Már első ránézésre is könnyű megkülönböztetni a két modellt, hiszen vonzóbb külsővel lép színre a sportos retrógép új, gazdagabb felszereltségű és még szemrevalóbb kiadása.
Megjelent az új Yamaha XSR900
A markáns fényszóró és az ötletes, a mérnökök által csak „rejtettként” emlegetett hátsó lámpa sajátos külsőt kölcsönöz a modellnek, csakúgy, mint a márka egykori versenygépeit időző, feltűnő fényezés.
Régies kinézet ide vagy oda, a klasszikus, minimalista burkolat modern technikát rejt. Hattengelyes IMU segíti a pilótát necces helyzetekben, s az is kiderült a modell bemutatójából, hogy az új helyzetérzékelő feleakkora, illetve 40%-kal könnyebb, mint a korábbi, R1-ből származó egység.
Ez az átdolgozott, karcsúbb egység szolgáltatja az adatokat a vezetéssegítő rendszereknek, élen a dőlésszögérzékeny kipörgésgátlóval, egykerekezés-gátlóval és a hátsó kerék oldalirány megcsúszását felügyelő SCS-sel. Anno az előd tesztjében méltattuk, hogy mennyire könnyű – és főleg könnyed – az XSR, ám ezt is tudták fokozni az új, öntött Deltabox vázzal és a pillekönnyű Spinforged kerekekkel.
A rugózatlan tömegből jó sokat lefaragó, légies felnikről külön kisfilmet is készített a Yamaha, hogy bemutassa, milyen módszerekkel érték el a súlycsökkentést:
Mindezt megkoronázza a míves, versenymotorok alkatrészeit idéző tanksapka, a kovácsolt alumínium lábtartó és a kormányvégre rögzített visszapillantó, hogy tényleg minden ízében a motorozás hőskorát idézze a ma megjelent XSR900.