Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

122-es frissen hónolt henger még mindig keresi gazdáját 15K-ért bazz máskor meg sir mindenki hogy nincs henger
Összeraktam egy ábrába a korábbi két gyújtásgörbét.
A Zöld a gyári Denso gyújtásgörbe
A Fekete egy finomított, teljesítményre kihegyezett nem gyári. Kb olyan értékekkel, mint amit korábban leírtál.
A Kék a gyári görbe 5°-al előgyújtás irányába eltolva (pl jeladó elcsúsztatással) Ezzel még mindig bőven a fekete alatt van mindenhol. Ezzel így mi lehet a baj?
Tényleg nem lineáris. De messziről úgy tűnik... A míg figyelmesebben meg nem nézi az ember az X tengely osztását.
Atta. !

Köszi a bowdent, már berreg a kicsike :)
Ez a görbe nem lineáris.)

Vélhetően a z rs nek a power nyitás/záráshoz igazodó gyujtása van, iletve, ami a motor karatkeréhez igazodik, ezért lehetnek benne látszólag értelmetlen huplik esetleg.(nem a korlátozó görbére gondolok most)

11 ezer környékére, már igen kicsi előgyujtás kell, nem tartom jó ötletnek, egy nagyobb "alap előgyujtás" adását.
Igaz, a speciálok több ezerrel többet forognak, viszont erősen üzemórásak is cserében...
Ezeket néztem még én itthon első körben, még a karburátort is kitakarítottam...
Nagyon alapos légszűrő+ház pucolás + power ellenőrzés?
A power tud szopatni, elég ha csak pár mm-el nem nyit vagy zár teljesen.
A sláger a régi, nem pörög ki rendesen.
Jobi már beállította a kaját, átnézte a szimeringeket de mégsem pörög rendesen csak ha új gyertya van benne akkor egy ideig.
Jaja, megtaláltam, Köszi még 1X
A gyári Denso CDI gyújtásgörbéjéből az 5-6e közötti "lyukat" egyszerű házilagos beavatkozással ki lehet venni és akkor lineáris karaktert kapunk. De még az is "korlátozó" marad valamelyest, ha jól gondolom, mert a max teljesítmény fölött, kb 10800-tól felfelé, már semmi előgyújtást nem ad, sőt utógyújtást mutat. Az egész lineáris görbét el lehetne tolni kb 5°-kal előgyújtás irányába. Jól sejtem?
Hy!
Ja, suliból írok Neked. De a géppel mi van? Nem is indul, vagy mi?
Ácsi!

Felül, egy KORLÁTOZÓ gyujtás van!
Az iylet gondolom vagy a fojtott motorkba teszik, vagy a bejáratás idejére.

A normálhoz hasonlító görbe az alul a kék, azon tökéletesen látszik amit mondtam.
Indul egy nagy szögről, és szépen esik, ahogy kell.
Ugyanez képekkel
Felül a gyári gyújtás, alul egy módosított, éppen olyan amit leírtál.
jobi?:D
Gyulán van egy gyereknél, ő csinálgatja most, én már feladtam de ő is nehezen boldogul a gyűjtással.
Csak próbálok tájékozódni, h hátha tud valaki mondani valami okosat és akkor csörgök neki.
Suliból írsz am?
aha...
akkor segítene neki: [60693]
Ha neked hosszabb előgyujtással jobban megy végre a motorod, akkor az karburálási probléma.
(mármint, ha a gyárinál hosszabbal)
Azért kell hosszabb, mert keveset/sokat kap a motor, mindkettőtől elhúródik az égés, így persze, hogy jobban megy egy hosszabb előgyulával, csakhogy enneknem az a magyarázata, amit te gondolsz, hanem a beállítatlanság.
szóval 2t motornak alacsony fordulaton NAGY előgyujtás kell, ennek több oka is van, pl, hogy alacsony fordulaton rossz a henger töltése, rossz a poslasztás, és nagy a friss gázok szenneződési aránya az elégett gázokkal, magyarul: rossz az öblítése, és ettől lassul a lángfront terjedési sebessége, vagyis az égés.
Ettől kell naki alacsony fordulaton nagyobb előgyula.

Az iylen 10 fölé forgó motorok gyujtásgörbéje oylan, hogy kb 25-35 fokról indul a gyujtás, onnan szépen visszafelé esik(mivel javulnak a motor üzemi körülméynei afordulat emelkedésével, tehát az égés gyorsul) szóval vagy egyenes a nyomatéksáv aljáig, vagy enyhén eső, a nyomatéksévban pedig viszonylag meredeken esik a görbe, nem ritkán 10 fok alatt van a csúcsteljesítményhez tartozó fordulaton az előgyujtás szöge.
4t motornál ez pont fordítva van.

Egy 2t motornál, alacsony fordulatra a kis előgyujtás, nem hogy kíméli a cuccot, hanem szadizza, mivel az elhúzódó égés egy része, a kipuban fog végbemenni, ennek a megoldásnak a powerszelep fog különösen" örülni"
Nekem is rs 125-öm volt, és ez tapasztalat. Ezzel nem okoskodni akarok, de nekem így volt. Én nem vagyok szerelő, nem értek hozzá, de az enyém anno így reagált a gyújtásállításra.
Nemtom észrevetted e már, de ez nem 4t motor:)
Ha holtponti gyújtásra van állítva, akkor a motor könnyebben indul, egyenletesebben jár, és a főtengelyt is jobban kíméli (elvileg), de gyengébb, mert nem kap akkora ütést a dugó, mint előgyújtáson.
Holtponti gyujtáson mi...
Schliemann! (nekem inkább Habó:)
Mi a baj a gyújtással? Nekem full előgyújtásra volt állítva (óra járásával ellentétesen koppanásig), kevesebbet evett (6 liter) és jobban gyorsult, végre valamivel kevesebbet ment, holtponti gyújtáson (középen) többet evett (7 liter), kevésbé gyorsult és valamicskével többet ment végre.
Írj, hogy mi van
Helló! Új gazdát keres a Futurám!
van minden ird le mailbe hogy mi kell pontosan apriliarx@freemail.hu
na üdv!