Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Eddig mit olvastàl ròla?
Sziasztok! Érdeklődnék 2002 r1 vásárlás kapcsán esetleges tipushibák mik lehetnek és mire érdemes jobban odafigyelni?!
😉😊
hmmm átgondolom...
Adok érte 1 millát és meg van oldva a gondod
persze... meg motor :)
műszerfal csere.
Sziasztok
esetleg tudna valaki tanácsot adni? 2012 r1 gyári fokozatkijelző indulás után 10-15 perc múlva a 0-2 visszajelzés villog és eltűnik... a többi mükszik még... :)
Sziasztok!
Esetleg valaki ismeri ezt az R1-et?
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yzf_r1/yamaha_yzf_r1-17956358
Köszi!
Ugyanitt még egy 4XV (98-99 R1) leömlő, tartókonzollal és az EXUP bovdenekkel. 10 ezer Ft.
Sziasztok! Eladó pár megmaradt alkatrész, idom 02-03 R1-hez. Egyben 15 ezerért vihető. A fesz.szabályzó már nincs meg.
A kormány a jobbos.
06202527286
Sziasztok 2000-2002 r1-hez keresek kormányt, villa hidat, és fejidomot!
Àllítani nem lehet rajta. A csavar nem pizicionál. A körkörösséget-egytengelyüséget a keréken a váll (kék-5db váll) adja a társának. A felfekvö sík felület (narancssárga-5db) meg az axiálisan ad poziciót a tárcsának. Mind a "két" felület, és azok tisztasága, sértetensége, fontos a tárcsa megfelelö poziciója miatt. Ha szennyezödés van alatta, megsérült, mert megütötték, akkor a tárcsa el fog vetemedni és ütni fog.
"A felszerelés után pedig nagyon ajánlott a tárcsák kiórázása, hogy ne üssenek tengelyirányban (oldalra)"
Csak 1 kérdés ezzel kapcsolatban A csavar kialakítása olyan hogy meg vezeti a tárcsán lévő furatot hogy jól illeszkedjen. Gondolom ez minden motoron így van ki alakítva. Tehát nem tudod máshogy fel rakni csak a megfelelő helyre akkor hogyan tudnak állítani rajta. Hogy ne üssön a tárcsa.
Helo 113nm nél le kattant, más lesz ott a probléma. Én fel adtam majd szerelő meg oldja
Üdv! A felsővillahídon lévő anya nyomatékra lett húzva? Nekem akkor produkálta a leírt hibajelenséget, amikor nem volt megfelelően mehúzva. Gondoltam ezt az alu anyát nem kell megtépni.
K. István. Köszönöm neked! A tél folyamán remélem sikerül megoldani a problémát
Ha nem késö, nagyon alaposan meg kell nézni a fékmunkahengerben a karmanytúk hornyait, hogy ne legyen benne oxidácó, kikristályosodott, belegyogyúlt kicsapodás, ami lecsökkenti a horony átméröjét és összeszereléskör túlságosan ráfeszíti a karmanytút a fékdugókra. Mert ha meint szorulni fog, akkor jó eséllyel az új tárcsát is tönkre fogja tenni. A féktárcsa ferszerelésével is körültekintöen kell eljárni. Legyen a kerékagy csatlakozó felülete tiszta, sorja és egyéb mechanikai elváltozásoktól mentes sík felület. A felszerelés után pedig nagyon ajánlott a tárcsák kiórázása, hogy ne üssenek tengelyirányban (oldalra) ... Csak azért írom, mert nem te lennél az elsö aki 4-5000 km múlva megint tárcsát kell hogy cseréljen.
Csak egy gondolatkisérlet.
Ha lóg a villaszár és fékezéskor hátrafeszül, akkor mi tudja kiváltani a azt az ellenkezö irányú mozgást amitöl aztán elörekottyan a villaszár, aztán megint hátra, elöre, hátra,...vagyis milyen eröváltozástól jön létre az az alternáló mozgás amiböl "rázás" lesz? A villaszár holtjátéka itt a fékezés hatására "eltünik", és csak a fékezés megszünese után tud pontatlanabb kerékveztést produkálni.

A kagylósra kopott féktárcsa viszont folyamatos fékerö változást okoz, aminek a frekvenciája változik a sebességel arányosan. Vagyis nagy temponál magas lesz a pulzáló fékerö miatt a frekvencia és ahogy lassul jármü úgy csökken a frekvencia - pulzálás. Ez azért van, mert féktárcsa vastagságának a változása a kerület mentén egy változó fékeröt hoz létre.
Mint írtam otthon egy pontos mikrométerrel detektálható, vagy be kell menni egy fékpados mühelybe és az fékpad órája nagyon szépen kimutatja a 10-20-30%-os fékerö változást a görgülö keréknél "ugyanazon" fékkar erönél.

Tehát az én diagnózisom az, hogy volt egy elhanyagot fékrendszer, ahol feszültek a fékdugattyúk (mondjuk egy fékbetét cserénél úgy nyomták vissza dugattyúkat, hogy elötte nem tisztították meg azokat, vagy túl régi fékfolyadék okozott kicsapódást, oxidációt a karmantyúk hornyaiban (is) ), a fékbetét hozzáért a tárcsához aminek mindig van egy axiális ütése, és ezen a ponton kikoptatta a tárcsát. Ez a gyökérok. Ami aztán, ha nem hárítják el, akkor tönkreteheti a teloszárakat, kerékcsapágyat, gumiabroncs futófelületét is...
"Viszont a villa szár alsó része kottyan kB 1 mm." Ebben az esetben a féket hiába cseréled ki...
Féknyereg kapott új karmantyúkat. Ki tisztítva. Érkezik az új féktárcsa. Kerék csapágy ki cserélve. Ha még így is rázza akkor szerelő! A villához nem nyúlok. Ha az a baja.
"Féktárcsákat be mértük nem ütnek. "
A kagylos kopàs is kimertetek? 8-10 ponton, ugyan azon radiuszan a tarcsanak egy mikrometerrel kell megmerni a fektercsak vastagsagat. Ha 0.01 mm- nel nagyobb a vastagsagkulonbseg egy tarcsan belul a kulonbozo meresi pontokon, akkor a valtozo fekerö miatt razza az elejet. A miert le van irva a nevemre kattintva az egyik fékes albumnal.
Kikoptak a csúszóperselyek a villában, jó esetben cserélhető...