A negatív reklám is reklám, szóval nem akarom név szerint emlegetni az iskolát & az oktatót sem , annyit azért elárulok, hogy Egerben található az iskola, és ez az egyik legnagyobb ilyen intézmény!
Részese voltam én is egy A korl. jogosítvány megszerzésének nemrégiben, és komolyan mondom, a tapasztalataim elkerserítőek! Előre leszögezném, hogy nem azt állítom, hogy mindegyik oktató ilyen, én csak a saját mesteremről tudok véleményt mondani! Szóval elkezdtem a jogsit, úgy hogy csak immel-ámmal motorozgattam előtte, szinte csak robogókon... Elkezdtem a gyakorlati órákat, annyira azért nem voltam menthetetlenül ügyetlen , viszont a forgalmi órák elkezdése előtt ha nem kezdek el saját szakállamra gyakorolni az általam vásárolt 150es ETZ-vel, akkor tuti még mindig csak távoli álom lenne a jogsi még ha plusz órákat vettem volna akkor is! Gyakorlati oktatás kimerült abban, hogy kuplung & gáz oszt cső", figyeljem a többieket, ja és ha kérdés volt, 1 papír a 3 vizsgakörről!
A forgalmi oktatás instrukciói abban kimerültek, h jobb keréknyomban haladjunk, és nézzünk mindig hátra irányváltoztatásnál, meg hová álljunk, ha kikanyarodunk valahonnan! A közlekedés egyéb szabályaira nem nagyon kellett kitérni, mert rendelkezek B kat. jogsival... Szóval nem sok, csak a forgalmi vizsga sikeres teljesítéséhez épphogy szükséges infókat kaptam meg, ami édeskevés ahhoz, hogy valaki biztonságban közlekedjen! Szóval sokkal felelősségteljesebben kellene munkájukat végzni az oktatóknak, főleg a motorosoknál! A kötelezően előírt, kifizetett, ám le nem vezetett órákról meg ne is beszéljünk...
Bocs, ha sokakat untattam jogsihoz jutásom rögös utjának történetével, csak gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat!
Keress rá a gugliban, hogy hány lovasak... Gyorsabban megkapod, mintha megvárod míg előkaparják az infót, akik tudják... De ha a papír 25kW, vagy alatti, azt vezetsz, amit akarsz... Csak nem biztos, hogy egészséges...
Én így csináltam. 17 évesen B, 18 évesen Akorl. Ezzel lehet 25kW (34LE)-ig motort vezetni, aminek a teljesítmény-súly aránya 0.16 kW/kg-nál nem nagyobb, azaz elég nagy a súlya a teljesítményéhez. 400-as már nem igen fér bele, az én "új" 400-asom 44LE-s, azért kellett megcsinálnom most 5 év elteltével az A-t... És ez egy kifejezetten gyengécske sor4 400-as... Már a 250-esek se mind férnek bele, sőt, a komolyabb 125-ösök is ki-ki lógnak a határból (bár azok főként a teljesítmény-súly arány miatt). Mellesleg azt javaslom, hogy várd ki. Remek gépek vannak Akorl kategóriában is, én imádtam a Jawámat, és sokaknak tetszett is... Pedig megy az mint a veszedelem, még túl gyorsan is... Oké, nem lórúgás amit tud, de lejjebb már írtam, hogy bár nem vagyok egykeréken száguldozós típus, azért volt pár helyzet, ahol jól jött, hogy cak ennyi volt a motorban, és egy század LE-vel se több. De sok pöpec modern gép is van, ha nem akarsz dobfékkel bajlódni, stb. Csak ésszel. Nem kell 1000 ló a motorozáshoz, én a haver Babettáján is élvezem a dolgot, de igazából bármin lehet. Ha meg dübörgést akarsz, vegyél nagy HiFi-t otthonra...
