Hali! Hidegen nézd meg inditás után a kipufogó leömlöket egyformán melegszeneke Féktárcsákat nézd meg nem lognak oldalra ,ha igen van benne km. rendesen.
Tök hidegen indítsátok be! Ez az egyik legfontosabb, ha nagyon csörög, akkor kapott szegény eleget. Picitt húzd rá a gázt hidegen és hallgasd a hangját, nem kell nagyon, mert akkor a tulajnak nagy lesz a feje! Vagy nem. Ha hidegen, erősebb gázadásnál nem néz rád csúnyán az ipse, akkor én már nem venném meg... Tipikus fontosabb átvizsgálások, de ezt tuti tudod(váz, idomok, fényezés, teló, fék, felni, gumik, lánc, kihez hordta szervízbe, milyen gyakran, olajcsere 6000-enként)! Menned is kéne vele, fékezgetni, aztán elengedett kormánnyal, hogy húz-e valamerre. Lehet ezeket fölösleges volt mondanom, mert tudod, ne kövezz meg érte! :)
Yamaha típushibák előjöhetnek: Legfontosabb a váltó, nagyon finoman kell vennie a sebességeket, puha kuplung, üresből 1-be és 1-ből 2-be egy kicsit hangosabb, és határozottabban kell áthúzni az üresen, ez normális. 2-ben húzd oda neki, nem kell pörgetni, csak nagyobb legyen a nyomaték. (Erre azért van szükség, mert el tud menni a 2-dik benne és ilyenkor csúnya kerregést hallasz és nem megy! --fogaskerék csere, dúrva költség)
Figyeld, hogy egyenletes-e a nyomatékeloszlás minden fordulatszámtartományban, ha nyomatékjukat találsz, megtorpan, folyamatos finom gázadásnál, akkor nincsenek belőve rendesen a karbik! -- gondatlanság.
Szintén Yamaha betegség, hogy az első lánkerék lerázza a rögzítőanyát és a hajtástengely megeszi rajta a menetet -- kotyogni kezd. Nem tudsz benézni a lánkerékdekni alá az a baj, csak miután megvetted. Esetleg rákérdezhetsz. Több most nem nagyon jut eszembe. Tényleg ami a legfontosabb, hogy hidegen indítsd és figyeld! Melegen minden Thundercat szépen jár! Ha úgyse akkor gáz...
Típushiba? Én még új vagyok ebben, de szerintem nem lehet találni, az alap dolgokat megnézed, a hangjából meg lehet következtetni, meg ahoyg viselkedik az úton.
a holnapi nap folyamán megnézek egy thundercat-et. végig olvasva a bejegyzéseket nem nagyon találtam választ arra a kérdésemre, hogy vásárláskor _különösen_ mire kell odafigyelni ennél a típusnál. kérlek ha tudtok valami olyan problémáról, ami ezeknél a gépeknél jellemző írjátok meg.
Indítsd be, és hagy magára egy fél órára! Mire visszaérsz, szuszogni fog rendesen...
Még hidegben is. Ha kicsi, vagy nincs menetszél, valahogy el kell vezetnie a hőt!
Nálam úgy van, hogy apból 60 fokra rááll, mikor bemelegszik. Viszont ha városba alarszolgatok, 70, de 80nál egyszer sem ment tovább... Viszont ha kicsit nagyobb tempót diktálók, visszahűl 60ra.
Szívesen! :)
Ez csak a körülményektől függ, fel tud az menni. Volt már rá példa nekem is, nagyon nagy melegben, de hallani fogod, mert végzi a dolgát rendesen...
Köszi ! Aszt hittem hogy nem jó a gombám , mert még nem kapcsolt be a ventilátorom egyszer sem. Igaz 85 fok fölé még nem ment fel a hütő vizem. Tiétek városban bekapcsolt már araszolásnál?
Igen, ha rendesen hűti a menetszél akkor épphogy 60 fok fölött tartózkodik folyamatosan. 105 fok-on kapcsol be és 95-ig hűt vissza...
A fordulatszámmérő nem szaladgál végig, de attól még elektronikus. Hibát tud jelezni. Úgy mükszik, hogy ha gond van, akkor 2 másodpercig mutatja az aktuális fordulatot, utána 2 másodpercig a hiba kódját takaró számra mutat, majd további két másodpercire leszalad 0-ra, utána ugyanaz előlről!
Most nem emlékszem pontosan, de asszem, hogy 3, 6 és 9-re tud mutatni. Az egyik a pillangószelep elektronikájára utaló hiba, a másik az üzemanyagszivattyú, a harmadikra nem emlékszem...
