Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt ki is probáltad?
Vagy csak az ellenállás értékekből számoltál valami hülyeséget?
A CDI gyújtásnál a gyújtótrafó primer ellenállása legyen kicsi 0.1-5ohm ha ez teljesül akkor az szikrázni is fog. A DT80-asomon amikor tönkrement a trafó egy kapálógépről raktam át a trafót és azzal is szépen ment, de rakhattam volna rá bármit csak ez volt éppen kéznél.
Sziasztok, yz450-f tulaj letttem . Hasznos tanácsokat várok olaj, cser, és minden amire oda kell figyelnem. Ugyebár nekem elötte 2t-volt. elöre is köszi
Sziasztok!

A trafó volt a hibás......

Kb 8000 szeresre transzformált ellentétben a gyárival
ami kb 50000 szeresére.

Köszönöm szépen a segítséget: András

The numbers on the coils will be different. One is the primary coil, the other is the secondary coil. I'm not sure what the specs on an '82 is, but the specs on the '05 are..
Primary = .20 to .30
Secondary = 9.5k to 14.3k
It seems you would be within spec. I would check to make sure you have a good plug cap. Your spark cap shoud have between 4 and 6k ohms. Also check your kill switch. Hope this helps.
Sziasztok!

Elírtam....

0.5Ohm a trafó bemeneti és 3.9K a kimeneti ellenállása....
És 60-80 voltot kap.....

Üdv: András
Szia(sztok)Sok alkatrészt raknak több és más évjáratuba, Itt találsz manualt http://www.mrcycles.com/ keresd ki azt ami kell neked és cikkszám alapján itt http://www.boats.net/ megtudod nézni mely tipusokba rakták még azt az alkatrészt, ugy több esélyedvan hogy bontóban találsz.
Sziasztok!

Még most is szerelek......

Majd mindenhol ott a 24Y-10 felirat a blokkon és 83-as a gép,
de a gyújtótrafó felirata CM-29 CDI-A és két óramutató szerűség van rajta, az egyik 3 a másik pedig 1-et mutat.....

A vezérlőelektrónika Hitachi TIA01-45 24Y10.

A pipában 9K zavarszűrő ellenállás van.....

Ausztriából lett kukázva a kart és mint tudjuk a pénz nem minden ezért nem lepődnék meg ha kiderülne hogy csak úgy rátett valami trafót amit adtak a boltban és esetleg egy másik Yamahához való....

András
A 100V az nagyon kevés! A 1,4kohm ellenhálás viszont rengetegnek tűnik. A gyertyapipa is tönkre tud menni, ha pipa nélkül sincs rendes szikra akkor nem a pipa a hibás.
Nekem is bergből voltak a kerekek, az elsőből ki kellett szedni a szűkítőt mert 16mm-es volt, majd oldalsó hézagolókat gyártattam az elsőhöz és a hátsóhoz is és kész. A tengely átmérőkre figyelj oda a többi megoldható.
Sziasztok!

A két tekercs közül az egyiken 15V ot mérek, a másikon max 100 voltot. 265Ohm és 1.4KOhm az ellenállásuk. Átmegy az elektrónikán és utána a trafó 500Ohm bemeneti és 15KOhm kimeneti ellenállással rendelkezik......

A gyertya pipa nem mehet tönkre? Abban nincs zavarszűrő?

Egyálétalan hol lehet Bp környékén bármit is kapni egy 83-as Yamaha YZ blokkhoz?

Akad egyáltalán szervíz ahol értenek hozzá vagy csak hozzám hasonlóan próbálkoznak?

Köszi: András
lényeg a telónál hogy állandó olajban működik a dugattyú,összerakod az alját feltöltöd és a bennelévő gumi eggyik felén van az olaj,másikon a nyomás ettöl egyenletes a csillapítás.
Hali!Ma elmentem a Nagyvas-hoz.Hoztam is a D.I.D. láncot szépen haza na meg az első JT fogaskereket.A hátsó még készitik Kecskeméten.Ha az idő-(m)is ugy akarja,hétvégén szétkapom a központi telót is.Megkaptam az instrukciókat,és bizom benne hogy "megértem a müködési "elvét valahogy.
Sziasztok kéne egy kis info.426ba szeretnék sm szettet rakni BEHR márkájut és husabergből van.bele megy e 1-az1be yz be,vagy kell hozzá új távtartó?elöre is köszönöm ha tudtok vmit
Na ma megrendeltem a fogaskereket (29e Ft ). Megkérdezem pár Yamaha szervízet, de mindenhol ugyanaz van: foglaló és kb 4 munkanap. Én meg Balatonbogláron egy kis Yamahás boltban rendeltem meg, az legalább közel van, és majd kb jövő7 közepén jön meg... (remélem)
Ha gyújtó trafó bemenetén csak 80V van az bizony kevés. De a 2 tekercsnek a kivezetéseit mérd meg amiket lefényképeztél. Elektronika nélkül mérd csak a tekercseket külön külön, dióda+kondival ahogy azt korábban is írtam. És rakj be 1 gyertyát a helyére mert különben nem túl könnyen jár a dugó.
Sziasztok!

