Míg néhány márkánál csak a korábbi motorok csinosításával voltak elfoglalva, a Yamaha mérnökei nem tétlenkedtek, és vagy féltucat újdonsággal rukkoltak elő az utóbbi hónapokban. Kétségtelen, hogy az általunk is tesztelt Yamaha R7 volt a legjobban várt modell, de legalább ilyen nagy horderejű az új MT-10 SP is, mely konkrétan jobb, kifinomultabb felfüggesztést kapott, mint a márka zászlóvivője, az R1M.
Új motorok és robogók a Yamahától
Idén bővült a 125-ösök tábora is, hiszen bemutatkozott az klasszikus modellcsalád legkisebb tagja, az XSR125. A retrós megjelenésű gép masszív Deltabox acélvázra épül, és különlegessége, hogy teljesítménye eléri az EU-ban megengedett maximumot, azaz pont 15 lovas, hogy A1 jogsival is vezethessék a fiatalabb és idősebb pilóták.
Sajnos az uniós előírások miatt nyugdíjazni kellett az R6-ot, ám a Yamahánál gondoltak azokra, akik ragaszkodnak hozzá, és csak pályán használnák motorjukat. Nekik készül a gyári versenymotorként elérhető YZF-R6 GYTR, melyet szeptemberben mutattak be.
Persze nem maradtak újdonság nélkül a Ténérék rajongói sem, nekik a modell megújult Rally Edition kivitelét kínálja a Yamaha. A múltidéző fényezéssel és spéci raliüléssel, valamint 895 mm-es nyeregmagassággal harcba induló kalandmotor főként abban tér ez az alapmodelltől, hogy Akrapovič kipufogó, masszívabb kormány és markolat ékesíti, illetve a terepezéshez elengedhetetlen, 4 mm vastag alumíniumlemez óvja a a sérülésektől.
Mivel az idén szintén tesztelt Yamaha MT-09 nemrég újult meg, 2021-ben csak apró simításokat végeztek rajta. Nem úgy a literes rokonon, hiszen az új MT-10 úgy vált erősebbé a középső fordulatszám-tartományban, hogy közben lényegesen csökkent a károsanyag-kibocsátása.
Mi több, az alapmodell után nem sokkal érkezett az MT-10 SP is, amit nemes egyszerűséggel úgy harangozott be a gyártó, hogy
a Yamaha R1M villájához és központi rugóstagjához hasonló, ám jobb, továbbfejlesztett Öhlins felfüggesztés dolgozik a motorban. A következő generációs, elektronikusan vezérelt, félaktív futóműelemeket elsőként az MT-10 SP kapta meg a Yamahánál.
Végül pedig itt az XSR900, mely megkapta az MT-09 új erőforrását, a továbbfejlesztett, hattengelyes IMU-t és a pillekönnyű felniket, melyekkel még kezesebbé vált a motor, különösen gyors irányváltásoknál érezhető, hogy jócskán faragtak a rugózatlan tömegből.
Nincs hát hiány valódi újdonságokból a Yamaha háza táján, pedig ezek csak a szó hagyományos értelmében vett motorok voltak. Ezek mellett teljesen megújult a nagyrobogók ikonikus tagja, az TMAX, illetve a különleges Tech MAX is, hogy azoknak se kelljen lemondani a legújabb fejlesztésekről és a minőségi összetevőkről, akik ragaszkodnak a nagyrobogók praktikumához és kényelméhez.