Amúgy aki itt nagyon szeretne már nagyobb, gyorsabb, jobb, erősebb, vagányabb mocira ülni, mint ami van, az nézze meg, sőt, olvassa végig az esésekről szóló topicot! Különös tekintettel a linkekre, ahol több baleset eredményét lehet látni. Elgondolkodtató... Némelyik kép csak erős idegzetűeknek - nagyon erős idegzetűeknek. Szerencsére már öregszem (hehe), így talán meg tudom állni, hogy ne cibáljam a szarvát a gépnek... Bár az előző tulaj elkövette azt a hibát, hogy nagyon szép hangot csinált a motornak, és bár én a csendes dolgokat szeretem, ez nagyon tetszik...
persze h lehet tudtommal nincs köbcentihez kötve csak teljesítményhez, ha veszel 400 akkor papírjaira figyelj oda hogy mindössze 25KW-ra legyen VIZSGÁZTATVA és akkor oké
Én is úgy tudom, mert lehet h én is lerakom majd ha 18 leszek A korl.-ra és akkor 20évesen lehet nagy A.
Azt mondja már meg valaki h A korl-al lehet 400ast vezetni? Gondolom hivatalosan nem de a valóságban ez hogy működik?
Ezt bebuktad szerintem... SM jogsi nem jogsi, hanem valami más neve van, nem is számít bele semelyik 2éves dologba... Úgyhogy ha nem vagy 18, nem kezdheted az Akorlt, még ha 14 évesen megszerezted is az SM-et.... Úgyhogy ha nagyobbat akarsz, akkor A1... (remélem nem mondtam nagy marhaságot hirtelen...) :)
hy!
úgy hallottam h ha kihagyom a 125-öst attól függetlenűl még le lehet tenni A Korl.-ra csak el kell telnie mit tom mennyi időnek. már több mint 2éve meg van a segédmotor jogsi. mikór kezhetném el az A Korl.-ot? Már ha ez így van ahogy hallottam
Nekem is A korl. jogsim van 600-as mocit hajtok vele ami le van papirozva 25KW-ra.Az az igazság hogy nem igazán látom értelmét megcsinálni a nagy A-s jogsit mivel egy nagy lehúzásnak tartom az egészet.Elmész és egy picit nagyobb motorral megcsinálod a rutinpályán meg a forgalomban ugyanazt a két vizsgádat amit pár évvel korábban.Igazából a motorozási tudásod sztem semmivel nem lesz több,jobb.Sztem ha valaki fejben feltudja mérni mikor egy izmosabb gépre ül hogy saját akkori tudásának megfelelő sebességgel közlekedjen akkor egy idő után a sok megtett km alatt annyi tapasztalatot szerez,hogy azt egy "A" jogsi letétele sosem fogja utolérni.Amúgy is kicsit idejétmúltnak látom a rutin vizsgát a mostani formában.Nem ártana inkább a kanyarodási technikára kicsit rámenniük.
Hát igen, nem valószínű, hogy olcsó egy 900-as Hornet... Én a 400-as Kawámat tényleg olcsón vettem, 200+ átíratás, és mégis inkább elmentem tanulni. De mindenki különbözik. Most jöttem épp motorozásból, egy másik oktató mesélt egy csajsziról, aki cirka 10 perccel azután, hogy eldöntötte, hogy motorozni fog, elsőre hibátlanul végigment a rutin első pályán, és gyakorlással tutira végigment az összes körön egy órán belül... Pedig még most csinálja majd az elméletet, akkor ült először motoron... Ugyanakkor meg azért vannak, akik sok pluszóra után is csetlenek-botlanak. Sokminden múlik az adottságokon. Nem is az a baj, ha valaki motorozik egy évet 250-esen, rendesen sok km-t beletéve, és utána vesz egy nagymotort, mert ott már felszedi az ember a túléléshez szükséges dolgokat. De aki csinál egy Akorl-t, és 18 évesen, 0 komoly gyakorlattal frissen azon töri a fejét, hogy hogy lehet a 600-as, 750-es, stb motorját 25kW-osnak papíroztatni, azt valakinek a térdére kéne ültetni, és addig verni a seggét nádpálcával, amíg meg nem gondolja magát. Sok apa helyében azt csinálnám, amit az én faterom anno... Motort akarsz? Vegyél a saját pénzedből! (bár nem tudom, mennyi manapság 1 átlag zsebpénz, nekem akkor 1000 Ft volt, meg vásárlásnál a visszajáró, stb... Szóval tudtam becsülni a Jawát, mikor meglett.)
