Gyurkesz, akármelyik hiperszuper ezres motort is veszed viszonyítási alapul, SOHA nem fog olyan könnyedén fordulni mint egy hatszázas! Egy ezressel birkózni kell, egy hatszázas kezelhetősége ahoz képest gyerekjáték.
Ugyanis hiába a könnyű súly, a köbcenti- és erőkülönbségek miatt egy ezres blokkban sokkal nagyobb tömegek mozognak, és a kát kategória közti különbség a fordulatszám függvényében egyre erősödik.
Egy ezressel is lehet úgy kanyarodni, mint egy 600-assal, pláne hogy ma már szinte egy súlycsoport! Hogy miért emelik ki, azt nem tudom, de mivel egyenes mindenhol van, és egy ezres egyértelműen gyorsabb ott, ezért szerintem ua a képességgel pár másodperccel jobbat lehet menni! Egyértelmű példa a motogp! Ott mindenki megy, és jól látható az időkülönbség ha csak a 125 és 250-et figyeljük ott is! Persze ez csak az én véleményem, és én még ezressel nem mentem pályán apait anyait beleadva!
akkor azért emelik ki a tesztekben, hogy "ez a pálya ezresnek fekszik" vagy "ez a pálya haccázasnak fekszik", mert kevesebb, illtve több benne a kanyar?
ezek szerint azokon a pályákon, ahol kevesebb a kanyar (vagy inkább: kevesebb az éles kanyar), ott gyorsabbak az ezresek (feltéve, ha azonos képességűek a pilóták?)
Hmm nem lassub szerinem semmivel egy ezres kanyarban. Inkabb kezesebb a hatkilos palyan, de nem kanyarodik gyorsabban. Az ezrest nem olyan konnyu dontogetni, es sokkal ovatosabban kell banni a gazzal. Nekunk benaknak ezert valo inkabb a 600ccm. Meg mert ocsobb 700ezerrel :)
Persze ez vicc, hisz egy ideig ugyis a pilótától függ! De pl egy 2-3 másodpercel lasabb ezrest igen nehéz megelőzni hiába motorozod körbe, mert az egyenesben baromira megy, és legkésöbb a célegyenesben visszajön! Persze csakpár kör erejéig! Aztán örülhet ha látja a hátam!
Az biztos, hogy az új R6 pályára való vas! A régi viszont egyáltalán nem túrasport! Teljesen jó pályamotor, amelett tökéletes utcára is! Ez nem jelenti, hgy túrasport! Pályán kis futóműhangolással nagyot lehet vele menni!
Az viszont igaz, hogy nem lesz tucatmotor, részben az ára miatt! De ha valakit meglátok vele pályán azt nagyon fogom irigyelni! És persze legalább akkora dicsőség lesz körbemotorozni, mint egy ezrest!
persze, aztán jön egy hatkilós a kanyarban, és elmegy neked meg az ezresednek mint a bolond.... egy esetben jogos az ezres - sz"tem - ha nyomatékból akarsz motorozni... vagy ha már annyira tudsz hogy kevés a hatkilós, és csak ezressel tudsz gyorsulni... na nálam az még tuti messze van....
az egyébként szerintem tuti biztos hogy nagyon jó kis pályagép lesz az új R6! Anno a ZX6-osokat azért fikázták, mert azt mondták hogy nem jó utcára... hát lehet hogy most a hangvillások úgy gondolták hogy csinálnak egy pályagépet kompromisszumok nélkül, aki pedig nem pályázik az vegye megy az R6S-t... nem biztos hogy erre gondoltak... csak találgatok...
Az a baj, hogy ez a 3 milkós ár már nagyon közel van az R1-hez! Legalábbis inkább kipótolnám ezt a lét, és vennék egy R1-et, minthogy ennyi zsét kipengessek egy hatkilósért
Ezzel a húzassal - szerintem - piacot veszít majd a Yamaha a 6kilós sportgépek piacán... Ezen a túra-sporttá visszaminősített jelenlegi R6 sem segíthet, mert az - ugyebár - más géposztály (mint a CBR-nél az F4 - RR viszony). Mintha egy másik világban élne a Yami, ahol 3 milkót adnak a gépéért a jóval olcsóbb konkurencia ellenében...
Nem vagyok szaki, majd az okosok megmondják, bár az a teszt, ha jól tudom már
csúszik egy ideje, a superbike novemberre ígérte, de ha jól értesültem csak dec-ben
közlik, a motorinfo.hu is leadhatná, szerintem direkt halogatják, el kell adni a többi
számot is.. itt is az a fránya marketing jáccik szerepet.. és a pénz..
ebben igazad van. Viszont én nem erre gondoltam. Spec én arról beszéltem hogy igazából az a ford. szám a mérvadó ahol a teljesítménye maximumát adja le... viszont amikor a gyártók a technikai adatokat adják meg, akkor nem erről beszélnek. Biztos én vagyok a "buta" de nem értem hogy miért jó az, ha mondjuk 14500-nál leadja a max-ot, te pedig tovább forgatod, pedig ott már esik a teljesítménygörbe.... tudom hogy ha magasabban van a ford. váltáskor, akkor nyílván kevesebbet is esik vissza... de szerintem az a cél hogy váltáskor mindig a "csúcs" közlében maradjon a moci... ha hülyeséget írtam, maj megmondjátok....
milyen marketing vagy mi van?
Ha tágabb a fordulatszámtartomány, akkor az pályán biztos előnyt jelent,
pl. lehet, hogy ahol egy másik 600-ast már fel kell rakni 3-ba, ott az új R6 még
csúcson pörög, nem kell váltani és nagyobb teljesítmény áll rendelkezésre.
Ja és akkor a Forma1-ben is a marketingesek miatt pörgetik 19.000-ig?
Szerintem várjuk meg, hogy mit ír róla a szaksajtó, és utána okoskodjunk.
Hát lehet, de én akkor sem szeretem vinnyogtatni a motort. Nyomatékból szépen, az az igazi!
Ez a legnagyobb bajom egyébként az új R1-gyel is - bár a tendenciát látva sajnos e téren nem sok jóra lehet számítani a 2007-es R1-nél sem, pedig addigra már tervezem a cserét.
nem tök mind1 hogy hol szabályoz le? A maximumot úgy sem ott adja le.. ez csak marketing..... Ha jól emléxem - lehet hogy nem - az új R6 is valahol 14500 környékén adja le a maximumot.... fölé pedig sokkal nem érdemes forgatni... szerintem... aztán ha nem így van, nyugodtan javítsatok ki...
Gyurkesz, akármelyik hiperszuper ezres motort is veszed viszonyítási alapul, SOHA nem fog olyan könnyedén fordulni mint egy hatszázas! Egy ezressel birkózni kell, egy hatszázas kezelhetősége ahoz képest gyerekjáték.
Ugyanis hiába a könnyű súly, a köbcenti- és erőkülönbségek miatt egy ezres blokkban sokkal nagyobb tömegek mozognak, és a kát kategória közti különbség a fordulatszám függvényében egyre erősödik.