Sziasztok, aprilia pegaso strada 2005. Jelenség, hogy 3-4 ezer között rángat, illetve hidegen egyből indul, melegen már nehezen.
Szelep hézagot néztem az rendben. Bármi ötlet mi lehet :) ?
Ebben a videóban 112.5-ös főfúvókát mutogat az ember 4:20 körül... a 125-ös lehet a 10 literes fogyasztásod (egyik?) oka.
Azt is mondja a mandró, hogy az alapjárati fúvóka nem cserélhető és emiatt 4 és félre van neki nyitva a keverékszabályozó csavar.
Amit még talált, az a hiányzó gumikupak a balsó karbin a réz levegőcső alatt. Ott konkrétan direktben falsot szív. 8:40 magasságában. A jobbsó karbin is van egy dugó, mondjuk mindegy, melyik hiányzik, falsolni fog.
Sorjában haladnék és csak a saját meglátásaimat tenném mellé, mert látatlanban mélyebbre menni találgatás lenne.
Igen, ha a szívószelep nem zár rendesen, akkor lehet hasonló jelenség.
Ami probléma lehet, hogy ha beázásra gyanakodva a tankot légmentesen lezárod. Nem tudom, honnan szellőzik a Pegaso tankja, de sok motornál a tanksapkában van egy szellőző furat. Annak pont az a célja, hogy ahogy a tankból fogy a benzin, levegő tudjon menni a helyére. Ha nincs szellőzés, a tankban a levegőnyomás a benzin távozásakor csökken, az üzemanyag pedig sokkal lassabban, nehezebben vagy egyáltalán nem tud kifolyni a tartályból - ez ugye ahhoz vezethet, hogy a porlasztó úszószintje túl alacsony lesz, szegény keveréket okozva, ami szintén durrogást okozhat.
A tanksapka szellőzőket ismerve elképzelésem nincs, honnan kerülhet a tankba annyi víz, hogy gondot okozzon - pláne ekkorát.
A tejszerű benzin nem jó jel. A víz nem keveredik a benzinnel, nem lesz belőle olyan emulzió, mint a motorolaj-víz keveredésekor, a víz az üzemanyag alján az etanollal elegyedve leülepedik. Ott lehet, hogy valami balhé van a tankban.
Kompresszió mérő eszköz tekintetében értem a problémát, én is dobtam már ki valami barkácsboltost. A kollégámnál egy Haina márkájú, olcsónak mondható műszerrel mértük a sajátomat, az korrekt értékeket mutatott. M14 gyertya méretű a legkisebb menet rajta (NGK B gyertyához való), azaz elképzelhető, hogy neked kellene valami adapter vagy kénytelen lennél a mellékelt kúpos-rányomós rúddal mérni - de maga a manométer jó, a kolléga megelégedéssel használja.
Nem mernék további karbi-tippet adni, amíg nem tudjuk, van-e szelepbaj. Mert az mindent hatályon kívül helyez.
Ja és azt még hozzá kell tennem hogy az előző válaszban irt lehetőségeket nem ignorálom . Ezeket holnap át fogom nézni !
Nagyra értékelem a segítséget !
A karbi tiszta , a keverék csavarok 2,75 fordulatot tekertem ki , eddíg 4 es állasban voltak . Az alapjárati fúvóka szegénységére azért nem gondolok mert alapjárat most van , csak gáz adásra durrog . 125 ös fuvókák vannak benne , és teljesen fent van a tű . Illetve rohadt sokat evett . Jó lenne mérni egy kompressziót . Bár olyan mintha a torokba lenne plusz egy gyertya ami random robbantgatna . Vagy mintha a hengerbe elkezdődne az égés de nem menne végbe , csak akkor amikor kinyit a szívó oldal . Ami megint furcsa mert tudtommal a szívás után kipufogás van , tehát nem maradhatna csak minimális keverék a hengerben a szivás ütemére . Ez teljes káosz .
Esetleg hibás dekompresszor nem lehet ? Nem tudom ennek hogy van megoldva .
Köszönöm a segítséget . Ma vissza tértem a géphez és azt hittem megoldottam a problémát . Tegnap pár infót lehagytam mérgemben . Tudni kell hogy ez egy kigyulladt motor volt , amit én kábeleztem újra , és rendbe teszegettem . Nagy a gyanúm hogy azért gyulladt ki mert visszadurrogott . Illetve valószínűleg vizes lehetett a benzin . Most új nafta van benne jelenleg , de érdekes tejes a színe . Nem rég meg oldottam a tank beázását ( mellékelek egy képet ) azóta le eresztettem a tankot , és új benzin van benne . Ez volt mult héten . Gurultam vele egyet , és neki által a karbinak . Most pedig itt járok ahol a gát szakad . Ma nagynehezen sikerült elindítani , de gázadásra kegyetlenül visszadurrog a torokba . De annyira hogy ki is repedt a szívócsonk . Holnap feladják az újat , de nem merem felrakni így nehogy azt is kirepessze . A motor előélete nem ismert , emiatt gondoltam rá hogy nem zárnak rendesen a szelepek . Holnap nézni fogok egy szelephézagot , de szívem szerint levenném a hengerfejet .
Esetleg van olyan ajánlásotok kompresszió mérőre ami jól is mér , és használható is ? Egy geko márkájút már kidobtam a csukott ablakon mivel használhatatlan találtam .
Bocsánat hogy ennyire össze vissza írok de kavarognak a gondolatok a fejemben .
Lehetséges e a visszadurrogás a vizes benzintől ?