Lefényképeztem amit láttam......

Állítólag két tekercs van és az egyiknek csak pár voltot kell leadnia....

A két tekercs jele belemegy egy fekete dobozba és az megy tovább a trafóhoz és ott mértem terheletlenül 80 voltot.

Üdv: András
Szia(sztok)Fogaskerék raktáron.... max ha valaki rendelt és nemment érte.A szerintem harmatinál rendelj ott 5nap(max1hét)alatt megjön.Telefonálással szerintem semmire nemmész mert elöleget kérnek,a fogaskerék gyártatással énis ugyvagyok hogy kösz de nem
Jó, nincs se karcolva, se nyomódva, se görbülve, se semmi.
nézted a léptető üreges tengelyét a stiftnél?
Nem lett semmi másnak baja szerencsére. Egy-két hét , most van egy egész hét szabadidőm és pont most nincs motorom. Inkább holnap végigkérdem a fél ország Yamaha szervízeit, hátha valahol van egy felesleges. Az a baj, hogy ebben a témában nem szívesen fordulok esztegályoshoz, még akkor se ha csak fogaskerékgyártással foglalkozik, inkább a gyárinál kell maradni.
nézd meg alaposan mitöl törhetett le a fog és nem-e lett másban is hiba! én rendelni szoktam alkatrészt a YAMAHA FEHÉR -töl ök1800 posta költségért 1-2 hét alatt megküldik.
Ó már megvolt, minden le lett gyártva , a lendkeréklehúzótól a blokk széthúzóig. A hiba is meglett.. még szerencse, hogy a fogaskerék darabkája egyben meg lett és nem kapta be semmi
Asszem ez a 3dik sebesség kereke, mert ott is kattogott. Honnét lehetne egy ilyet gyorsan beszerezni
Szia!

Szedd le a gyertyapipát, és a csupasz kábelnek kell 8-10mm-es szikrát húznia. Ha ez nincs meg akkor mérd meg, hogy hány ohmos a gerjesztőtekercsed ellenállása, ha van valami manuálod akkor abban meg tudod nézni, hogy jó-e. Ha nincs akkor ismerni kellene a gerjesztés elvét. 1 vagy 2 tekercses esetleg sokpólusú 6-8. Ha 0.1 - 0.15-ős huzalból van akkor 200ohm vagy a fölött kell lenié, ebben az esetben a tekercs közvetlenül előállítása a gyújtás számára a 300V-os feszültséget (a sokszegmenses gyújtás tuti ilyen). Ebben az esetben 160V körüli értéket kellene mérni egy határozott rúgásnál, úgy hogy a gyertya a blokkban van és a tekercsre nincs kötve semmi. Legegyszerűbben úgy tudód megmérni, ha egy diódát és egy 1uF(350V)-es kondít sorba kötsz és ezt kötöd a gerjesztőtekercs 2 kivezetésére. A gerjesztett feszt pedig a kondi kivezetésein mérd. Szkoppal vagy akár multiméterrel.

Ha vastagabb huzalból van tekerve a gerjesztő tekercs akkor más a működési elv, és nem is kell ekkora fesznek lennie.
ROBI tedd be a blokkot kocsiba vidd el esztergályoshoz ő megméri a menetet és gyárt lehúzót,,
a z olaj tartájt szét kell szedni,általában azt a végét ahol a szelep van be kell nyomni és a mögötte lévő zégert kivenni,,,,alatta van egy koton szerü gumi ami állandó szinten tartja az olajat,ezt kell összenyomva visszarakni majd ha kijavítottad a belsőt és fel tőltötted olajjal,ezt valóban akkor érted meg ha látod a működését én sűrített levegővel nyomtam meg a tartályt ,,,ez nem tökéletes de olcsó volt,,