Ja azt hittem az RR hez akarsz a kormányvégsúlyhoz passzoló felniket... na mindegy a véleményem akkor is ez! Bár a Pannoniát nyilván nem nyüstölöd olyan sokat...
Joci az egyik képen az iwiw oldaladon nem te vagy hanem a Balázs a másik 600RRrel... Azon a képen amin a Tornyi meg én vagyunk még rajta. Neked le volt ragasztva alámpád meg a ruha sem stimmel...
Joci a kocsimon is polírozottak a felnik szélei... Szépen meg van mosva szárazra törölve ,de két fékezés és bemattul a fékportól! Ha nincs időm letörölgetni akkor meg rá is ég és annyi... Amúgy évente újra kell políroztatnom. Gumishoz el-gumi le-polírozóhoz el-gumishoz vissza-gumi fel és legalább két napig tök szép! Én azt mondom a polírozott felni vagy bármilyen más alkatrész annak való aki otthon nézegeti a gépet! Mindennapos használatra alkalmatlan! Talán valami hyper-super-extrajó tökátlátszó lakkal... De állítólag az se oldja meg véglegesen és ha azt kell leszedni és újrapolírozni ,na az a macera...
Üdv Jocee!
Ezt ollóztam ki a polírozott felületek karbantartásáról:
A polírozott felnik karbantartása
Tény viszont, hogy a polírozott kerekek sokkal érzékenyebbek is, mint bármelyik festett, vagy akár króm felni. Sokkal jobban kell rá vigyáznunk, nem csak a külső sérülések, hanem a felület érzékenysége miatt is. Bármilyen szennyeződés is éri, érdemes a lehető legrövidebb időn belül eltávolítani róla, legyen akár esővíz, sár, vagy bármi, ami megmarhatja a tükörsima felületet. Tisztítani csak tiszta vízzel, esetleg – ilyen felniken biztosan kipróbált – autósamponnal javasolt, hiszen a mosók által használt vegyszerek is könnyen ellenségünkké válhatnak: a kátrányoldót és társait akár el is lehet felejteni, a makacs szennyeződésekre ezentúl a nitrohigító lesz a hatékony eszköz. A tisztítás kizárólag kézzel, vagy magasnyomású berendezéssel történhet, értelemszerűen a kefés mosó sem az, amit az így megmunkált felnik szeretnek.
A legfontosabb pedig, hogy takarítás után a nedvességet minden esetben puha, pamut ronggyal távolítsuk el, ugyanis oldottan a csapvíz is tartalmaz sót, ami a polír felni legfőbb ellensége. Így azt mondani sem kell, hogy a téli, felsózott utakra végképp ne használjuk őket. Az elhanyagolt felni nagyon rövid időn belül lemattul, a só pedig foltokban ki is fehérítheti az aluminiumot.
Továbbá a felni polírozásához a gumiköpenyt minden esetben el kell távolítani, így annak a költségével még számolni kell.
A gyakorlatban mindez persze nem ennyire borzasztó, mint elsőre tűnik. A tapasztalat az, hogy a hazai időjárási viszonyokat tekintve, ha felsózott úton nem használjuk, esős napokat követően pedig estére rendre áttörölgetjük a felniket, 1-2 évig biztosan megtartják a fényüket. Az ápolásban segítségünkre lehetnek mindebben a különféle, kifejezetten erre a célra készült kézi polírozó paszták is, melyekkel időközönként újjávarázsolhatjuk a felni fényét. Hacsak nem padkázzuk őket halálra, az időszakos újrapolírozás költségei sem magasak egyáltalán, tekintve, hogy durván csiszolni ez esetben már nem kell.
Egyéb megoldások
A polírozott felnik védelmére, a rendszeres ápolást kiváltandó, egyéb megoldások is léteznek. Az egyik kézenfekvő opció, a gyárilag krómozott kerekekhez hasonlatosan, a felnik lakkozása lehet. Ennek hátulütője, hogy a polírozott alumíniumon a lakk egyáltalán nem tapad meg, gyakorlatilag olyan lesz, mintha a felületre egy fóliát zsugorítanánk rá. Ezek után azonban nem elég, hogy a felni fénye sem lesz ugyanolyan, mint natúr állapotában, de elég egy egészen apró kavics, amitől a lakk megsérül, a víz aláfolyik, és már szép nagy darabokban pattogzik is le az egész – mellékhatásként pedig még a polír felület is szépen bemattul.
A másik ismert lehetőség a nanotechnológiás kezelés. Hasonlóan a szélvédőhöz és a lakkozáshoz, kifejezetten felnikre is létezik eljárás, ami a víztaszítóvá teszi a felületüket. A technológiáról hamarosan oldalunkon is részletesen olvashattok, az pedig, hogy mindez polírozott esetben is működik-e, jelenleg is tesztelés alatt áll. Az eredményekről tavasszal beszámolunk!
Tomi:
Mint szerelő biztos vannak ismerőseid, kapcsolataid. Nem tudnád nekem megkérdezni hogy políozott alumíniumot érdemes-e valamivel lekezelni (lakk vagy mittomén), hogy ne oxidálódjon?