Két kérdésem van. Nekem normál üzemben alig megy ki a hőfokmutató. Éppen csak megmozdul. A másik, hogy indításkor a fordulatszámmérőnek végig kell futnia? Vagy ennél nincs ilyen?
Úgy vagyok a dologgal, hogy ha dúrván hasalok vele, akkor az idom(ok) úgyis csere, mert törik, reped. Gyengébb malőrnél lehet megúszni egy fényezéssel a dolgot, ott segít! Ha meg elhagyod az idomot akkor úgyse védi a gomba eléggé a blokkot. De végülis igazad van... Jobb félni. Én ilyen idióta vagyok! :)
Okés, de mi van, ha nem te miattad történik vmi... megnyugtatóbb ha van rajta. Előző gépemmel megjártam, az újrafestét kicsit többe került mintha tettem volna rá gombát.
Bukógomba? Hú én inkább nem tettem rá! Nem kísértem az ördögöt, valahogy babonából. Viselkedjen csak szép fegyelmezetten alattam, nem teszek párnát a segge alá! :)
Igen olyan... :) az alapzöngélye mindegyiknek ua. csak a volume-n kell variálni! Kinek milyen tetszik...
Imádom én is kívülről hallgatni az enyémet, csak ne félteném annyira, amikor más ül rajta... :)
A kipufantót már nagyon rég vettem 2000-ben, Asszem Auner volt a mocisbolt neve. Katalógusból rendeltem és volt carbon verzió is. Ez egy alu, Spanyol utcai sportdob (WMP), kimondottan Thundercat-re, nagyon szép hangja van, nem túl hangos, pont jó. Akkor asszem 75 volt, de szerintem jobban megéri, ha csináltatsz rá egy profi, mondjuk RAPTOR dobot, ami megvan olyan 30-ból. Felrakod, És ha hasonló megoldást akarsz, mint az enyém, akkor a Dyno-t (DynoJet 1) mindenképp össze kell lőni a kipuff-al és a sportlégszűrövel, műszerrel. Ha nincs beállítva rendesen, akkor az is előfordulhat, hogy nem jobb, hanem roszabb lesz. Nekem nem volt jó a Dyno gyári beállítása, amit kimondottan Thundercat-hez ajánlottak, pont a dob miatt. Úgyhogy ez nagyon fontos. Ez a megoldás elég sokat dob a nyomatékon és még nem csökkenti az élettartamot.
Én Gyöngyösön Végh Janával csináltattam (YAMAHA Tátrai), nála rendeltem a K&N-t és a Dyno-t. Ö is rakta bele. Fúrtak egy lyukat a dob elé a csőre és heggesztettek rá egy menetes csatlakozót, amit az esemény után levakdugózott. Ide csavarta bele a műszeres lambdaszondát, amivel tök pontosan be tudta lőni a cuccost.
Van még olyan is, de lehet, hogy ezt tudod, hogy kicseréled a lánckereket hátul nagyobb fogszámúra, akkor erősebb lesz, de veszítesz a végsebességből, vagy kisebbre és akkor akár a busákat is meglőheted, csak lehet hogy lemegy a nap, mire felgyorsul! Szóval ez is sokat jelent...
Remélem tudtam segíteni...
Szia reseter! Próbálok, hátha tudok segíteni.
Tök hidegen indítsátok be! Ez az egyik legfontosabb, ha nagyon csörög, akkor kapott szegény eleget. Picitt húzd rá a gázt hidegen és hallgasd a hangját, nem kell nagyon, mert akkor a tulajnak nagy lesz a feje! Vagy nem. Ha hidegen, erősebb gázadásnál nem néz rád csúnyán az ipse, akkor én már nem venném meg... Tipikus fontosabb átvizsgálások, de ezt tuti tudod(váz, idomok, fényezés, teló, fék, felni, gumik, lánc, kihez hordta szervízbe, milyen gyakran, olajcsere 6000-enként)! Menned is kéne vele, fékezgetni, aztán elengedett kormánnyal, hogy húz-e valamerre. Lehet ezeket fölösleges volt mondanom, mert tudod, ne kövezz meg érte! :)
Yamaha típushibák előjöhetnek: Legfontosabb a váltó, nagyon finoman kell vennie a sebességeket, puha kuplung, üresből 1-be és 1-ből 2-be egy kicsit hangosabb, és határozottabban kell áthúzni az üresen, ez normális. 2-ben húzd oda neki, nem kell pörgetni, csak nagyobb legyen a nyomaték. (Erre azért van szükség, mert el tud menni a 2-dik benne és ilyenkor csúnya kerregést hallasz és nem megy! --fogaskerék csere, dúrva költség)
Figyeld, hogy egyenletes-e a nyomatékeloszlás minden fordulatszámtartományban, ha nyomatékjukat találsz, megtorpan, folyamatos finom gázadásnál, akkor nincsenek belőve rendesen a karbik! -- gondatlanság.
