Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia.Megnéztem ezeket a biztiket is,mindegyik jó!Van ott egy relé a biztitábla alatt azt nem tudom hogy mié lehet!
Sziasztok
Egy kis segítségre lenne szükségem.Adott egy R1 2004 évjárat,egyszercsak nincs világítás,fénykürt van meg helyzetjelző de a tompított meg a refi eltűnt valahova.A kép alapján melyik a felelős a világításért?Van még máshol is biztosíték vagy valami?Esetleg ha valaki járt már így és tud segíteni azt megköszönném
Hát még ez a verzió is lehet, hogy megpróbálom levenni, aztán kiderül, hogy ez volt a probléma, avagy sem. Köszönöm a válaszokat és a jó tanácsokat.
itt helyben volt olyan r1 aminek a két belső henger fala nem levált hanem elrepedt. ha azokat végig jártad amiket itt ajánlottak akkor már csak a bontásos módszer maradt. ha szeretnéd használni a motorod akkor jobb ha te kezdesz neki. a hengerfej levétel a vázban is megtörténhet. ilyenkor az átlag szervizmunkák miatt nem tudsz olyan szerelőt találni aki gyorsan és szakértelemmel megoldja a problémád. még egy tanács, ha kiszereled a blokkot akkor talán könnyebben találsz szerelőt aki a mechanikus részét megoldja te pedig vissza szereled beüzemeled a blokkot.
Köszi. Nem láttam a hengerfejnél sem. Egyébként láttam ilyen henger problémás R1 blokkot ebből a szériából. Tényleg volt egy apró leválás a blokk falából. Haverom csinálta, de ő be van havazva ezért nem tudott elvállalni. Megmondom őszintén, hogy sajnos én is erre gondolok. Tömítés hibára, vagy leválásra. Viszont, ha elviszem egy másik műhelybe, aminek fasza a honlapja és még ajánlják is, akkor ezt nem veszik észre. Sőt még szerintük agyba, főbe tesztelték. Elkérnek a semmire 26 rugót. Értelmes és becsületes szerelőre lenne szükségem. Apróbb dolgokat magam is megcsinálok, de a motor szétbontását nem merem bevállalni. Mindegy. Ha esetleg tudtok Pest, Fejér, Komárom-Esztergom megyében értelmes embert, aki elvállal egy ilyen munkát és normálisan megcsinálja, akkor megköszönném. Széles utat és gumifákat nektek.
Elég egy nyomás próba első körben meleg motornál. Az se kis idő, de nem kell szétbontani a motort.
amit írsz az inkább hengerfej tömítésre utal. nagyobb terhelésnél bedolgozik a víztérbe a motor valamely hengere, írod hogy a víz egy része átmegy a hűtőből a kiegyenlítőbe, azaz nagyobb lesz a hűtőben lévő nyomás de nem a melegebb víznek köszönhetően, 117 c foknál azért kapcsol mert már forró gőz van a hűtőben . ha pedig leállítod és vissza hűl azért nem szívja vissza a hűtővizet a hűtő rendszerbe mert nem vákuum van benne hanem túlnyomás. mivel a melegedés hatására a vizet a kiegyenlítőbe tolja így a hűtő sapkád is rendesen működik, kb 1,1 bar nyomás hatására szokott nyitni. szereld le a hengerfejet ellenőrizd az egyenességét, új tömítés, és szereld vissza, bár ilyenkor sokan síkolást ajánlanak, de nem lehet a végtelenségig síkolni a hengerfejet. még egy segítség, van olyan r1 széria aminek reped a hengerhüvelye még ott lehet hibát keresni, lehúzni a hengersort és megnézni nem e repedt. azt már nem tudom mely cégnél, de a dunántúlon nagykanizsa környékén valahol röntgeneznek hengerfejet hengersort, ott kiderülhet a hiba, de mondjuk egy jó szerelő is tud segíteni, ha van a közeledbe és tudja mit hol kell keresni.
de a hengerfej tömítésnél.
Szia! Nem látok semmi jelet. Csöveknél sem látok nedvességet. Van ötlet, hogy hol nézzek még körül?
