Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

CRM-em van nem CR-em
Szerintem a motorom nincs elbarmolva, amugy meg full ugyanaz a blokkja mint az nsr-nek. de honnét gondolod hogy a polini lejeb viszi a fogyasztást? tudnál erről nekem mondani pár infót?
Már látom hogy cr honda,ahoz nemértek,hirtelen azthittem nsr...Azér sokallottam én a fogyasztást,mert a polini lejjebb viszi.Legalábbis az rs nél meg az nsr nél...Amugy 9et a GFR em is szokott fogyasztani Bár nekem most túlnagy a főfúvókám és sokat kap
Oldalkocsis motocrossra még mindíg gyártanak nagy, 680-720ccm-es 2T blokkokat! ZABEL például.
Nemeszik feltétlenül többet 1 250es...
Vagy jól tönkre lehet motorilag,vagy jól elbarmolta valaki azt a motrot...
Szerintem a fogyasztás is közre játszhatott abban hogy nem gyártanak nagy 2 üteműt, nekem pl a 160as polinis Honda crm--em 8-9 liter eszik .... de ez csak egy gondolat nembiztos hogy így is van mert nem volt sose nagyob 2ütemü gépem 250es MZ-n kívül :D
aha értelek miért említetted csak annyira rá votam izgulva a topikban "a miért eszi a 2T az olajat" című problémakörre , hogy pillanatra azt hittem oda sorolod ezt is ....de nem .....így oké ...bocs nem köcsögségből kérdeztelek csak érdekelnek a dolgok ......
Talan rosszul irtam. Szoval regen 2 fo okbol nem csinaltak 400ccm-nel nagyobb 2T hengert verseny celra (mas celra se nagyon), az egyik a tomitettsegi problema, a masik dugattyutores. Utobbin segit a modern technologiaju dugo. Semmi kozuk egymashoz persze.
...igaz....
Énse mondom de 1 lehetöség (és olcsobb mintha szétszednéd/megjavitanád+jó kondiban tart )
Chevy,számomra az a motor amelyik nem indul berugásra vagy önínditoval,az ROSSZ,én olyan tanácsot senkinek se adnék,hogy "TOLD BE vazeg"
Szeva Zoo, tetszenek ezek a szakmai viták!
"ha rossz és elejti az elősűritést akkor be se indul!" ez igy teljesen nemigaz,rugásra nem de betolásra beindulhat vagy ha többhengeres....De NEM vitázunk a lényeg kajálhatja az olajat a váltóbol a 2T.
szewa atis itt bújkálsz korán reggel ? vagy a "szakmai" vita szippantott be?

amúgy szia mindenki !


