A helyzet az, hogy tegnap átutaztam az egész országot, ezer valamennyi km-mel álltam be a garázsba este, de végül találtam megfelelő motort.
Annak mindenképp örülök, hogy végig tudtam próbálni több kategóriát is, amit fórumokon ajánlottak, így KTM EXC200-as, DRZ400 és 4T 250-es krosszt is.
Az utóbbi mellett maradtam.
Bár a 3. 600-ért kínált vérző nyakú motor után már kezdtem belátni, hogy terep pályamotort ennyiért nem lehet majd szép, megkímélt állapotban kapni.
A KTM elsőre gyönyörű volt, törzskönyves magyar motor.
Nagyot nem is kaphatott soha, de sajnos a fiatal, egyébként normális tulaján látszott, hogy csak használta, de nem gondozta.
Részletekbe nem megyek bele, de próba után úgy voltam vele, hogy meglehet, hogy egy 250-es krosszhoz képest kezelhetőbb és kevésbé agresszív egy ilyen 200-as 2T enduro, de nekem még mindig túl vadnak tűnt.
Következett egy YZ250F.
Hallottam már sok helyről, hogy az ember 90%-ban az első benyomás, a környezet és a tulaj alapján eldöntni, hogy megveszi-e a motorot/kocsit.
Most is így volt.
Egy 43 éves őszes hajú úriember fogadott.
A motor valami hihetetlen rendezett körülmények között állt, ránézésre kifogástalan, tökéletes, szinte szalon állapotban.
Persze mondja mindenki, hogy nem a műanyagok alapján kell eldönteni, hogy egy motor új-e, de itt minden csillogott-villogott.
Pöccentésre indult, csörgésmentes motor, kipuffogón sehol egy karcolás.
A tulaj olyan szinten értett hozzá, hogy a szakértő ismerős sem tudott belekötni semmibe. Elmondta, hogy a 2005-ös motort amerikából hozta ismerőse, 1 évesen vette át tőle, senior kategóriában versenyzett 2009-ig vele, majd tavaly tavasszal 300k-ért a Fehér Yamahában kapott egy teljes generált. Ezután már olyan szintű térdfájdalama volt, hogy nyáron megműtötték, így végleg le kellett tennie ennyi idősen a versenyzésről.
Kérésre azonnal lecsavarozta az ülést, alatta febújt, tiszta légszűrő.
Motor mellett egy asztalon kirakva millió cserélt, egyébként még használható alkatrész, kézikönyv, szervízkönyv...
Márkás, új gumik rajta, külön kérte, hogy ha sár van is, inkább vigyem a rétre próbálni, mert aszfalton rögtön lenyalatnám a gumit, nem úgy, mint az eddigi tulajok, akik hidegen rögtön nyomtak egy egykereket a motorral, megmutatni, milyen bika.
Minden használt jármű zsákbamacska, ez is, de végül megegyeztünk a tulajjal, remélem nem fogom megbánni.
Azt viszont ne tudjátok meg, fiatal házasember létember mit hallgatok most itthon a szülőktől-anyóséktól ezért a döntésemért.
Szerda este adtam el, csütörtök délben tette fel a hírdetést. Telefonos érdeklődésre elmondja, hogy a henger-dugó KIVÁLÓ, idén még nem ment vele (ez pl. igaz is), tavaly se sokat (ez is igaz, hiszen semmit). Az idomszett maradt a lelakott, kifehéredett, a hátsó idom törött, az első pedig 2000-2001-es CR-é.
Hááát. Nyugodt szívvel mondhatom, hogy semmivel se rosszabb bármelyik átlagos magyar használt motornál, sőt. Csak épp mások (pl. a mostani hírdetője) nem mondják el a hibáit.
Ha 4T 250 krossz, akkor elég necces, mert a versenyzők szerint 2006-2007-től jók. RMZ250, KXF250-t sokan dícsérik. Én hondabuzi vagyok, de 4T régebbi Hondákról én se sok jót hallottam.
Neked endurozni kellene motor, és eleve 4T. Nem ajánlom egyik krosszt sem. Papír nélküli DRZ-t kapsz ennyiért, ami jó állapotú, és azok nagyon megbízhatóak, én krosszpályán is mentem már DRZ-vel, simán bírta. Mindenképp azt javasolnám, hogy ne márkák szerint válogass, hanem állapot szerint.
Nem vagyok egy tapasztalat motoros (ám tizenöt éve motorozok segédmotorokkal, illetve volt két évig egy 125-ös őskori Cagivám), így minél gyengébb motor kellene.
4T 250-es krosszban gondolkodtam, de bármilyen jók is a hondák, a CRF-ektől eltanácsolt eddig mindenki. (beleértve a legkomolyabb amerikai mx fórum lakóit is)
A nagy négyesből csak a YZF maradt, de mindenhogy félek egy 4T motor esetleges hibáitól.
Endurokból túl nehezet nem akarok, így a tökéletesen megbízhatónak mondott DRZ400 és XR400 kiesik nálam.