Nem levegős az a rendszer valahol?
Gondolok itt arra, hogy zártnak kellene lennie.
Valahol nem nyitott mégis?
Köszönöm. Egyébként, amikor átnyomja a vizet, akkor még lehűlés után sem szívja vissza a normál szintre. Ez is furcsa. Ez a bugyborékolás is aggaszt. Ez meg levegőre utaló jelenségnek tűnik. Azért kipróbálom az ötleteket. A másik kérdés, hogy a hűtőben a szintnek mindig a sapkáig kell lenni? Egyébként anomália következő is. Tele van a hűtő, kiegyenlítő a két jel között. Szépen terhelés nélkül felmelegszik a motor. 105-nél előírás szerűen kapcsol és lehúzza. Ezek után megyek vele és terhelem, akkor a hűtőből a víz egy része átmegy a kiegyenlítőbe és akkor kapcsol 117 foknál. Vakarom a fejem:((( és értetlenkedem.
Ha rotyog a víz az már nagy baj. Tegyél kapcsolót a gombára.
előbb szereld le a hűtőt és mosasd át. következő hogy szerezz be egy olyan hőgombát ami 95-98 között kapcsol. ha nincs olyan menetű akkor esztergályos megoldja. hűtőfolyadék csere, motocool, ami magasabb forráspontot eredményez. az általad írt 117 foknál már a hengerfej tömítés is izzik, a kawasaki-n 112-nél már a piros led égeti a retinád hogy SEGÍTSÉG !
Az normális, hogy feljebb megy a vízszint a kiegyenlítőben, a meleg hatására. A ventilátornak 103-4 fok környékén kellene bekapcsolnia, és olyan 93-5fokig vissza kellene hűtenie, ott kikapcsol. Amíg nem szerzel egy hőgombát, ami kapcsolja, rakj fel egy kapcsolót, ideiglenesen ezzel megoldod.
Sziasztok!
Korábban írtam a 99 R1 hengerfej nyűgömről. Hát elvittem egy helyre.. Sokat tesztelték a motort.. Járatták hidegen, járatták melegen, mentek vele esőbe, hóba, sárba :))))) stb. Szóval azt mondták, hogy nem hengerfejes, hanem, hogy nem kapcsolt a ventilátorom és ezért tolta ki a vizet a kiegyenlítőbe. Bal oldali idom alatt van egy nagy fehér csati, elméletileg ő volt a hibás. Ezt megtakarították és jó lett... szerintük.. Mentem a motorral és előtte feltöltöttem a hűtőt, a kiegyenlítő szintet alsó vonáson hagytam. Terheltem a motort . Eredmény: Felső vonásra átnyomta a vizemet a hűtőből. Viszont már nem nyomta ki a vizet a kiegyenlítőből a szabadba, csak megállt a felső vonáson. A ventilátor 117 celsiusnál kapcsolt be és elég nehezen húzta le a hőmérsékletet. A kiegyenlítőbe rotyogott a víz és elég rendesen bele bugyborékolt. Menet közben a hőmérséklet 73-74. Tehát terhelésre sem ment feljebb. Viszont szerintem valami akkor sem ok. Ereje van a gépnek, nem fűstől, tiszta a víz, tiszta az olaj. Kompresszió 11,5 kivéve az egyik szélsőt, ahol 9,5. Nem tudom, hogy mi a tökömet csináljak. Az a bajom, hogy ez a kis mutatvány( csatlakozó tisztítás) 26000 volt, ha szétszedetem akkor 150.000. Mi van ha nem ez a baja???? Ti okosabbak és tapasztaltabb motorosok vagytok mint én, ha esetleg valami ötlet felmerülne bennetek azt nagyon megköszönném.
oké.
https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/Yamaha_R1_alkatreszek_79542675.htm
Köszi, de nem motorikus alkatrészek kellenének, hanem idomok meg egykét apróság.
Hengersor dugókkal,hengerfej,önindító van.
Üdv.
Tudtok valakit aki bont Rn09-et? Kéne pár motyó.
Eladó ha valakit érdekel .Tiszta új karcmentes.
Szép ez a dob!
Igen latom