Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha már olaj egy érdekesség ami történt most velem. Igaz nem motor de .....generátoron élünk most amíg nincs áram bekötés a telekre. Na a lényeg hogy hetente cserélem az olajat benne. 223ccm 4 ütem. Ami a lényeg hogy egyszer pár hete csak yamalube olajom volt. Egyébként mindig fully synt olajat használok lehetőleg 20W-50. Na lecsereltem yamalube olajra és 10 órával később megállt a generátor . Na basszus nincs benya? Félig volt. Basszus megette az olajat! 10 óra alatt! Míg más olajjal vígan élmény 4-6 napig. Ilyenkor mi van? Egyébként 6 deci a mennyiség és a gepkonyv 100 óránként írja a cserét.
Köszönöm, minden tekintetben teljesen igazad van!
>"De ha bemelegszik akkor szinte ugyan az."<
Valóban, az üzemi hőmérsékleten (80-100 C fok) minden olajnak egyforma a viszkozitása, - konyhanyelven "vastagsága". Rendben van ez így.
A 45 év, és több millió km. tapasztalata ugyan ellentmond ennek, de fogadjuk el a tudományos megállapításokat.
https://www.castrol.com/hu_hu/...

Egy olaj viszkozitását két szám határozza meg. Az első szám egy „W-vel” végződik, ami az angol „Winter” (magyarul: tél) szót jelöli. Ez a szám azt mutatja meg, hogy az olaj milyen könnyedén áramlik hideg működési környezetben, így például a motor indításakor. Míg a második szám azt jelöli, hogy az olaj hogyan áramlik a motor normál működési körülményei között.



Minél kisebb a szám, annál jobban áramlik az olaj. Éppen ezért az 5W-30-as olaj könnyebben áramlik a 10W-30-asnál indításkor és a 10W-30-as könnyebben áramlik normál működési körülmények között, mint a 10W-40-es olaj.

.....

A sűrű, magas viszkozitású olajok általában jobban fenntartják a kenőfilm erősségét, hogy a motor magas hőmérsékleten is védve legyen.
"Vidom:> Tehát lényege a dolognak, (80ezer km.) hogy a henger/gyűrűk/dugó közötti hézagokat egy kicsivel jobban "kitölti" a "vastagabb" olaj."

Feladom.

Ez az olaj normál üzemi körülmények között nem vastagabb, hanem közel ugyanolyan. Lásd lenti táblázatot. Hidegen (mondjuk 40 fokon a táblázat szerint) tényleg vastagabb, ennek akkor van jelentősége ha csak az utca végére jársz állandóan. De ha bemelegszik akkor szinte ugyan az.

Jelen esetben ez csak annyit jelent, hogy az üzemi hőmérséklet elérésig nagybb erő kell az önindítónak az indításhoz, picivel nehezebben kapcsolható a váltó.

Ha vastagabb olajat szeretnél valami miatt akkor xw-50-es kellene.

Az hogy 80 ekm alatt semmi nem történt az annak a függvénye, hogy a melegoldal teljesen megegyezett. És a kuplung tekintetében ha bemelegedett akkor már semmi különbség nincs max az első 5-10 km-en van hatása.

Nekem teljesen mindegy, hogy mit raktok bele csak kérdeztem.
Sziasztok!
Anti:> Drukkolunk az uncsinak a kresz vizsgához! Biztos remekül menni fog neki! Majd jön velünk túrázni! Sajnos még nem látom tisztán a végét. Úgy gondolom, (tervezem), hogy május vége felé...... Meglátjuk...

Miklós:> Szép kőrt mentél! Biztos nagyon jól érezted magad. Kivéve azt a kuplung/fék kart. Háááááát........ az borzalmas.... Hidegérzet? Elviselhető volt?