Nem az a baj, hogy valakinek Akorl jogsija van, és nagymotort vezet, hanem hogy ha nincs meg a kellő tapasztalata hozzá. És mindenkiben ott a kisördög, aki mondja, hogy többet, nagyobbat, jobbat, gyorsabbat... Ha meg beépítve nem lenne meg, akkor a TV, rádió, net, minden ott van, hogy beleépítse, akiből kimaradt a fogyasztói társadalom mozgatórugója.
Van ismerős, aki 125/50-es gépet vezet, és az első hónapban 2-szer bukott, és olyan hajmeresztő történeteket hallottam róla még autóval is, hogy elképesztő. Az ő gyakorlata néhány óra volt egy Babettán... Gondolom nem kell mondanom, hogy a könnyű kis 125-ös neki sok... Csak ezt nem látja be, és már most nagyobbon töri a fejét.
én ugyan itt tartok,vettem egy 250-es banditit, aztán most egy 1100-es gixxert azzal a különbségel, hogy lassan megvan a nagy A-m.35.000 Ft, két hét.
Egy éve csináltam az a-korlátot, szóval szerintem ha van pénzed egy 900-as hornetre, nem kéne ezt a jogsin megspórolni.De persze te tudod. Én is belenyomtam valamennyit így a motorba jogsi nélkül, de nem szeretnék attól fosni, hogyhol áll elém egy fakabát.
En korlatozott jogsival vezetek egy 900as hornetet. Tudom sokan pampognak arrol hogy miert nem var az ember. nos en egy eve tettem le korlatozottra es akkor vettem is egy 250es banditot. Kezdomotornak vettem es eleg hamar ki is nottem. Mivel iden eleg sokat koltottem ra és pont olyan alapotba kerult hogy eladasra felkeszitve ezert eladtam. Aki imad motorozni az motor nelkul nem bir ki egy evet:) En se birtam ki ezert vettem meg a hornetet. Tudom mivel jar ilyen jogsival vezetni egy ekkora mocit. Ha elkapnak vagy elengednek vagy megbuntetnek es eltiltast is kaphatok. Ez sajna benne van de meg mindig jobb lenyomni par ezer kmet egy ilyen mocival mintsem varni egy evet es csak biciklivel jarni:)) Meg kell probalni nem figyelemfelkeltoen es nem tul gyorsan szaguldozni (ami eleg nehez!) es akkor van némi esely meguszni egy-ket igazoltatast. Jah es persze nincs is lepapiroztatva szal 110 lo szerepel a forgalmiba is:D
De Te tudtál igen sok mindent, vezettél egy csomót... Én láttam most a rutinvizsgán (nagy A-ra!) olyant, akinek a kezébe még a nagyi nagykerekű biciklijét se adtam volna, mert rövid idő alatt összetörte volna magát (esetleg másokat) vele... (igaz, azért őt meg is húzták) És ha belegondolok, hogy kikerül az utcára... Hát igen, az oktatás még mindig nem tökély. Én mint írtam sokat tanultam második oktatómtól, bár ez amellett, hogy az ő érdeme, az Akorlos oktatóm sara is...
