Korábban már olvashattatok róla, hogy tavaly ismét évtizedes csúcsot döntött a hazai motorpiac, ám ennél sokkal érdekesebb, hogy miként végeztek az egyes márkák.
Öt géposztályban lett első a Yamaha 2020-ban
Miként megszokhattuk, a Honda adta el a legtöbb nagymotort, ám amíg a Honda három, az összetettben mögötte végző Yamaha öt különböző kategóriában lett első. Ez kétségtelenül arra utal, hogy nem egy-két fontosabb húzómodell köré épül a márka, hanem robogóktól a túragépekig minden géposztályban van egy-egy kiemelkedő típusa.
Már-már papírformának nevezhető, hogy senki nem tudta megszorongatni az X-MAX 300-at, mely közel százdarabos mennyiséggel lett első, míg a retrómotorok között duplázott a márka – az XSR900 és XSR700 végzett a dobogón.
Nem talált legyőzőre a márka a sporttúramotorok között sem, ahol a Tracer 900 hódította el az első helyet, maga mögé utasítva az S 1000 XR-t, és a házon belüli ellenfél FJR1300-at, valamint Tracer 700-at. Emellett az általunk nemrég tesztelt MT-03 is behúzott egy győzelmet (Sport kategória), végül a sommásan csak „Other”, azaz máshová nem sorolt modellek versenyében a háromkerekű Tricity 300 vitte el a pálmát.
Aligha törik meg a lendület 2021-ben, hiszen egészpályás letámadást indított a márka: friss árlistájuk szerint hat új motort lepleztek le az utóbbi hónapokban (MT-07, MT-09 és SP, Tracer 7 és GT, valamint Tracer 9 és GT), ráadásul pont a közkedvelt naked és sporttúra géposztályban.