Ma délután jelentették be, hogy új köntösben folytatja pályafutását Yamaha két legnagyobb robogója, a TMAX és a TMAX Tech MAX. Fontos változás, hogy színes, okostelefonhoz csatlakoztatható, hétcolos műszeregységet kapott a modell, és legalább ilyen nagy horderejű fejlesztés a Garmin navigációs szoftver, ami – akárcsak egy hagyományos navi – hangutasításokkal is segíti a vezetőt.

Megújult a Yamaha TMAX

Ezentúl vízálló, USB csatlakozóval kiegészített rekeszben utazhat a vezető mobilja, hogy akkor se merüljön le a készülék, ha például egész nap arról hallgatna zenét vagy navigálna éppen. Noha eddig is kimondottan sportos volt a Yamaha legerősebb robogója, az idei fejlesztés során módosult az ülés-kormány-lábtartó háromszög, amitől még sportosabbá vált az üléshelyzet.

yamaha-tmax-es-tmax-tech-2022-bemutato
A Tech MAX főként felszereltségében tér el az alapmodelltől. Egyebek mellett fűtött nyereg és markolat, elektromosan állítható plexi, valamint tempomat jár hozzá

Átdolgozott formájú, kovácsolt alumínium kormányt építettek be a mérnökök, amely kevésbé hajlik hátra és felfelé, azaz jobban terhelheti a vezető az első kereket. Hosszabb lett az ülés, no meg a lábtartók is, hogy semmi ne akadályozza a pilótát előre-hátra mozgás közben.

yamaha-tmax-es-tmax-tech-2022-bemutato
Nem maradt érintetlen a légterelő sem: az állítható magasságú plexi közepén kialakítottak egy légbeömlőnyílást, amitől csökkent a turbulencia, így sem a légörvények, sem azok hangja nem zavarják a pilótát és utasát. Az élénksárga szín kissé szokást igényel a korábbi évjáratok elegáns, visszafogott fényezései után

Bár dinamikus gépről van szó, csúcsteljesítménye éppen alatta marad a lélektani határnak számító 48 lóerőnek, így már 18 éves kortól, A2-es jogosítvánnyal vezethető. Sportosságát fokozza az új idomzat is,  mely minden eddiginél kompaktabb lett, és ezáltal teljesen új arculatot kapott a robogó. Agresszív, dinamizmust sugárzó első idomát légbeömlők díszítik, a keskenyebb LED-fényszórók pedig messziről felismerhetővé teszik a modellt. 

yamaha-tmax-es-tmax-tech-2022-bemutato
Nem szorul fogyókúrára: csupán 218 kilót nyom a TMAX, így ez a kategória legkönnyebb tagja – emelték ki a yamahások

Szintén fontos újítás, hogy a robogó „derékban” jócskán karcsúbb lett, ami kettős előnnyel kecsegtet. Egyrészt kevésbé gátolja a vezetőt a mozgásban, illetve a keskenyebb felépítésnek köszönhetően az alacsonyabbak is könnyen talajt érnek lábukkal megálláskor.

yamaha-tmax-es-tmax-tech-2022-bemutato
Az indításhoz és – immáron – a stílusos tanksapka kinyitásához sincs szükség a kulcsra, nyugodtan maradhat a zsebben

Hogy a kényelemre se lehessen panasz, a hosszabb ülést állítható háttámlával egészítették ki, amely előre-hátra 30 mm-es úton mozgatható. Gondoltak az utasokra is, és úgy dolgozták át a hátsó traktust, hogy jelentősen nagyobb legyen a „lábtér”. A lábtartók 5 mm-rel lejjebb kerültek, az ülőlap pedig 15 mm-rel magasabbra, így a nagyra nőtt utasoknak sem kell kuporognia a TMAX-on.

yamaha-tmax-es-tmax-tech-2022-bemutato
Akárcsak az MT-sorozat tagjai, a TMAX is megkapta a könnyebb SpinForged felniket, melyek nagyban hozzájárulnak a könnyed irányváltásokhoz. A kerekeken vadonatúj fejlesztésű Bridgestone Battlax SC2 abroncsok feszülnek

A TMAX három színben lesz kapható: Extreme Yellow, Icon Blue és Sword Grey, a TMAX Tech MAX pedig Dark Petrol és Power Grey árnyalatokban rendelhető. Az újdonságok gyártása hamarosan kezdődik, míg az első példányok várhatóan 2022 márciusában érkeznek az európai Yamaha-márkakereskedőkhöz.