Jóllehet, az R6 után most a legendás R1-től is búcsúznunk kell, de a választékból eltűnő sportgépek sem tudták megakasztani a Yamaha előretörését.
A világ harmadik legnagyobb motorgyártója a Yamaha
Lassan 70 éve, egészen pontosan 1955 óta van jelen a vállalat a motorpiacon. A kétkerekű részleg alapítója, egyben vezetője Genichi Kawakami volt, aki személyesen felügyelte az első Yamaha, a nyolcadliteres YA-1 fejlesztését. Ha kíváncsi vagy a teljes történetre, csak kattints ide – korábbi, ötrészes sorozatunkban alaposan körbejártuk a hangvillások sikertörténetét az indulástól, egészen a 2010-es években elért rekordokig.
Az elmúlt évtizedekben számos legenda született a hangvillás márkánál, gondoljunk csak az utánozhatatlan V-Maxra, a különleges GTS-re, de mondhatnánk az erőtől duzzadó, V2-es MT-01-et is, amiről maga a tulajdonos mesélt nekünk anno. Ilyen csodás gépek után nem meglepő, hogy a – járványhelyzetben „csak” évente 3,4 millió motort értékesítő – Yamaha három év alatt kis híján másfélszeresére növelte eladásait.
Tavaly már 4 600 000 motorkerékpárjuk talált gazdára világszerte, derült ki a MotorcyclesData friss összesítéséből, és ezzel a harmadik legnagyobb motorgyártó lett 2023-ban. Miként arról nemrég írtunk, hazánkban is dobogós a márka: a Honda és a BMW után a Yamaha adja el a harmadik legtöbb motort a Magyarországon elérhető 101 (!) gyártó közül.
Mivel idén újabb modellekkel bővült a japán cég választéka, élen a klasszikus sportmotorokat idéző XSR900 GP-vel, a Ténéré új változataival, no meg a kifinomult futóműre épülő MT-09 SP-vel, várhatóan 2024-ben is folytatódik a vállalat diadalmenete, különösen, ha végre lehull a lepel a régóta várt YZF-R9-ről.