Van akinek megy, van akinek nem. Még ez utóbbival sincs gond, ha tudja magáról, hogy nem megy a dolog. De vannak, akik tévednek ezen a téren... Teljesen igaz, hogy egy "kezesbárány" jellegű motoron, ami épphogy A kategóriás, könnyebb menni, mint egy brutálabb gépen, és ezt talán okosabban kéne megoldani, mint ahogy most van... Végülis most legrosszabb esetben meg lehet azt csinálni, hogy leteszi valaki az A1-et, mondjuk minimális óraszámmal egy NDK csoda ETZ 125-ön, utána 2 évig motorra se ül, megy néhány órát egy GS500-on, és ha szerencséje (??) van, átmegy a vizsgán. Aztán kiköt az első árokban egy kölcsön Hayabushával.
Rutint oktatás alatt szerezni meg szinte lehetetlen, bármiről legyen is szó, de vezetésnél pláne. Pedig kéne... A rutinfeladatoknak különböznie kéne kategóriánként, hiszen teljesen más masinák... Ami most van, az mehetne SM-re, meg A1-re, nagyobbakra kéne még valami gyorsabb dolgot, illetve a nagy súly menet közben való kezelését ellenőrző gyakorlatot betenni - a 3. kör, ami erre lenne hivatott enyhén szólva nem elégséges erre...
Ez messze nem mindenkire igaz. Én tavaly kaptam a 600-as CBF-et, és akkor Korl. jogsim volt. Az viszont 100%, hogy azok az oktatók, akik a motoros-autósiskolában vannak SEMMIT nem tudtak volna többet tanítani, mint amit tudtam/tudok. Nevetséges ami motoros oktatás címén folyik. Ha a gyerek tud 50nel csurogni egy GS500-on, akkor már mehet a nagymotor? A kettőnek semmi köze egymáshoz. A rutint nem ott szerzi meg a motoros.
Kamikaze motorosnak a teljesen váratlanul, lehetetlen sebességgel feltűnő kollégákat értem... Pl. álló kocsisornál a sávok között 60-70 km/h-val a semmiből felbukkanó motorost. Nem az a baj, hogy szabályt sért, ki nem tojja le nagy ívben? De baromi veszélyesnek tartom. Amíg nem láttam saját szememmel gyalogost 2x3 sávos úton körülnézés nélkül átfutni, nem gondolkodtam el az ilyen helyzeteken annyira... Őt is csak a vakszerencse, egy autós jó reflexe és jó gumijai mentették meg, miközben kiugrott a szerinte üres szélső sávba a teljesen telített és álló belső sávból... És ez egy extrém eset. A troli, vagy egyéb nem átlátható verda mögül, vagy elől kilépő szatyros mami, kislány, vagy akárki elég sokszor feltűnik... De esett már meg olyan is, hogy óvatosan poroszkáltam az álló kocsisor mellett valahol a körúton, amikor mögöttem jelent meg motoroskolléga, láthatóan méltatlankodva óvatoskodásomon... Amikor elindult a sor, én beálltam a kocsik közé a sorba ahogy szoktam, ő meg elporzott, nem lelkesedve túlzottan... Nem tudom, lehet, hogy én vagyok nagyon béna, de nem szeretek mozgó autók között szűk helyre bezsúfolva menni. Nincs klausztrofóbiám, de akkor sem. Ha megállt a sor, előrecsorgok, ha tudok a piros alatt. Ha meg már elöl vagyok, nem akadályozom az autósokat, gyorsulok egyet - addigra már úgyis túlmelegedni készül a motor...
Nomeg itt vannak akik biztos kímélik a gumijukat, mert egyszerre mindig csak az egyiken mennek, a zöldre váltásnál egykerékre állnak, majd a zöldhullám miatt még fél percig piros lámpa előtt első keréken állnak meg... Ügyes srácok, fantasztikus amit csinálnak, de ha borul, akkor nekem jön, elkaszál, vagy ha kocsival vagyok bejön a szélvédőn, az nem jó. Hű kamikazéhoz illően nem csak saját életükkel játszanak...
