Minden eddiginél nagyobb a crossoverek és túraendurók előnye az új motorok között, derült ki a Datahouse mai összesítéséből. Ezek voltak a magyar motorosok kedvencei idén az első negyedévben.

Egy Benelli és két BMW vezeti a hazai motoreladási versenyt

Úgy tűnik, továbbra is felívelőben van a motorpiac, legalábbis erre utal, hogy nagyobb volt a forgalom a kereskedésekben, mint bármikor az elmúlt 10-15 évben. Több mint 1500 új, rendszámos kétkerekű állt forgalomba, ennek közel egyharmada viselt Honda-logót, és a márkák versenyében a BMW, valamint a Yamaha követi a japán gyártót.

magyar-motorpiac-2024-aprilis
Új modell a Top 10-ben a Honda CB650R, mely az idén megjelent automatikus tengelykapcsolóval (E-Clutch) még több motoros számára lehet ideális választás

Igazán színes az élmezőny, ugyanis – a robogókat és a 125-ösnél kisebb gépeket nem számítva – öt márka osztozik az első tíz helyen, nevezetesen a Benelli, a BMW, a Honda, a Suzuki és a Yamaha, és mint említettük, az öt legkelendőbb nagymotor mindegyike a túraendurók géposztályát erősíti. Az elektromos robogók és motorkerékpárok különversenyében nincs nagy változás az élen: a robogók között a BMW CE 04, a NIU NQi GTS és a Yadea YD 5500 uralja a dobogót, a hangtalan motorkerékpárok mezőnyét pedig a kimagasló teljesítményű Sur-ron Ultra Bee vezeti a KTM Freeride E-XC és a Silence S 01 előtt.

magyar-motorpiac-2024-aprilis
Két Yamaha is bekerült a legjobb tízbe – egymás mögött sorakozik az MT-07 és az általunk is tesztelt Tracer 9 GT

Ami a trendeket illeti, továbbra is egyre többen voksolnak 125-ösnél nagyobb robogókra, vagyis komoly igény van itthon az olyan ingázómotorokra, melyek egyaránt otthonosan mozognak városban és a települések közötti utakon, esetleg autópályákon is. Ez alapján tehát nő az autóból motorra ülők száma, és az itthon futó nagymotorok mennyisége is:

2002-ben még a százezer darabot sem érte el az állomány, de napjainkban ez a szám már megközelíti a 225 ezret.

magyar-motorpiac-2024-aprilis
A márciusi összesítés nagy nyertese a BMW R 1300 GS, mely a korábbi hatodikról a második helyre ugrott fel néhány hét alatt. Nagyot lépett előre a Transalp is, és mint említettük, a legjobb ötbe csak túraendurók kerültek be...

Jó látni, hogy nem csökken a motorozás és az ingázómotorok népszerűsége sem, különösen, hogy ez az autósoknak is jó hír. Elvégre a motorkerékpárok kevesebb üzemóra alatt tesznek meg ugyanakkora távolságot, és használatukkal csökken a dugók, torlódások hossza, így valójában minden közlekedő – és városlakó – csak nyer vele, ha egyre többen választják a kétkerekűeket.

magyar-motorpiac-2024-aprilis
A csupaszmotorok jelenleg másodikak az értékesítési versenyben a túraendurók mögött. Meglepetésre csak egy literes naked került be az öt legkelendőbb csupasz közé – a GSX-S1000

Magyar motorpiac, 2024 első negyedév (125 cm3 feletti motorkerékpárok)

1. BENELLI TRK702
2. BMW R 1300 GS
3. BMW R 1250 GS
4. HONDA NX500
5. HONDA XL750 TRANSALP
6. HONDA CB750 HORNET
7. YAMAHA MT-07
8. YAMAHA TRACER 9 GT
9. HONDA CB650R
10. SUZUKI DL650