelt olaj mennyisege.
Mindenesetre ha nincs jol beallitva az adagolo, akkor mindenkepp korrigald.
Másrészt minden kétütemű használatijában hangsúlyozva van, hogy az olajpumpa elengedhetetlen részegysége a működésnek, hibátlan állapota és beállítása pedig alapkövetelmény. Sokan annyira tartanak tőle, hogy emiatt inkább ki is kötik a rendszert, és közvetlenül a benzinbe keverik az olajat (bár ennek is megvan a maga hátránya, én nem javasolnám). Olyan helyet még nem láttam, ahol konkrétan mérik a pumpa által szállított folyadék mennyiségét, azért ránézni mindenképpen érdemes, hogy beállítást követően legalább szemre működik-e.
Tehát igen, akár egy amúgy jól működő, de nem jól beállított pumpa is gallyra tudja vágni a blokkot, hiszen külön olajozás esetében ez biztosítja az általad felsorolt alkatrészek túlnyomó többségének a kenését. A saját motoromat nagyságrendi alapnak véve, a tied olajfogyasztása amúgy fele-harmada volt a normálisnak.
Egy kis tanácsot szeretnék kérni!
Adott egy 2007-es aprilia rs50. Full gyári motor. Megvásároltam, jó erőben volt. Mentem vele nagyjából 1200 km-t és feltűnt hogy nagyon kevés olaj fogy az olajtartályból. 1200 km-re, kb 4.5 deci olajat tudtam pótolni.
Elején semmi baja nem volt a motornak, majd szépen fokozatosan romlott, gyengült a teljesítménye, melegedett nagyon. A végére már megszólalt benne a főtengely csapágy is. Így teljes blokk felújításon van, Szét lett szedve a blokk, a baloldali főtengely csapágy lógott a váltó csapágya hangos volt, valamint a henger is karcos volt nagyon. Kérdésem az lenne, mi okozhatta ezt hogy kevés olajat kapott... Megnéztem a pumpán a jelölést, nem volt jól beállítva, laza is volt a bovden ami az olajpumpát működteti. Létezhet hogy emiatt ment tropára a blokk? Csak azért kérdezem, mert nem szeretném 1000 km után megint a blokkot felújíttatni.
Kedves blackiex!
Megvizsgálom ezt a lehetőséget is. Köszönöm!
Illetve szeretném megkérdezni tőletek, hogy van valaki Eger környékén, aki esetleg díjazás ellenében tudna nekem segíteni a váltó megvizsgálásában, esetleges cseréjében, ha ez egyéltalán szükség lesz rá?
Köszönöm!
Kis 50-es akarmikkel (plane olasszal) nem szoktunk szorakozni, csak a kolleganak addig ragtak a fulet, amig ra nem allt a dologra es olyasmit talalt, hogy a Piaggio DB50 vagy mifene blokkos Derbik, Apriliak meg valami harmadik marka eseteben, ahol ez a blokk hasznalatos, ez gyakori baj.
Szerencsere az alkatresz arat leszamitva nem nagy sokk a csere, a kuplungkosar kivetele es a valtopedal leszerelese utan a tengely siman kicsuszik a blokkbol.
Ellenben - sokszor - nem lehet sebességet váltani felfelé, illetve nagyon nehezen. (ez eddig is így volt, illetve azt tapasztalta a fiam, aki használja) Sajnos Én mozgáskorlátozott vagyok, nem tudom amotort kipróbálni, ezért aztán csak arra tudok hagyatkozni, amit a 16 éves fiam mond. Recsegni a váltó nem recseg, nincs rendellenes hangja, egyszerúen csak nehezen vált felfelé.
A kuplung jól működik, legalábbis szerintem.
Hihetetlen, de 2 éve nem tudom megcsináltatni rendesen ezt a motort. Nem versenyezni vettem, simán csak motorozni szeretnénk vele.
Valószínűleg magam fogom szétszedni, bár nem vagyok motor szerelő, de legalább van egy mechanikai műszerész végzettségem 😀, hátha az is elég lesz.
Szóval most ott tartok, hogy nem tudom eldönteni, hogyan tovább. A komplett blokkot nem fogom szétszedni, annyira merész nem vagyok - egyenlőre 😄.
A szerelő azt mondta hogy a kosár jó, a lamellák, rugók újak a kuplungban.
Azon morfondírozok, hogy veszek komplett kuplungot, de nem tudom, hogy azzal megoldódna-e a jelenlegi probléma.
majd jelentkezem.
Kellene egy kis segítség.
Megpróbálom érthetően leírni a problémát:
Cseréltem a motorban komplett kumplug szett-et, rugókkal együtt.
A motor azóta sebességben, behúzott kuplung esetén lefullad, illetve folyamatos túráztatás kell ahhoz, hogy ne álljon le.
A kuplunk bowden rendben van, az a maximális tartományig behúzza a kuplung csonkot. (túlállított bowden esetével is kipróbáltam, tehát nem tudott többet húzni a maximumnál)
Ennek ellenére sebességbenm behútott kuplunggal mégis olyan, mintha "lenne összeköttetés"
Van valami módja annak, hogy ezt ki tudjam küszöbölni?
Válaszokat köszönettel várom....
....üdvözlettel: Attila
Segítségre lenne szükségem.
Alany egy RS50 98 ból.ZD4MM üzemanyag csaptt keresek! Bármi infót szívesen fogadok! Már azon vagyok hogy a gyártót megtaláljam...
Köszönettel!
egy kis olvasni való
https://tomamotor.hu/blog/am6,...