Lehetséges e a visszadurrogás a becsiszolatlan szelepektől ?
Esetleg lehetséges e a trafótól vagy más elektronikától ?
Ahogy mondtam benzines témában nem vagyok túl gyakorlott .
Köszönöm előre is a segítséget !
Nagyon okosat nem tudok mondani, mert nincs tapasztalatom Pegaso-val, de az alapjáraton köhögés-durrogás, a nehéz indulás szegény alapjárati keverékre utal. A magas fogyasztás pedig túl dús keverékre részterhelésen illetve nyitott gázon. Gondolom eddig a kopott cuccal azért indult el, mert az alapjárati / hidegindító kör helyett a főfúvóka és a tű mellől is szivárgott anyag, ami kompenzálta az alapjárati kör szegénységét.
Ettől függetlenül amit mindenképp megnéznék az a szelephézagok, a porlasztók benzinszintje az úszóházban, a fúvókák mérete, a porlasztó csatornáinak az átjárhatósága. A keverékszabályozó csavar papíron 2 fordulatra kell nyitva legyen, de mivel látott márszebb napokat, ennél gyanítom többet fog kérni. Egy Gunson üveggyertya igen hasznos tud lenni egy ilyen karbinál.
Valaki segítsen rajtam mert megzavarodok .
Először is leszögezném , szerelő vagyok . Munkagépeket javítok . Diesel és hidraulika szakirányon . A karburátorhoz semmi érzékem nincs de ha valaki elmondja melyik csavar mit állít meg tudom oldani .
A kérdésem a következő :
Adott egy pegaso 650 piskóta lámpás . Kigyulladtan vettem , elégtek a kábelek rajta , megcsináltam valószínüleg vizes volt a benzin , és rosszul volt karburálva , ezért gyulladt ki . Rendbe raktam használtam egy évig . A tapasztalatok a következők . Nagyon melegszik a kipufogó , nehez indul hidegen , változó az alapjárat , karburátorfelé néha visszacsüsszenik alapjáraton , vagy leáll alapjáraton , motorfáknél keményen durrog és 10 liter körüli a fogyasztása . Nagyon szeretem egyépként a motort , és valószínüleg sose fogom eladni , épp ezért neki álltam fel újítani a karburátort , megvettem a kínai fel újító készletet , a membránokat , és a tömítéseket meg az úszót kicseréltem ezek jól teszik a dolgukat , a többinek silány a minősége . Ezek jók lettek . Kicseréltem a subertűt , mert a gyári jár a hüvelyben mint Katiban a lucerna . Összeraktam , és nem lett jó , nem akart elindulni , csak nagy nehezen és nem kapott rendesen anyagot . Keveselt , nagyon. Állítgattam , nem értem el vele nagy változást . Se csavarokkal , se a suber szintjének állításával . Semmivel nem volt jó . Mondom magamnak biztos azért mert szar kínai alkatrészek et vettem . Bele nyugodtam , visszaraktam csak a gyári tűt a gyári hüvellyel , és ugyan az volt a helyzet mint előtte . Ment de nem változott semmi . Nem járt szépen a motor . Használtam még az ősszel , de 10 literes fogyasztással ez így nem lessz jó . Rendeltem hozzá gyári eredeti hüvelyt és tűt , természetesen párba . Most cseréltem ki , és nem akar elindulni . Szivatóval sem . Egyszer kétszer pöccent egyet de csak az aksim merült le . Mikor járt a blokk fújkáltam féktisztítóval , szerintem nem szív falsot sehol . De ha valakinek lenne egy felömlője ami jó állapotú arra vevő lennék Kompresszíót mérni nem tudok , de szerintem rendben van mert erő az van benne rendesen mikor megy . Csak ugyebár 10 liter . Én 7 re le akarom vinni ! Nem tépkedem neki annyira hogy indokolt legyen . Valki mondjon egy okosat . Természetesen friss benzinnel töltöttem fel .
Előre is köszönöm a segítséget . Illetve ha valaki tudja mi a baja de nem akarja elmondani , viszont vállalja hogy megjavítja , a balaton déli vonzáskörzetében , az is érdekel . Azért javítom magam mert nem találok értelmes embert aki úgy dolgozik ahogy illik . Mivel ugye én nem motor szerelő vagyok , csak kényszerből , muszájból javítom .
Köszönöm !
A gyári könyvben Agip 4T Racing 5W40 szerepel. Ennek a mai megfelelője az Eni i-Ride Racing 5W40. Nem egy veszettül túlárazott olaj, meg nem is kell belőle sok.
Emellett szinte bármelyik 5W40 megfelel, pl. Castrol Power-1. Én maradnék az Eninél, mert az a legjutányosabb és a gyár is azt írta elő.
Szia, Robi vagyok.
Most csatlakoztam az oldalra abban is biztos vagyok hogy már későn írok. De én nagyon is szeretnék egy ilyen kipufogót. Meg van még mert meg venném.
Motor eladása miatt eladó első-hátsó organikus fékbetét szett, generátor szabadon futó csapágy, Denso gyújtógyertya, ülés alatti hangszigetelő szivacs.
Természetesen minden új. 650-650ie modellekhez.
Üdv! A napokban vettem egy 125-ös Pegasot, aminek van egy olyan problémája, hogy a powerszelep nem mindig nyit érzésre. Néha 7800-nál indul meg, néha 8500-nál, néha meg egyáltalán nem. Ezt okozhatja lerakódott olaj, vagy máshol, esetleg az elektronikában keressem a problémát?
Szelep hézagot néztem az rendben. Bármi ötlet mi lehet :) ?