Hogy még könnyebb legyen megkülönböztetni, 2021-től Tracer 9 néven árulják a korábbi Tracer 900 utódját, mely alaposan kigyúrva indul harcba a legjobb crossoverek ellen. Talán a legfontosabb részlet, hogy 847-ről 890 köbcentire bővült a hengerűrtartalom, a teljesítmény 115 helyett 119 lóerő és sokkal rugalmasabbá vált a Tracer részterhelésen, alacsonyabb fordulatszámon.

yamaha-tracer-9-bemutato-27860
Új vázzal és erőforrással érkezik a 2021-es Yamaha Tracer 9

Szinte hihetetlen, de nagyobb blokk ide vagy oda, könnyebb lett a modell, főként, hogy jelentősen átalakították, karcsúbbá tették a háromhengerest körülölelő Deltabox vázat. Persze nemcsak a váz, hanem a hozzá csatolt, alumínium lengővilla is vadonatúj, csakúgy, mint a fejidomba süllyesztett, elsőre szinte észrevehetetlen fényszórók.

yamaha-tracer-9-bemutato-27865
Erősebb, mégis könnyebb az új Tracer

Az elődjénél négy lóerővel izmosabb és két kilóval karcsúbb Traceren most először alkalmaznak hattengelyes IMU-t, azaz helyzetérzékelőt, így még kifinomultabbá vált a vezetéssegítő rendszerek működése. Dőlésérzékelős kipörgésgátló és egykerekezés-gátló segít megzabolázni a gépet, ami egyébként is kezesebb elődjénél, köszönhetően a csekélyebb pörgettyűs hatású, préskovácsolt felniknek, melyeket már az új MT-09-ben is láthattunk.

yamaha-tracer-9-bemutato-27869
Yamaha Tracer 9

Mindezt megkoronázza a minden paraméterében állítható KYB villa és szintén KYB központi rugóstag, a radiálisan rögzített első nyergekből és 298 mm-s tárcsákból álló fékrendszer, no meg a fel- és visszakapcsolásokat megkönnyítő, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (csúszókuplung).

yamaha-tracer-9-bemutato-27891
Márciustól kapható az új Tracer 9

Sajnos a modell ára nem derült ki, az viszont igen, hogy 2021 márciusában érkeznek az első példányok a hazai szalonokba.