Már első ránézésre is könnyű megkülönböztetni a két modellt, hiszen vonzóbb külsővel lép színre a sportos retrógép új, gazdagabb felszereltségű és még szemrevalóbb kiadása.

Megjelent az új Yamaha XSR900

A markáns fényszóró és az ötletes, a mérnökök által csak „rejtettként” emlegetett hátsó lámpa sajátos külsőt kölcsönöz a modellnek, csakúgy, mint a márka egykori versenygépeit időző, feltűnő fényezés.

yamaha-xsr900-2022-bemutato
Remekül harmonizál a kék-sárga festés és az aranyszínű első villa

Régies kinézet ide vagy oda, a klasszikus, minimalista burkolat modern technikát rejt. Hattengelyes IMU segíti a pilótát necces helyzetekben, s az is kiderült a modell bemutatójából, hogy az új helyzetérzékelő feleakkora, illetve 40%-kal könnyebb, mint a korábbi, R1-ből származó egység.

yamaha-xsr900-2022-bemutato
Nem hiányzik a motorról a gyorsváltó (QSS), a sebességtartó automatika (tempomat) és nyomatékhatárolós, rásegítős tengelykapcsoló sem. A csúcsteljesítmény 119 lóerő, ami – valljuk be – több mint elég egy ilyen géphez...

Ez az átdolgozott, karcsúbb egység szolgáltatja az adatokat a vezetéssegítő rendszereknek, élen a dőlésszögérzékeny kipörgésgátlóval, egykerekezés-gátlóval és a hátsó kerék oldalirány megcsúszását felügyelő SCS-sel. Anno az előd tesztjében méltattuk, hogy mennyire könnyű – és főleg könnyed – az XSR, ám ezt is tudták fokozni az új, öntött Deltabox vázzal és a pillekönnyű Spinforged kerekekkel.

yamaha-xsr900-2022-bemutato
Az üzemanyagtartály és a tanksapka készítői valószínűleg rajonganak a young- és oldtimer versenygépekért, valamint a klasszikusokat idéző alkatrészekért...

A rugózatlan tömegből jó sokat lefaragó, légies felnikről külön kisfilmet is készített a Yamaha, hogy bemutassa, milyen módszerekkel érték el a súlycsökkentést:

Mindezt megkoronázza a míves, versenymotorok alkatrészeit idéző tanksapka, a kovácsolt alumínium lábtartó és a kormányvégre rögzített visszapillantó, hogy tényleg minden ízében a motorozás hőskorát idézze a ma megjelent XSR900.