Marad a kétütemű EXC KTM 125-200-250-es verziója.
Mondom, az a szerencse, hogy ma megláttam, milyen szép, szinte kifogástalan állapotú a haverom CR-e, ami kb. 400-ba lenne, ha meg merném venni, így még nem adom fel, hogy 500 körül kapok szép krosszmotort.
Én 440-re hírdettem meg, 420-ért adtam el, nem rossz motor, de a hengere hüvelyes, a hűtői meg vannak nyomorgatva, esztétikailag nem volt szép (én adtam hozzá a MONSTER szettet), és a himbájában egy helyen golyóscsapágy van tűgörgős helyett. Az első gumija szar volt, de azt adtam a vevőnek. A rezója gyári, az viszont kéne nekem, mert nekem HGS van, és felül hiába jobb, én ahhoz még nem vagyok elég jó, hogy egy 250-est kimotorozzak.
Majd lökjél képeket is
Motor megvan ez a lényeg! A többi nem számít
Annak mindenképp örülök, hogy végig tudtam próbálni több kategóriát is, amit fórumokon ajánlottak, így KTM EXC200-as, DRZ400 és 4T 250-es krosszt is.
Az utóbbi mellett maradtam.
Bár a 3. 600-ért kínált vérző nyakú motor után már kezdtem belátni, hogy terep pályamotort ennyiért nem lehet majd szép, megkímélt állapotban kapni.
A KTM elsőre gyönyörű volt, törzskönyves magyar motor.
Nagyot nem is kaphatott soha, de sajnos a fiatal, egyébként normális tulaján látszott, hogy csak használta, de nem gondozta.
Részletekbe nem megyek bele, de próba után úgy voltam vele, hogy meglehet, hogy egy 250-es krosszhoz képest kezelhetőbb és kevésbé agresszív egy ilyen 200-as 2T enduro, de nekem még mindig túl vadnak tűnt.
Következett egy YZ250F.
Hallottam már sok helyről, hogy az ember 90%-ban az első benyomás, a környezet és a tulaj alapján eldöntni, hogy megveszi-e a motorot/kocsit.
Most is így volt.
Egy 43 éves őszes hajú úriember fogadott.
A motor valami hihetetlen rendezett körülmények között állt, ránézésre kifogástalan, tökéletes, szinte szalon állapotban.
Persze mondja mindenki, hogy nem a műanyagok alapján kell eldönteni, hogy egy motor új-e, de itt minden csillogott-villogott.
Pöccentésre indult, csörgésmentes motor, kipuffogón sehol egy karcolás.
A tulaj olyan szinten értett hozzá, hogy a szakértő ismerős sem tudott belekötni semmibe. Elmondta, hogy a 2005-ös motort amerikából hozta ismerőse, 1 évesen vette át tőle, senior kategóriában versenyzett 2009-ig vele, majd tavaly tavasszal 300k-ért a Fehér Yamahában kapott egy teljes generált. Ezután már olyan szintű térdfájdalama volt, hogy nyáron megműtötték, így végleg le kellett tennie ennyi idősen a versenyzésről.
Kérésre azonnal lecsavarozta az ülést, alatta febújt, tiszta légszűrő.
Motor mellett egy asztalon kirakva millió cserélt, egyébként még használható alkatrész, kézikönyv, szervízkönyv...
Márkás, új gumik rajta, külön kérte, hogy ha sár van is, inkább vigyem a rétre próbálni, mert aszfalton rögtön lenyalatnám a gumit, nem úgy, mint az eddigi tulajok, akik hidegen rögtön nyomtak egy egykereket a motorral, megmutatni, milyen bika.
Minden használt jármű zsákbamacska, ez is, de végül megegyeztünk a tulajjal, remélem nem fogom megbánni.
Azt viszont ne tudjátok meg, fiatal házasember létember mit hallgatok most itthon a szülőktől-anyóséktól ezért a döntésemért.
Addig nem jelentkezem.
Nem tehetek róla, félek, hogy ekkora motorral csak szívnék.
Ez új idomszett rajta már?
Tehát semmi sem tökéletes. Pedig kép alapján szinte kifogástalannak tűnt.
4T 250-es krosszban gondolkodtam, de bármilyen jók is a hondák, a CRF-ektől eltanácsolt eddig mindenki. (beleértve a legkomolyabb amerikai mx fórum lakóit is)
A nagy négyesből csak a YZF maradt, de mindenhogy félek egy 4T motor esetleges hibáitól.
Endurokból túl nehezet nem akarok, így a tökéletesen megbízhatónak mondott DRZ400 és XR400 kiesik nálam.
Marad a kétütemű EXC KTM 125-200-250-es verziója.
Mondom, az a szerencse, hogy ma megláttam, milyen szép, szinte kifogástalan állapotú a haverom CR-e, ami kb. 400-ba lenne, ha meg merném venni, így még nem adom fel, hogy 500 körül kapok szép krosszmotort.