Az az igazság, hogy nekem a castrol power1 esetén is érezhető volt, hogy 2-3000 km után egyre keményebb a váltó. És azzal még a blokk is csörgött, zörgött mint a diesel autó :D
Az a gond az olajokkal, hogy akár tecsóst is bele önthetek az akkor sem fog nagyobb gondot okozni eleinte, kell vagy 3-4 olajcsere mire észrevehetően romlik a gép ezért tudnak a szervizek vagy bárki más is bármilyen olajat beleönteni hisz nem derül soha.....mondjuk nekem eddig egyetlen olajjal volt azonnal két gépnél is "garis" olajcserém mert párszáz km után kopogósabbak lettek a gépek pedig neves olaj volt és elvileg megbízható forrásból, a magaméba is azt tettem és nekem is kopogósabb lett, igaz ez közel 10 éve volt és akkor eléggé elharapódzott a hamisítás és könnyen lehet, hogy sikerült belefutni egy ilyen szériába, mindenesetre olyan olajat sem vettem többet sehonnan.
Hát az pont elég, mert ha más olajjal ezt nem csinálta akkor az azt jelentheti, hogy már az első métereknél sem olyan jó mint a többivel. Nem lenne baj, hogy lenne a motorokon is több műszer mert ezek igencsak megmondják a motor állapotát és az éppen használt folyadékokét ( a hűtőfolyadék sem mindegy pedig ki gondolná?)
Így már értem. Jó dolog így műszerekkel bemérve, ez így korrekt alátámasztott tapasztalat.
A fazeres motorosok használták a mannolt. Ott tapasztalatban azt olvastam, hogy a vége felé 5000 km körül már gyengélkedett kicsit, keményedett a váltó.
Egyéb rossz tapasztalatuk nem volt vele.
Akkor a megfigyelés: jellemzően total és mol olajat használok a kamionban, egyszer tettem bele mannolt a mol után, mivel másnap volt és semmilyen körülmény nem változott így jól megfigyelhető volt a műszereken a változás, mollal 110-115°-os olaj és alapjáraton is a határérték feletti olajnyomás fordulaton is bőven jó, másnap a mannollal 120-125°, alapjáraton éppen meghaladja a minimumot és fordulaton is csak elégséges és a fentebb említett két olaj a csereperiódus végén is (én 30000.-ként cserélem ahogy kell és nem futok vele 60-90000-eket) pont ugyanazt tudta mint az első nap míg a mannol elég látványosan romlott és a végén (kissé előbb cseréltem) épphogy még megfelelt és sajnos a motornak szaga is lett utána amit javítottak ugyan az utána lévő cserék, de azért érezhetően megmaradt, kolléga régebbi vontatójában konkrétan elment a fordulati olajnyomás illetve épphogy elérte a minimumot, de nyáron annak is alatta volt, de sokáig használta és hát nem lett csapágyas a gépe amit a végén elvittek az arabok, mivel olcsó így azt használta és talán ma is a mostanijában, én mindenesetre nem foglalkozom vele.
Bocs a belevauért....nekem és kollégáimnak nem sok jó tapasztalatunk van kamionoknál az említett márkával, a nagy gépekben van olajhőmérő és számadatos nyomásmérő, no most ez a márkájú olaj magasabb hőmérsékleten és kisebb nyomással üzemel mint a jobb társai ugyanazon feltételek mellett, a kellemes meglepetés a mol volt, sajnos motorban még nem próbáltam, de hát mindegy is mert azon csak a nyomásjelző alszik el (suzuki) így fogalmam sem lenne milyen hőmérsékleten milyen nyomást produkálna.
Igen Mannolt tettem bele. Nekem is van sok tisztítószer, mert jók, meg minden féle szereléshez való dolog.
Meglátom, hogy válik be...ha nem tetszik vagy nem lesz jó akkor leengedem belőle és legrosszabb esetben blokk átmosásra jó.
De alapjában véve nekem eddig tetszik.....nem zajos a blokk, váltó pontos, kuplung nem csúszik. Hétvégén megyünk egy Zakopane túrát....meglátom mit produkál.
3 lityi az kevés lesz neki szerintem.....
Igaz az enyémre is 2900 van írva, de olajszűrő cserével már kéri a 3,3-at....
Jó lecsorgott most szerelési állás alatt....szerintem 3,5 úgy bele ment mint a sicc...
Olyat tegyél bele amit a gépkönyv ír.
Nekem 10w30 vagy 20w40-et javasol.
Én 10w40-es Mannolt tettem bele: MANNOL 7812 MOTORBIKE 4-TAKT 10W-40 (4 L)
A tapasztalatom majd megosztom, ajánlani nem merem addig teljes biztonsággal amíg pár ezer km-t bele nem tekerek a gépbe.
Egyelőre jónak tűnik, motor csendes, váltó könnyű, pontos......
Valószínű a tiédbe is hasonló paraméterű olajat írnak elő.....
Ha extrát akarsz akkor dobj ele Motul 7100 10w40-est azzal biztos nem lesz nagy baj....
Fékbetétből az ebc-t ajánlják, mert, hogy nem eszi meg a tárcsát.
Én hátulra a simát rendeltem, előre valószínűleg az erősebb szintert tenném....
Sziasztok!
