régesrég én is mentem RD 500-al elég elmebajos egy motor volt, ami megmaradt belöle emlék, rohadtul megy, elképesztően muzsikál mikor huzod neki, de elég vacak futomű, és még vacakabb fék volt alatta.
én is tudok itthon egyet Kecskemét-en, egy srácnál , töle vettem a gasgas ec 300-at. Ő mutatta hogy van egy pali Ausztráliában aki csak ilyeneket épit rendelésre mai modern vázba-futoműbe .
és RD 350 YPVS teljes idomos verdám volt egy darabig, az is rendesen énekelt ha elkezdted huzni neki, de ugyan az volt a baja , vacak futomű, disz fékekel.
Egy tortenet. Egyszer a baratnommel Balatonfoldvaron hetvegeztunk. Egyik delelott mindenkeppe vasarolni akart a bebi, na mondom menjel szepen be en tuti nem fogom a pihenest vasarlassal tolteni, megyek setalok egyet. Setalok a foldvari utcakon - ne csak a partot lassa az ember, lassuk milyen a telepules. Egyszercsak elmegyek egy feligkesz kishaz elott, kapu sem volt. A garazs nyitott ajtojaban latok egy oszes hosszuhaju mukit, nagy szodasszifon-szemuegekkel, borozs, muveszkedos kinezettel, szandalban. Korulotte festmenyek, lomok, regi olajkalyha, ilyenek. Egyszercsak megallt benne az uto! A lomok kozott felig letakarva egy motornak a fara nezett felem, amin csak 2. rapillantassal vettem eszre, h 4 kifpufogocso nez farkaszemet velem. 2 kozpeptajon, 2 a forditott T alaju idombol jon ki! Felirtam a cimet....
Ugy tudom, hogy az NSR500 utcai motorken sohasem jelent meg, egyetlen egy darab sincs ilyen, sehol a vilagon. Az mindorokre versenygep maradt. RD500 van relative sok, europaban szinte csak a gazdagabb videkeken (pl. Nemetorszag), de itt is csak punkosdi kiralysagot eltek, mert betiltottak a forgalmazasat. Utana megenyhult a fritzek szive es visszafogva engedtek motorokat, igy az RGV 500-ak megeltek egy 2. aranykort a 90-es evek elejeig.
Egyebkent az utcara kiadott gepek kozul szerintem az RG, ill az RGV volt a legkomolyabb, hiszen ezek a legkesobbi eraban szulettek. Az tenyleg urtechika es el sem merem gondolni, hogy mennyire mehet, egy ETZ sulyaval 130LE-vel...
En azt olvastam, hogy a valaha keszult "legbrutalisabb" ketkereku Wayne Gardner NSR-je volt '85-86-ban. Gardner elmelete szerint a leheto legerosebb motorral lehet eredmenyt elerni. Jeremy Burgess ezt maskepp latta es hiaba kerte Gardnert, hogy epitsenek egy kicsit gyengebb, de kezelhetobb motort, Gardner nem ment bele. Ezert Burgess elpartolt a korabban eppen alatala kiszemelt motoros mellol, mert ugy erezte, hogy Gardner a mernoki karrierje utjaban all. (Ma mar tudjuk, igaza lett). Burgess atment a masik Honda csapathoz es BigBang rendszeru NSR-t csinaltak, ami ugye gyengebb (nem tudom melyik evtol kezdve). Ugy gondolom Mick Doohan 5VB cime reszben ennek is volt koszonheto: egy sokkal motorozhatobb 2T-n ult. A BigBang elrendezes utana megmaradt a 2T-k 2001-es lekoszoneseig. Nyilvan 2001-ig a BigBang miatt bealdozott loeroket szamszeruleg visszahoztak, de a fokolas es a kozben bevetett elektonikak miatt szerintem hiheto, amikor azt mondjak, hogy Rossi motorjat mar joval konnyebb volt vezetni, mint Gardner-et vagy Rainey-et, amik mar akkor 200LE-sek voltak (nem hivatalos info szerint persze).
Ettol fuggetlenul Rossi altal megult gep is brutalis gondolom. 2002-ben a nemet Motorrad magazinban leteszteltek a nagymenok Rossi NSR 500-asat es Troy Bayliss vilagbajnoki Ducati 998-asat. Olvastam a cikket, de mar nem tudnam eloszedni. Egy mondat maradt meg bennem a vegerol: "a Ducati borzasztoan eros, megis nagyon kezes, 1 kor utan batran mertem banni vele. Az NSR-t megtanulni vezetni, egy elet is keves lenne. Arra pedig gondolni sem merek, hogy mi van esoben...."
Szoval akarki akarmit mond, ezek voltak A VERSENYMOTOROK! Azt meg, hogy Garry McCoy hogyan tudott 2t 500-assal ugy menni, ahogy ment, soha eletemben nem fogom megerteni...
Sziasztok!