Nem tudom, mondta-e már valaki előttem (biztosan szakálla van már, pedig olyan büszke vagyok erre a gondolatra), de szerintem úgy érdemes vezetni, mintha a közlekedés többi résztvevője nem is látná, hogy ott vagyunk. (De ettől persze még él a látni és látszani elv, mind a fényszóróra, mind az indexre...) Ez a gondolkodás már mentett meg 2-3 marhától, akik rámhúzták volna a kormányt, ha nem veszem észre, hogy mit akar, és nem fékezek egész kicsivel hamarabb...
Fater is CBF500assal tanult mondjuk nekem is megvolt a motorom már jogsi elött de én nem akartam kimenni vele a forgalomba "tudás nélkül".én is nagyon sok hasznát vettem annak amit az oktatómtól tanultam (forgalomba) szerintem megéri kivárni a jogsit de nekem senkine mondja hogy nehéz... már több mint egy éve TZR lázban vagyok
"A" Korlátozot jogsival vezethetek Sv650-est 25kw-os papiral
Ez a jogsi csak kw-ra van megszabva és nem 250 köbcentire ugye??
Részese voltam én is egy A korl. jogosítvány megszerzésének nemrégiben, és komolyan mondom, a tapasztalataim elkerserítőek! Előre leszögezném, hogy nem azt állítom, hogy mindegyik oktató ilyen, én csak a saját mesteremről tudok véleményt mondani! Szóval elkezdtem a jogsit, úgy hogy csak immel-ámmal motorozgattam előtte, szinte csak robogókon... Elkezdtem a gyakorlati órákat, annyira azért nem voltam menthetetlenül ügyetlen , viszont a forgalmi órák elkezdése előtt ha nem kezdek el saját szakállamra gyakorolni az általam vásárolt 150es ETZ-vel, akkor tuti még mindig csak távoli álom lenne a jogsi még ha plusz órákat vettem volna akkor is! Gyakorlati oktatás kimerült abban, hogy kuplung & gáz oszt cső", figyeljem a többieket, ja és ha kérdés volt, 1 papír a 3 vizsgakörről!
A forgalmi oktatás instrukciói abban kimerültek, h jobb keréknyomban haladjunk, és nézzünk mindig hátra irányváltoztatásnál, meg hová álljunk, ha kikanyarodunk valahonnan! A közlekedés egyéb szabályaira nem nagyon kellett kitérni, mert rendelkezek B kat. jogsival... Szóval nem sok, csak a forgalmi vizsga sikeres teljesítéséhez épphogy szükséges infókat kaptam meg, ami édeskevés ahhoz, hogy valaki biztonságban közlekedjen! Szóval sokkal felelősségteljesebben kellene munkájukat végzni az oktatóknak, főleg a motorosoknál! A kötelezően előírt, kifizetett, ám le nem vezetett órákról meg ne is beszéljünk...
Bocs, ha sokakat untattam jogsihoz jutásom rögös utjának történetével, csak gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat!
Amúgy aki itt nagyon szeretne már nagyobb, gyorsabb, jobb, erősebb, vagányabb mocira ülni, mint ami van, az nézze meg, sőt, olvassa végig az esésekről szóló topicot! Különös tekintettel a linkekre, ahol több baleset eredményét lehet látni. Elgondolkodtató... Némelyik kép csak erős idegzetűeknek - nagyon erős idegzetűeknek. Szerencsére már öregszem (hehe), így talán meg tudom állni, hogy ne cibáljam a szarvát a gépnek... Bár az előző tulaj elkövette azt a hibát, hogy nagyon szép hangot csinált a motornak, és bár én a csendes dolgokat szeretem, ez nagyon tetszik...
Azt mondja már meg valaki h A korl-al lehet 400ast vezetni? Gondolom hivatalosan nem de a valóságban ez hogy működik?
