Bár napjainkban kezd újra benépesülni a sportmotorok géposztálya, és ismét kaphatóak olyan legendás modellek, mint a Honda CBR600RR, a tendencia mégis az, hogy a legtöbb gyártó inkább a megfizethető, középméretű típusokra összpontosít a superbike-ok helyett. Valószínűleg ez az oka annak is, hogy a hírek szerint idén láthatjuk utoljára a Yamaha ikonját, az YZF-R1-et.

Megszűnhet a Yamaha R1 forgalmazása, de érkezik az R9

– A Yamaha Motor Group vezetői úgy döntöttek, hogy nem fejlesztik tovább az YZF-R1 és az az YZF-R1M típusokat, enélkül pedig a modellek nem teljesítik az idén életbe lépett Euro 5+ környezetvédelem norma előírásait. Ehelyett más, középtávú üzleti és termékstratégiára összpontosít a vállalat, amelyek megalapozzák a márka jövőjét

– idézte több motoroslap a Yamaha brit képviseletének szóvivőjét.

yamaha-r9-bemutato-es-r1-utolso-modell
Yamaha ZZF-R1

Itt írtunk róla, milyen kihívások elé állítja az Euro 5+ a motorgyártókat, és úgy tűnik, ez a nagy literteljesítményű sportgépeknél nehezen és/vagy irreálisan drágán kivitelezhető, legalábbis erre utal az R1 nyugdíjazása. Tegyük hozzá, hogy az R6 Race-hez hasonlóan az R1 és az R1M is elérhető lehet a jövőben kizárólag pályamotorként, hiszen ahhoz nem szükséges az Euro 5+ teljesítése, de sokkal valószínűbb, hogy az R9 megjelenése töltheti be az űrt a modellpalettán.

yamaha-r9-bemutato-es-r1-utolso-modell
Japán lapinformációk szerint így festhet az új, sorhármas sportmotor

Az ugyanis január óta nyílt titok, hogy a japán mérnökök legkésőbb jövőre szeretnék a világbajnokságon indítani az R9-et. Mindezt Kervin Bos, a Yamaha Ten Kate Racing csapatfőnöke erősítette meg az MCN-nek:

Egyelőre nem sok részlet látott napvilágot. Az viszont biztos, hogy a versenymodellt már jó ideje fejlesztik, és 100%, hogy 2025-ben bevetésre kész lesz, de arról nincs információm, hogy mikor kerül a szalonokba a modell közúti változata.

Egyelőre tehát sok a kérdőjel az YZF-R modellcsalád körül, de az mindenképpen jó hír, hogy érkezhet egy 900-as vagy ezres sorhármas, ami üde színfolt lenne a versenypályákon és persze az utakon is.