Tegnap délután lehullt a lepel a vadonatúj MT-09-ről. Miként várható volt, a lényeg, tehát az erőforrás és a váz változatlanul került át a 2023-as modellből, ám megannyi apró részleten fejlesztettek, hogy még megnyerőbb legyen a motor.
Újrarajzolták a minimalista stílus jegyében fogant idomokat, ezáltal még kompaktabbá vált a gép, vadonatúj, 5 colos, színes TFT-kijelzőt kapott a modell, ami okostelefonnal társítható és navigálásra is alkalmas, ám ez csak a kezdet. Immáron akár telefonról is megváltoztathatod a motor viselkedését a Yamaha Ride Control segítségével, sőt állítható a kormány és a lábtartók helyzete is, hogy testalkattól függetlenül tökéletes legyen az üléshelyzet.
A 890 köbcentis háromhengeres működését megannyi vezetéssegítő rendszer és hattengelyes IMU szabályozza, fontos újítás a dőlésérzékelős kipörgésgátló és a hátsó kerék tapadását monitorozó BSR is. Utóbbi abban segít, hogy extrém rossz tapadási viszonyok mellett – például hideg, eső áztatta fehér aszfalton – is biztosítja fékezés közben a hátsó kerék gördülését, még akkor is, ha a csekély tapadás miatt a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (csúszókuplung) már nem látná el tökéletesen a feladatát.
Mindezt megfejelték egy új, radiális Brembo főfékhengerrel, Yamaha SpinForged felnikkel és Bridgestone Battlax Hypersport S23 M abroncsokkal, valamint felkerült a sebességtartó automatika (tempomat), valamint a legújabb, harmadik generációs gyorsváltó is.
Miként a Yamaha bemutatójából kiderült, az új MT-09, valamint annak 35 kW-os, A2-es változata három színváltozatban lesz kapható, ezek a Midnight Cyan, az Icon Blue és a Tech Black.