Szintén Yamaha betegség, hogy az első lánkerék lerázza a rögzítőanyát és a hajtástengely megeszi rajta a menetet -- kotyogni kezd. Nem tudsz benézni a lánkerékdekni alá az a baj, csak miután megvetted. Esetleg rákérdezhetsz. Több most nem nagyon jut eszembe. Tényleg ami a legfontosabb, hogy hidegen indítsd és figyeld! Melegen minden Thundercat szépen jár! Ha úgyse akkor gáz...
Típushiba? Én még új vagyok ebben, de szerintem nem lehet találni, az alap dolgokat megnézed, a hangjából meg lehet következtetni, meg ahoyg viselkedik az úton.
a holnapi nap folyamán megnézek egy thundercat-et. végig olvasva a bejegyzéseket nem nagyon találtam választ arra a kérdésemre, hogy vásárláskor _különösen_ mire kell odafigyelni ennél a típusnál. kérlek ha tudtok valami olyan problémáról, ami ezeknél a gépeknél jellemző írjátok meg.
köszi: reseter
Még hidegben is. Ha kicsi, vagy nincs menetszél, valahogy el kell vezetnie a hőt!
Mondjuk, akkor lehet keveset araszoltam városban?
Ez csak a körülményektől függ, fel tud az menni. Volt már rá példa nekem is, nagyon nagy melegben, de hallani fogod, mert végzi a dolgát rendesen...
A fordulatszámmérő nem szaladgál végig, de attól még elektronikus. Hibát tud jelezni. Úgy mükszik, hogy ha gond van, akkor 2 másodpercig mutatja az aktuális fordulatot, utána 2 másodpercig a hiba kódját takaró számra mutat, majd további két másodpercire leszalad 0-ra, utána ugyanaz előlről!
Most nem emlékszem pontosan, de asszem, hogy 3, 6 és 9-re tud mutatni. Az egyik a pillangószelep elektronikájára utaló hiba, a másik az üzemanyagszivattyú, a harmadikra nem emlékszem...
Viszont engem még majd egy bukó gomba is érdekelne, most hogy így belegondolok...
Imádom én is kívülről hallgatni az enyémet, csak ne félteném annyira, amikor más ül rajta... :)
Szépek?
Semmi közöm hozzájuk, csak én velük csináltatnám! Haveromnak van, gyönyörű, igényes és szépen szól!
A kipufantót már nagyon rég vettem 2000-ben, Asszem Auner volt a mocisbolt neve. Katalógusból rendeltem és volt carbon verzió is. Ez egy alu, Spanyol utcai sportdob (WMP), kimondottan Thundercat-re, nagyon szép hangja van, nem túl hangos, pont jó. Akkor asszem 75 volt, de szerintem jobban megéri, ha csináltatsz rá egy profi, mondjuk RAPTOR dobot, ami megvan olyan 30-ból. Felrakod, És ha hasonló megoldást akarsz, mint az enyém, akkor a Dyno-t (DynoJet 1) mindenképp össze kell lőni a kipuff-al és a sportlégszűrövel, műszerrel. Ha nincs beállítva rendesen, akkor az is előfordulhat, hogy nem jobb, hanem roszabb lesz. Nekem nem volt jó a Dyno gyári beállítása, amit kimondottan Thundercat-hez ajánlottak, pont a dob miatt. Úgyhogy ez nagyon fontos. Ez a megoldás elég sokat dob a nyomatékon és még nem csökkenti az élettartamot.
Én Gyöngyösön Végh Janával csináltattam (YAMAHA Tátrai), nála rendeltem a K&N-t és a Dyno-t. Ö is rakta bele. Fúrtak egy lyukat a dob elé a csőre és heggesztettek rá egy menetes csatlakozót, amit az esemény után levakdugózott. Ide csavarta bele a műszeres lambdaszondát, amivel tök pontosan be tudta lőni a cuccost.
Van még olyan is, de lehet, hogy ezt tudod, hogy kicseréled a lánckereket hátul nagyobb fogszámúra, akkor erősebb lesz, de veszítesz a végsebességből, vagy kisebbre és akkor akár a busákat is meglőheted, csak lehet hogy lemegy a nap, mire felgyorsul! Szóval ez is sokat jelent...
Remélem tudtam segíteni...
Jó tunningot! :)