Van valaki aki motor alkatrészekkel foglalkozik? Lenne pár megmaradt alkatrészem (fejidom,hasidom,plexi,farokidom +egy két apróság) amiket szeretnék eladni.
Valaki tudna nekem segíteni esetleg mi mennyit érhet?
R1 (2003)
Sziasztok. Pohi nagyon szép lett a gép gratul. Olajat még nem cseréltem , most került hozzám. A Mannol jó lehet bele, vagy inkább valami ásványit tegyek bele? Tapasztalat valakinek? Úgy néz ki fékbetétek is offon vannak szerintetek szinter vagy organikus. Én már elvesztem a sok lehetőség között.Köszönöm
Az mókás lehet, hát is sem volt sok hely....
18.000 Ft volt a gyári alkatrészekkel a felújítás... ez egy szimering, egy tömszelence és a lapátnál lévő gumiborítású műanyag karika, egy gumi tömítés....
A konstrukcióval önmagában nincs gond.Csak úgy működik a dolog hogy hűtő,kipufogó,olajteknő le, és lehet matatni a felemelt elejű motorban.Honda,suzuki ezt jobban megoldotta külső vízpumpával amit röhögve cserélsz a motor mellett.
Mondjuk nekem nehezítésként úgy kezdődik a mutatvány hogy egy hengerrel kevesebb így csak 2 centin matattam a megható fogaskerék csavarját,manual mondja kuplungot is vedd le komplett.
Nameg az egész úgy kezdődött hogy vegyél egy új vízpumpát.
16 év megtette a hatását. A dekli alján folyt az erre kialakított csövön, tehát problémát nem okozott, csak fogyott a víz folyamatosan, csepegett a kipufogóra és elpárolgott.
Szétszedve azt tapasztaltam, hogy a vízpumpát az olajpumpától elhatároló gumi szimering el volt öregedve, a tömszelence gumi része is, és a lapátnál lévő kerámia vagy műanyag fehér kört körbe vevő gumi is. Olyan volt mint mikor a nap kieszi a gumit és elkezd repedezni, morzsolódni, mállani.
Szóval az idő (víz) vasfoga megette ezen kopó részeket. Egyébként a konstrukcióval nincs baj szerintem.
A fazeres motorosok használták a mannolt. Ott tapasztalatban azt olvastam, hogy a vége felé 5000 km körül már gyengélkedett kicsit, keményedett a váltó.
Egyéb rossz tapasztalatuk nem volt vele.
Nem értek hozzá....de a magasabb hőmérsékletet értem....a nyomáskülönbséget azt nem, ezt kifejthetnéd.
Meglátom, hogy válik be...ha nem tetszik vagy nem lesz jó akkor leengedem belőle és legrosszabb esetben blokk átmosásra jó.
De alapjában véve nekem eddig tetszik.....nem zajos a blokk, váltó pontos, kuplung nem csúszik. Hétvégén megyünk egy Zakopane túrát....meglátom mit produkál.
Igaz az enyémre is 2900 van írva, de olajszűrő cserével már kéri a 3,3-at....
Jó lecsorgott most szerelési állás alatt....szerintem 3,5 úgy bele ment mint a sicc...
Nekem 10w30 vagy 20w40-et javasol.
Én 10w40-es Mannolt tettem bele: MANNOL 7812 MOTORBIKE 4-TAKT 10W-40 (4 L)
A tapasztalatom majd megosztom, ajánlani nem merem addig teljes biztonsággal amíg pár ezer km-t bele nem tekerek a gépbe.
Egyelőre jónak tűnik, motor csendes, váltó könnyű, pontos......
Valószínű a tiédbe is hasonló paraméterű olajat írnak elő.....
Ha extrát akarsz akkor dobj ele Motul 7100 10w40-est azzal biztos nem lesz nagy baj....
Fékbetétből az ebc-t ajánlják, mert, hogy nem eszi meg a tárcsát.
Én hátulra a simát rendeltem, előre valószínűleg az erősebb szintert tenném....
Van valaki aki motor alkatrészekkel foglalkozik? Lenne pár megmaradt alkatrészem (fejidom,hasidom,plexi,farokidom +egy két apróság) amiket szeretnék eladni.
Valaki tudna nekem segíteni esetleg mi mennyit érhet?
R1 (2003)
Az mókás lehet, hát is sem volt sok hely....
18.000 Ft volt a gyári alkatrészekkel a felújítás... ez egy szimering, egy tömszelence és a lapátnál lévő gumiborítású műanyag karika, egy gumi tömítés....
Mondjuk nekem nehezítésként úgy kezdődik a mutatvány hogy egy hengerrel kevesebb így csak 2 centin matattam a megható fogaskerék csavarját,manual mondja kuplungot is vedd le komplett.
Nameg az egész úgy kezdődött hogy vegyél egy új vízpumpát.
Szétszedve azt tapasztaltam, hogy a vízpumpát az olajpumpától elhatároló gumi szimering el volt öregedve, a tömszelence gumi része is, és a lapátnál lévő kerámia vagy műanyag fehér kört körbe vevő gumi is. Olyan volt mint mikor a nap kieszi a gumit és elkezd repedezni, morzsolódni, mállani.
Szóval az idő (víz) vasfoga megette ezen kopó részeket. Egyébként a konstrukcióval nincs baj szerintem.
Örültem volna ha a nem erről másolják az enyémet az angolok.