Jó nektek!Ma megscináltam az öninditómat,meg felraktam az uj kiput,de sajna a hátsó két felfogatócsavar helye 2 cm el hátrább és lejjebb van ,igy holnap a szerelő barátomnál du kissé majd átalakul a lánghegesztőtől azthiszem!
Pacsára első nap akkor ha összejön a motor kinézek egy rövid időre ha az öregek is ugy lesznek!
Küldd freemail óriásfájlba.
Joci bekresselt a feltőltés, baszatom újból. Tudtok valami oldalt ahol gyorsan lehet küldeni? Toldacuccot.hu mérethatáros lett
Mikor tavasszal? jövőre?
Ezt ollóztam ki a polírozott felületek karbantartásáról:
A polírozott felnik karbantartása
Tény viszont, hogy a polírozott kerekek sokkal érzékenyebbek is, mint bármelyik festett, vagy akár króm felni. Sokkal jobban kell rá vigyáznunk, nem csak a külső sérülések, hanem a felület érzékenysége miatt is. Bármilyen szennyeződés is éri, érdemes a lehető legrövidebb időn belül eltávolítani róla, legyen akár esővíz, sár, vagy bármi, ami megmarhatja a tükörsima felületet. Tisztítani csak tiszta vízzel, esetleg – ilyen felniken biztosan kipróbált – autósamponnal javasolt, hiszen a mosók által használt vegyszerek is könnyen ellenségünkké válhatnak: a kátrányoldót és társait akár el is lehet felejteni, a makacs szennyeződésekre ezentúl a nitrohigító lesz a hatékony eszköz. A tisztítás kizárólag kézzel, vagy magasnyomású berendezéssel történhet, értelemszerűen a kefés mosó sem az, amit az így megmunkált felnik szeretnek.
A legfontosabb pedig, hogy takarítás után a nedvességet minden esetben puha, pamut ronggyal távolítsuk el, ugyanis oldottan a csapvíz is tartalmaz sót, ami a polír felni legfőbb ellensége. Így azt mondani sem kell, hogy a téli, felsózott utakra végképp ne használjuk őket. Az elhanyagolt felni nagyon rövid időn belül lemattul, a só pedig foltokban ki is fehérítheti az aluminiumot.
Továbbá a felni polírozásához a gumiköpenyt minden esetben el kell távolítani, így annak a költségével még számolni kell.
A gyakorlatban mindez persze nem ennyire borzasztó, mint elsőre tűnik. A tapasztalat az, hogy a hazai időjárási viszonyokat tekintve, ha felsózott úton nem használjuk, esős napokat követően pedig estére rendre áttörölgetjük a felniket, 1-2 évig biztosan megtartják a fényüket. Az ápolásban segítségünkre lehetnek mindebben a különféle, kifejezetten erre a célra készült kézi polírozó paszták is, melyekkel időközönként újjávarázsolhatjuk a felni fényét. Hacsak nem padkázzuk őket halálra, az időszakos újrapolírozás költségei sem magasak egyáltalán, tekintve, hogy durván csiszolni ez esetben már nem kell.
Egyéb megoldások
A polírozott felnik védelmére, a rendszeres ápolást kiváltandó, egyéb megoldások is léteznek. Az egyik kézenfekvő opció, a gyárilag krómozott kerekekhez hasonlatosan, a felnik lakkozása lehet. Ennek hátulütője, hogy a polírozott alumíniumon a lakk egyáltalán nem tapad meg, gyakorlatilag olyan lesz, mintha a felületre egy fóliát zsugorítanánk rá. Ezek után azonban nem elég, hogy a felni fénye sem lesz ugyanolyan, mint natúr állapotában, de elég egy egészen apró kavics, amitől a lakk megsérül, a víz aláfolyik, és már szép nagy darabokban pattogzik is le az egész – mellékhatásként pedig még a polír felület is szépen bemattul.
A másik ismert lehetőség a nanotechnológiás kezelés. Hasonlóan a szélvédőhöz és a lakkozáshoz, kifejezetten felnikre is létezik eljárás, ami a víztaszítóvá teszi a felületüket. A technológiáról hamarosan oldalunkon is részletesen olvashattok, az pedig, hogy mindez polírozott esetben is működik-e, jelenleg is tesztelés alatt áll. Az eredményekről tavasszal beszámolunk!
Mint szerelő biztos vannak ismerőseid, kapcsolataid. Nem tudnád nekem megkérdezni hogy políozott alumíniumot érdemes-e valamivel lekezelni (lakk vagy mittomén), hogy ne oxidálódjon?
Most már nálunk is ömlik, remélem holnapra elcsitul.
Mi a fene van már megint? Nem csereszabatos a kipuffantó? Az önindító volt a rossz? Csütörtökön kijöhetnél velem, a sátrat is segíthetnéd felverni.
Pacsára első nap akkor ha összejön a motor kinézek egy rövid időre ha az öregek is ugy lesznek!