cápa még azt áruld el lécci , hogy mi köze 2T-nél a koválcsolt dugónak az olajfogyasztáshoz .......mert a membránig tudtam követni az okfejtést
Mind kettőtöknek igaza van kár vitatkozni!A 4T újonnan is eszi az olajat(csak kicsit kevesebbet mind egy kopott)a 2T csak akkor fogyazt a váltó olajbol ha a főtengely szimering nem tőkéletes,ha rossz és elejti az elősűritést akkor be se indul!
Minden tiszta, csak jeleztem a vitapartnernek, hogy nem hulyeseg az, hogy a 2T is falhat olajat, mert ez egy letezo jelenseg. Es meg csak az sem 100%-ig igaz, hogy csak meghibasodaskor fordulhat ez elo. Ugyani s pl. az en CZ krosszmotoromban, ami egy k...va nagy elotoltesu 380-as 2T volt, meghozza szoknyavezerlesu szivo, annal siman problemat okozott, hogy a forgattyuhazban szivaskor es elosuriteskor olyan vakum ill. nyomas keletkezett, amit nem birt megtartani a fotengely szimmeringy. En magam gyozodtem meg rola osszeszerelesnel , hogy ha tettem egy csepp olajat a szimmeringhez es rarugtam a motorra (be sem indult), akkor berantotta az olajat a fotengelyen. Probalkoztam forditva betett szimmeringgel is, de ugy meg kifujt. (Vadi uj szimmeringrol van szo.) Egyebkent ez volt az egyik oka annak, hogy annak ellenere, hogy a krossz mufajban regen 500-as volt a nagy kategoria, a 2T 500-asok valojaban nem nagyon voltak nagyobbak 400ccm-nel. Nem lehetett megoldani, hogy kisebb legyen az elotoltes. Nem birtak sem a tomitesek sem a dugattyu, amit akkoriban futamonkent csereltek, ha egyaltalan egy futamot kibirt. Kesobb direkt forgattyuhaz toltessel (amihez membran kell) lehetett orvosolni a problemat es kovacsolt magnezium dugattyuval. De ez mar a 80-as evek es japan, ekkor keszultek a plafon 500-as 2T krosszok, amik olyan erosek, hogy a mai napig nincs ellenfeluk. (Utolso mondattal ne tessek vitatkozni, tessek kiprobalni!)
a berántómadzag az komoly rajta
Nesztek egy kis csemege.
Laverda Polaris 2T blokkal.
ez itt
Én csak annyit szeretnék az olajevős témához hozzászólni hogy szerintem itt amikor arról beszélünk hogy mejik tudja enni az olajat akkor nagyobb a valószinüsége hogy a 4t mert jó esetben egyszerübben bejut az égéstérbe az olaj a 4t nél mint a 2tnél .Tehát ha kopott a négyütemű motorod akkor elkezdi enni az olajat de még megy, viszont ha a 2 ütemű gép elkezdi enni az olajat akkor ott már komoly gondok vannak mert ha valami rés keletkezik a forgatyyúsház és a váltó között akkor szerintem az mindenképpen javitani való probléma ugy ahogyan a szimeringes dolog is amit már előttem emlitettetek. Egy másik példát hozok fel még ami lehet hogy sokak szerint hülyeség lessz de: ott vannak az autók aminél ha 4 ütemű akkor eheti az olajat a már emlitett problémák miatt, viszonth a mondjuk 2 ütemű mint pl egy wartburg akkornem mert nincsen közvetlen fala a forgatyyusháznak és a váltónak tehát max nem lessz jó a motor( szimering-farslevegő, aránytalan égés satöbbi) lényeg a lényeg szerintem mindenkinek igaza van a maga módján, egyik szemszögből nézve eheti ezis meg nem eheti azse remélem értitek mire gondoltam
Nincs akadalya, csak az, hogy eppen nem elado. De idovel az lesz. Viszont a Jawa-t es az MZ-t soha nem adom el! A FeherCapat mar eladtam, azota banom, eletem legnagyobb hulyesege volt....
Rogton kijavitanam magam azzal, hogy a jelenseg ugyan valoban letezik, de az egesz olajmennyiseget a 2T gyakorlatilag soha nem tudja megenni. De az igaz, hogy eszeget belole, ha kopott a tomites. Persze az, hogy mikor kezd el enni es akkor mennyit eszik, az konstrukcio fuggo, de a motorok nagy tobbsegenel ez elofordulhat.
Ok, akkor a szar ZX-edet megfelelő árkedvezménnyel átveszem...
jakidavid,

Tevedsz es a baratod valoszinuleg jol tudja, amit most mingyart leirok itten Neked. A 2 utemu valoban meg tudja enni az olajat a motorterbol 2 esetben is.

1. Ha szerelesi hiba miatt jarat keletkezik a forgattyuhaz es a valto kozott (ez csaK gyakorlati lehetoseg)
2. Ha elkopik a fotengely hajtomu-feloli simmeringje, akkor pontosan az tortenik, hogy szivo utemben becuppantja az olajat a forgattyuhazba a hajtomu kihajtas felol. A ketutemu mukodesenek koszonhetoen ezt 100%-ig meg is eszi. Amikor meg csak csak kicsit kopott (keveset eszik), akkor nehez eszrevenni, hiszen a 2T eleve fustol. Amikor mar nagyon kopott, akkor elkezd gyengulni a motor, visszaengedett gaznal nagyon fustol, benzingozzel higitja a motorblokbban az olajat (mert nem csak sziv onnan, hanem nyom is oda elosuriteskor), aztan szepen elfogy az olaj a blokkbol, amit a 2T-knel nem jelez lampa. Kozben be szakallasodhat a gyertya, el taknyosodhat a membran, stb. Eleg gonosz meghibasodas, de minden 2T-ben elofordulhat es elo is fordul X 1000 km utan.

Szoval ez nem baromsag, pusztan arrol van szo, hogy a baratod valoszinuleg tudja, hogy hogyan van osszerakva egy 2T, Te meg nem tudod....

Amugy 2T vs. 4T? -- 2T!
Együtemű elektromos bicikli na az a király apám fél órát bírja az elem.