Ma délután jelentették be, hogy új köntösben folytatja pályafutását Yamaha két legnagyobb robogója, a TMAX és a TMAX Tech MAX. Fontos változás, hogy színes, okostelefonhoz csatlakoztatható, hétcolos műszeregységet kapott a modell, és legalább ilyen nagy horderejű fejlesztés a Garmin navigációs szoftver, ami – akárcsak egy hagyományos navi – hangutasításokkal is segíti a vezetőt.
Megújult a Yamaha TMAX
Ezentúl vízálló, USB csatlakozóval kiegészített rekeszben utazhat a vezető mobilja, hogy akkor se merüljön le a készülék, ha például egész nap arról hallgatna zenét vagy navigálna éppen. Noha eddig is kimondottan sportos volt a Yamaha legerősebb robogója, az idei fejlesztés során módosult az ülés-kormány-lábtartó háromszög, amitől még sportosabbá vált az üléshelyzet.
Átdolgozott formájú, kovácsolt alumínium kormányt építettek be a mérnökök, amely kevésbé hajlik hátra és felfelé, azaz jobban terhelheti a vezető az első kereket. Hosszabb lett az ülés, no meg a lábtartók is, hogy semmi ne akadályozza a pilótát előre-hátra mozgás közben.
Bár dinamikus gépről van szó, csúcsteljesítménye éppen alatta marad a lélektani határnak számító 48 lóerőnek, így már 18 éves kortól, A2-es jogosítvánnyal vezethető. Sportosságát fokozza az új idomzat is, mely minden eddiginél kompaktabb lett, és ezáltal teljesen új arculatot kapott a robogó. Agresszív, dinamizmust sugárzó első idomát légbeömlők díszítik, a keskenyebb LED-fényszórók pedig messziről felismerhetővé teszik a modellt.
Szintén fontos újítás, hogy a robogó „derékban” jócskán karcsúbb lett, ami kettős előnnyel kecsegtet. Egyrészt kevésbé gátolja a vezetőt a mozgásban, illetve a keskenyebb felépítésnek köszönhetően az alacsonyabbak is könnyen talajt érnek lábukkal megálláskor.
Hogy a kényelemre se lehessen panasz, a hosszabb ülést állítható háttámlával egészítették ki, amely előre-hátra 30 mm-es úton mozgatható. Gondoltak az utasokra is, és úgy dolgozták át a hátsó traktust, hogy jelentősen nagyobb legyen a „lábtér”. A lábtartók 5 mm-rel lejjebb kerültek, az ülőlap pedig 15 mm-rel magasabbra, így a nagyra nőtt utasoknak sem kell kuporognia a TMAX-on.
A TMAX három színben lesz kapható: Extreme Yellow, Icon Blue és Sword Grey, a TMAX Tech MAX pedig Dark Petrol és Power Grey árnyalatokban rendelhető. Az újdonságok gyártása hamarosan kezdődik, míg az első példányok várhatóan 2022 márciusában érkeznek az európai Yamaha-márkakereskedőkhöz.