Az eladó NS400-ast én raktam fel, egy haverom kérésére. Neki nincs internet kapcsolata, legalábbis egyenlőre. Ezért írtuk oda, hogy leginkább telefonon keressék az érdeklődők.Ő tud bővebbet mondani a motorról, de annyit tapasztalatból mondhatok, hogy brutális. Mentem vele jópárszor, power nyitáskor nagyot rúg. Az igazság az, hogy a pontos LE-t mi sem tudjuk, mert a 75 Le-s a Japán belpiacos, ez pedig a folytatlan változat. Kb 90 körül lehet. A lejárt műszakis forgalmi megvan, majd nézünk abban egy pontos adatot. Egyikőtök kérdezte a motorelrendezést, a V3 azt jelenti, hogy 2 henger egymás mellett lent, egy pedig (azt hiszem 90 fokkal) fent. Németországban papír nélkül, hasonló állapotban is legalább a duplája az ára.
CSucs a fullfull a No.1 akkor is az NSR500! 200 paci 2001 ben! Ami csak azert nem volt tobb, mert az mar kezelhetetlen lett volna!
Rossi úgy tisztelte az NSR-t mint semelyik másik motort életében. "Ha az NSR-en akarsz motorozni, tökös legénynek kell lenned!" - állítja Rossi. - "Lehet hogy a négyüteműek gyorsabbak, de nem jelentenek akkora kihívást. Az 500-ban az adta az igazi motivációt, hogy ha a világ legnehezebben motorozható motorjával akarsz gyorsan menni, ahhoz tökéletes beállításokat kell találnod és mindig hibátlanul kell motoroznod rajta."
én is tudok itthon egyet Kecskemét-en, egy srácnál , töle vettem a gasgas ec 300-at. Ő mutatta hogy van egy pali Ausztráliában aki csak ilyeneket épit rendelésre mai modern vázba-futoműbe .
és RD 350 YPVS teljes idomos verdám volt egy darabig, az is rendesen énekelt ha elkezdted huzni neki, de ugyan az volt a baja , vacak futomű, disz fékekel.
Egyebkent az utcara kiadott gepek kozul szerintem az RG, ill az RGV volt a legkomolyabb, hiszen ezek a legkesobbi eraban szulettek. Az tenyleg urtechika es el sem merem gondolni, hogy mennyire mehet, egy ETZ sulyaval 130LE-vel...
Ettol fuggetlenul Rossi altal megult gep is brutalis gondolom. 2002-ben a nemet Motorrad magazinban leteszteltek a nagymenok Rossi NSR 500-asat es Troy Bayliss vilagbajnoki Ducati 998-asat. Olvastam a cikket, de mar nem tudnam eloszedni. Egy mondat maradt meg bennem a vegerol: "a Ducati borzasztoan eros, megis nagyon kezes, 1 kor utan batran mertem banni vele. Az NSR-t megtanulni vezetni, egy elet is keves lenne. Arra pedig gondolni sem merek, hogy mi van esoben...."
Szoval akarki akarmit mond, ezek voltak A VERSENYMOTOROK! Azt meg, hogy Garry McCoy hogyan tudott 2t 500-assal ugy menni, ahogy ment, soha eletemben nem fogom megerteni...
De most, hoyg mondod, mintha Dimma (Suzu 777) tette volna be.
Az eladó NS400-ast én raktam fel, egy haverom kérésére. Neki nincs internet kapcsolata, legalábbis egyenlőre. Ezért írtuk oda, hogy leginkább telefonon keressék az érdeklődők.Ő tud bővebbet mondani a motorról, de annyit tapasztalatból mondhatok, hogy brutális. Mentem vele jópárszor, power nyitáskor nagyot rúg. Az igazság az, hogy a pontos LE-t mi sem tudjuk, mert a 75 Le-s a Japán belpiacos, ez pedig a folytatlan változat. Kb 90 körül lehet. A lejárt műszakis forgalmi megvan, majd nézünk abban egy pontos adatot. Egyikőtök kérdezte a motorelrendezést, a V3 azt jelenti, hogy 2 henger egymás mellett lent, egy pedig (azt hiszem 90 fokkal) fent. Németországban papír nélkül, hasonló állapotban is legalább a duplája az ára.
Egyebkent, Te tudtad, hogy RD 500-bol, letezett sor 4 is? Vagy azt RZ-nek hivjak (lehet), de van az biztos, az RD forumban mutattak a fiuk.
Rossi úgy tisztelte az NSR-t mint semelyik másik motort életében. "Ha az NSR-en akarsz motorozni, tökös legénynek kell lenned!" - állítja Rossi. - "Lehet hogy a négyüteműek gyorsabbak, de nem jelentenek akkora kihívást. Az 500-ban az adta az igazi motivációt, hogy ha a világ legnehezebben motorozható motorjával akarsz gyorsan menni, ahhoz tökéletes beállításokat kell találnod és mindig hibátlanul kell motoroznod rajta."
link
(2t v4