úgy hallottam h ha kihagyom a 125-öst attól függetlenűl még le lehet tenni A Korl.-ra csak el kell telnie mit tom mennyi időnek. már több mint 2éve meg van a segédmotor jogsi. mikór kezhetném el az A Korl.-ot? Már ha ez így van ahogy hallottam
Nem az a baj, hogy valakinek Akorl jogsija van, és nagymotort vezet, hanem hogy ha nincs meg a kellő tapasztalata hozzá. És mindenkiben ott a kisördög, aki mondja, hogy többet, nagyobbat, jobbat, gyorsabbat... Ha meg beépítve nem lenne meg, akkor a TV, rádió, net, minden ott van, hogy beleépítse, akiből kimaradt a fogyasztói társadalom mozgatórugója.
Van ismerős, aki 125/50-es gépet vezet, és az első hónapban 2-szer bukott, és olyan hajmeresztő történeteket hallottam róla még autóval is, hogy elképesztő. Az ő gyakorlata néhány óra volt egy Babettán... Gondolom nem kell mondanom, hogy a könnyű kis 125-ös neki sok... Csak ezt nem látja be, és már most nagyobbon töri a fejét.
Egy éve csináltam az a-korlátot, szóval szerintem ha van pénzed egy 900-as hornetre, nem kéne ezt a jogsin megspórolni.De persze te tudod. Én is belenyomtam valamennyit így a motorba jogsi nélkül, de nem szeretnék attól fosni, hogyhol áll elém egy fakabát.
Van akinek megy, van akinek nem. Még ez utóbbival sincs gond, ha tudja magáról, hogy nem megy a dolog. De vannak, akik tévednek ezen a téren... Teljesen igaz, hogy egy "kezesbárány" jellegű motoron, ami épphogy A kategóriás, könnyebb menni, mint egy brutálabb gépen, és ezt talán okosabban kéne megoldani, mint ahogy most van... Végülis most legrosszabb esetben meg lehet azt csinálni, hogy leteszi valaki az A1-et, mondjuk minimális óraszámmal egy NDK csoda ETZ 125-ön, utána 2 évig motorra se ül, megy néhány órát egy GS500-on, és ha szerencséje (??) van, átmegy a vizsgán. Aztán kiköt az első árokban egy kölcsön Hayabushával.
Rutint oktatás alatt szerezni meg szinte lehetetlen, bármiről legyen is szó, de vezetésnél pláne. Pedig kéne... A rutinfeladatoknak különböznie kéne kategóriánként, hiszen teljesen más masinák... Ami most van, az mehetne SM-re, meg A1-re, nagyobbakra kéne még valami gyorsabb dolgot, illetve a nagy súly menet közben való kezelését ellenőrző gyakorlatot betenni - a 3. kör, ami erre lenne hivatott enyhén szólva nem elégséges erre...
Nomeg itt vannak akik biztos kímélik a gumijukat, mert egyszerre mindig csak az egyiken mennek, a zöldre váltásnál egykerékre állnak, majd a zöldhullám miatt még fél percig piros lámpa előtt első keréken állnak meg... Ügyes srácok, fantasztikus amit csinálnak, de ha borul, akkor nekem jön, elkaszál, vagy ha kocsival vagyok bejön a szélvédőn, az nem jó. Hű kamikazéhoz illően nem csak saját életükkel játszanak...
Nem tudom, mondta-e már valaki előttem (biztosan szakálla van már, pedig olyan büszke vagyok erre a gondolatra), de szerintem úgy érdemes vezetni, mintha a közlekedés többi résztvevője nem is látná, hogy ott vagyunk. (De ettől persze még él a látni és látszani elv, mind a fényszóróra, mind az indexre...) Ez a gondolkodás már mentett meg 2-3 marhától, akik rámhúzták volna a kormányt, ha nem veszem észre, hogy mit akar, és nem fékezek egész kicsivel hamarabb...