Na itt láttam, mc16on belül, legalul az utolsó 4 kép fölötti szöveg. Itt azt írja hogy csak a japán piac miatt 45 Le, fojtás nélkül 55 Le. De hát aztán hogy itt ezt írják semmi nem jelent. Viszont úgy lenne logikus hogy 55 Le-t tud... Hát ebből indultam ki, de aztán láttam még pár helyen.
Ha összejön az mc 16 az nekem egy beteljesült álom lenne. Ha 45 Le akkor is. És szép apránként fel akarom újítani az utolsó csavarig, és megtartani, nem sürgős a dolog, utóbbi 3 évben nem volt motorom, most még egy évet várni arra hogy az álmom tökéletes legyen, már nem nagy cucc.
Amúgy ez nem létszükséglet, és az egész motort teljesen fel akarom újítani, csak megakadt a szemem ezen a lehetőségen, azért kérdeztem meg, de már külföldi fórumokon megtudtam pár dolgot. Majd inkább akkor ott kérdezek.
Nem tudtam hogy olyan nagy probléma ez... Elvégre azt láttam hogy van aki itt hobbyból nsr 300at csinál, ezért mertem megkérdezni.
Hát azért köszi
45Le gyárilag a gép, és én 55Le-t néztem ki magamnak. És azért pont ennyit mert mondjuk egy mc18 amiből már létezett gyárilag fojtatlan az 55Le. Ennyi. Az egyik henger szar a gépen, így mivel úgyis venni kéne, vagy perselyezni, akkor mégis miért ne az mc18 hengerét tűzzem ki célnak? No mind1, szerintem elbeszélünk egymás mellett. Te még mindig azt hiszed én valami szarráhegyezett versenygépet akarok belőle. (mc16ost is felhúzták már páran 60Le-re, de nyilván pályára én se ezt venném, ha már egyszer egy mc21ben benne van minden gyárilag, pgm, nagyobb karbik, jobb futómű)
Biztos utcán megérzed, hogy 50lovas vagy 60 lovas. Nekem semmi bajom a kérdéseiddel nem ésszerűek a dolgok és próbáltalak rávezetni erre. De felőlem oszt költhetsz egy vödör húszezrest is a motorodra annak reményében, hogy majd mennyivel jobb lesz.
Ha megkapja a keihin ta20 karbikat, amik 32 mm-esek, és a hozzá való kipufogót és az mc18 hengert, akkor tuti hogy lesz annyi. Na de azt nem tudom mi a bajod a kérdésemmel, csak érdeklődőm, azóta sokat olvasgattam, és még az mc28nak is ugyanaz a blokkja, csak mc21 óta nem szögletes a henger külseje hanem kerek, de ez igazából nem jelent problémát ha fel akarnám tenni rá.
És az a gyanúm hogy az mc16 is azért 45Le mert ennyi volt a korlátozás, az összese japán belpiacos nsr 45Le-vel kezdte az életét. Csak azokhoz van leírás, ehhez meg nincs, ezért lehet ezen tényleg kicsit körülményes több erőt kinyerni.
A gyújtás meg kipuffszelep vezérlés meg nem igazán probléma, azt majd alkotok hozzá én, és akkor olyan pgm24 lehetne belőle hogy csak na(tudom hogy később modellekben mérte a gázkar állást, hogy melyik fokozatban van a gép, meg még jópár dolgot, na meg a karbikat vezérelte elektromosan amit csak a ta20 karbiktól lehet megoldani)
Én nem mondtam, hogy itthon nicasiloznak. És azt sem, hogy az MC18-21 hengere nem jó rá. DE abban biztos lehetsz te is, hogy attól még nem lesz olyan erős mint az MC18-21.
Ja amúgy a nicasilozásról: én még leragadtam abban a korban amikor még nem tudtak itthon normális minőségben nicasilozni. Az meg a másik hogyha a hengerből lepattant egy darabka, akkor cseszhetem az újranicasilozást. És mivel tényleg nincs minden utcasarkon ezért gondoltam a perselyezésre, ami könnyebb faragni is, így nyugodtan megkaphatná az mc18-mc21 vezérlését, csak azt nem tudom ez mennyibe kerül. Akinek van tapasztalata az nyugodtan megírhatja ám :) Végső esetben még akár én is meg tudom csinálni a perselyt, de jobban örülnék ha valaki olyan csinálná aki tényleg ezzel foglalkozik, és tud minden kis trükköt.
Most olvastam el. A blokk öntvénye tényleg ugyanaz. Tehát tényleg ugyanaz a henger felmegy mindre. A PGM persze hogy ismerős, de az a blokk öntvénnyel nem függ össze, ez egy ilyen gyújtás és kipufogószelep állító huncuttság, mc16ban még nem túl okos, mc18ban már a gázkart állását is figyeli, az mc21ben meg már reggelit is készít. De ahogy néztem a végteljesítmény nem változik, ez "csak" a teljesítmény görbéket finomítja.
Na meg úgy látom az mc16 is azért 45 Le mert le van fojtva, 55Le fojtatlanul, de hogy a fojtás hol van benne, és hogy jött e az országba fojtatlan? Kicsit belekavarodtam
Ezt én így ebben a formában nem jelentettem volna ki, hogy minden egyforma csak a henger más...... Ismerős neked az a bűvös 3 betű, hogy PGM? nah az sem mindegy és a főtengely sem tehát nem olyan egyszerű mint ahogyan leírtad. Hengert sem kapsz ám minden utcasarkon. Az olcsóságról meg annnyit, hogy 40körül nicasiloznak is.
Hát ez jó olcsó... :) Olcsóbb ha veszek egy pár hengert. :) Csakhát ezt könnyebb farigcsálni.
Na igazából egy nsr 250 mc16 ról beszélek, csak nincs ilyen topic.
Ez 45 paci, az mc21 már 60. És ha minden igaz a kettőnek a blokkja ugyanaz, csak a hengerek mások rajta. Tehát egy mc18 55Le-s hengere, vagy egy mc21 60Le-s hengere is feltehető rá. Amitől erősebb lesz(persze ahhoz nyilván más kipufogó is kell. :) De mondjuk ez csak eszmefuttatás. Csak ha úgyis meg kell csinálni, akkor már nem ragaszkodom én a 45 Le-höz :)
ilyen a blokk
(bocs cosmo h lenyultam a képed csak az én gépem döglött és nincs most képem )