Vidom:> Tehát lényege a dolognak, (80ezer km.) hogy a henger/gyűrűk/dugó közötti hézagokat egy kicsivel jobban "kitölti" a "vastagabb" olaj. A kupplung tekintetében Anti, és Miklós megnyugtató választ adott.
Miklós, rendben.
Meglátom, bár rengeteg munkával el vagyok maradva. Térkövezés, gyepszellőztetés, vízvezetéknek árokásás 25 méter........ezek a legfontosabbak, a többi már amikor épp rászánom magam.
Összetorlódtak rendesen, de persze nem dolgozhatok át minden hétvégét, hiányzik a csavargás.
Gyulus, te mikor leszel útra kész?
Anti ha emlékszel a jó múltkor meséltem róla most gondoltam élesben kipróbálom . Katasztrofális volt pedig kesztyű is volt rajtam. Valahol selytettem. Visegrádnál nem bírtam tovább. Tíz perc alatt vissza tettem a régit. Ha van időd gurulni értesít.
Hú, Miklós, nem semmi ez a kuplungkar ......hogy bírtad félútig egyáltalán ?
Jó kört mentél. Nekem ez a hétvége nem jött össze, de megpróbálok ezután legalább fél napot motorozni a szombat-vasárnapból.
Mindig csodálkoztam hogy lehet ilyennel motorozni. Meg a markolat is ami fém. Sokszor látok ilyet és szerelek is fel de kérdezhetünk ugye
Félúton leszerelve , majd szétvágta a kezem
Megérkeztem 196 km Pilisvörösvár Bicske Tatabánya Bajna Tát Esztergom Visegrád Pilisszentlászló Szentendre Pomáz Dobogó Pilisszentlélek Szuzukiút Kesztölc Piliscsaba Pilisvörösvár.
Köszi, Gyulus, átadom neki az üzenetedet.
Hamarosan ő lesz a legfiatalabb motoros a családban.
Kresz vizsga indul, ballagásra pedig ez lenne a megálmodott gèp.
Anyja nem örül......
Azt értem, de mivel üzemi hőmérsékleten nem változik a viszkozitás igy csak annyi történik, hogy amig be nem melegszik rosszabb a kenése egy picivel. Viszont üzemmelegen pont annyi.
Sziasztok!
Miklós, köszönöm jókívánságokat, és az olaj ajánlást. Akkor ezt fogok tölteni bele. Igen, a /50 valamivel jobb is, mint a /40. Baleset mentes széles utat Neked. Ha tudsz, küldj képeket a Víberemre!
Anti, Nektek nagyon jó szórakozást, uncsidnak meg Nagyon Boldog Szülinapot!
Gyula neked mielöbbi gyógyulást majd később bepótoljuk . A motort ha van eröd készíts fel a szezonra . A motoromba én is Repsol T4 V TWIN 20\50 -net használók már három éve a kuplungal nem volt problémám nem tapadt le soha.
Majd írj, merre jártál.
Széles utat !
Hát akkor megyek egyedül ☹️ Anti neked meg jó szórakozást unokádnak meg sók boldog születésnapot
Holnap családi programok lesznek, az unoka 14 éves. Kaja, torta stb.
Gurulás kimarad
Szia Miklós!
Én biztosan mennék, ha nem lennék még ideláncolva......
Fűzd meg Antit! Szerintem rá tudod venni, a flexelés helyett!
Szia Anti!
Köszi, megpróbálom én is.... Holnap, amikor nem flexelhetsz, egy rövid kanyar?

Vidom:
A kérdésed jogos, de nem releváns az én esetemben. Persze, ha nekem szólt a kérdésed.
A Virago esetében, engem nem érint a hideg oldali viszkozitás, nemigen motorozok télen. 100 c fokon a 10w - 4.1, a 20w - 5.6. A /40 12.5. A hazai viszonyok között azzal nincs baj.
80 ezer van a gépben, bőven elfér benne a "vastagabb" 20w. A 45 éves autós tapasztalatom is ezt támasztja alá, volt elég sok öreg gépem.
A kérdésemet inkább a kupplung miatt vetettem fel, mert abban nincs tapasztalatom, hogy elviseli-e.
Valaki holnap egy gurulást ?
Szia, Gyulus !
Nekem ezt ajánlották, ez van benne.

A munkákkal lassan haladok, déltől 2-ig nem flexelek, vasárnap sem szívesén. Így sokáig tart.
Csak kérdem. A változatlanul hagyott melegoldali viszkozitás mellett mit vártok a hideg oldali viszkozitás változtatásától?
Sziasztok, kellemes hétvégét mindenkinek!
Most nem lesz rossz idő, aki teheti guruljon egyet. Lehet, én is leveszem a ponyvát, átnézem a gépet.
Anti hogy haladsz a házifeladatokkal? Ti milyen olajat használtok? 10/w40, vagy 20/w40? Lehet, kipróbálom (majd, ha már tudok menni) a 20/w40-et, hogy hogy viselkedik. (kupplung, fogyasztás, füst)

https://www.kriszera.hu/yamaha

- - - -